Storm

Ehm... Vanochtend vroeg wel even de zwaarste motor gepakt ipv de lichte tourmotor, wat ik initieel van plan was. Het is misschien onzin, maar het voelt alsof die beter op de weg ligt (en ook flink meer wind vangt, dat wel).
 
En toch, als ik de keus had, had ik de RT genomen in dergelijke omstandigheden. Ook al wil je 'm niet voor WW gebruiken begrijp ik uit het RT draadje. Beetje comfort in dergelijk weer komt de veiligheid ten goede denk ik.
 
Ehm... Vanochtend vroeg wel even de zwaarste motor gepakt ipv de lichte tourmotor, wat ik initieel van plan was. Het is misschien onzin, maar het voelt alsof die beter op de weg ligt (en ook flink meer wind vangt, dat wel).

Doe je goed, zwaardere motor dwaalt minder snel opzij dan een lichte! ;)
 
Beetje heen en weer af en toe op de weg vanmorgen.

Maar goed, dat geeft een beetje kleur aan het zo saaie woon \ werk ritje tussen al die zondagsrijders die vandaag maar met de auto zijn gegaan omdat het een beetje waait.

Voor de rest was het prima te doen. Beetje steviger er bewuster op de motor zitten maar, een circuitdagje is spannender.

Mensen gaan ook gewoon op de trapfiets naar hun werk vandaag. Dat is pas zwaar als je pech hebt.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gewoon lekker met de motor woonwerk, niets bijzonders eigenlijk. Ik woon in het oosten van Brabant, dus hier zal het ook wel minder waaien dan in het westen.
 
Hier in het westen was het zo nu en dan wel even pittig maar veel juist ook wel prima. De wind zelf is zeker geen probleem, maar de windstoten zijn irritant.

Heb rugproblemen, en heb door dit ritje weer goed last. Dat is dan wel erg jammer :/
 
Het was vanmorgen toch wel een beetje spannend. Heb wel eerder met dit weertype gereden, maar op een andere, kleinere, motor.

M'n Transalp 650 ving vanmorgen vrij veel zijwind, dus tijdens ritje Haarlem - Amsterdam ging het wat rustiger aan op de (bijna lege!) A9...met 120km/u voelde het rijden niet fijn en soms leek het wel alsof elk moment je wielen onder je fiets geslagen kunnen worden.

Knietje nog wel in de wind gehad, al is het alleen voor het idee dat het helpt. haha
Rustig aan, en zodra je wat meer beschutting hebt gewoon goed te doen.
 
Hier rond Rotterdam vond ik het ook prima om te rijden. eigenlijk niks benoemswaardig. Aan het begin van mijn rit, rustiger aan gedaan, maar op een gegeven moment dacht ik van ja uhm gewoon gas erop.

Vandaag gewoon lekker met de motor woonwerk, niets bijzonders eigenlijk. Ik woon in het oosten van Brabant, dus hier zal het ook wel minder waaien dan in het westen.

Trouwens wat mij altijd op valt met die code geel/oranje Enzo dat vind ik het in het westen allemaal maar meevallen en hoor ik op het nieuws later in de avond altijd van dat het oosten het pittig te voorduren heft gehad, met omgewaaide bomen enz, enz.
 
Ik lees net het weerbericht,

Vanavond opklaringen, morgen storm

zijn ze weer een dag mis?
 
En zoals zo vaak bij weerwaarschuwingen lijkt het ook nu (nog) wel mee te vallen.
Zoals zo vaak zijn de waarschuwingen erger dan de werkelijkheid. :r
Code geel en oranje? :? Iedereen in paniek na St.Maarten....... :X

Speciaal gisteravond alles vastgesjord. Ook de motor!
Extra luiken voor de ramen gemaakt en de dompelpomp al klaar gezet.

Nu nog geen wind gezien om je zorgen over te maken...........
Midden van het land, om 10.00h waait het idd ietsje harder dan normaal. Hoop heisa om niks!
Gewoon lekker gaan slapen :z
 
Linkje ? ;) Of jij leest een bericht van een dag oud :X

Krant van gister waarschijnlijk :+

oooh en tipje van mijn kant (hoewel de mijne veilig in de garage staat)

Niet onder een boom, daar wil nog wel eens het een en ander uitwaaien.
Dat doe ik met de auto ook op dit soort dagen.
 
Laatst bewerkt:
Ook op de motor vandaag. Weliswaar in de provincie Utrecht dus "slechts" code geel. Verder heb ik geen topkoffer en weining tot geen haar.
 
Meestal had ik met de kawa flink last van zijwind. De suzuki waait alles gewoon doorheen. Vandaag dus eigenlijk nergens last van gehad.
 
Ja en :? probeer eens met een motorscooter,dan "fladder" je helemaal de weg over -O-

Verklaar je nader?

Heb een scootert, en heb nie gefladderd, ging prima vanmorgen, erg weinig last (Deventer > Arnhem), enkel het nieuwe viaduct knooppunt Beekbergen was wat vervelend, hoog en vol in de wind, en door de bocht in de weg en ligging voel je de wind helemaal om je heen draaien, dus in de bocht continu anticiperen op de wind uit een andere richting, maar met iets rustiger rijden ging ook dat prima.

In tegenstelling tot anderen de top koffer er maar op gedaan, net 2 100Amp. accu's erin (auto van de vrouw had gister avond de accu defect, dus ff reserve accu erop en kijken of hij het wel doet, anders garage bellen en mag hij het oplossen (garantie))
Wordt zo leuk op de terugweg, mooi zware top koffert erop :] :] :] :]
Komt goed :t
 
Vandaag uiteraard net als altijd met de motor naar het werk.
Gisteren avaond tijdens het weerbericht:
"In het binnenland wind van 80 á 90 km/u, aan zee tot 110km/u."
En ja hoor, stond een stevige wind. Maar stabiel. In die zin dat het gewoon een bijna constante was en dus weinig rukwinden. De wind zat ook lekker op kop. Af en toe een lichte zijwaartse ruk, maar viel mee.

Wel leuk, toen ik de ring rond Brussel opdraaide moest ik daar wel effe naar links hangen om rechtdoor te rijden. Eens richting luchthaven (180° gedraaid dus) moest ik het gas dichtdraaien en leek ik in een soort van vacuüm te rijden. Kan kloppen want daar rijd ik ongeveer 80 a 90, tot kort voor de luchthaven waar het 70 en dan 50 wordt.

Voor ik de motorparking bereik moet ik een brug over, die nu volle zijwind kreeg komende van links. Weer effe hangen dus, maar viel gewoon goed mee. Moest mijn knietje er niet voor uitsteken :+
Als ik wil kannik die brug ontwijken, maar dan moet ik twee slagbomen passeren waarbij de lus van eentje slecht tot niet reageert op mijn motor en dan moet ik tussen betonblokken door over het voetpad, of wachten tot er een auto achter mij komt testaan. Dan liever de brug over.

Motorrijden is altijd plezant, ongeacht het weer. Maar elk weertype vraagt wel zijn eigen soort van rijden en is telkens genieten op een andere manier.

Btw: al veel ergere winden meegemaakt dan vandaag.

Nu komt de zon er hier weer goed door, en de wind is al een stuk geminderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krant van gister waarschijnlijk :+

oooh en tipje van mijn kant (hoewel de mijne veilig in de garage staat)

Niet onder een boom, daar wil nog wel eens het een en ander uitwaaien.
Dat doe ik met de auto ook op dit soort dagen.
Als het alleen bij dingen uitwaaien blijft heb je nog geluk.
Vaak genoeg gaan hele bomen plat.
 
Zoals zo vaak zijn de waarschuwingen erger dan de werkelijkheid. :r
Code geel en oranje? :? Iedereen in paniek na St.Maarten....... :X

Speciaal gisteravond alles vastgesjord. Ook de motor!
Extra luiken voor de ramen gemaakt en de dompelpomp al klaar gezet.

Nu nog geen wind gezien om je zorgen over te maken...........
Midden van het land, om 10.00h waait het idd ietsje harder dan normaal. Hoop heisa om niks!
Gewoon lekker gaan slapen :z

Ik wordt een beetje simpel van dit soort opmerkingen.

Jij snapt toch ook wel dat een voorspelling nooit 100% accuraat kan zijn? Je kan alleen de grote lijnen zien, net zoals je kunt zeggen of een auto naar Amsterdam of naar Utrecht rijdt, maar minder zeker kunt zeggen of hij onderweg stopt, welke exacte route hij neemt etc.

Stel dat het andersom was, er is niet gewaarschuwd maar het wordt wel gevaarlijk weer, dan is het ook niet goed én er zijn wellicht slachtoffers gevallen die bij waarschuwing niets was overkomen.

Dus, ja, natuurlijk zijn de waarschuwingen vaak erger dan de werkelijkheid, dat is het hele idee. Bereid je voor op het ergste, meevallen kan het dan altijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik wordt een beetje simpel van dit soort opmerkingen. Jij snapt toch ook wel dat een voorspelling nooit 100% accuraat kan zijn? Je kan alleen de grote lijnen zien, net zoals je kunt zeggen of een auto naar Amsterdam of naar Utrecht rijdt, maar minder zeker kunt zeggen of hij onderweg stopt, welke exacte route hij neemt etc.

Ach joh, zo lang er nog mensen zijn die zeggen "global warming my ass, ze kunnen nog niet eens het weer voor morgen met 100% zekerheid voorspellen, wat kunnen ze dan zeggen over 100 jaar?" of "rokers sterven jonger? nou, mijn oma rookte twee pakjes per dag en die is er 95 mee geworden" moeten we dit blijven uitleggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan