Storm; waar staat de motor?

The Green Lady staat op mijn parkeerplaats met de neus iets voorover (ivm regenwater is het bepaald niet recht) op de jiffy met een hoes erover. Aan de ene kant heb ik een touw aan het lusje gemaakt, dat gaat onder de motor door, dan eroverheen en dan een lusje dat om het uitstekende stangetje van de jiffy waarmee je m uitklapt. Nu heb ik haar vanaf januari, maar ook in februari met storm niet omgewaaid.
 
Ze hebben zich daar weer lekker belachelijk gemaakt met hun code oranje, maar ja` ze willen
ook een beetje meedoen bij het KNMI . :')

Oh`ja m`n motoren.
Die zijn geëvacueerd` en vorige week al naar een atoombunker in zuid Duitsland gebracht
toen aangekondigd werd dat half Nederland er aan zou gaan .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Thuis staat die binnen, maar normaal gesproken staat deze voor mijn werk. Gewoon op de stoep.

Vandaag toch maar voor de zekerheid op de binnenplaats te gezet.
 
Het waait hier best hard op de stoep, dus net maar even de hoes eraf getrokken, zodat ze wat minder wind vangt. Verder vind ik dat ie gewoon rechtop moet blijven staan.
 
Nou, er is hier geen woord van gelogen, van die code oranje.

Ben je omgeblazen Bolski .. dan waait het echt hard .. ;)

PS - Het stelt hier geen zak voor, bomen buigen omdat ze dik in het blad zitten, meer is het niet . :')
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat waar die altijd staat.
Helemaal NIKS mee gedaan. Maak me ook geen zorgen. Totaal onnodige heisa!! (zoals altijd)
Dat beetje wind wat hier nu staat (midden NL) dat is aan de kust normaal.

Vorig jaar was ik in NW Spanje bij Cap Finisterre. Daar was ECHT harde wind en was er kans dat de motor om zou kunnen vallen. Heb 'm daar zo geparkeerd dat ie met de neus in de wind stond. Nee, toen niks gehoord over code bloemetjes-roze of pimpelpaars........!!

De paniek die hier gemaakt wordt is erger dan de werkelijkheid. :X
 
Laatst bewerkt:
Nou, er is hier geen woord van gelogen, van die code oranje.

DJlxPRhUIAAa4QW.png


Het spookt best, wij hebben windkracht 7.
 
Eergisteren, 70km/u wind, is de fiets van mijn zoon omgewaaid :(

Stond voor de deur op de middenbok met een hoes er over.
Gelukkig viel de schade relatief mee.

Stuur krom. Nieuwe besteld € 40,90 incl. verzending
remhandel gebroken. Had ik nog liggen
rempedaal krom. Deze is van staal en was daardoor veilig weer recht te buigen
uitlaat scheef. deze was door het ophangbeugeltje recht te buigen weer recht te zetten.

Er was gelukkig geen lakschade wat we denk ik danken aan de dikke motorhoes.
Nu toch maar een plekje in de bijkeuken gemaakt.
 
Dat is dan toch wel weer fijn van Amsterdam, hier wordt die windkracht gebroken door alle gebouwen. Maar verder is het een kutstad. :)
 
Mijn FJR stond vijf minuten voordat dit gebeurde vlak naast die boom (aan de kant waar de wortels de grond zijn uitgekomen :o )

637g4gV.jpg
 
Mijn FJR stond vijf minuten voordat dit gebeurde vlak naast die boom (aan de kant waar de wortels de grond zijn uitgekomen :o )

[afbeelding]

Sterk spul zo`n sloep .. voor de auto was de val van de boom iets minder ..
die ving de grootste klap op .. of lijkt dat maar zo ? B|
 
Laatst bewerkt:
Mijn FJR stond vijf minuten voordat dit gebeurde vlak naast die boom (aan de kant waar de wortels de grond zijn uitgekomen :o )

[afbeelding]
vind je het gek dat die boom om gaat als jij al dat gewicht van zijn wortels af haalt. een hijskraan waar je het contragewicht ineens af haalt wordt ook nogal instabiel. ik zou maar uitkijken voor een claim van de wegbeheerder, de auto's die schade hebben, de eigenaar van de sloep en het waterschap. het is natuurlijk totaal onverantwoord om met dit weer het contragewicht van een wortelstelsel van een boom met blad af te halen.
 
Ik denk dat de wind en de bijbehorende schade erg plaatselijk was. Ik rijd elke dag, op de motor, van den Bosch naar Bilthoven. Het was eigenlijk best goed te doen, zeker als je als een zak aardappelen op je motor zit en de wind een beetje om je heen laat waaien.

Maar... daarentegen, als je dan zo'n omgewaaide boom op dat bootje ziet liggen denk ik wel: hmm, blij dat ik daar niet net reed.

Overigens, toen ik thuis kwam stond er een motor tegen onze heg aan te knuffelen. Er komt hier regelmatig iemand hier met z'n Ducati langs. Zet em dan bij ons voor op de stoep. Met de storm had hij hem IN onze heg gezet, wel schattig moet ik zeggen. :)
 
Overigens, toen ik thuis kwam stond er een motor tegen onze heg aan te knuffelen. Er komt hier regelmatig iemand hier met z'n Ducati langs. Zet em dan bij ons voor op de stoep. Met de storm had hij hem IN onze heg gezet, wel schattig moet ik zeggen. :)

_O- _O- _O-

ohww, en on topic, nog steeds lekker in zijn eigen kamertje, samen met d'r blauwe zusje.
Dacht alleen dat ze wel flink bonje hadden 2 nachten geleden.
De Catjes maakte daar een kabaal zeg...
Of zouden het soms andere Katjes geweest kunnen zijn die een menings verschil hadden??
 
Terug
Bovenaan Onderaan