KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik herken de kritiek qua windruis niet.
Heb ook shoei integraal gehad, maakte niet minder geluid.
Wel is mij opgevallen dat niet iedereen een 'arai' of 'shoei' hoofd heeft.
Arai zit mij als gegoten, veel beter dan andere high end helmen.. misschien speelt dat een rol?
Ik rij langere stukken snelweg overigens altijd met maat gegoten doppen. Maar dagelijks tot 100 km/h zonder, zonder last van herrie.
Boven de 200 km/h is de klep lastig met zijwaarts kijken, maar dat rij ik zelden tot nooit op de sm's en daaronder heb ik persoonlijk geen last.
 
Ik herken de kritiek qua windruis niet.
Heb ook shoei integraal gehad, maakte niet minder geluid.
Wel is mij opgevallen dat niet iedereen een 'arai' of 'shoei' hoofd heeft.
Arai zit mij als gegoten, veel beter dan andere high end helmen.. misschien speelt dat een rol?
Ik rij langere stukken snelweg overigens altijd met maat gegoten doppen. Maar dagelijks tot 100 km/h zonder, zonder last van herrie.
Boven de 200 km/h is de klep lastig met zijwaarts kijken, maar dat rij ik zelden tot nooit op de sm's en daaronder heb ik persoonlijk geen last.


Erg mooie helm die je gekozen hebt! Heb er zelf ook naar gekeken, alleen inderdaad meer Shoei hoofd als Arai. Uiteindelijk voor gekozen voor de Shoei ADV.

full


Wilde ook een stillere helm, Sinds 2 jaar Tinnitus als gevolg van gehoorschade B| .
De Shoei is stiller als wat ik had, maar heb nu altijd op maat gemaakte doppen in met zwaarste demping.
Wat de Shoei echt super voor elkaar heeft is de zonneklep. Daar merk je werkelijk helemaal niets van. Zelfs niet met omhoog kijken op snelheid.

Wat ook top is bij Shoei dit jaar is dat de helm gratis op maat gemaakt wordt door een medewerker van Shoei. Ik heb hem gekocht bij Goedhart en hij zat al lekker. Na 2 weken was de Shoei medewerker bij Goedhart aanwezig en ben ik langs geweest. Eerst wordt je hoofd opgemeten en dan wordt de helm daarop aangepast. Het verschil was evengoed nog enorm. Heb nu echt een heel fijne helm. Ik heb geen aandelen, maar dat is echt een aanrader.
 
Erg mooie helm die je gekozen hebt! Heb er zelf ook naar gekeken, alleen inderdaad meer Shoei hoofd als Arai. Uiteindelijk voor gekozen voor de Shoei ADV.

[afbeelding]

Wilde ook een stillere helm, Sinds 2 jaar Tinnitus als gevolg van gehoorschade B| .
De Shoei is stiller als wat ik had, maar heb nu altijd op maat gemaakte doppen in met zwaarste demping.
Wat de Shoei echt super voor elkaar heeft is de zonneklep. Daar merk je werkelijk helemaal niets van. Zelfs niet met omhoog kijken op snelheid.

Wat ook top is bij Shoei dit jaar is dat de helm gratis op maat gemaakt wordt door een medewerker van Shoei. Ik heb hem gekocht bij Goedhart en hij zat al lekker. Na 2 weken was de Shoei medewerker bij Goedhart aanwezig en ben ik langs geweest. Eerst wordt je hoofd opgemeten en dan wordt de helm daarop aangepast. Het verschil was evengoed nog enorm. Heb nu echt een heel fijne helm. Ik heb geen aandelen, maar dat is echt een aanrader.

Fijne helm :Y heb ik ook ( heb meer een shoei hoofd, zit gewoon meteen goed)
Ventileert goed, al scheelt het veel in windruis als ik de klep in de kin dicht zet.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een kleine in het bezit van de 1290 SAS.
Komend weekend naar Duitsland de eerste 1.000 km erop zetten.

De brommer gelijk de valbeugel/uitlaat (bos dessert)/ergo zadels/navi overgeplaatst.
En met de qs+ erop moet het goed gaan.

Zin in.
 
Hij is wel gaaf die 1290.
Ik vraag me wel altijd af waarom al inruilen bij die km stand?

Vandaag een setje hitte spoilers voor de 1190 besteld zoals die ook
Op de 1290 zitten.
Voor een tientje handel. _O-
 
Eigenlijk zou het me zinvoller lijken dit draadje te splitsen tussen enerzijds de LC8 SMT/SMR en anderzijds de 990/1050/1090/1190/1290 adventure reeks, ik vind er zo steeds minder aan, temeer omdat de adventure me totaal niet interesseert.
 
Eigenlijk zou het me zinvoller lijken dit draadje te splitsen tussen enerzijds de LC8 SMT/SMR en anderzijds de 990/1050/1090/1190/1290 adventure reeks, ik vind er zo steeds minder aan, temeer omdat de adventure me totaal niet interesseert.

Wou je je verhaal niet met de adv rijders delen.
Vraag mij af wat je t.o.v. ons mist?
 
Opsplitsing is inderdaad wel wat jammer aan een kant, maar aan de andere kant gaat het hier inmiddels 99% van de posts over niet SMT/SMR, als je liever daarover leest snap ik dat wel ja.
 
Splitsen, die handel, zeg ik.. :Y

Het GS-topic is op dit Motorforum ook volledig afgesplitst van de andere BMW-boxers en trekt ook een heel ander publiek van motorrijders aan...

Persoonlijk heb ik eveneens interesse in andere KTM-types met dezelfde basismotor als mijn 1290 SAS , maar dat blijkt dus niet het geval bij alle, ruigere KTM-rijders.
 
Splitsen :Y

Motors staan inderdaad teveel van elkaar af, los van het feit of het leuk is om met elkaar mee te lezen.
 
Een KTM LC8 950/990 SM R/T Topic. Klinkt wel goed eigenlijk.
Kan deze omgedoopt worden naar KTM LC8 Adventure topic. Dan heb je alles.

Maar dan hebben de Superdukers weer geen topic :D
 
Superdukers zitten in het naked topic
Splitsen! Neem jij de honneurs Tok en open die hangout :)
 
Laatst bewerkt:
Superdukers zitten in het naked topic
Splitsen! Neem jij de honneurs Tok en open die hangout :)

Mag dat ook morgen? Ben net terug van vakantie...titel: KTM LC8 950/990 - topic voor stoere echte mannen met tattoos en borsthaar...
 
Maar is dat KTM LC8 950/990 topic dan met of zonder de 950/990 Adventure :P

Want willen de echte Adventure rijders wel in 1 topic met die 1050/1090/1190/1290 namaak GS'ers 8-)
 
Maar is dat KTM LC8 950/990 topic dan met of zonder de 950/990 Adventure :P

Want willen de echte Adventure rijders wel in 1 topic met die 1050/1090/1190/1290 namaak GS'ers 8-)

de 950/990 adventure kan best, is immers hetzelfde blok...het hart...daar draait het om. 990 adventure rijders die zich bij de hedendaagse mietenbakken willen vervoegen staat dat natuurlijk vrij... :+
 
de 950/990 adventure kan best, is immers hetzelfde blok...het hart...daar draait het om. 990 adventure rijders die zich bij de hedendaagse mietenbakken willen vervoegen staat dat natuurlijk vrij... :+


En wat als de 1290 adv rijder voorzien is tattoo en borsthaar.
Blijft het dan alsnog een mietje?

Ik denk dat we allemaal een KTM hebben gekozen voor verschillende positieve eigenschappen/redenen.
Als adv rijder (en circuitrijder) rij ik deze motor omdat het bij mijn postuur past.
De 950/990 valt bij mij in het niet. (dus niet bepaald mietje)

Persoonlijk vindt ik het leuk om mee te lezen over het hoe en wat van de andere KTMers ervaringen. Want volgens mij rijden we allemaal te hard en gummen we het rubber aardig.

Vindt dit dan weer zo jammer.
Maar ja, dat krijg je als mensen in hoekjes gaan denken.

Maar dat is natuurlijk geheel mijn mening.
 
En wat als de 1290 adv rijder voorzien is tattoo en borsthaar.
Blijft het dan alsnog een mietje?

Ik denk dat we allemaal een KTM hebben gekozen voor verschillende positieve eigenschappen/redenen.
Als adv rijder (en circuitrijder) rij ik deze motor omdat het bij mijn postuur past.
De 950/990 valt bij mij in het niet. (dus niet bepaald mietje)

Persoonlijk vindt ik het leuk om mee te lezen over het hoe en wat van de andere KTMers ervaringen. Want volgens mij rijden we allemaal te hard en gummen we het rubber aardig.

Vindt dit dan weer zo jammer.
Maar ja, dat krijg je als mensen in hoekjes gaan denken.

Maar dat is natuurlijk geheel mijn mening.

Ehhhh....Ik weet niet hoe vaak je op een 990R of 950S Adventure hebt gereden maar die zijn echt een stukkie hoger dan de nieuwe generatie Adv. :Y
Voor de rest, relax het staat iedereen vrij om beide topics te volgen ;)
 
Eensch met Gerar1 (wél borsthaar, geen tattoo''s) , maar dat vereist een minimum aan open geest, en die is er bij bvb. Tok niet...vermits hij verklaart dat die Adventures hem niet interesseren...

Dan beter een apart topic.... we kunnen er nog steeds gaan lezen hoe die ruigerds bij elkaar gaan uithuilen dat ze weer het snot in de ogen gereden werden door zo'n mietjesfiets.... met 160 PK .... :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan