Het eerste prentje

Wat is het belang van deze agent om te liegen dan?

een agent is ook maar mens en kan zijn dag niet hebben, ruzie met zijn vrouw en weer geen sex gehad kunnen redenen zijn om uit frustratie zulke dingen te gaan doen. er zijn zelfs agenten die de wet zelf overtreden ,currupt zijn of kleine meisjes verkrachten en vermoorden.dus waarom zouden ze dan niet kunnen liegen?
 
Ik vind dit dan toch niet kunnen zonder vastgelegd bewijs!
Hoezo zonder vastgelegd bewijs? Er IS vastgelegd bewijs - de waarneming van een beëdigd (neem ik maar even aan) opsporingsambtenaar.

het betekend dus ook dat een agent die kwaadwilend is zomaar even een snelheid kan opgeven en jou er een bon voor kan geven als je niet eens te hard gereden hebt.
Denk nou even tien seconden na. Als we jouw logica doortrekken, mag dan een agent straks ook een door hem op heterdaad betrapte moordenaar niet arresteren als de daad niet op video vastgelegd is?
 
een agent is ook maar mens en kan zijn dag niet hebben, ruzie met zijn vrouw en weer geen sex gehad kunnen redenen zijn om uit frustratie zulke dingen te gaan doen. er zijn zelfs agenten die de wet zelf overtreden ,currupt zijn of kleine meisjes verkrachten en vermoorden.dus waarom zouden ze dan niet kunnen liegen?

Ja op ruim 50000 man/vrouw gaat er wel eens wat mis erg genoeg daar niet van. Maar waarom zou die agent er 10 km bij liegen? Het is toch al een bonnetje.
 
Ja, dat mag. Agent kan een prima meting doen als-ie een stukje met je mee rijdt, en hij/zij mag ook de piek hanteren. Jij mag het tegendeel bewijzen, als je dat kunt, die kans is vrij klein. Twee keer correctie eraf, ben je wss sowieso gematst.

Fijne avond!

Dat hoort zo bij een meting van normale auto. Alleen auto met geeikte apparatuur hoeft maar 1x te corrigeren. Iedere politie wagen mag op snelheid bekeuren, maar moet dan wel dubbel corrigeren.

Als het met een officiële auto gedaan was met snelheidsapparatuur, was je ook niet op het gevoel beoordeeld (misschien beter, misschien niet).

Ach als het kan en je rijd een stukje te hard, heeft niemand last van.. Helaas denkt de politie daar soms anders over.
 
Ja op ruim 50000 man/vrouw gaat er wel eens wat mis erg genoeg daar niet van. Maar waarom zou die agent er 10 km bij liegen? Het is toch al een bonnetje.

sommige geilen er gewoon op om weer een mooie staande houding op twitter te zetten met daarbij een enorme overtreding...
 
sommige geilen er gewoon op om weer een mooie staande houding op twitter te zetten met daarbij een enorme overtreding...

Wat heet geilen, overtreed regelmatig de snelheid, en grof ook, de lui die twitter halen passen hun snelheid niet aan als de intensiteit van het verkeer daarom vraagt en kijken nog slecht in hun spiegels ook, of ze doen het op stukken waarvan je op je vingers kunt natellen dat er een lasercontrole kan zijn op dat moment.

En zeg nou zelf, voel jij je lekker als er een auto met 190 km/h vlak langs je zeilt en je ziet 'm daarna slalommend over de drukke snelweg racen?
Hij zal iets verkeerd inschatten en je ff meenemen.... :X

En ja, op een volledig lege snelweg, polderweg of wat dan ook ben je ook aan de beurt als er een camera staat.
Deal with it!
 
Zoals ijzervreter al zegt, ik geloof ook niet dat de agent liegt.
Geen belang bij, zeker niet bij een simpele snelheidsovertreding.
Sterker, liegen op ambtseed kan behoorlijk nare gevolgen voor een agent hebben (terecht) dus waarom zou hij dat doen? Alleen omdat je geen sex gehad hebt je baan op het spel zetten?
Nee, gaat er bij mee niet in, zeker niet in dit geval.

Wat wel kan is dat een agent een vergissing in de meting maakt.
Daarvoor kan je de normale weg volgen, proces verbaal opvragen enz. Dan kun je zien hoe de agent gemeten heeft en/of er fouten in gemaakt zijn.

Zo heb ik er ook eentje gehad die echt niet kon, rekenvoorbeeld haalde de meting onderuit.
In mijn geval was er via een parallel baan gemeten in een korte tijd. Dat was ook echt een vergissing van de agent. Er zijn niet voor niets een aantal regels voor een goede meting.

Wel lang geduurd je eerste prent, ik weet mijn eerste prentje nog :X
rbw opgehaald op het gemeentehuis, rijden maar *O* :] ok 10 km later rij ik het dorp in, wordt ik aangehouden :? echt geen idee waarom.
Agent: He leuk net je rbw, ik zie de datum staan.
Ik nog ja, mooi he, vandaag opgehaald.
Agent, weet je eigenlijk wel hoe snel je reed toen je het dorp inreed :') :X :$

Dat was mijn eerste prent op dag 1 *O* *O* (ik vergeet hem nooit, paar km te snel, toen nog goedkoop ;) )
 
LAF principe: leugen + ambsteed = feit.

In andere woorden: voor mulderovertredingen kan een agent je er makkelijk bij naaien.
 
Ik zie het probleem niet: je rijdt 70 en krijgt een boete voor 70 te rijden? Of moest de agent alle correcties op jouw teller toepassen? Beetje muggeziften vind ik.
 
Hadden die agenten een video wagen en heb je de video gezien? want de agent moet het wel vast hebben liggen op video als bewijs. zoals je het hier omschrijft lijkt het erop dat de agent even gezien heeft dat je 80 reed op zijn teller en gelijk een bekeuring heeft geschreven. volgens mij werkt dat niet zo en moet er afstand over bepaalde tijd gemeten worden.
en piek snelheden mogen alleen bekeurd worden met lasergun..
Maar wat heeft TS nou aan zulke "volgens mij... " beweringen? Niets toch?
 
LAF principe: leugen + ambsteed = feit.

In andere woorden: voor mulderovertredingen kan een agent je er makkelijk bij naaien.

Agenten liegen niet, bij jou natuurlijk wel, bij mij nog nooit en geloof me, ik heb er wat mee te maken gehad.
Dat wat je denkt, dat krijg je.
Als je verstandig bent ga je er anders over denken en laat je dit soort kretologie achterwege, het is maar een tip! ;)
 
Ook ik heb nog nooit echt problemen gehad met agenten, zelfs in het buitenland met de vrachtwagen. En daarmee heb ik me wettelijk gezien echt weinig aan de wetten gehouden. Ze hebben me altijd fair en netjes behandeld nadat ik me heb voorgesteld, handje gegeven. En natuurlijk waren sommige dingen wat vergezocht, maar als ik dat aangaf, heb ik daar ook vaak genoeg een waarschuwing voor gehad.

Het zal erop aankomen hoe je opstelt in de meeste gevallen denk ik.
 
Ja, dat mag. Agent kan een prima meting doen als-ie een stukje met je mee rijdt, en hij/zij mag ook de piek hanteren. Jij mag het tegendeel bewijzen, als je dat kunt, die kans is vrij klein. Twee keer correctie eraf, ben je wss sowieso gematst. Boetebedrag is (imo) ridicuul, maar dat is helaas nu eenmaal zo in NL, en had je kunnen weten..

Fijne avond!

Dat is niet gematst, dat is gewoon wettelijk geregeld.

Snelheid afgelezen op snelheidsmeter --> Snelheid volgens transponeringstabel ( geijkte snelheid ) --> wettelijke correctie = overtreding.




Niet huilen. Te snel gereden en dan gewoon op blaren zitten!

Bekeuring krijg je gewoon thuis. Eerst betalen en als je denkt dat iets niet klopt of onwettig dan gewoon bezwaar indienen. Rechter bepaalt daarna of je gelijk hebt!

Wet Mulder overtreding, je kan een bezwaarschrift indienen voor je betaald.

Pas als je bezwaar ongegrond word verklaard kun je de zaak alsnog voor laten leggen op zitting en dan zul je het bedrag moeten overmaken als 'zekerheidstelling' dat je ook daadwerkelijk de procedure doorzet. Het geld word dan even opzij gezet tot de uitspraak er is. Dan krijg je het dus terug of het gaat alsnog naar het CJIB.



Uhh was er niet iets zoals dat de kilometerteller waarmee de overtreding vast gesteld wordt dat die wel geijkt en zo moet zijn?

Uiteraard, vandaar de eerste 'correctie' waar de afgelezen snelheid volgens de ijktabel word overgenomen.






Je zult hier op het forum alleen weinig bijstand krijgen want je bent al snel zelf de sukkel die veeeel te hard gereden hebt en agenten liegen niet :Z

Hoezo zou hij hier weinig bijstand krijgen ? Maar bovendien, wat heb je aan meelopers die roepen dat t allemaal zo erg is en allemaal leuke onzin roepen waar je niets aan hebt.

Daadwerkelijke bijstand is informatie waar je wat aan hebt, geloof het of niet er zijn al heel wat reply's van oa mijn toetsenbord op M-F te vinden waarin we uitleggen hoe iemand in een bepaald geval zijn bezwaar zou moeten opstellen.

Maar als dit het enige is wat bij lui zoals jij blijft hangen dan hou ik daar maar mee op, iemand helpen en daarna alsnog zulke dingen lezen motiveert niet echt :N




Hadden die agenten een video wagen en heb je de video gezien? want de agent moet het wel vast hebben liggen op video als bewijs. zoals je het hier omschrijft lijkt het erop dat de agent even gezien heeft dat je 80 reed op zijn teller en gelijk een bekeuring heeft geschreven. volgens mij werkt dat niet zo en moet er afstand over bepaalde tijd gemeten worden.
en piek snelheden mogen alleen bekeurd worden met lasergun..

Drestar, hou nou eens op heel zelfverzekerd volledige onzin te posten.

Als je ergens geen verstand van hebt maak je jezelf belachelijk met dit soort reply's.






Ik heb wel eens gehoord (of het waar is of niet )
Dat een agent zo wel de snelheid mag bepalen.
Ook met zijn prive auto.
Er worden alleen grotere correcties gehanteerd.

Wellicht dat MBM of ijzervreter dit kunnen bevestigen.

Het is niet de bedoeling, maar in bepaalde gevallen kan dat idd.
Veelal na overleg met Justitie en dan word er een plek gezocht waar met die auto/motor dezelfde snelheid nog eens gereden kan worden en word de laser of radar gebruikt om de juiste snelheid op dat moment te meten. Veelal gaat er dan idd alsnog een extra grote correctie vanaf. Maar dit zal niet gebeuren voor 'zomaar' een snelheidsovertreding.






De boordsnelheidsmeter van vrijwel elk opvallend dienstvoertuig is voorzien van een kalibratietabel en dat voldoet ook. Daar hoeft geen lange meting aan ten grondslag te liggen en deze hoeft ook niet op video te staan als bewijs. Niets anders als een roodlicht bon op zicht. En ja, ook een verbalisant alleen mag verbaliseren en ook bij een lasergun kan op kenteken geverbaliseerd worden.
Zie ook Instructie snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (2015I001) (https://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht-0/verkeer-vervoer/@91888/instructie-2/).Met een prive voertuig mag in principe niet. De Instructie snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (2015I001)
(https://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht-0/verkeer-vervoer/@91888/instructie-2/) vereist bij een niet gekalibreerde boordsnelheidsmeter dat het om een dienstvoertuig gaat.

:^
Iemand die het snapt *D







Ik vind dit dan toch niet kunnen zonder vastgelegd bewijs! het betekend dus ook dat een agent die kwaadwilend is zomaar even een snelheid kan opgeven en jou er een bon voor kan geven als je niet eens te hard gereden hebt..ik heb het zelf trouwens eens een keer meegemaakt dat ik aangehouden werd op een snikhete zomerdag .de agenten waren duidelijk geirriteerd en wilde mij op de bon slingeren omdat ze meenden dat ik te hard gereden zou hebben toen ik een heel eind voor hun reed op een stuk weg. toen ik even later staande werd gehouden gooide ik mijn gordel van mij af en beweerden ze ook nog dat ik geen gordel gedragen zou hebben en net alsof ik hem uit deed.duidelijk was dat ze heetgebakerd waren ,volgens mij hadden ze te lang in de warme auto zitten bakken want buiten de auto na een heel gesprek kwamen ze tot inkeer en kon ik gelukkig toch verder rijden zonder bekeuringen.

Zo, hier zit waardevolle informatie in :} :}






sommige geilen er gewoon op om weer een mooie staande houding op twitter te zetten met daarbij een enorme overtreding...

Dat zal dan niet over deze overtreding gaan :+
 
veel tekst...

Mag ik u compimenteren met uw geduld om hier toch telkens weer een nette reply te geven.

@TS je geeft aan dat je max 70 reed. Vervolgens krijg je een boete voor 71 km/h.
klopt toch lijkt me?

Boetes zijn niet leuk maar helaas meestal wel terecht... :X :X
Ja ook bij mij O-)
 
Laatst bewerkt:
Ijkrapport opvragen van de de snelheidsmeter van de agent.
10 tegen 1 dat die niet geijkt is
ijkrapporten opvragen !
heb je überhaupt gelezen. het ijkraport is gebruikt om de snelheid te corrigeren dus het lijkt me sterk dat hij dat niet heeft. hooguit kan het verlopen zijn maar daar wordt tegenwoordig behoorlijk op gelet dus die kans is ook behoorlijk klein. kans is van 10 tegen 1 dat hij wel geijkt is en het rapport niet verlopen is komt dichter bij de waarheid in de buurt.
 
Mag ik u compimenteren met uw geduld om hier toch telkens weer een nette reply te geven.
Graag gedaan :+
Boetes zijn niet leuk maar helaas meestal wel terecht... :X :X

Niet geheel mee eens, vroeger hadden we 50-80-100-120 iedereen wist exact waar hij aan toe was en ook waar toegestaan.Je hoefde eigenlijk niet eens na te denken je had de volledige concentratie voorop de weg.

Nu......... :X

Nu hebben we, 30-50-60-70-8090-100-120-130 en ook borden met variable snelheid erop zoals spitsstroken b.v. Het leuke op snelwegen het kan verlopen van 100-130 :? Vergis jij je eens dan is de bekeuring ook een hele flinke.

Lokaal 30-50-60-70-90 word ik gek ervan :? Sindsdien rij ik met alcohol achter het stuur dat schenkt mij nog enig rijplezier. :t Op 1 weg variëren de borden van 50-60-70 vaak binnen de 4 km ..........totale waanzin!!

De borden met 15 km/uur woonwijken zijn al besteld _O-
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan :+Niet geheel mee eens, vroeger hadden we 50-80-100-120 iedereen wist exact waar hij aan toe was en ook waar toegestaan.Je hoefde eigenlijk niet eens na te denken je had de volledige concentratie voorop de weg.

Nu......... :X

Nu hebben we, 30-50-60-70-8090-100-120-130 en ook borden met variable snelheid erop zoals spitsstroken b.v. Het leuke op snelwegen het kan verlopen van 100-130 :? Vergis jij je eens dan is de bekeuring ook een hele flinke.

Lokaal 30-50-60-70-90 word ik gek ervan :? Sindsdien rij ik met alcohol achter het stuur dat schenkt mij nog enig rijplezier. :t Op 1 weg variëren de borden van 50-60-70 vaak binnen de 4 km ..........totale waanzin!!

De borden met 15 km/uur woonwijken zijn al besteld _O-
Heb je wel gelijk in, een foutje kan zomaar op een absurde manier afgestraft worden.
Bij mij in de buurt plaatsen ze betonnen ballen van zo'n 40 cm doorsnede in bermen waar men denkt dat iemand wel eens per ongeluk expres door de berm kan afsnijden. Hier kost ee foutje dus een kapotte auto, of motor + verwondingen. Logisch toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan