Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
De winter ? :?

Er is nogal wat te lezen over hoe slecht de GS LC een winter met zout en pekel verteert : loslatende verf is maar een der kleinere kwalen, blijkbaar... :N

Ik ben alleszins om zoek naar een Japanse pekelfiets ( géén Tracer) omwille van deze Germaanse , slechte wintereigenschap...
 
hmm, das ook wel een aandachtspunt ja, hoewel ik pekelrijden probeer te vermijden kan het wel eens voorkomen. Meestal wel in de S100 corrosion schutz in winterbedrijf, bij de kawa's was dit altijd voldoende om corrosie tegen te gaan.

even langs de dealer rijden is ook geen slecht idee!
 
Ook bedankt voor de reacties op de vraag van de windbescherming.

Ik ga gewoon eens proefrijden op een gs

Strak plan.

Ik heb afgelopen weekend een GS LC en een GSA LC kort na mekaar gereden en het valt me op hoe slecht dat scherm van de gewone GS is voor mij.

Of ik ben verwend met mijn Givi Airflow op m'n Ten, of dat originele scherm van BMW is gewoon rommel. Wat een herrie... (ik ben 173cm)


De rit met de Adv was een pak aangenamer. Moest ik dus nu een keuze moeten maken, het werd met zekerheid een Adventure. Alles voelt gewoon aan beter bij die versie.
 
Uhhh........


full
 
Ach, de GSA bevalt mij uitstekend. :]

't Mag gezegd worden. :Y


Vandaag trouwens nieuw rubber eronder laten zetten.
[afbeelding]


Vers rubber heb ik er ook onder liggen en sinds gisterenavond heb ik de Zumo 595 op de motor.
Basecamp op de computer, de 595 is geupdate en de routes en alle tracks staan in de navi...

Het gaat fris worden de komende week, maar na twee dagen regen (zondag en maandag) lijkt het stabiel zonnig en droog najaarsweer te gaan worden in de Alpen.
 
Vers rubber heb ik er ook onder liggen en sinds gisterenavond heb ik de Zumo 595 op de motor.
Basecamp op de computer, de 595 is geupdate en de routes en alle tracks staan in de navi...

Het gaat fris worden de komende week, maar na twee dagen regen (zondag en maandag) lijkt het stabiel zonnig en droog najaarsweer te gaan worden in de Alpen.

:t

Goeie reis, veel plezier en veilig thuis komen
 
Basecamp is even doorbijten, maar als je er aan gewend bent weet je niet meer beter. Mocht je klem lopen, dan kan je altijd even bellen of via FB chat berichten. :t
 
Laatst bewerkt:
Basecamp is even doorbijten, maar als je er aan gewend bent weet je niet meer beter. Mocht je klem lopen, dan kan je altijd even bellen of via FB chat berichten. :t


Gaat goed komen. Eerste ding is dat ik zaterdag goed op pad kom.
Die routes en tracks staan er nu in. *O*
De rest, zoals routes maken, verbouwen, samenvoegen etc etc... dat komt later.
Bedankt voor je aanbod, daar ga ik wellicht nog eens gebruik van maken. *D
 
Gaat goed komen. Eerste ding is dat ik zaterdag goed op pad kom.
Die routes en tracks staan er nu in. *O*


Je hebt de viapunten toch "zacht" gemaakt? Volgens mij een must.

Ik maak meestal ook nog een spoor van mijn route en die projecteer ik als backup ook nog eens op mijn toestel.
 
Laatst bewerkt:
Yep, routepunten zijn zacht ... en ik heb inderdaad op de achtergrond de track ook lopen. :Y

Dan is het zo goed als onmogelijk om nog problemen te ondervinden onderweg.

Ik had in 't begin ook m'n twijfels, zeker als je er zoveel hoort klagen over Basecamp en de laatste Garmin toestellen.

Maar eigenlijk valt het allemaal goed mee, ik ben iig blij dat ik geen TomTom kocht.



Een goede reis! :W
 
Laatst bewerkt:
het waait behoorlijk , heb de R850R toch maar in het motorhok laten staan. geen zin om iets tegen m'n kop te krijgen als ik rij.
 
Lijkt me nu al een prima besteed weekje Girl.
Ons doel is om zo veel als mogelijk onverharde passen te rijden in een week tijd. Vraag is alleen hoever we komen met dat oude schroot. Vorig jaar hebben we na dag twee alle plannen al bij moeten stellen vanwege de ouderdom één der KLE's. :')

Voor nu ziet onze route er alsvolgt uit;

20863685_1644401445572667_556934493496050254_o.jpg


Naast een aantal stukken waarvan ik niet weet of we er überhaupt doorheen kunnen komen, hebben we de Parpaillon, Tende, LGKS, Assietta, Sommellier, Jafferau en nog wat onbekende passen op het program.
 
Lijkt me nu al een prima besteed weekje Girl.
Ons doel is om zo veel als mogelijk onverharde passen te rijden in een week tijd. Vraag is alleen hoever we komen met dat oude schroot. Vorig jaar hebben we na dag twee alle plannen al bij moeten stellen vanwege de ouderdom één der KLE's. :')

Voor nu ziet onze route er alsvolgt uit;

[afbeelding]

Naast een aantal stukken waarvan ik niet weet of we er überhaupt doorheen kunnen komen, hebben we de Parpaillon, Tende, LGKS, Assietta, Sommellier, Jafferau en nog wat onbekende passen op het program.

Leuk! Dat lijkt me wel een garantie voor ook een hoop lol.

Aan onverhard heb ik er opties tussen zitten:
- Maira Stura
- Parpaillon
- Een stuk weg vanaf Jausiers naar een Fort
- Moutieres
- Routes Foresteriere des Charmettes
- Gorges 'd Agnielles.

Maar het is allemaal wel weersafhankelijk... en die Parpaillon... als het modderig is, is het voor mij geen leuk ding. Maar we kunnen altijd kijken hoe het erbij ligt.

We zien wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan