VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi staan laten idd.

Hahaha.
Ik kreeg net een mailtje van de verkoper. Hij had nagevraagd wat vernieuwen van voorvorkkeeringen zou kosten. Dit was volgens hem € 100. Die kosten zou hij voor zijn rekening nemen.
Hij wil er geloof ik graag vanaf. Rest alleen de overige dingen nog: Handgeverfde streep, 2 verschillende zijdeksels, knullig in elkaar gedraaide bedrading onder de koplamp, benzinestank (carbs reinigen en synchroniseren, dus ook kleppen eerst stellen.
En dan heb ik nog niet eens naar de remblokjes gekeken en koppelingsplaten getest.
(Ketting was trouwens wel goed).
Ik wil hem dus toch niet.
Kijken hoe hij op dit antwoord reageert. :-)
 
uit mijn Garmin


Knipsel.JPG.a0f677a7be9527f51baebb193df1a1c2.JPG




Knipsel.JPG.60da0e647bf21628b7722886af4a634f.JPG
 
Hahaha.
Ik kreeg net een mailtje van de verkoper. Hij had nagevraagd wat vernieuwen van voorvorkkeeringen zou kosten. Dit was volgens hem € 100. Die kosten zou hij voor zijn rekening nemen.
Hij wil er geloof ik graag vanaf. Rest alleen de overige dingen nog: Handgeverfde streep, 2 verschillende zijdeksels, knullig in elkaar gedraaide bedrading onder de koplamp, benzinestank (carbs reinigen en synchroniseren, dus ook kleppen eerst stellen.
En dan heb ik nog niet eens naar de remblokjes gekeken en koppelingsplaten getest.
(Ketting was trouwens wel goed).
Ik wil hem dus toch niet.
Kijken hoe hij op dit antwoord reageert. :-)

Ik zou het niet doen... De motor ziet er echt niet origineel uit.
Soms staan er veel betere voor hetzelfde geld te koop.
 
Ik zou het niet doen... De motor ziet er echt niet origineel uit.
Soms staan er veel betere voor hetzelfde geld te koop.
Nee, ik doe het ook niet. Ik denk dat je voornamelijk betaald voor de onderdelen. Er zaten veel Honda (algemeen) onderdelen bij dus niet specifiek VF. Wel de tank, zijkappen en onderkuipje in blauw. Verder 2 motorjassen. Onderdelen was een bak met schroeven/bouten, remonderdelen, motoronderdelen. Maar alles algemeen. dus iemand die onderdelen wil kopen krijgt er nu een aftandse VF bij.

Ik zoek gewoon verder. Probleem is het geld. Ik zoek juist iets om mijn Suzuki 700 Madura cruiser (Suzuki's antwoord op Honda Magna) te ruilen voor een motor die meer geschikt is voor snelwegritten en af en toe een tochtje over 's lands binnenwegen.Daar leek de VF mij uitermate geschikt voor en ik vind het gewoon mooi :-)
 
Vriend van mij in Riga zoekt een krukas voor een 84 VF1000f; hij is samen met/voor zijn pa een VF aan het restaureren.
Graag PM met details/prijs (niet dat ik er verstand van heb hoor) als je er een hebt liggen waar je afstand van wilt/kan! doen...
 
Zit er verschil in de ontstekingsmodules over de productie tijd van de VF750F?

Ik heb nu het blok van Magnamaniac in mijn zwarte gehangen. echter op mijn ontstekingsmodules loopt hij prima stationair, echter zodra ik gas geef blijft hij hangen bij 2000 rpm en bij veel gas gaat hij hakkelen.

Nu kon ik eenvoudig even testen en heb ik de modules van de donor even aangesloten en ja hoor komt een stuk hoger in toeren.

Mijn blok heeft bloknummer RC07E-6002XXX, de donor RC15E-2200XXX.
Dit zijn de modules, de linker, beide met blauwe sticker horen bij de RC15E, de rechter met een gele en een rode sticker bij de RC07E.

6.jpg


Moet zeggen, Chris had ze goed vast gezet. :)

db
 
Dat is correct. Er zijn twee typen ontsteking. Het verschil zit hem in de lengte van de magneet welke op de startkoppeling is gemonteerd. Deze magneet wekt de spanning op voor de pickup coils van de ontsteking.
 
Hmm, zou dat betekenen dat als ik de andere kant op was gegaan dat ik dan twee afgefakkelde modules zou hebben gehad?

Welk blok is trouwens jonger? Ik kan niet echt vinden hoe het zit met die bloknummers. Vooral aangezien het een RC07 (is dus eigenlijk een Sabre blok toch?) in een RC15 frame is.

[me="Dirtbag"]confused[/me]

db
 
Hmm, zou dat betekenen dat als ik de andere kant op was gegaan dat ik dan twee afgefakkelde modules zou hebben gehad?

Welk blok is trouwens jonger? Ik kan niet echt vinden hoe het zit met die bloknummers. Vooral aangezien het een RC07 (is dus eigenlijk een Sabre blok toch?) in een RC15 frame is.

[me="Dirtbag"]confused[/me]

db
sabre blok lijkt me sterk, da's een cardanblok.
Wat zijn precies de bloknummers? (en evt de framenummers)
 
Je verwart het framenummer en het bloknummer.. RC15 is VF750F. En die hebben de bloknummers RC07 en RC15..

Kies maar uit±
vf750f.gif


Betreffende de ontsteking.. Die blaas je niet op. De timing klopt echter van geen kant en daarom wil ie eigenlijk alleen maar stationair lopen..
 
Dat scheelt weer met het niet opblazen van de ontsteking :)

Als ik die tabel volg dan had mijn zwarte een '83 blok uit Duitsland met een frame uit '84 uit noord europa :)

Magna's donor is dan Canadees uit '85 met frame met hetzelfde oorsprong.

Dang, das dus al het derde blok in dit frame als alle nummers kloppen :)

Ben ik toch mooi twee jaar jonger gegaan met het blok :)

Ook nog een verschil dat mij opviel, de massakabel van het blok dat ik nu uit de zwarte heb gehaald die zat met een grote ring op een blokbout vast, (de bovenste lange achter aan de rechterkant) terwijl de donor deze rechtstreeks op het blok heeft met een M6 boutje achtige.

db
 
Het is tijd dat ik wat ga doen aan mn slippende startkoppeling,revisiesetjes zijn wel te vinden,wil gelijk de koppelingsplaten vervangen,de boel ligt dan toch open en door het zijspan is de toegang iets minder makkelijk,dus gelijk alles in een keer.
Heb alleen moeite om de koppelingsdekselpakking te vinden,vind alleen maar complete pakkingsets,heeft iemand een adres waar die te krijgen is?
 
Heeft iemand´n achterschokbreker voor´n VF700 sabre ('84) liggen?
Verkoop kan contant of via ruil van VF700 onderdelen. Net wat de voorkeur heeft.
Alvast bedankt.
 
Ik heb mijn Magna nu al een aantal keer verhuurd, leuk hoe enthousiast de meesten zijn. Een iemand had alleen kawasaki Ninja's gereden en had kennelijk niet gedacht dat je met een chopper wind vangt, dat vond hij toch maar niks. Wel goed dat hij het eens geprobeerd heeft, ik heb hem gezegd dat dit ongeveer de sportiefste chopper is dus zou dan nooit meer een andere proberen.

Mocht iemand iemand kennen die eens een leuke Magna wilt proberen: https://motoshare.nl/motor-huren/honda/202
 
Ik heb de carbs van mn v65 magna laten reviseren en dat zier er ontzettend goed uit edoch toch nog een vraagje.
Er zit 1 benzineaansluiting op van metaal en heb op 2 grijze verbindingspijpjes een dwarsstukje zitten. Wél op deze carbs maar niet op een andere set die hier ook nog ligt.
Zijn dat beluchtingspijpjes waar een langer slangetje op moet?
Kan het nergens vinden, niet op het net en ook niet in een wph.
 
De benzineaansluiting is normaalgezien van bruine (mogelijk ooit zwarte?) kunststof.
Deze zit aan de zijkant onderaan van de carburatorbank.

De grijze pijpjes zijn inderdaad voor verluchting naar buiten toe. Benzine wordt aangevoerd via een bruine kunststof leiding met een grotere opening.
Hier zie je zo'n pijpje ze goed, er zit er ook zo 1 aan de achterkant:
P2gy2D5.jpg


Hier moeten inderdaad slangetjes aan, van de opening vooraan wordt de slang tussen de carburators naar achter gevoerd, de andere is gewoon recht naar achter.
SHzVe4V.jpg

YtNB0uX.jpg


Ik weet niet waar ze verder aansluiten op de motor, sorry.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan