Het eerste prentje

Niet geheel mee eens, vroeger hadden we 50-80-100-120 iedereen wist exact waar hij aan toe was en ook waar toegestaan.Je hoefde eigenlijk niet eens na te denken je had de volledige concentratie voorop de weg.


Nu hebben we, 30-50-60-70-8090-100-120-130 en ook borden met variable snelheid erop zoals spitsstroken b.v. Het leuke op snelwegen het kan verlopen van 100-130 :? Vergis jij je eens dan is de bekeuring ook een hele flinke.

Lokaal 30-50-60-70-90 word ik gek ervan :? Sindsdien rij ik met alcohol achter het stuur dat schenkt mij nog enig rijplezier. :t Op 1 weg variëren de borden van 50-60-70 vaak binnen de 4 km ..........totale waanzin!!

De borden met 15 km/uur woonwijken zijn al besteld _O-


Misschien toch met iets minder alcohol gaan rijden als je dat soort elementaire informatie al niet meer mee krijgt ?

Borden 15km/u voor woonwijken ? Echt niet _O-
Je wist nog niet dat aan het bord woonwijk sowieso al een max snelheid van 15km/u gekoppeld is ?
( officieel is het 'stapvoets', uit jurisprudentie blijkt dat stapvoets afgemeten werd aan de snelheid waarmee een paard stapt wat dan weer neer komt op 15 km/u ;) )





Mag ik u compimenteren met uw geduld om hier toch telkens weer een nette reply te geven.

@TS je geeft aan dat je max 70 reed. Vervolgens krijg je een boete voor 71 km/h.
klopt toch lijkt me?

Boetes zijn niet leuk maar helaas meestal wel terecht... :X :X
Ja ook bij mij O-)

Dank :)


Op het motoragenten-forum.nl word gezegd dat hij 80 reed. Ik ben er niet bij geweest, ik onthoud mij van een oordeel ;)





heb je überhaupt gelezen. het ijkraport is gebruikt om de snelheid te corrigeren dus het lijkt me sterk dat hij dat niet heeft. hooguit kan het verlopen zijn maar daar wordt tegenwoordig behoorlijk op gelet dus die kans is ook behoorlijk klein. kans is van 10 tegen 1 dat hij wel geijkt is en het rapport niet verlopen is komt dichter bij de waarheid in de buurt.

Die ijkingen kosten geld. Het bedrijf die dat verzorgd herinnert er echt wel aan dat die termijnen dreigen te verlopen, levert hun weer inkomsten op tenslotte. Verlopen ijking zal best eens voor komen, maar zo vaak gebeurd dat niet hoor.





Heb je wel gelijk in, een foutje kan zomaar op een absurde manier afgestraft worden.
Bij mij in de buurt plaatsen ze betonnen ballen van zo'n 40 cm doorsnede in bermen waar men denkt dat iemand wel eens per ongeluk expres door de berm kan afsnijden. Hier kost ee foutje dus een kapotte auto, of motor + verwondingen. Logisch toch.

Hhmm... op zoiets heb ik dan ooit een bijna nieuwe Touran total loss gereden :+

Als beloning mocht ik geen auto meer rijden *D
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel gelijk in, een foutje kan zomaar op een absurde manier afgestraft worden.
Bij mij in de buurt plaatsen ze betonnen ballen van zo'n 40 cm doorsnede in bermen waar men denkt dat iemand wel eens per ongeluk expres door de berm kan afsnijden. Hier kost ee foutje dus een kapotte auto, of motor + verwondingen. Logisch toch.

Dat is dus het ergste 1 foutje of eventjes niet opletten of afgeleid worden door een koe die plots oversteekt en je hebt minimaal 20km/uur aan de broek hangen.

Hier regio Eindhoven vliegveld hebben we ook van die leuke blokken liggen.Auto's worden er totaal op afgeschreven.
 
Misschien toch met iets minder alcohol gaan rijden als je dat soort elementaire informatie al niet meer mee krijgt ?
De alcohol gaat in de kofferruimte na het winkelen ,ik drink het niet tijdens het rijden.
Borden 15km/u voor woonwijken ? Echt niet _O-
Je wist nog niet dat aan het bord woonwijk sowieso al een max snelheid van 15km/u gekoppeld is ?
( officieel is het 'stapvoets', uit jurisprudentie blijkt dat stapvoets afgemeten werd aan de snelheid waarmee een paard stapt wat dan weer neer komt op 15 km/u ;) )

Jij hebt hem door :) eens gaan die borden er toch echt komen -O-
 
Hier regio Eindhoven vliegveld hebben we ook van die leuke blokken liggen.Auto's worden er totaal op afgeschreven.

Nou en ?

Waarom zou je door de berm gaan rijden, dat rijdt helemaal niet fijn. Als je gewoon uit de berm blijft heb je toch helemaal geen last van die dingen ?





Jij hebt hem door :) eens gaan die borden er toch echt komen -O-

Als die borden er gaan komen is dat de volgende trap van vertrutting, veroorzaakt doordat de gemiddelde Nederlander te stom en/of dom is om het zonder bord te snappen.

Wat dat betreft zou 25% sowieso z'n rijbewijs mogen inleveren wat mij betrefd :+
 
@MeanBlueMan: Lever jij dan je schooldiploma Nederlands in? Aangezien je vrij constant stam+d gebruikt in plaats van stam+t. Ik wil maar zeggen: Iedereen maakt wel eens een foutje, sommigen vrij consequent, anderen incidenteel. Om dan maar te roepen dat ze hun rijbewijs in moeten leveren...
 
@MeanBlueMan: Lever jij dan je schooldiploma Nederlands in? Aangezien je vrij constant stam+d gebruikt in plaats van stam+t. Ik wil maar zeggen: Iedereen maakt wel eens een foutje, sommigen vrij consequent, anderen incidenteel. Om dan maar te roepen dat ze hun rijbewijs in moeten leveren...

Noem het maar "vrij constant" _O- (/edit: "vrij constant" lijkt me een pleonasme: het is constant of het is niet constant ;) )

Wat dat betreft zou 25% sowieso z'n rijbewijs mogen inleveren wat mij betrefd :+

Maar goed, hij meent dat natuurlijk niet van dat rijbewijs. Die 25% is heftig overdreven. 20% zou ook voldoende zijn; laten we echter het zekere voor het onzekere nemen. Als we dan iedereen die de basisregels van het Nederlands niet kent of kan toepassen ook gewoon zijn recht van geschreven meningsuiting ontnemen zijn we er toch uit?
 
Laatst bewerkt:
@MeanBlueMan: Lever jij dan je schooldiploma Nederlands in? Aangezien je vrij constant stam+d gebruikt in plaats van stam+t. Ik wil maar zeggen: Iedereen maakt wel eens een foutje, sommigen vrij consequent, anderen incidenteel. Om dan maar te roepen dat ze hun rijbewijs in moeten leveren...

Ik heb helemaal geen schooldiploma, anders had ik wel een vak geleerd/dt/t _O-



Maar je voelde je aangesproken, als dat de enige zin is die je van al m'n reply's hier oppakt ? O-)
 
Noem het maar "vrij constant" _O- (/edit: "vrij constant" lijkt me een pleonasme: het is constant of het is niet constant ;) )Maar goed, hij meent dat natuurlijk niet van dat rijbewijs. Die 25% is heftig overdreven. 20% zou ook voldoende zijn; laten we echter het zekere voor het onzekere nemen. Als we dan iedereen die de basisregels van het Nederlands niet kent of kan toepassen ook gewoon zijn recht van geschreven meningsuiting ontnemen zijn we er toch uit?

:+ _O- :}



Wel grappig dat je ook meteen laat zien dat ik het bepaald niet consekúent doe, in één zin 1 x wel en 1 x niet :+

Ik ben gewoon dom als het op d/t/dt aan komt, ik krijg het er niet in, al heel lang niet dus ik heb me er bij neergelegd. 1000 maal excuus aan degene die zich er echt aan ergert
 
Nou en ?

Waarom zou je door de berm gaan rijden, dat rijdt helemaal niet fijn. Als je gewoon uit de berm blijft heb je toch helemaal geen last van die dingen ?
Even off topic dan ik mag dat :)

Die beton blokken was een Prestigeproject high-tech nadeel is de gevaarsetting en de grote schade.Auto's slaan meteen over de kop terwijl een vangrail beter geweest was.

5cbjwzcoduncb.jpg

Als die borden er gaan komen is dat de volgende trap van vertrutting, veroorzaakt doordat de gemiddelde Nederlander te stom en/of dom is om het zonder bord te snappen.

Wat dat betreft zou 25% sowieso z'n rijbewijs mogen inleveren wat mij betrefd :+

Er staan teveel borden daarmee is de vertrutting al ingezet :X ;)

En on-topic NU :+
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel gelijk in, een foutje kan zomaar op een absurde manier afgestraft worden.
Bij mij in de buurt plaatsen ze betonnen ballen van zo'n 40 cm doorsnede in bermen waar men denkt dat iemand wel eens per ongeluk expres door de berm kan afsnijden. Hier kost ee foutje dus een kapotte auto, of motor + verwondingen. Logisch toch.


Ik vraag me dat de laatste tijd regelmatig af als ik weer op de meest onnozele plekken die betonblokken of betondriehoeken zie liggen. Hoe kan zoiets ook maar enig positief effect hebben?
Ik vind het in ieder geval nogal een overdreven afstraffing voor het geval je de bocht iets te krap wil nemen op de uitvoegstrook te vroeg pakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan