Gilera GP 800

Lucas heb jij ook al verstand van gp800's :+

Sossa is ervaring deskundige op het gebied van de gp800
maksor heeft die ombouw naar 1000cc geregeld en de afslankkuur

en ja gewicht besparing scheelt echt wel
 
Top!! Duidelijk sossa ik wil de mijne matzwart laten maken hoe heb jij de joune laten spuiten en waar??
 
de mijne is bij een speciale spuiter gedaan kosten tussen de 1500 en 2500 haha enig in zijn soort.
waar kom je vandaan?
 
je hebt in utrecht ook paint zaken en waarscijnlijk zeker weten ook in amsterdam als je hier op googeld.
special paints voor scooters en zo
 
Beste GP800 rijders (en derest)

Ik ben nu sinds een maand eigenaar van een Aprilia SRV850 uit 2012 (dus zonder abs en tsc) met nu bijna 15000km op de klok heb er zelf al 600 bijgereden.

als aller eerst sossa! wat een project die GP1000 heb 'm een tijd geleden voorbij zien komen bij isha, en kwam er nu achter dat hij bij jou hoorde wat een geweld!
heb met bewondering het hele forum doorgelezen opzoek naar wat er allemaal aan is gedaan heel interessant.

nu mijn SRV850, ik ben zelf monteur en werkzaam bij een scootergarage.
dus alles wat er aan moet gebeuren doe ik zelf en ik heb natuurlijk altijd iets wat ik graag gedaan wil hebben.

toen ik de motor kocht zat er al een malossi vario op een BMC luchtfilter en een akrapovic.
de motor liep alleen heel slecht stationair vooral koud (hoog/laag en uitvallen) dat bleek valse lucht te zijn bij de inlaat spruitstukken, heb de spruitstukken met pakkingen vervangen en loopt als een zonnetje!

Maar nu! hij moet sneller! Hij is natuurlijk erg snel maar ben bang dat ik het zelfde virus als sossa heb.

De top snelheid maakt mij niet heel veel uit als het maar richting de 200 teller is, hij moet vooral sneller van zijn plek komen.

wat is nou het beste om te doen?
denk nu zelf aan een 50 achtertandwiel en dus de ketting verlengen.
ik zag iets voorbij komen over de dr pulley hitclutch, maar is dat nou echt die 300/350 euro waard?
er 1000cc van maken lijkt mij ook geweldig om te doen maar denk niet dat ik daar aan ga beginnen, aangezien de fuocco cilinder aan allekanten aangepast moeten worden maar wieweet als het mij nooit snel genoeg word.

ik hoop dat er nog een beetje leven in dit forum zit doe het bewust hier en niet in het SRV forum want daar gebeurd volgens mij niet veel.
 
Hier nog een foto van toen ik er nieuwe velglint op had en een nieuw Puig windscherm.
full
 
ik zag iets voorbij komen over de dr pulley hitclutch, maar is dat nou echt die 300/350 euro waard?

Sneller gaat hij er niet van maar het heeft zeker een toegevoegde waarde, dit omdat je de slip fase kunt instellen middels harder of lichtere trekveertjes.
Neem je de lichtste dan wordt je meer achter in je zadel gedrukt tijdens optrekken.
Daarnaast verbeter je met een sportkoppeling als toevoeging ook enigszins de gas-reactie.
e.a. gelijk ook aangevuld met een zwaardere drukveer, betekend hoger tpm. bij vertrekken, dan krijg je daar nog wat extra katapult effect voor terug

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de reactie.
Misschien dat die er dan ook maar moet gaan komen.
Ik ga eerst maar is kijken hoe hij zich gedraagd met een andere tandwiel verhouding.

Groet Tom
 
Die Isha loopt te pronken met andermans veren :+

Maksor en MotorserviceOmmen hebben volgens mij het meeste aan dat ding versleuteld
 
Zo zie ik dat niet.
Isa heeft er alleen 1 maal heel simpel aan gesleuteld, niks mis mee,
en was ook niets bijzonders wat hij heeft uitgevoerd in opdracht van Sossa.
Dat hij de dubbele master setup niet kent verbaasde mij wel, maar ja goed er is dan ook maar een echte "Beast" preparateur en dat is Moscetelli uit Rome
Dat Nico het meeste voor Sossa er op heeft gezet is prima maar had net zo goed ook iemand anders kunnen zijn, zo spannend is het in eerste instantie niet om er een dubbele 500 master kit op te zetten, die zijn min of meer bijna plug & play.
De dingetjes er om heen zal wat meer aandacht hebben gevraagd.

Mvg. Jan
 
Voor zover ik het heb kunnen terug vinden op dit forum is de 500 cilinders monteren op een gp800 niet helemaal plug en play geweest. Heb voorbij zien komen dat het maar goed wad dat diegenen die het gedaan heeft een tuner was of geweest is, en dus de cilinders goed kon aanpassen.

Groet,
 
Gemodificeerde Cilinder kit komt regelrecht bij Moscatellie uit Rome vandaan, kun je er gewoon zelf op zetten dus 'plug & play' helemaal geen probleem althans als jij dus wel in staat bent om een complexe moto wat een GP qua sleutelen is aan kan en als je de centen er voor over hebt.
Het fijn tunen van alles er om heen is een 2e

Mvg. Jan

p.s.
kijk ook eens op de site en/of FB page vam Moscatelli

Moscatelli Moto - listino modifica Gilera GP 800
 
Laatst bewerkt:
super cool dat je er zo blij mee bent.
ok de topsnelheid intreseert je niet.
oke dan.
dan is dit in mijn ogen voor jou de beste setup en wat je er hier van doet is aan jou,
we kunnen lang discuseren over de varrio maar dat is echt ieders zijn mening van wie wat het beste vind.
in mijn ogen in iedergeval is de jcosta de beste optie met 16,5 gr of 15.5 gr.
anders kun je altijd nog voor de polini of malossie vario gaan met de dr pully sliders erin.
voortandwiel 21 . achter 50.
bmc of k&n luchtfilter.
leo of akra uitlaat.
de hitche clutche vind ik ook een must ik houd niet van half werk maar met die hitclutche moet je er geen 15.5 gr in de vario doen maar minimaal 16gr vind.
als je dat hebt gedaan moet je maar laten weten wat je ervan vind.

volgende stap mocht je meer willen is dit.
vind eem 2de handse gasklephuis of koop hem nieuw zo e wilt.
stuur hem op naar moscatteli en laat hem naar 45mm boren. hij stuurt hem naar je terug.
zet hem eronder samen met een powercommander.
de gasklephuis moet wel opnieuw ingelezen worden met je sleutel een piagio dealer kan dat doen.
geloof me dat is het geld dubbel en dwars waard.
koop die powercommander bij ruud frederiks hij zet hem erop en stelt de zaak voor je af.
let op door die hitche clutche en voor en achtertandwiel loopt hij steeds in de begrenzer.
ruud schuift de begrezer voor je op.
gevolg je topsnelheid gaat weer omhoog naast je trekkracht.
 
ok betreffende de 1000.
nee niet iedereen kan hem eronder zetten maar wel mensen met verstand van bijv de racerij.
yup je kunt het door moscatelli laten doen maar hij stuurt geen plug en play cilklinders op.
je zult naar hem toe moeten succes daarmee.
hoeft ook niet te vragen hoe hij dat doet dat verteld hij niet.
dus als je je contacten niet hebt zul je het er niet zo snel onder zetten .
oftewel Nico en gert verdienen echt wel meer credits dan alleen maar faliciteren.
want feit blijft dat in nl niemand anders dit heeft gedaan dan hun.
tweewiers noord was niet voor niks zwaar onder de indruk.
 
Bedankt voor de info!
Ik ga maar is sparen en kijken wat ik hiervan allemaal ga uitvoeren.
De winter komt er aan dus op dit moment hoeft hij nog niet veel sneller, als hij in het voorjaar maar een kanon is.
Ik laat tegen die tijd wel weten wat ik gedaan heb en wat ik ervan vind.

Groet Tom
 
Goedemorgen, ik weet dat dit t gp800 forum is maar ik heb een vraag over een Nexus 500. Lijkt me dat het display toch ongeveer hetzelfde moet zijn. Nadat ik hem gekocht had moest er behoorlijk wat gedaan worden en nu blijf ik met 1 vraag zitten. Het lampje "onderhoud" knippert als ik em start. Hoe krijg je dit weg? Heeft iemand de gouden tip?
 
op de mode knop drukken en dan op cantact zetten of

de set knop op het display indrukken en dan op contact zetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan