Power filters, grotere sproeiers 1977 CB750

Joepdogg

Rookie
13 sep 2017
2
0
Beste mensen,

Onlangs heb ik op mijn 1977 Honda CB750 powerfilters geinstalleerd.
Nu moet ik grotere sproeiers in mijn carburateurs zetten. Er zitten op dit moment Keihin KJ 115 in. Een vriend van me vertelde dat je ongeveer 2 maten groter moet gaan zitten. Klopt dit?
En houdt dat dan in dat ik maat 120 of nog hoger moet hebben?

Daarnaast moeten dan ook de stationair sproeiers vergroot worden. Kan iemand mij vertellen waar ik de maat daarvan kan vinden? En moeten deze dan ook met 2 maten groter?

Alvast bedankt!

Joep
 
Beste mensen,

Onlangs heb ik op mijn 1977 Honda CB750 powerfilters geinstalleerd.
Nu moet ik grotere sproeiers in mijn carburateurs zetten. Er zitten op dit moment Keihin KJ 115 in. Een vriend van me vertelde dat je ongeveer 2 maten groter moet gaan zitten. Klopt dit?
En houdt dat dan in dat ik maat 120 of nog hoger moet hebben?

Daarnaast moeten dan ook de stationair sproeiers vergroot worden. Kan iemand mij vertellen waar ik de maat daarvan kan vinden? En moeten deze dan ook met 2 maten groter?

Alvast bedankt!

Joep

Wel Malossi filter hoop ik ?
 
Als je Chinese filters hebt geplaatst; weg ermee en goede filters erop.

Misschien geeft dit document van K&N een goede start, finetunen van jouw specifieke motor zal m.i. altijd nog nodig zijn.

Edit; foto van je CB750 wordt wel gewaardeerd :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Ik ben van de originele luchtbox (die niet meer goed sloot en niet meer op de wat stugge rubbers pasten) naar de powerfilters gegaan. Weet zo 1,2,3 niet meer welk merk maar zal wel ff nazoeken. Foto komt er aan, motor ligt nu voor de helft uit elkaar!
 
keihin kj hoofdsproeier gaat geloof ik per maat 2,5 omhoog , zou gelijk een stuk of 5 sproeiers kopen bijvoorbeeld 117,5. 120. 122,5. 125. 127,5.

begin dan met de grootste , die zal waarschijnlijk stotteren bovenin en, zet er steeds een kleinere in tot die niet meer stottert , dan zit je altijd safe en, hoef je nooit je bougie te controleren .
een gebruikte bougie is namelijk moeilijk af te lezen, die zijn al ingebrand en, verkleurd.
 
Als het van die powerfilters van enkele euro's per stuk zijn dan moet je die direct naar de prullenbak doorverwijzen. Regelmatig meegemaakt dat die stationair beter flowen en op toeren minder. Dan is het geheel dus niet meer af te stellen.
 
heb ook open china / k&n filters gemonteerd onder mijn bike en ben van een sproeier 100 naar 110 gegaan is een vuist regel je moet er 10% bij tellen en goed laten afstellen dat scheelt een hoop gedoe.

De stationeer sproeiers heb ik niks aan gedaan.

afspraak gemaakt en op de dino bank en je ziet meteen wat er aan de hand is en dan gaat een wereld voor je open.

zie mijn artikel ( stationeer sproeier en nog een leuke topic xj700 versus xj 900
 
Als het van die powerfilters van enkele euro's per stuk zijn dan moet je die direct naar de prullenbak doorverwijzen. Regelmatig meegemaakt dat die stationair beter flowen en op toeren minder. Dan is het geheel dus niet meer af te stellen.

Precies... resultaat kan zijn dat hij in lage toeren op zich best okay loopt maar op toeren 20% vermogen mist omdat ze de luchtstroom niet bijhouden. Zo slecht zijn die filters soms.

kan goed zijn dat je minder vermogen ermee hebt, maar dat is totaal iets anders dan wat je eerst zei : Dan is het geheel dus niet meer af te stellen

sproeiers horen bij een bepaalde hoeveelheid luchtdoorstroom. als er meer lucht door kan, heb je grotere sproeiers nodig, iedereen akkoord toch ?
dus als er minder lucht door kan, steek je kleinere. even logisch. dus kan je het wel af stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan