Storm

Ik vind bij zijwind het rijden vaak toch tegenvallen, zou dat kunnen liggen op wat voor een motor je rijdt. Vorig jaar toch een paar keer gehad, dat je soms zo maar een meter opschuift. 1x zelfs gehad dat ik niet naar huis kan rijden door de zijwind, voor of met tegenwind was geen probleem maar vanaf de zijkant was te erg...ik moet wel tussen grote open weilanden door.
ja soort motor maakt uit. hoe meer plastic hoe wind gevoeliger hij wordt. hoe wendbaarder de motor hoe meer je last hebt van de wind. maar het grootste verschil is de berijder. een meter op zij nou en de rijstrook is minimaal 2,5 breed dan heb je nog 1.5 meter over.
gewoon je snelheid wat omlaag zodat je meer tijd hebt om te corrigeren zonder op de andere baan te komen. en verder ontspannen en gebogen armen zodat als de wind aan je schouders rukt je dit niet doorgeeft aan het stuur. en plotseling wordt het een stuk makkelijker, en op die saaie rechte snelweg ben je net zo leuk aan het rijden als normaal op een kronkelige dijkweg.
 
Ik had plannen om morgen ergens een motor te gaan kopen en naar huis te rijden. moet ruim 200km terug rijden op de motor maar dit ga ik nu maar cancelen denk ik.niet zozeer vanwege de wind maar vanwege de regen die er ook verwacht word.
Gewoon doen.

Ik vind bij zijwind het rijden vaak toch tegenvallen, zou dat kunnen liggen op wat voor een motor je rijdt. Vorig jaar toch een paar keer gehad, dat je soms zo maar een meter opschuift. 1x zelfs gehad dat ik niet naar huis kan rijden door de zijwind, voor of met tegenwind was geen probleem maar vanaf de zijkant was te erg...ik moet wel tussen grote open weilanden door.
Verloor je tractie?

Er zijn uiteraard limieten he :')

Naar de maan vliegen kan ik ook niet met de motor :+

Edit: ene ... in het donker? Tja, dat is niet moeilijk op de bodem van de noordzee ... het is daar altijd donker :P
Tijdens een storm zal het op de bodem van de Noordzee ook lekker rustig zijn :+
 
Laatst bewerkt:
Ik had plannen om morgen ergens een motor te gaan kopen en naar huis te rijden. moet ruim 200km terug rijden op de motor maar dit ga ik nu maar cancelen denk ik.niet zozeer vanwege de wind maar vanwege de regen die er ook verwacht word.

Ga je nog een motor kopen??? :?

Je heb toch pas een Blade gekocht?

Einde off-topic... :) :)

Moet morgen over de dijk Enkhuizen-Lelystad, maar vraag me sterk af of die open blijft met de storm.

Anders wordt 't via de A9-A6.

Beetje wind heeft me nog nooit tegengehouden om naar m'n werk te gaan met de motor. Maakt het wat spannender, vooral de zijwind.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend uit Zuid Limburg vertrokken om half 6, was er toen wel weer een beetje klaar mee. Weinig zin om stoer te doen of mijn eigen te bewijzen, dus morgen lekker met de auto.

Beetje regen enzo gaat nog wel, maar een 150pk supersport met kou, regen, heel veel wind en in het donker, geef mijn portie maar aan fikkie. :Y

Wel respect voor de die hards die gaan rijden morgen!
 
Daar zou ik nog niet te zeket van zijn :XGaat dat dan? :o
Gôh ... moet ik is proberen, je weet maar nooit of dat lukt :]
De maximale diepte van de Noordzee is +- 700 meter dus daar zal je iig niets merken van een oppervlakkige storm. Zelfs op de gemiddelde diepte van 94 zal je veilig zitten tenzij het om eem dikke tsunami gaat. :+
https://en.wikipedia.org/wiki/Wave_base
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/Waves/watwav2.html
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend uit Zuid Limburg vertrokken om half 6, was er toen wel weer een beetje klaar mee. Weinig zin om stoer te doen of mijn eigen te bewijzen, dus morgen lekker met de auto.

Beetje regen enzo gaat nog wel, maar een 150pk supersport met kou, regen, heel veel wind en in het donker, geef mijn portie maar aan fikkie. :Y

Wel respect voor de die hards die gaan rijden morgen!

Ja en :? probeer eens met een motorscooter,dan "fladder" je helemaal de weg over -O-
 
ik ben d`r wel klaar voor , laat maar komen die wind .



full
 
Tja morgen ook met de motor naar het werk. Moet vroeg op pad en woon in Noordholland. Die cursus plaats is zeer slecht bereik met openbaar vervoer.

Op de motor dus. Ach,..26 jaar geleden deed ik dat al met GSX 400 met stuurkuipje en die was pas windgevoelig.

Mijn tractor heeft daar veel minder last van.
 
Begint hier langzaam aan een vrijdagmiddag topic te lijken :+ .

Die tip van de knie in de wind ken ik niet en ga ik eens toepassen.

Inmiddels heeft het KNMI opgeschaald naar code oranje. Het zal dus wel weer meevallen :+ .

:]
 
Lekker met de trein. Toch ov abbo van werk. Tevens ben ik onbeschaamd een hardcore mooi weer rijder 8-)
 
Laatst bewerkt:
En zoals zo vaak bij weerwaarschuwingen lijkt het ook nu (nog) wel mee te vallen.

Het waaide onderweg stevig, maar het werd nooit gevaarlijk. Wel prettig dat het op mijn traject even droog was.

Leuk om met uitgestoken knie te rijden. Dat werkt dus grandioos. Het scheelde misschien ook wel dat ik de wind grotendeels mee had, maar ik kon de handel over het algemeen redelijk stabiel op koers houden.

Succes voor iedereen die de weg nog op moet, doe voorzichtig zou ik zeggen!
 
Ik vind bij zijwind het rijden vaak toch tegenvallen, zou dat kunnen liggen op wat voor een motor je rijdt. Vorig jaar toch een paar keer gehad, dat je soms zo maar een meter opschuift. 1x zelfs gehad dat ik niet naar huis kan rijden door de zijwind, voor of met tegenwind was geen probleem maar vanaf de zijkant was te erg...ik moet wel tussen grote open weilanden door.

Wat helpt tegen zijwind is hoger in de toeren gaan zitten.
De motor reageert dan sneller waardoor je beter op zijwind kunt reageren door in te leunen en gas te geven.
 
Nou.........mijn Xmax 250 heeft haar best gedaan op de snelweg met die harde wind.
Was wel werken met die wind en hield in dit geval maar beide handen aan het stuur.
Met name de open stukken aangrenzend weilanden waren pittig.
Ook de vrachtwagens inhalen was een uitdaging, met name zodra ik de vrachtwagen voorbij was.
Paar keer billenknijpmomentje gehad toen de scooter stapje opzij deed.
Maar het is me alleszins meegevallen, alhoewel ik toch liever op de R1200RT had gezeten met meer massa voorhanden.
In elk geval voor herhaling vatbaar dat rijden met stevige wind en straks gewoon weer op pad.
Zit met weer en wind liever op een motorfiets, dan in een koekblik.
Was het alleen al voor die knake files.
Files bestaan niet meer voor mij.
Wat is dat heerlijk zeg.
Vr gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan