Wie geeft me bruikbaar advies welke motor deze oude man past

Ik haalde mijn rijbewijs op een Jawa van 250 cc, kejje nagaan hoe oud ik ben.
Met een oefenvergunning gereden op een BMW R27, daarna met een Suzuki GT250. Op de Suzuki heb ik mijn rijbewijs gehaald.
Ik ben dus vroeg oud begonnen (BMW) om daarna als puber de boel stuk te rijden (tweetakt janker).

Ik heb wat weinig compensatiedrang, tegenwoordig halen ze zo veel power uit een simpel zeshondertje dat ik geen behoefte heb aan een 'dikkere' motor. Voor het toeren (woonwerk) gebruik ik een K75RT die naast meer dan voldoende power ook nog een goede bescherming tegen de elementen geeft.

Voor de fun zou ik een naked bike adviseren omdat ik dat model het meeste op een 'motorfiets' vind lijken. Maar dat is een persoonlijk beeld van wat een motorfiets is, als gemak en comfort een beslissende factor is zou ik eerder aan een autootje of scooter denken.

Maar als je toch wil compenseren...
130923@Suzuki-GSF1200-Bandi.jpg
 
Met een oefenvergunning gereden op een BMW R27, daarna met een Suzuki GT250. Op de Suzuki heb ik mijn rijbewijs gehaald.
Ik ben dus vroeg oud begonnen (BMW) om daarna als puber de boel stuk te rijden (tweetakt janker).

Ik heb wat weinig compensatiedrang, tegenwoordig halen ze zo veel power uit een simpel zeshondertje dat ik geen behoefte heb aan een 'dikkere' motor. Voor het toeren (woonwerk) gebruik ik een K75RT die naast meer dan voldoende power ook nog een goede bescherming tegen de elementen geeft.

Voor de fun zou ik een naked bike adviseren omdat ik dat model het meeste op een 'motorfiets' vind lijken. Maar dat is een persoonlijk beeld van wat een motorfiets is, als gemak en comfort een beslissende factor is zou ik eerder aan een autootje of scooter denken.

Maar als je toch wil compenseren...
[afbeelding]

Zo'n coole R27 kan natuurlijk wel weer door de beugel. Zelf ben ik als BMW fan eigenlijk afgehaakt na de R90, de S1000rr heeft me weer een klein beetje vertrouwen in het merk gegeven.
 
Maar als je toch wil compenseren...
Natuurlijk zit er tegenwoordig genoeg power in vrijwel alle motorfietsen om met het verkeer mee te kunnen. Dat geldt ook voor de lichte fietsen.

Alleen rijd je met een dikke fiets wel een heel stuk comfortabeler. Dan hoef je het blok niet te laten janken als je op de snelweg rijdt. Ook bij effe inhalen bij 120 heb je ruim voldoende reserves.
 
Natuurlijk zit er tegenwoordig genoeg power in vrijwel alle motorfietsen om met het verkeer mee te kunnen. Dat geldt ook voor de lichte fietsen.

Alleen rijd je met een dikke fiets wel een heel stuk comfortabeler. Dan hoef je het blok niet te laten janken als je op de snelweg rijdt. Ook bij effe inhalen bij 120 heb je ruim voldoende reserves.
Maak even een rit op een A1 motor.. ik haal er iedere dag eentje in.. wat een ellende. _O-
 
Daarom een zware is je ware,alleen al voor t gemak waarmee alles gaat :Y
 
$_35.JPG


Ik rijd meestal met zo'n motor en inhalen is niet echt een probleem, hij is bruut genoeg.
 
Allemaal gelul :+ alleen deze advertentie net gezien, en die klopt wel! _O- _O-

full
 
Geen mt, te zenuwachtig

Busa, maakt niet uit hoe jong je bent,
Gsxf /bandit
Bmw k75 achtig iets in die trend
Een chopper, allemaal wel
Transalp of ander all terrain
Vmax al ben ik geen voorstander van
Zzr
Bovenstaand zo op het eerste idee...
Uhhmmm
En toch...
Eigenlijk kan je zeggen alle bikes ligt er maar aan waar je hart ligt.
Ken er genoeg van die leeftijd met racers dus leeftijd zegt niets.
 
Ik bedoelde eigenlijk alle modellen, behalve de S1000rr.

Overigens zijn bijna alle moderne motoren bedoeld voor heel erg (vroeg)oude mensen, wat een styling en zithouding tegenwoordig.

Ahh... dus helaas toch vroeg oud geworden met m'n S1000r dan. Had ik toch wat langer die Panigale moeten houden :+
 
:^

Alleen rijden er naar verhouding wel veel vrouwen mee. _O-
 
Ik heb sinds enkele maanden( na 17 jaar) weer een motor gekocht, een Honda 954 Fire Blade, ik ben zelf ook 59 , een ideale motor met een bijna perfecte gewichts/pk verhouding.
Ik weeg zelf nog geen 65 kg dus als ik gas geef dan is het net een straaljager.
De zithouding is semi sportief, ik ga elke keer harder door de bochten, langzaam opbouwen.
Ik was bijna vergeten hoe snel een supersport is, heb altijd sportieve motoren gereden, Op mijn Yamaha Exup (bj 1989) reed ik 18.000 km per jaar heb er 2 jaar meegereden,Maar ja toen was je nog jong , mijn laatste motor was een Fire Blade (bj. 2000) , de 1e injectie versie.
Nu ben je 59, je rijdt niet meer als vroeger, maar het is altijd wel lachen bij een stoplicht als er een dikke Mercedes of BMW naast je staat, zelf als je rustig optrekt ben je als 1e weg :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan