Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke banden hebben jullie onder de tuono liggen? Ik heb met me gsxr altijd de bridgestone s21 gehad. Super band maar gaat niet zo lang mee...
 
ik heb nu de Rosso 3. super banden alleen heb ze nog niet heel lang, dus kan niet veel zeggen over de slijtage.
ik had dunlop sportsmart2 op de tuono liggen en achter ging die toch wel een 7dkm mee.
 
mannen ik ben wil een stuurdemper monteren op mijn oer maar mis volgens mijn een onderdeel.
het is het middelste gat van de stuurdemper die door middel van een lange bout en lange spacer in het topkuip frame wordt gemonteerd(denk ik) en ik mis denk ik die lange spacer? en kan hem op aprilia-parts ook niet vinden!
weet iemand welke ik nodig heb, of een aprilia parts nr heeft voor mijn?

alvast bedankt.
 
mannen ik ben wil een stuurdemper monteren op mijn oer maar mis volgens mijn een onderdeel.
het is het middelste gat van de stuurdemper die door middel van een lange bout en lange spacer in het topkuip frame wordt gemonteerd(denk ik) en ik mis denk ik die lange spacer? en kan hem op aprilia-parts ook niet vinden!
weet iemand welke ik nodig heb, of een aprilia parts nr heeft voor mijn?

alvast bedankt.

gevonden, deze stuurdemper zit iets anders gemonteerd dan op de V4 O-)
 
Welke banden hebben jullie onder de tuono liggen? Ik heb met me gsxr altijd de bridgestone s21 gehad. Super band maar gaat niet zo lang mee...
Heel lang MPP 2CT gehad, prima band, achter zo'n 6-7k.
Daarna 1 keer MPP 3 gehad. Daar was ik NIET over te spreken, cuppen, grip verlies, slechts 5k.
Nu een eerste set Pirelli Diablo Rosso 3. Veel grip, ook in de regen (afgelopen weekend in de EIffel).
Levensduur kan ik nog niets over zeggen, zitten er slechts 1k onder.
 
s20/s20evo/s21 prima bandjes kon er prima 7-10k mee rijden
pp2ct/pp3 ook gehad, sleten om de malle... daar had ik in totaal 4 achterbandjes op 1 voorband.. wtf..
nu roadsmart3, denk ondertussen 9k en profiel nog dikke prima, maar wat is het eigenlijk een saaie band, kan het niet anders omschrijven dan neutraal maar genoeg grip in warm en kou
Volgende bandje gaat iets van een rosso, metzler of weer de vertrouwde bridgestone worden
 
Dank voor alle reacties! Ik heb nu de metzeler m7rr besteld. Deze kwamen goed uit de testen dus ik ben benieuwd.
Vraag me toch iedere keer weer af als ik nieuwe banden bestel, heb ik echt deze sportievere banden nodig of zou ik prima afkunnen met de meer toer/sport banden...
 
Wil een volledige kuip gaan bestellen voor mijn ZXR, hoe was de afhandeling? Levertijd?

Ik had mijn bellypan voor de Tuono met een week in huis ongeveer, goed verpakt (niet mooi, wel goed) en de afhandeling was prima, bij vragen reageren ze snel en duidelijk.

Ik zou er zo weer wat bestellen :)
 
Dank voor alle reacties! Ik heb nu de metzeler m7rr besteld. Deze kwamen goed uit de testen dus ik ben benieuwd.
Vraag me toch iedere keer weer af als ik nieuwe banden bestel, heb ik echt deze sportievere banden nodig of zou ik prima afkunnen met de meer toer/sport banden...

Met die reden heb ik dus nu gekozen voor de roadsmart en om heel eerlijk te zijn ik mis het sportieve gevoel wat ondanks je iedereen zoek rijdt in de bochten
Misschien een volgende keer de conti road attack 2 evo? In mijn omgeving zijn ze daar echt wel over te spreken, ik moet daarbij wel zeggen dat het een band is voor mensen die direct lomp op het gas gaan en max grip willen :+
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle reacties! Ik heb nu de metzeler m7rr besteld. Deze kwamen goed uit de testen dus ik ben benieuwd.
Vraag me toch iedere keer weer af als ik nieuwe banden bestel, heb ik echt deze sportievere banden nodig of zou ik prima afkunnen met de meer toer/sport banden...

Als je je dat afvraagt zou ik volgende keer lekker sport toer banden nemen, daar kun je al redelijk onnozel mee doen. Ik zelf heb een combi van pipo 3 voor en road 4 achter, gaat ook prima, ga volgende keer voor setje roadtec 01 denk ik.Een sportband gaat bij mij achter 4000-5000km mee, en drie achterbanden in een jaar is me wat te gortig
 
Laatst bewerkt:
Omgevallen met de strom.
Heeft er iemand toevallig nog een rechter zijmotorscherm liggen voor een Tuono 2004 grijs/rood.
Of tips waar ik kan zoeken?

Gtz TuONNO
full
 
Met de gsxr rijdt ik mijn s21'ers ook op in ong. 6000km... Aangezien de tuono alleen maar meer koppel levert worden die achterbandjes toch wel goed warm binnen een paar km. Daarnaast merk ik tijdens het rijden toch wel dat je altijd een bepaalde veiligheids marge te houden hebt en dus niet het maximale van de banden vraagt. Vandaar mijn twijfel of je op straat ook niet af kan met sport tour banden.

Als je je dat afvraagt zou ik volgende keer lekker sport toer banden nemen, daar kun je al redelijk onnozel mee doen. Ik zelf heb een combi van pipo 3 voor en road 4 achter, gaat ook prima, ga volgende keer voor setje roadtec 01 denk ik.Een sportband gaat bij mij achter 4000-5000km mee, en drie achterbanden in een jaar is me wat te gortig
 
Omgevallen met de strom.
Heeft er iemand toevallig nog een rechter zijmotorscherm liggen voor een Tuono 2004 grijs/rood.
Of tips waar ik kan zoeken?

Gtz TuONNO
[afbeelding]

Gaat in ieder geval om dit nummer: AP8179030

Denk dat je aftermarket het meeste kans maakt. Overigens kun je die steun eronder ook beter meteen vervangen door bijvoorbeeld R&G, dan gebeurt dit niet (buigen)...
 
Gaat in ieder geval om dit nummer: AP8179030

Denk dat je aftermarket het meeste kans maakt. Overigens kun je die steun eronder ook beter meteen vervangen door bijvoorbeeld R&G, dan gebeurt dit niet (buigen)...

Dat is toch het carbon onderdeel ?
Ik kwam op deze uit "AP8168227"

Linkje af1 forum

Verder geen idee of het lukt.. mijn oude tuono had op de voorkap ook een scheur ivm super lullig incidentje.. B| maar die is 'gelast' en gespoten, zou dat hier ook niet mogelijk zijn?
 
Laatst bewerkt:
Omgevallen met de strom.
Heeft er iemand toevallig nog een rechter zijmotorscherm liggen voor een Tuono 2004 grijs/rood.
Of tips waar ik kan zoeken?

Gtz TuONNO
[afbeelding]

Als iemand die net alle kappen voor een Tuono heeft moeten kopen kan ik je vertellen dat deze vrijwel onmogelijk zijn tweedehands te vinden. Ik heb uiteindelijk carbon exemplaren gekocht die nogal prijzig waren. Kan je deze evt repareren?
 
Omgevallen met de strom.
Heeft er iemand toevallig nog een rechter zijmotorscherm liggen voor een Tuono 2004 grijs/rood.
Of tips waar ik kan zoeken?

Gtz TuONNO
[afbeelding]

Ik zou van de nood een deugd maken. Zoals Birdboy zegt zijn ze tweedehands onvindbaar in plastic en duur in carbon. Ik zou ze laten lassen en daarna aan beide kanten in de kleur vh frame (of vd tank ofzo) spuiten. Nieuw roostertje erachter en klaar. De beugel van de valdop zou ik (laten) lassen, dat ziet er al snel mooier uit dan het broddelwerk af fabriek.
 
Ik zou van de nood een deugd maken. Zoals Birdboy zegt zijn ze tweedehands onvindbaar in plastic en duur in carbon. Ik zou ze laten lassen en daarna aan beide kanten in de kleur vh frame (of vd tank ofzo) spuiten. Nieuw roostertje erachter en klaar. De beugel van de valdop zou ik (laten) lassen, dat ziet er al snel mooier uit dan het broddelwerk af fabriek.

Die OEM beugels doen helemaal niets, waaibomen staal..
 
Omgevallen met de strom.
Heeft er iemand toevallig nog een rechter zijmotorscherm liggen voor een Tuono 2004 grijs/rood.
Of tips waar ik kan zoeken?

Gtz TuONNO
[afbeelding]
Ebay
Of
Ebay kleinanzeige
Apriliaparts.nl oid voor nieuw of heel mss 2nd hand
Zie daar ook idd voor onderdeelnrs!

En geduld....ondertussen wellicht spuiter/lasser zoeken die kunstof kan herstellen.
Lullige schade 😕

Die originele valdopsteunen zijn echt niets niets waard
Kan je zo met de hand verbuigen...
 
Laatst bewerkt:
Dank allemaal voor de goede tips en uitleg!
heb op meerdere fronten al veel aan jullie kennis en ervaring gehad.

als ik naar een setje R&G kijk zie ik daar geen bevestiging voor het zijmotorscherm op en dat zit wel op de originele of kijk ik verkeerd..

de beugel er achter is iid aardig verbogen, dus had niet veel gedaan bij een echte glijder..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan