Nieuwe PCX bezitter

Jan048

MF'er
12 sep 2017
38
9
In het zuiden van Nederland
Het onderstaande had ik al geplaats, maar in de foutieve rubriek. :?

Hallo iedereen, ik wil mij ff voorstellen, mijn naam is Jan en ik won in het zuiden van het mooie Nederland, na ruim 40 jaar heb ik weer besloten om een lichte motor aan te schaffen, (heb vroeger een BMW 75/5 gereden) ben dus naar een motorboer hier in de buurt gegaan en wat rond gekeken, nadat ik ook Internet geraadpleegd had (ook dit forum) ben ik gaan proefrijden op een PCX 150, tot mijn verbazing had ik dit niet verwacht, de PCX 150 was nog sneller met optrekken als mij 750cc BMW toen, alleen de topsnelheid is niet zo hoog, maar dat vind ik niet erg, de scooter wordt gebruikt om te toeren en dat bij mooi weer.

Dus na overleg met mijn wederhelft heb ik de PCX 150 gekocht, op 01-08-2017 deze is van 08-02-2017 met 2500 km op de teller, dus zo goed als nieuw (2 Jaar garantie)
De PCX 150 bevalt goed heb inmiddels al ruim 2000 km met hem gereden, maar in het begin was het toch ff wennen, had nog nooit op een scooter gereden.

Heb het forum (deel 4 & 5 ) helemaal doorgelezen en goede tips gevonden, de grootste zorg maak ik mij nu over de banden, ik zie namelijk dit onderwerp vaak langs komen, ben nog niet bij regen onderweg geweest, bij droog en warm weer geen problemen ondervonden, heb zelfs het limiet in de bochten opgezocht, en alles is feilloos verlopen, nu kan ik wel vertellen dat ik alleen bij droog weer onderweg ben, maar ook dan zou er een regenbui kunnen komen.

Gr. Jan
 
Welkom Jan.
Er is een pcx onderdeel op het MF, waar ook veel tips en ervaringen zijn gepost.
 
Heel veel plezier met de PCX. Hier ook hele positieve ervaringen.
Banden heb ik preventief gewisseld. Had er zelf nog geen negatieve ervaringen mee, maar afgaand op een paar Youtube filmpjes en berichten op het forum het risico maar niet gelopen.

Kom ook uit het zuiden van Nederland (buurt van Eindhoven).
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan.
Fijn dat je motorscooter bevalt.
Ik heb vroeger 2-tal Honda Dylans gehad.
Met de eerste 55.000km gereden en enige manko dat de machine had waren de originele uitlaten waarvan de onregelde katalysator om de zoveel tijd brak.
Sinds paar weken rijd ik met een Yamaha Xmax250.
Net iets meer vermogen dan een 150cc scooter omdat ik er dagelijks woon-werk mee rijdt en dat is 100km heen en terug.
Met een 150cc motorfiets of motorscooter kwam ik vaak net effe vermogen tekort en dan met name bij het veilig inhalen van vrachtverkeer.
Met de 22pk die ik nu in het voorronder heb geen enkel probleem.
Geniet van je motorscooter Jan.
Enne......ik weet niet of je er inmiddels al Euro 98 mee tankt, maar probeer het eens zou ik zeggen.
Bij mijn motorscooter maakt het veel verschil, met name dat ze op Euro 98 nog zuiniger loopt dan op Euro 95.
Vr Gr
 
De standaard banden zijn idd levensgevaarlijk mocht je in een regenbui terecht komen.
Ik ben er mee onderuit gegaan voor een stoplicht, waren spekglad.. heb nu de PCX niet meer.

Preventief vervangen voor een setje Michelin city grips is het beste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan