Chinese motorscooters

Ik ben nu in de markt voor een lichte motorfiets.... echter daarna over een jaar of vijf zal het wel een elektrische worden, want voor lokaal en regionaal is dat super handig en leuk. Mag ook een elektrische Chinees worden hoor. :)
 
Opdracht aan Chinese motorfabrikanten:
Alle onderdelen moeten super snel leverbaar zijn.
\
  • Dealernetwerk sterk verbeteren.
  • Prijzen moeten echt concurrerend blijven. (ze moeten beseffen dat de restwaarde ook laag is)
  • Kwaliteit moet omhoog.
  • Focus op betrouwbaarheid van motor.. zonder b.v. een kuipdeel kunnen we de motor nog wel blijven gebruiken, zonder spiegel kan ook wel kort.


  • Consumentenredenatie:
    Het moet dus beter, goedkoper en met een hoger serviceniveau terwijl die dingen juist verkopen omdat ze nu al spotgoedkoop zijn.

    Reality check:
    Dan worden ze dus vrijwel even duur (en goed) als een Europees merk.

    Europese (en vooral Hollandse) inkopers drammen door op de laagste prijs, dat heeft automatisch invloed op de kwaliteit. Als ik bij een Chinese potkrikken fabriek al kan kiezen uit het zelfde ding in 3 kwaliteiten, hoe zit dat dan bij scooters :?
 
Chinese motorfabrikanten worden niet ondersteund door de staat.
En er zijn er teveel van, onderling is de concurrentie moordend.
Alles is gericht op zo snel mogelijk scoren, korte termijn visie, overleven. :)
 
Hun, de Chinese modellen.. worden ook echt steeds mooier.
Ik zou voor betere kwaliteit ook meer willen betalen.

Bij het andere segement, de off the road, kan je vrijwel alles upgraden met betere kwaliteit onderdelen omdat het uitwisselbaar is.
Daarom zou ik persoonlijk eerder een Chinese enduro kopen dan een Chinese scooter.
 
Chinese motorfabrikanten worden niet ondersteund door de staat.
En er zijn er teveel van, onderling is de concurrentie moordend.
Alles is gericht op zo snel mogelijk scoren, korte termijn visie, overleven. :)

Er was een tijd dat -de betere- het overleefde en -de slechtere- niet.
Maar dat was vroeger _O-
 
Vanaf volgende week rol ik ook Thuglife style. Voor een wereldschokkend bedrag van 100,- enkel effe naar de voorvork kijken en een beurtje. Alles is roestig maar ik ga hem toch vooral gebruiken voor prio ritjes naar de kazerne, hou ik de GTI netjes en de XJ en Roadking kunnen dan lekker winterslapen

full
 
Prio ritten zijn toch belangrijk. Moet je dat met deze scooter wel doen? Of kan je altijd nog de fiets nemen als deze niet wil starten?
 
Laatst bewerkt:
Dan pak ik idd de fiets of de auto, maar die korte stukjes zijn echt niet goed voor de GTI. Heb effe een citta gehad maar dat was helemaal geen succes. Maar voor dit bedrag ga ik het gewoon proberen.... En ik heb nog nooit een rollende wcpot gehad. Zat eerst te kijken naar een bromscooter ofzo maar dan zit je weer met of hij opgevoerd is en evt rollerbankcontrole's en daar heb ik geen zin in. Deze stond al een jaar op de kazerne bij ons in een hoekje. Collega had hem gekocht samen met wat andere zooi maar hij deed er niets mee.
 
Dan pak ik idd de fiets of de auto, maar die korte stukjes zijn echt niet goed voor de GTI. Heb effe een citta gehad maar dat was helemaal geen succes. Maar voor dit bedrag ga ik het gewoon proberen.... En ik heb nog nooit een rollende wcpot gehad. Zat eerst te kijken naar een bromscooter ofzo maar dan zit je weer met of hij opgevoerd is en evt rollerbankcontrole's en daar heb ik geen zin in. Deze stond al een jaar op de kazerne bij ons in een hoekje. Collega had hem gekocht samen met wat andere zooi maar hij deed er niets mee.

Misschien een paar liter Aspen erin als je er weinig mee rijdt?
 
Is zeker ook een optie. Ding stond er al een jaar zonder accu. De grote lader erop gezet en met een pufje remmenreiniger startte hij best vlot....De XJ vind dat lange staan minder leuk
 
Hele middag bezig geweest met het ding maar helaas maar matig succes. Met startpilot en vol gas blijft hij enigszins lopen maar iets lossen en de pret is voorbij.... iemand heeft er ook al eens lekker lomp aan geschroefd want ik had 3 soorten schroefjes in de vlotterbak. Ook de elektrische choke zag er niet fris uit. Heb dus maar een diepte investering gedaan en als Aliexpress mijn creditcard niet plundert heb ik voor $21,04 een heel nieuw exemplaar met alle toeters en belletjes erop. Verder zag alles er uit zoals de prijs van het ding laat verwachten. Heb dus ook maar wat bakjes met oude schroeven omgegooid en de meest roestige exemplaren vervangen voor iets minder rode.....

Sleutel iniedergeval warm en met gratis koffie op de kazerne :-)
 
Onderdelen zijn erg goedkoop. Wie weet loopt de scooter straks weer goed met de Alie carburateur.
 
Nou, het is gelukt hoor! Met de nieuwe aliexpress carburateur en wat nieuwe vacuumslangetjes (bedankt sloopauto, jij hebt toch geen ruitenwissersproeiers meer nodig :-)) heb ik de eerste meters gemaakt...

Wel even wennen zeg, heb nooit een scooter gehad en de Citta is ook alweer 25 jaar geleden.... Nu nog wat beter afstellen, stationair pendelt hij een beetje tussen de 2000 en 4000 rpm....
 
Vanaf volgende week rol ik ook Thuglife style. Voor een wereldschokkend bedrag van 100,- enkel effe naar de voorvork kijken en een beurtje. Alles is roestig maar ik ga hem toch vooral gebruiken voor prio ritjes naar de kazerne, hou ik de GTI netjes en de XJ en Roadking kunnen dan lekker winterslapen

full

Vanmorgen opgehaald bij Vroembert. Rijd niet verkeerd moet ik zeggen... _O-

Begreep dat hij hem van jou had.
 
Laatst bewerkt:
Als je hem ooit weer wegdoet, doe effe een berichtje, de Chinese MF hoer :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan