Motorxtra opgedoekt??

Wauw, wat een hartverwarmende reacties, zou bijna doorgaan :)
MusicXtra is een hobby van me, nooit de intentie geweest om daar de kost mee te verdienen door de errug onregelmatige werktijdenen de ongezonde leefstijl die dat werk met zich meebrengt, de liefde voor geluidstechniek is de drijfveer achter MusicXtra.
En wat BeursXtra betreft; wie denkt dat het een stoffige bezigheid is voor oude mannetjes met wat spaarcentjes komt bedrogen uit, het is een bijzonder boeiende wereld waarin techniek een belangrijke rol speelt en waar je ook met kleine bedragen al heel leuke dingen kunt doen.
Gezien de snelheid waarmee de site groeit zijn er ook in deze tijd meer dan genoeg klanten (je kunt ook verdienen aan dalende koersen).
Dus zeker nog geen hedgefunds, ook nog even (bijna) geen aandelen maar wel opties en andere derivaten.
Voor mij dus de ideale combi van kennis overdragen en techniek.
Maar zoals in mijn eerste post al gemeld, ik ben aan het broeden op een nieuw plannetje dus in 2010 is de kans groot dat ik weer wat ga doen in het motorgebeuren.
 
Wauw, wat een hartverwarmende reacties, zou bijna doorgaan :)
MusicXtra is een hobby van me, nooit de intentie geweest om daar de kost mee te verdienen door de errug onregelmatige werktijdenen de ongezonde leefstijl die dat werk met zich meebrengt, de liefde voor geluidstechniek is de drijfveer achter MusicXtra.
En wat BeursXtra betreft; wie denkt dat het een stoffige bezigheid is voor oude mannetjes met wat spaarcentjes komt bedrogen uit, het is een bijzonder boeiende wereld waarin techniek een belangrijke rol speelt en waar je ook met kleine bedragen al heel leuke dingen kunt doen.
Gezien de snelheid waarmee de site groeit zijn er ook in deze tijd meer dan genoeg klanten (je kunt ook verdienen aan dalende koersen).
Dus zeker nog geen hedgefunds, ook nog even (bijna) geen aandelen maar wel opties en andere derivaten.
Voor mij dus de ideale combi van kennis overdragen en techniek.
Maar zoals in mijn eerste post al gemeld, ik ben aan het broeden op een nieuw plannetje dus in 2010 is de kans groot dat ik weer wat ga doen in het motorgebeuren.

even uit nieuwsgierigheid, benader je het op een theoretische (econometrische) manier? of een beetje semi gestructureerd.

Mocht je wat willen praten erover, ik zit toevallig ook in het wereldje.
 
Wauw, wat een hartverwarmende reacties, zou bijna doorgaan :)

Hmja, al zullen sommige reacties meer in de "hou me tegen" trant zijn gedaan.
Je kent dat wel, als je zaak is opgedoekt zeggen mensen: "goh wat een goed idee, daar had ik graag m'n motor willen onderhouden". Maar als de zaak open is zie je die mensen niet......
Niet lullig bedoeld, maar zo werkt dat nu eenmaal.

Maar misschien zou je, als je ooit weer begint, de zaak van de andere kant kunnen benaderen? Gewoon onderhoud "leveren" met de mogelijkheid, als mensen dat willen, om onder begeleiding zelf aan hun fiets te sleutelen.
Het blijft een (voor Nederland?) uniek idee. Is inderdaad jammer dat het niet werkte voor je. Ik heb me ook laten vertellen dat met de huidige crisis, mensen langer doorrijden op hun oude brikkie en er dus meer behoefte aan goed onderhoud ontstaat. Voor een goede en fatsoenlijke zaak moet er dan toch wel ruimte zijn?
 
Ik zie dat er nogal gegist wordt naar het waarom dus een reactie van mijn kant lijkt me wel op zijn plaats :)
Na 8 jaar MotorXtra te hebben gerunt ben ik tot een paar conclusies gekomen.
MotorXtra was door mij bedoelt als kenniscentrum waar ik mijn kennis kon verkopen, in de praktijk bleek steeds weer dat mensen liever hebben dat ik de reparaties voor hun deed.
Het gevolg hiervan was dat ik 40 uur per week aan motoren aan het sleutelen was, nu is dat op zich niet verkeerd maar met een werkplaats zoals ik die heb met al die prachtige faciliteiten zoals een spuitcabine, testbank en alle mogelijk tools is het geen haalbare kaart om in mijn eentje de vaste lasten op te brengen.
De keren dat iemand daadwerkelijk zelf kwam sleutelen waren op een hand te tellen en daardoor niet rendabel.
Verder had ik een aantal geweldige workshops, niet alleen over technische zaken maar ook over rijtechniek tot aan wat er zich tussen de oren afspeelt tijdens het rijden.
De belangstelling voor deze workshops was altijd minimaal, met heel veel moeite lukte het om 10 man bij elkaar te krijgen die bereid waren om te betalen voor kennis, achteraf altijd positieve reacties maar vooraf leek het op trekken aan een dood paard om mensen te werven.
Conclusie is dus dat het oorspronkelijke concept niet aan wilde slaan en dan verlies je met de jaren vanzelf de motivatie om door te gaan.
Wat betreft de evenementen, dit heb ik vanaf 1993 gedaan en na 15 jaar heb ik dat wel gezien, het is een enorme hoeveelheid werk maar wat mij opviel was vooral dat het steeds meer met me deed wanneer er een zwaar ongeval plaats vond.
De beschuldigingen dat het slecht georganiseerd was zijn in mijn optiek voor wat betreft de laatste 3 jaar onterecht, er waren steeds een aantal mensen die oude koeien uit de sloot bleven halen waardoor het ons bleef achtervolgen, beetje jammer.
Ik ga me voor de toekomst met verschillende zaken bezighouden, een van die zaken is een nieuwe website voor beleggers: www.beursxtra.nl (hoe toevallig:)) en ook zal ik nog wel het een en ander met motoren gaan doen.
Daarnaast ben ik aan het broeden op een vernieuwend concept voor motortrainingen maar daar ga ik pas in 2010 mee starten.
In ieder geval bedank ik via deze weg alle klanten voor de klandizie van de afgelopen jaren en mochten ze op zoek zijn naar een nieuwe plek voor hun onderhoud dan kan ik ze de Zot van harte aanbevelen.


Zonde dat je ermee stopt maar begrijpelijk, ik heb genoten van de TOMS Cursus en de circuitdagen die daarop volgde :}

Succ6 met je project voor 2010. Maar dat moet vast goedkomen met iemand die zo'n motor hart heeft ;)
 
Laatst bewerkt:
Sander, kan je mij eens bellen of mailen als je tijd hebt. Jouw PB-berichten staan uitgeschakeld...
Contact_sander_plaatje49_000.jpg
 
Sander (motoXtra) succes met je verdere dingen :)
geen zin meer denk ik, motorrijders zijn best zeikers weet je
Zeikers vind ik nog wel meevallen maar vooral zuinig (ook wel begrijpbaar).
Ook met spuitwerk merk ik dat.
Veel willen voor weinig(of niks)
Daarom ben ik ook afgestapt van het idee om een motorspuiterij te worden en doe ik lekker andere dingen (en af en toe een motor)


Vond het ideaal, zo'n zelf-sleutel garage!
Naast mijn bedrijf zit ook een zelf sleutel garage voor motors.(regio Alkmaar)[spam]MADRacing [spam]
Bruggie, gereedschap, advies, testbank alles aanwezig.
Als je kan sleutelen is het een ideaal concept.
 
Nou dat is duidelijk waarom hij er mee stopt, jammer vond het wel chill bij Motorxtra, rijden met 15 man op de baan.
Succes dan maar..
 
Yo Sander, het ga je goed kerel!
Wij hebben nog steeds veel plezier met de Hupsy's :] :]

Piccie uit de betere tijden....... '(



full
 
Ik zie dat er nogal gegist wordt naar het waarom dus een reactie van mijn kant lijkt me wel op zijn plaats :)
Na 8 jaar MotorXtra te hebben gerunt ........verhaal....
Heb je verhaal ook elders gepost, zodat de speculaties(kredietcrisis, achterstallige betalingen e.d.) ook van tafel kunnen worden geveegd.
Succes met je andere bezigheden, nu en in de toekomst :Y
 
Wauw, wat een hartverwarmende reacties, zou bijna doorgaan :)
MusicXtra is een hobby van me, nooit de intentie geweest om daar de kost mee te verdienen door de errug onregelmatige werktijdenen de ongezonde leefstijl die dat werk met zich meebrengt, de liefde voor geluidstechniek is de drijfveer achter MusicXtra.
En wat BeursXtra betreft; wie denkt dat het een stoffige bezigheid is voor oude mannetjes met wat spaarcentjes komt bedrogen uit, het is een bijzonder boeiende wereld waarin techniek een belangrijke rol speelt en waar je ook met kleine bedragen al heel leuke dingen kunt doen.
Gezien de snelheid waarmee de site groeit zijn er ook in deze tijd meer dan genoeg klanten (je kunt ook verdienen aan dalende koersen).
Dus zeker nog geen hedgefunds, ook nog even (bijna) geen aandelen maar wel opties en andere derivaten.
Voor mij dus de ideale combi van kennis overdragen en techniek.
Maar zoals in mijn eerste post al gemeld, ik ben aan het broeden op een nieuw plannetje dus in 2010 is de kans groot dat ik weer wat ga doen in het motorgebeuren.

Hallo Sander,

Jammer dat het zo gegaan is.
Ik zocht een paar jaar terug, als "beginnende" racer, hulp bij mijn onwillige racer en mij beviel de relaxte sfeer zeer goed.
Voor de circuitdagen en de superbike school gold hetzelfde.
Helemaal die laatste zal ik gaan missen.
Suc6 met je nieuwe projecten gewenst vanuit het dorp aan de andere kant van de A2.

Ciao.
 
Ik zie dat er nogal gegist wordt naar het waarom dus een reactie van mijn kant lijkt me wel op zijn plaats :)
Na 8 jaar MotorXtra te hebben gerunt ben ik tot een paar conclusies gekomen.
MotorXtra was door mij bedoelt als kenniscentrum waar ik mijn kennis kon verkopen, in de praktijk bleek steeds weer dat mensen liever hebben dat ik de reparaties voor hun deed.
Het gevolg hiervan was dat ik 40 uur per week aan motoren aan het sleutelen was, nu is dat op zich niet verkeerd maar met een werkplaats zoals ik die heb met al die prachtige faciliteiten zoals een spuitcabine, testbank en alle mogelijk tools is het geen haalbare kaart om in mijn eentje de vaste lasten op te brengen.
De keren dat iemand daadwerkelijk zelf kwam sleutelen waren op een hand te tellen en daardoor niet rendabel.
Verder had ik een aantal geweldige workshops, niet alleen over technische zaken maar ook over rijtechniek tot aan wat er zich tussen de oren afspeelt tijdens het rijden.
De belangstelling voor deze workshops was altijd minimaal, met heel veel moeite lukte het om 10 man bij elkaar te krijgen die bereid waren om te betalen voor kennis, achteraf altijd positieve reacties maar vooraf leek het op trekken aan een dood paard om mensen te werven.
Conclusie is dus dat het oorspronkelijke concept niet aan wilde slaan en dan verlies je met de jaren vanzelf de motivatie om door te gaan.
Wat betreft de evenementen, dit heb ik vanaf 1993 gedaan en na 15 jaar heb ik dat wel gezien, het is een enorme hoeveelheid werk maar wat mij opviel was vooral dat het steeds meer met me deed wanneer er een zwaar ongeval plaats vond.
De beschuldigingen dat het slecht georganiseerd was zijn in mijn optiek voor wat betreft de laatste 3 jaar onterecht, er waren steeds een aantal mensen die oude koeien uit de sloot bleven halen waardoor het ons bleef achtervolgen, beetje jammer.
Ik ga me voor de toekomst met verschillende zaken bezighouden, een van die zaken is een nieuwe website voor beleggers: www.beursxtra.nl (hoe toevallig:)) en ook zal ik nog wel het een en ander met motoren gaan doen.
Daarnaast ben ik aan het broeden op een vernieuwend concept voor motortrainingen maar daar ga ik pas in 2010 mee starten.
In ieder geval bedank ik via deze weg alle klanten voor de klandizie van de afgelopen jaren en mochten ze op zoek zijn naar een nieuwe plek voor hun onderhoud dan kan ik ze de Zot van harte aanbevelen.


Jammer dat je gestopt bent Sander.
Vond het altijd wel makkelijk om vanuit het werk langs te rijden voor die verse setjes banden voor de RR.
 
MX was een klant van ons, wij (www.TrackTraining.nl) hebben dit jaar gewoon circuitdagen...staan een tweetal op de site en komen er nog meer bij :)

ik zou wel graag de data's van Zandvoort zien...
*O*
 
Laatst bewerkt:
Hé, wat leuk, was MotorXtra aan het googlen en kom zowaar tegen dat men zich afvraagt wat ik nu doe.
Inmiddels ben ik alweer bijna 10 jaar bezig met ontwikkelen, fabriceren en verkopen van luidsprekers voor professionele toepassingen. Dat varieert van DJ's, kroegen, live evenementen en dance feesten van 50 tot 10.000 bezoekers. Ik exporteer wereldwijd en heb daar inmiddels een erg goede reputatie in opgebouwd.
Motorrijden is er, sinds ik met MotorXtra ben gestopt, niet meer van gekomen. Laatste ritje was op een elektrische Brammo, had 6 jaar geen motor aangeraakt en ging op de eerste rotonde al met de voetsteun tegen de weg. *O* Gaaf ding zo'n elektro bike maar niet erg praktisch. Ik mis het wel maar vind het op de openbare weg rijden in NL weinig aan door alle drukte, drempels en flitspalen. Een circuitbrommer is weer een hele stap en het ontbreekt me simpel aan tijd om daar weer aan te beginnen. Wel ben ik gevraagd om komend seizoen theorie te geven op corporate circuit-events, iets waar ik echt wel zin in heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan