Het Grote "Rara, waar was ik?"-topic, deel 4

Misschien makkelijk maar ach...
full
 
Een foto met water, een schuine groene helling en wat wolken. Verder geen aanwijzing in de foto zelf. Als zo'n foto wordt gepost ga ik niet meer zoeken. Ik vind het leuk om een raadseltje op te lossen, maar dan moet je wel iets geven waar je op kunt zoeken. Dus deze laat ik aan mij voorbijgaan.
 
zitten zat clues in de foto... meertje.. wolken waar veel regen uit valt... rarara... zat aanwijzingen maar je moet ze willen zien.
 
F-Six, bij fotos van David kun je gewoon even een van zijn reisverslagen doorlezen..

De foto maakte hij op 13-5 '17 (zie Exif)

Ik citeer uit zijn verslag:

Gadverdimmu het regendt, was mijn eerste gedachte toen ik waker werd. De buien zouden nog een paar weekjes duren en daarna zou het droog zijn. Na een extra lang japans ontbijt en een paar bakken whiskey extra was het eindelijk dan zo goed als droog. Vandaag zou ik alleen met Bosje gaan rijden. Twen en Jahn zouden op jacht gaan naar een nieuwe spanningswisselaar welke ze na een paar jaar zoeken eindelijk gevonden hedden bij een motorsloop ruim 12.693 kilometer verderop.
Volgens weeronline.de zou het Forest of Bowland de meest natte richting zijn dus werd de route door dit gebied ingeladen. In Arnside & Silverdale AONB spetterde het nog maar lichtjes en waaide het nog flink vanaf de zee. Wederom hetzelfde landschap. Het Forest of Bowland was meer glooiend en landelijk afgewisseld met heidevelden, beekjes en natuurlijk vrouwen.
Bij de Basshall Barn nabij het plaatje Clitheroe (ik verzin het) was het tijd voor een pauze. In een stal die omgebouwd was tot verkooppunt van natuurproducten / kunstgalerie / eettent maar nog wel met de geur van de stront aten we een franse lunch om onze weg weer te vervolgen richting de zuidelijke kant van de Yorkshire Dales.
Hier aangekomen werden we gelijk weer getrakteerd op een klimmetje van 45%. En wederom was het landschap weer geheel hetzelfde.
Bij de Malham Tarn (een meertje) stond er plots een bordje op het pad met daarop de tekst “Only Cars”. Zo netjes als we waren reden we ook maar netjes verder om bij een ander paadje hetzelfde bord te zien. Aangezien we geen “car” waren reden we toch maar door. Echter dit pad bleek na een aantal honderd kilometers doodlopend te zijn. Weer terug dus en toch maar het eerste pad op waar na een paar duizend kilometer 7 hekken bleken te staan. Deze konden gelukkig open dus we konden gewoon doorrijden langs het meertje en tussen de vrouwen door.

Dus even koekelun op Malham Tarn en tadaa: Google Maps

Trouwens geweldige teksten schrijf jij David! *O* :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zei toch dat het niet zo moeilijk was... en als je niet in het reisverslag had gekeken had je als link al de wolken van regenachtig UK en het meertje (lake district) gehad om in de buurt te gaan zoeken.
 
Ik zei toch dat het niet zo moeilijk was... en als je niet in het reisverslag had gekeken had je als link al de wolken van regenachtig UK en het meertje (lake district) gehad om in de buurt te gaan zoeken.
Mhaa, ja en nee

Jij als fotograaf hebt die kennis.. iemand anders zal bij het zien van een heuvel, donkere wolken en een meertje niet meteen denken aan the UK of lake district..
Ik ben het met F-six eens dat, wanneer er een aanwijzing op de foto staat (een bord of een gedeelte van een naam op een pand, etc) het leuker puzzelen is dan simpel iemands historie (op MF) even na
kijken..

:t

Maar goed, mijn foto (mét bord én tekst) heeft hij nog niet geraden.. :P :+
 
Laatst bewerkt:
:} :} :}

Ik was vanwege de kleuren geel en blauw ook al bij Oekraïne uitgekomen, maar ik had wat anders aan mijn hoofd waardoor ik nog niet echt heb kunnen zoeken.

Maar inderdaad, deze puzzel vind ik een stuk leuker. Ik vind het niet erg dat ze binnen korte tijd worden geraden, dat is nou juist de bedoeling van het spelletje. Kijken wie dit het snelste kan is ook een uitdaging. Maar ik ga niet uren met streetview langs kilometers weg klikken in de hoop dat ik de plek tegenkom. Alsjeblieft, doe een beroep op mijn intelligentie!

:] :]
 
Die is ook makkelijk,
Als je de foto download, de pixelkwaliteit verbetert, thermografie inschakelt én digitaal inzoomt, (beetje verscherpen) kun je duidelijk de naam van het pontje lezen.. *D

full

(een 55" 8K monitor is wel aan te raden :+ )

'Hochdonn' deze vaart hier: Google Maps

_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Die is ook makkelijk,
Als je de foto download, de pixelkwaliteit verbetert, thermografie inschakelt én digitaal inzoomt, (beetje verscherpen) kun je duidelijk de naam van het pontje lezen.. *D


(een 55" 8K monitor is wel aan te raden :+ )

'Hochdonn' deze vaart hier: Google Maps

_O- _O-
:} :} :}

Ik was al alle veerboten van Duitsland aan het bekijken! Nou ja, niet alle, door het ontbreken van heuvels moet je het wel boven Bonn zoeken.

:)
 
:} :} :}

Ik was vanwege de kleuren geel en blauw ook al bij Oekraïne uitgekomen, maar ik had wat anders aan mijn hoofd waardoor ik nog niet echt heb kunnen zoeken.

Maar inderdaad, deze puzzel vind ik een stuk leuker. Ik vind het niet erg dat ze binnen korte tijd worden geraden, dat is nou juist de bedoeling van het spelletje. Kijken wie dit het snelste kan is ook een uitdaging. Maar ik ga niet uren met streetview langs kilometers weg klikken in de hoop dat ik de plek tegenkom. Alsjeblieft, doe een beroep op mijn intelligentie!

:] :]
Ik deel je mening. Ook die van jouw post vóór deze.

Zo heb ik ook geen zin om in iemands internetgeschiedenis te moeten gaan graven om ergens een stukje van een verhaal uit een reisverslag van een reis die ooit gemaakt is te moeten vinden.

Ik heb het al eerder aangehaald: mijn eerste geraden foto was een geel/rood treintje op een berg. Niet veel meer dan dat. Maar met wat logisch denken en wat talenkennis kon deze door vrijwel iedereen opgelost worden. Toevallig was ik de eerste. Een meertje dat over vrijwel de hele wereld kan liggen??? Nee, heb ik ook geen zin in.
 
Tsja als je de links niet wilt zien of niet ziet... zo zie ik hierboven ook geen links in de foto, vast een veerpontje in Nederland maar die zijn er honderden...
 
Tj, als je de link niet wil zien........

Er staat duidelijk een naam op het pand. 1 x googelen is genoeg |( :W
Eerlijk gezegd heb ik hetzelfde probleem als David. Ik kan alleen de laatste vier letters ontcijferen, ten minste, ik denk dat er "Pein" staat. En daar kom ik er niet mee.
Verder zag ik dat de foto een klein half uurtje eerder dan je vorige foto is gemaakt. Dus ik heb alle veerponten gezocht binnen een straal van 40 kilometer, maar ik heb geen aanknopingspunt gevonden. Dus toen wist ik het niet meer.

Dus ik heb wel moeite gedaan, het heeft me al een paar uurtjes gekost, maar ik kan het domweg niet vinden.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan