Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens, hij heeft vorige week een dubbele beenbreuk opgelopen. Die kan volgende week echt niet rondejs racen op een motor hoor.

Overigs ben ik ook een echte fan en hoop ik dat Rossi nog een tijdje blijft
 
Motorsport is afhankelijk van geld, zonder supporters geen geld... welke reden ze komen kijken maakt toch niet uit, zijn nu ook hordes mensen met het TT weekend op Assen die alleen komen omdat het een mooi excuus is om veel bier te zuipen, ondertussen kan Assen wel mooi investeren in de faciliteiten waar iedereen van profiteert...

Bovendien meen ik dat je Rossi fan bent? Zijn genoeg "echte fans" te vinden die Rossi fans ook liever kwijt dan rijk zijn... B|

Eerste deel ben ik zeker met je eens ! Ik gaf dan ook slechts mijn eigen mening he ;) Ik hou gewooon niet van die zelfverklaarde fans die alles DENKEN te weten en van alles roepen.. zonder dat ze echt iets weten.

En ik ben inderdaad (o.a.) Rossi fan en kan er gerust eerlijk over zijn dat er teveel "fans" zijn die zich "fan "noemen maar ondertussen hopen dat de rest zich te pletter rijdt, dan val je bij niet onder de fans maar meer onder de haters ;)

Ik kan eerlijk bekennen dat ik het wel mooi vond afgelopen zondag toen JL op zn waffel ging maar ik gun hem aan de andere kant ook een succes op zn duc, uiteindelijk gaat het er mij om dat we spektakel te zien krijgen ! Wie er wint is dan niet zo belangrijk, zolang er maar gevechten zijn *D
 
~
~ZXRH88 schreef op 13 september 2017 @ 15:57:[/

Ik kan eerlijk bekennen dat ik het wel mooi vond afgelopen zondag toen JL op zn waffel ging....

Waarom dan?
Ik snap dit nooit zo goed. Ook een Lorenzo komt van een andere planeet en leeft en ademt pure motorsport. Als een Rossi wint terwijl Lorenzo niet valt is de overwinning toch alleen maar mooier?
Ik ben dan ook geen fan van een specifieke coureur, misschien dat het dan anders is....
Hoewel ik wel iets heb met Lowes, maar dat komt meer door zijn rijstijl in de Moto2
 
\
\ZXRH88 schreef op 13 september 2017 @ 15:57:[/

Ik kan eerlijk bekennen dat ik het wel mooi vond afgelopen zondag toen JL op zn waffel ging....

Waarom dan?
Ik snap dit nooit zo goed. Ook een Lorenzo komt van een andere planeet en leeft en ademt pure motorsport. Als een Rossi wint terwijl Lorenzo niet valt is de overwinning toch alleen maar mooier?
Ik ben dan ook geen fan van een specifieke coureur, misschien dat het dan anders is....
Hoewel ik wel iets heb met Lowes, maar dat komt meer door zijn rijstijl in de Moto2


Heel simpel: sommige mensen worden, al dan niet terecht, sympathiek gevonden en sommige mensen worden, al dan niet terecht, onsympathiek gevonden.

De eerste groep worden successen gegund en de tweede groep mislukkingen.

In het geval van Lorenzo lijkt de consensus te zijn dat zijn, voorheen althans, arrogante houding gecombineerd met zelf-bejubeling en tenenkrommende mamba/robot/zip-acts hem minder sympathiek maken dan sommige andere coureurs.

Dit kan dan tot gevolg hebben dat mensen het wel aardig vinden als hij faalt.
 
Ik zie dat als negatief, vooral omdat het meteen vanaf race 1 kenners zijn en dat ze met eigen waarheden komen ;)
De F1 is en was gelukkig al niks en door de "maxmania" zijn er nu heel veel succes supporters bij gekomen.. waar de tv uit gaat als max er uit ligt ;)

Ik kijk de F1 ook weer sinds de jaren 90. Alleen omdat Max mee rijd. Zodra Max uitvalt moet er die dag verder niks te doen zijn anders kijk ik de race niet af. Is gewoon niks aan. Ik zie niet wat het probleem is. Moet wel eerlijk zeggen dat
Ik niks met de Max-hype heb. Wordt soms moe van alle reclameartikelen etc over hem. Maar zodra hij leuk presteert vind ik het mooi.

MotoGP probeer ik alles van te kijken. Maar prio ligt sinda 2012 bij de Redbull rookies en sinds 2 jaar bij moto3. Volgend jaar is dat uiteraard moto2. Komende GP natuurlijk de MotoGP zelf. Ik heb gewoonweg geen tijd om alles te kijken, of ik mag het gewoon niet van de vrouw omdat zij ook bij moet blijven met der series :P

Vind mezelf niet een succes supporter maar kijk wel graag naar succes...
 
Laatst bewerkt:
Even warmdraaien jongens

2affzpi.png
 
Ik hoop dit keer ook dat zijn herstel wat langer duurt;)
Ohjaa, en ik moet mijn Honda oogkleppen voor dat weekend nog even opbergen.
 
Het zou mij ook niet verbazen als Rossi inderdaad wel gaat rijden in Aragon.
Nou dat zou mij wel verbazen. Zn 3 directe tegenstanders zijn weer dik op hem uitgelopen en als hij zou kunnen rijden lijkt me niet dat hij voor podium kan rijden dan. Dus dan verlies hij gewoon weer punten. En op 3 man 30+ punten inhalen is onmogelijk. Dus voor het kampioenschap hoeft hij dat echt niet te doen dat is zo goed als voorbij.
 
Nou dat zou mij wel verbazen. Zn 3 directe tegenstanders zijn weer dik op hem uitgelopen en als hij zou kunnen rijden lijkt me niet dat hij voor podium kan rijden dan. Dus dan verlies hij gewoon weer punten. En op 3 man 30+ punten inhalen is onmogelijk. Dus voor het kampioenschap hoeft hij dat echt niet te doen dat is zo goed als voorbij.

Zijn ego, fans en merchandising zijn net zo belangrijk om wel aan de start te verschijnen
 
Nou dat zou mij wel verbazen. Zn 3 directe tegenstanders zijn weer dik op hem uitgelopen en als hij zou kunnen rijden lijkt me niet dat hij voor podium kan rijden dan. Dus dan verlies hij gewoon weer punten. En op 3 man 30+ punten inhalen is onmogelijk. Dus voor het kampioenschap hoeft hij dat echt niet te doen dat is zo goed als voorbij.

Ieder punt is +
 
Absoluut niet...
Waarom niet?

De Nederlandse motorsport zit de laatste jaren behoorlijk in de lift.
Een talent in een officieel fabrieksteam in de Moto3 die de overstap gaat maken naar de Moto2. Een meervoudig wereldkampioen bij een fabrieksteam in de MXGP en natuurlijk ons talent in het officiële fabrieksteam van Yamaha in de WSBK die zijn debuut gaat maken in de MotoGP.

De motorsport zal nooit zo groot worden als de autosport en dreigt nu soms onder te sneeuwen door Max in de F1. Toch krijgen Bo, Jeffrey en Michael ieder op hun beurt aandacht in de diverse media, en dat is jaren niet het geval geweest.

Deze aandacht blijft zeker niet onopgemerkt en levert qua sponsoring heus wel wat op, al is dat in de motorsport veel kleinschaliger in vergelijking met de autosport en heeft sponsoring in de motorsport vooral een grote gunfactor. Dat heeft deels met het verschil in imago van de motorsport te maken imo. Autosport is meer 'kouwe kak' en elitair, motorsport is meer down to earth en wat 'ruiger'.

Er hoeft maar een liefhebber te zijn die het leuk vindt om zijn merk te verbinden aan een motorsporter. Dat gebeurt nu eigenlijk ook al in de F1 bij Max met Jumbo en Exact. De eigenaren zijn zelf ook liefhebbers. Dat was in de tijd van Jan Lammers en Streuer en Schnieders ook al zo met Samson en Drum. Daar zal niets aan veranderen vermoed ik.
 
Er hoeft maar een liefhebber te zijn die het leuk vindt om zijn merk te verbinden aan een motorsporter. Dat gebeurt nu eigenlijk ook al in de F1 bij Max met Jumbo en Exact. De eigenaren zijn zelf ook liefhebbers. Dat was in de tijd van Jan Lammers en Streuer en Schnieders ook al zo met Samson en Drum. Daar zal niets aan veranderen vermoed ik.
Ik herinner mij in die geest Inderdaad ook nog Trust, ik reed vaak langs het hoofdgebouw dat aan de snelweg zit.
Een giga billboard, eerst met Jos, later met Christian Albers. :)

Autosport valt inderdaad gewoon bij een breder publiek.
De verdienste van de reclame is dan gewoon hoger.

Wel heb ik het idee dat in de tijd van Samson/Rizla het wat gemakkelijker was. / tabaksreclame.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig hebben we ook van die mensen in de motorsport:

Roelof Waninge en Jan Abbink bijv. :}

Maar ook in de OW cup/classics zitten een paar sponsors die echt de motorsport een warm hart toe dragen. En niet echt gierig zijn, alleen deze mensen moet wel iets geboden kunnen worden.
Bijv in het bijprogramma van de Dutch TT rijden bijv.

En in het geval van de OW cup, zijn de teams en de coureurs vaak weer verdwenen op het moment dat het netwerk van de sponsors een beetje op gang begint te komen. Mede door de ondeskundigheid van mensen die bij de teams rondlopen.
 
Waarom niet?

De Nederlandse motorsport zit de laatste jaren behoorlijk in de lift.
Een talent in een officieel fabrieksteam in de Moto3 die de overstap gaat maken naar de Moto2. Een meervoudig wereldkampioen bij een fabrieksteam in de MXGP en natuurlijk ons talent in het officiële fabrieksteam van Yamaha in de WSBK die zijn debuut gaat maken in de MotoGP.

De motorsport zal nooit zo groot worden als de autosport en dreigt nu soms onder te sneeuwen door Max in de F1. Toch krijgen Bo, Jeffrey en Michael ieder op hun beurt aandacht in de diverse media, en dat is jaren niet het geval geweest.

Deze aandacht blijft zeker niet onopgemerkt en levert qua sponsoring heus wel wat op, al is dat in de motorsport veel kleinschaliger in vergelijking met de autosport en heeft sponsoring in de motorsport vooral een grote gunfactor. Dat heeft deels met het verschil in imago van de motorsport te maken imo. Autosport is meer 'kouwe kak' en elitair, motorsport is meer down to earth en wat 'ruiger'.

Er hoeft maar een liefhebber te zijn die het leuk vindt om zijn merk te verbinden aan een motorsporter. Dat gebeurt nu eigenlijk ook al in de F1 bij Max met Jumbo en Exact. De eigenaren zijn zelf ook liefhebbers. Dat was in de tijd van Jan Lammers en Streuer en Schnieders ook al zo met Samson en Drum. Daar zal niets aan veranderen vermoed ik.

Als er resultaten komen, komt media aandacht, komt er sponsering.
Daarom is elk beetje media welkom.
Stel je voor als bij voorbeeld Rabobank, ING, Heineken, Shell enz. gaan sponseren in de Nederlandse motorsport?
 
\
\ZXRH88 schreef op 13 september 2017 @ 15:57:[/

Ik kan eerlijk bekennen dat ik het wel mooi vond afgelopen zondag toen JL op zn waffel ging....

Waarom dan?
Ik snap dit nooit zo goed. Ook een Lorenzo komt van een andere planeet en leeft en ademt pure motorsport. Als een Rossi wint terwijl Lorenzo niet valt is de overwinning toch alleen maar mooier?
Ik ben dan ook geen fan van een specifieke coureur, misschien dat het dan anders is....
Hoewel ik wel iets heb met Lowes, maar dat komt meer door zijn rijstijl in de Moto2



Lorenzo is een goede coureur onder constante omstandigheden maar een enorme kwal als hij iets wint/vind, vooral zijn arrogante acties na een overwinning maken hem voor mij een gigantische eikel.
MM vind ik een geweldige stuurman, als die valt ( in de race ) vind ik dat mooi voor het kampieonschap maar ik heb liever dat hij gewoon rechtstreeks verslagen word door Rossi/ Dovi / Vinales etc.

Mocht Lorenzo dit seizoen in Valencia zn eerste zege halen gun ik hem dat gerust maar hoop wel dat hij zichzelf dan in kan houden ! Zn teammaat wint namelijk redelijk wat wedstrijden en doet zelfs mee op het kampioenschap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan