Wie geeft me bruikbaar advies welke motor deze oude man past

Vroeguh toen de schepen nog van hout waren de mannen van staal en we allemaal rondreden op banden met antiplof ging je op je 59e/60e met de VUT. Nu mogen we doorwerken totdat we erbij neervallen. :')
24/7 tijd voor leuke dingen,geen gezeik meer van een baas???
Herken me als 58 jarige hier niet echt in. In nederland moet je n.l. tot je 67ste,en met een beetje pech nog langer, werken..Helaas!
Nee, Burgerking.......met 52/53 was je al weg!

Het is tegenwoordig heel triest gesteld met het blijven doorwerken.
Vroeger waren de mannen van graniet. Maar wel lekker heel vroeg stoppen.
Toen ik ooit begon bij de baas, had ik verschillende oude collega's die er mee gingen stoppen. Oud? Nee dus, want ze hadden allen leeftijd begin 50. De meesten waren verdwenen met 52-53 jaar. Als je daar nog zat met 55 dan was er iets verkeerd gegaan. Ze gingen of in de VUT of in de WAO.
Het is jammer, maar die mooie tijden bestaan niet meer. ;(

Voor mezelf besloten dat het met 61 wel genoeg is geweest. Kost wel een paar centen, maar het zij zo. Ik ben nog redelijk gezond en kan er nu nog van genieten. Hoewel? Deze zomer reis Rusland afgebroken: slijmbeurs-ontsteking. Bij thuiskomst na paar dagen door in de auto naar Normandië. Doorwerken betekent dat je een stel relatief gezonde jaren op het werk door mag brengen. Als je dan eindelijk zover bent dat je met 67 van je vrijheid mag genieten, kan je direct overstappen in je scoot-mobiel. Daar pas ik dus voor! '(

Het werken zelf is nog niet eens het ergste. De stress die er bij hoort, dat is de meest akelige factor. Nu geen dead-lines meer of andere achter het buro bedachte doelstellingen. De enige stress die ik nog ken is waar ik mijn volgende vakantie zal gaan doorbrengen. :9
 
Laatst bewerkt:
Beste oude man,

Mijn twee centen als jonge God met bouwjaar 1958: koop wat je mooi vindt.
Je gaat hem waarschijnlijk niet voor woonwerk gebruiken maar voor toertochtjes en vakantie ritten.

Dan is het toch veel belangrijker een fiets te hebben die naar jouw wens is?

Een Stukgaatie, een Help Duwen, een Betaald Met Wiet, een Kwalikzakie, een Jammerhout.. zoek een blommige uit. Maak er een behoorlijk proefritje mee en je weet meer dan je ooit uit dit topic zal leren.



Ik heb een BMW K75RT en een Suzuki GS500. De K75RT is ergonomisch beter maar de GS500 rijdt fijner. De BMW heeft de uitstraling van een rollator en met de Soes denken ze dat ik nog aan het sparen ben voor een 'echte motor'.
Maar ik vind het fijne motoren en ze voldoen aan de eisen die ik aan een motor stel. En vooral dat laatste is belangrijk voor mij.
 
Ben 59 jaar en sinds 1 jaar M rijbewijs. Altijd gewenst maar nooit van gekomen.Al op jonge leeftijd crossbrommers en later -motors gereden.
Vraag is nu, zoals al velen gesteld hebben: welke motor wil ik hebben? Ja, al weer iemand met die eeuwige vraag maar ik kan heel moeilijk tot een keuze komen. Ik weet het ongeveer wel maar niet concreet. Ik huur regelmatig motoren en heb er al wat gehad en allemaal hebben ze wel wat maar toch lijken ze vaak hetzelfde. Toegegeven wel beneden de 1000 cc. allemaal geweest.
Ben wel een oude man maar hou van afwisseling: lekker toeren, maar wil wel soms kunnen gassen. Daarbij wil ik comfortabel rijden voor grotere afstanden, maar liefst geen grote kuipen en koffers op die motor.Naked is ok maar wel wat comfort. Ik moet in ieder geval een motor waar de benen niet zo gebogen, verkrampt zitten, maar meer gestrekt of in ieder geval af en toe wat kunnen ontspannen. Motoren die ik tot nu had gaven me na een uur of meer pijnlijke benen, verkrampingen in de knieen, zodat ik ze regelmatig zat los te schudden van de steun af. Die steunen moeten wat lager of naar voren geplaatst kunnen worden. En de zitting moet ook na enige uren nog wat comfortabel zittenwant ook die waren soms echt gewoon slecht.

Zoals ik al zei, enig comfort qua zit, abs, versnellingindicator, goede schakeling (sommige die ik tot nu huurde waren niet altijd even soepel, voelde aan alsof ze de bak het ging begeven), goede verlichting/zichtbaarheid. Kwaliteit, degelijkheid is ook wel vereist.

Comfortabel toeren wil ik maar pit moet ook op te roepen zijn, soms scheuren is mijn wens. In ieder geval boven de 800 cc. daar ben ik wel achter.En een mooi geluidis ook wel meegenomen, maar daar is altijd achteraf wel iets aan te doen.

Je ziet, nogal wat noten op de zang en misschien moet ik wel meer dan 1 motor op termijn hebben om aan die wenen te voldoen. Of kan iemand me goed, objectief adviseren zonder chauvinistisch zijn eigen stokpaardje te promoten. Daar heb ik niks aan. Alvast bedankt.

Probeer eens zoiets als dit...

BMW Motor kopen? Motorfiets occasions van BMW te koop
 
ik zou gezien je wensen qua , zithouding/comfort/prestatie al snel kijken naar een allroad
de moderne jongens van 1000cc en meer lopen met gemak boven de 200km per uur maar bieden wel een lekkere zit en met de vering zit het ook goed , de bmw gs of aprilia caponord komen dan als eerste bij me op maar er zijn er natuurlijk veel meer in dat segment.
 
ik zou gezien je wensen qua , zithouding/comfort/prestatie al snel kijken naar een allroad
de moderne jongens van 1000cc en meer lopen met gemak boven de 200km per uur maar bieden wel een lekkere zit en met de vering zit het ook goed , de bmw gs of aprilia caponord komen dan als eerste bij me op maar er zijn er natuurlijk veel meer in dat segment.


Wel hoog om op te stappen,met die ouwe stramme beentjes ;)
 
Ik merk dat de meeste oude mannen veel CC's nodig zijn om te compenseren dat ze niet zo soepel meer rijden...

Als ik de aanbevelingen hier zo lees begin de wereld bij 1000cc pas als je de 50 gepasseerd bent.

tipje van mijn kant dan maar....

Een lichte allroad, zoals versys 650 (je moet toch je eigen motor aanbevelen) of vergelijkbaar, Vstrom, Tiger, GS, Als het budget het toelaat wellicht een Multistrada 950, hoewl dat niet echt licht meer is.
 
En toen die oude mannen jong waren was een 500 cc een zware motor.
 
Ik merk dat de meeste oude mannen veel CC's nodig zijn om te compenseren dat ze niet zo soepel meer rijden...

Als ik de aanbevelingen hier zo lees begin de wereld bij 1000cc pas als je de 50 gepasseerd bent.

tipje van mijn kant dan maar....

Een lichte allroad, zoals versys 650 (je moet toch je eigen motor aanbevelen) of vergelijkbaar, Vstrom, Tiger, GS, Als het budget het toelaat wellicht een Multistrada 950, hoewl dat niet echt licht meer is.


Een dikke 1100 ,compenseert werkelijk alles :+


En toen die oude mannen jong waren was een 500 cc een zware motor.


Zo zie je, Ik ben nog niet oud genoeg :N ben op een Z1000 bj78 begonnen :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
agh,ik zit op de zrx net als thuis op de poepdoos en dat is fijn vertrouwd :]


Ik haalde m`n rijbewijs op bij de rijschool op een CBX1000 (6cil

Dat moest kunnen toen .. :P


ik kreeg m n rbw in dienst, op een zware triumph 350 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik haalde mijn rijbewijs op een Jawa van 250 cc, kejje nagaan hoe oud ik ben.
 
Ik haalde mijn rijbewijs op een Jawa van 250 cc, kejje nagaan hoe oud ik ben.

Ik op een LAMBRETTA 150cc scooter twee lessen drie kwartier examen en klaar, gaat tegenwoordig iets anders.

Als je blijft rijden is oud zijn niet erg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan