Kuipdelen Honda NT650V

Thomas-Schram

Rookie
29 jul 2017
18
0
Bussum
vanmorgen keek ik uit het raam en kreeg ik een kleine hartverzakking.. Mijn Honda NT650V lag op zijn kant.. omgewaaid? omgeschopt? geen idee.. schade? best nog wel flink. Het rechter kuipdeel is behoorlijk gescheurd, daar bij ook de valbeugelkap.

De valbeugelkap heb ik eenvoudig ergens gevonden voor een paar 10-tjes. Echter het hele rechter kuipdeel kom ik enkel tegen bij hansmotorparts.com en daar kost hij 390 ex. btw. Dit vind ik vrij fors voor een motor van en goede 15 jaar oud. Zijn hier toevallig mensen die eerder dergelijke kappen ergens wat voordeliger vandaan gehaald hebben? wellicht een sloop? Misschien nog iemand met een donorfiets waar ik wat van af mag schroeven tegen vergoeding?
Kleurcode is geloof ik G142M - Tasmania Green. Een andere kleur zou ook geen ramp zijn, dan laat ik hem overspuiten.

Hoor graag van jullie!
 
Je hebt ook nog Boonstra motoronderdelen. Verder Marktplaats, Ebay, etc. Soms een hele speurtocht. En helaas, de leeftijd wordt niet in de prijs meegenomen.

Maar soms kan een barst of scheur gerepareerd worden met kunststof.
 
Boonstra heb ik inderdaad ook even een berichtje gestuurd met de vraag of ze mij konden laten weten als ze een dergelijke kap binnenkregen (hebben nu alleen links liggen).

Wellicht is laten repareren wel een optie inderdaad. moet vanavond nog even uitgebreid gaan kijken hoe erg de schade daadwerkelijk is.
 
Kuipdelen zijn sowieso duur.

Ik heb laatst mijn ZZR600 over de grond gegooid met een behulpzame automobilist. Een snelle zoektocht van wat het nieuw kost kwam het schadebedrijf al gauw over de 3000 euro heen. 3 stukjes plastic denk je dan..
 
Vorig jaar heb ik een NTV van iemand overgenomen, deze miste ook een kuipdeel. Jaar lang gezocht en nog steeds niks gevonden. Mocht het je wel lukken hoor ik graag van je!
 
ABS kuipen zijn goed te repareren. Kost wel wat tijd, maar het resultaat is goed.

Kuipreparatie

Ik heb hier zelf hele goede ervaring mee.
Zolang je alle brokstukken nog hebt is het eigenlijk probleemloos weer aan elkaar te plakken/lijmen.
Van mijn schadekappen durf ik te zeggen dat ze weer net zo stevig zijn als voor de schade.
 
Het blijkt een zeer schaars onderdeel te zijn die bijna overal uitverkocht lijkt te zijn.

64231MBLG30ZA = Groen
64231MBL610ZB = Zilver
64231MBLD40ZA = Blauw

Volgende sites gevonden:


De 2e lijkt dus de beste optie voor 289 euro. Tenzij je het aandurft met ebay vanuit polen..
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt een zeer schaars onderdeel te zijn die bijna overal uitverkocht lijkt te zijn.

64231MBLG30ZA = Groen
64231MBL610ZB = Zilver
64231MBLD40ZA = Blauw

Volgende sites gevonden:


De 2e lijkt dus de beste optie voor 289 euro. Tenzij je het aandurft met ebay vanuit polen..
EBay heeft toch kopers bescherming en anders PayPal wel.
Aan de andere kant opgelicht worden kun je overal.

Nadeel is waarschijnlijk de wat langere levertijd.
 
EBay heeft toch kopers bescherming en anders PayPal wel.
Aan de andere kant opgelicht worden kun je overal.

Nadeel is waarschijnlijk de wat langere levertijd.
Ja langere levertijd, en dacht ook omdat er geen info bij staat mbt part nummer o.i.d dus is het misschien een gok of het wel het juiste onderdeel is en past. Maar misschien dat dat vanaf de foto te zien is
 
Betalen met PayPal ja. Als het niet aan de omschrijving voldoet heb je je geld bijna zeker terug. Zou eerder bij een willekeurige verkoper met goede feedback op eBay kopen dan via een Duitse webshop die ik niet ken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan