De Nieuwe Ducati Scrambler

Is er al nieuws over jou Scrambler Kees-Jan?

Daar gaat het niet zo goed mee. De Scrambler was op vrijdag bezorgd, maar toen deze uit de bus was gereden probeerde ik deze te starten. En....... weer helemaal niets. Hetzelfde als waarvoor hij was opgehaald. Dus wel parkeerlicht, wel spanning op de motor. Maar geen gewoon koplamplicht, geen spanning op het dashboard en ook geen spanning op de startmotor.

Dus weer terug de bus in gereden en mee terug gegeven. Dat was wel wat minder.

Het probleem was een zekering die geklapt was. Deze was vervangen en daarmee was het probleem hebben opgelost. Alles doorgetest, proef gereden, etc. Niets meer mee aan de hand. Totdat ze bij mij voor de deur uit geladen werd, toen had ze er geen zin meer in. Nog steeds even zonder Scrambler dus.
 
Potverdikkie.
Da's wel balen zeg...
Denk je dat je het euvel gevonden hebt, weer niks.
Nou, ik hoop dat het meevalt.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het niet zo goed mee. De Scrambler was op vrijdag bezorgd, maar toen deze uit de bus was gereden probeerde ik deze te starten. En....... weer helemaal niets. Hetzelfde als waarvoor hij was opgehaald. Dus wel parkeerlicht, wel spanning op de motor. Maar geen gewoon koplamplicht, geen spanning op het dashboard en ook geen spanning op de startmotor.

Dus weer terug de bus in gereden en mee terug gegeven. Dat was wel wat minder.

Het probleem was een zekering die geklapt was. Deze was vervangen en daarmee was het probleem hebben opgelost. Alles doorgetest, proef gereden, etc. Niets meer mee aan de hand. Totdat ze bij mij voor de deur uit geladen werd, toen had ze er geen zin meer in. Nog steeds even zonder Scrambler dus.

Dat is wel balen zeg. Benieuwd welke zekering het was want deze klapte er duidelijk niet voor niets uit. Jammer dat het niet direct aan het licht kwam bij de dealer maar "gelukkig" gebeurde het gelijk weer zodat de motor weer gelijk mee terug kon.
Hoop dat het nu snel en goed opgelost word.
 
Ik heb even gekeken in het instructie boekje en er is een 10 ampere zekering voor het instrumenten paneel dus die zal het dan wel geweest zijn. Ik las een verhaal op het amerikaanse forum met dezelde klacht en deze persoon gaf aan dat hij de motor wel kon aanduwen onder deze storing.
Achteraf bleek het om een draad te gaan die sluiting maakte en is de draadboom vervangen.

Dash turned off and bike won't start
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken in het instructie boekje en er is een 10 ampere zekering voor het instrumenten paneel dus die zal het dan wel geweest zijn. Ik las een verhaal op het amerikaanse forum met dezelde klacht en deze persoon gaf aan dat hij de motor wel kon aanduwen onder deze storing.
Achteraf bleek het om een draad te gaan die sluiting maakte en is de draadboom vervangen.

Dash turned off and bike won't start

Hallo Skippy, ik kan alleen niet in deze draad (haha, woordgrap) vinden waar staat dat de draadboom vervangen is.
Of bedoel je deze post:

" got the some trouble aswell with 2 scramblers 2015 and one 2016...same models...
one day not starting and it says error engine. ..
just a fuse.....
in the it was the cable from the ignition bottem...
just a lot of small stupid errors but it puts u off....and till now...im still cruizing with my 2005 monster and holds me back to buy one...."
 
Hallo Skippy, ik kan alleen niet in deze draad (haha, woordgrap) vinden waar staat dat de draadboom vervangen is.
Of bedoel je deze post:

" got the some trouble aswell with 2 scramblers 2015 and one 2016...same models...
one day not starting and it says error engine. ..
just a fuse.....
in the it was the cable from the ignition bottem...
just a lot of small stupid errors but it puts u off....and till now...im still cruizing with my 2005 monster and holds me back to buy one...."

Haha,je bent net te snel geweest vrees ik want ik had eerst de verkeerde link gepost. Als je nu de link klikt moet het wel duidelijk zijn. Dat van die draadboom staat op pagina 2.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een pakketje van G&G shop binnengekregen.

In het doosje zaten de volgende spullen:
- CNC Racing achterrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing voorrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing framedopset Scrambler rood.
- CNC Racing olievuldop rood.
- CNC Racing ventieldopjes rood (2 setjes, ook voor de Triumph).
Het zijn de details die het 'm doen.

En dan had ik eerder deze week al de RaceFoxx kettingbeschermer gehad.
Dit is dezelfde als Skippy ook heeft, ik vindt 'm erg mooi.
Dus ik heb 1 dezer dagen ff wat te doen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een pakketje van G&G shop binnengekregen.

In het doosje zaten de volgende spullen:
- CNC Racing achterrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing voorrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing framedopset Scrambler rood.
- CNC Racing olievuldop rood.
- CNC Racing ventieldopjes rood (2 setjes, ook voor de Triumph).
Het zijn de details die het 'm doen.

En dan had ik eerder deze week al de RaceFoxx kettingbeschermer gehad.
Dit is dezelfde als Skippy ook heeft, ik vindt 'm erg mooi.
Dus ik heb 1 dezer dagen ff wat te doen.

Dat is een flinke waslijst. Ben benieuwd als het er op zit.
 
Hallo iedereen.
Mijn naam is Kenny en ik ben nieuw hier op het forum. Vroeger reed ik met een 848. Maar om alle dagen mee te rijden wilde ik iets anders.

Sinds kort ben ik eigenaar van een Ducati Scrambler full trottle.

Hierop heb ik wat aanpassingen gedaan.
Kleine led pinker voor en achter.
Ducabike hendels.
Ducabike kettingkapje.
Ducatbike valdoppen.
Kapje boven het voorlicht.
Dashbord op een andere plaatst.
Spark uitlaat.

Nu heb ik een vraagje over de uitlaat. Deze knalt nogal. Met de DB-killer valt nog mee.
Zonder DB-killer is de sound echt wel veel mooier. Maar wanneer ik het gas los knalt hij enorm. En is het voor mij iets te.
Heb al wat opgezocht. Maar er zijn zoveel verschillende dingen die verteld worden, en gaan ook over andere types moto's. Nu vraag ik het even aan scrambler rijders of jullie dit ook hebben?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen.
Mijn naam is Kenny en ik ben nieuw hier op het forum. Vroeger reed ik met een 848. Maar om alle dagen mee te rijden wilde ik iets anders.

Sinds kort ben ik eigenaar van een Ducati Scrambler full trottle.

Hierop heb ik wat aanpassingen gedaan.
Kleine led pinker voor en achter.
Ducabike hendels.
Ducabike kettingkapje.
Ducatbike valdoppen.
Kapje boven het voorlicht.
Dashbord op een andere plaatst.
Spark uitlaat.

Nu heb ik een vraagje over de uitlaat. Deze knalt nogal. Met de DB-killer valt nog mee.
Zonder DB-killer is de sound echt wel veel mooier. Maar wanneer ik het gas los knalt hij enorm. En is het voor mij iets te.
Heb al wat opgezocht. Maar er zijn zoveel verschillende dingen die verteld worden, en gaan ook over andere types moto's. Nu vraag ik het even aan scrambler rijders of jullie dit ook hebben?

Alvast bedankt.

Welkom Kenny! Ben benieuwd naar de Ducabike spulletjes op je Scrambler want die maken altijd mooi spul.
Ik heb zelf de Termignoni Race einddemper met bijbehorende mapping en die knalt ook aardig met het sluiten van het gas.
Ik vermoed dat jou uitlaat knalt door te arm mengsel(aangezien alles tegenwoordig heel arm staat afgesteld ). Ook kan valse lucht nog voor meer ploffen zorgen dus dat zou je nog kunnen checken.
Je zou een andere mapping kunnen overwegen (Rexxer tune) om een en ander wat rijker te maken maar helemaal van die knallen zul je dan denk ik ook nog niet af zijn.
Hoop dat je wat leuke foto's hebt van je Scrambler en deze wil posten.
 
Mijn Scrambler is weer gemaakt en met een beetje geluk komt die morgen terug. Het was en draadbreuk in de kentekenverlichting. Goddank hoefde de draadboom dus niet vervangen te worden.

Wie weet, is ze weer voor het weekend terug. :]
 
Hallo iedereen.
Mijn naam is Kenny en ik ben nieuw hier op het forum. Vroeger reed ik met een 848. Maar om alle dagen mee te rijden wilde ik iets anders.

Sinds kort ben ik eigenaar van een Ducati Scrambler full trottle.

Hierop heb ik wat aanpassingen gedaan.
Kleine led pinker voor en achter.
Ducabike hendels.
Ducabike kettingkapje.
Ducatbike valdoppen.
Kapje boven het voorlicht.
Dashbord op een andere plaatst.
Spark uitlaat.

Nu heb ik een vraagje over de uitlaat. Deze knalt nogal. Met de DB-killer valt nog mee.
Zonder DB-killer is de sound echt wel veel mooier. Maar wanneer ik het gas los knalt hij enorm. En is het voor mij iets te.
Heb al wat opgezocht. Maar er zijn zoveel verschillende dingen die verteld worden, en gaan ook over andere types moto's. Nu vraag ik het even aan scrambler rijders of jullie dit ook hebben?

Alvast bedankt.


Welkom Kenny!

Leuk om je hier te zien. En aan je lijst te is het een mooie Scrambler. Ook ik ben benieuwd naar de pics. :)

Het knallen in de uitlaat heb ik ook, maar doordat ik de DB killer erin heb merk ik het niet zoveel van. Ik heb een dag zonder DB killer gereden, maar dat geluid was echt te schel, dus voor mijn Scrambler de DB killer er standaard in.
 
Welkom Kenny,

Tja, ik heb een Zard pijp en die knettert en knalt ook.
Hoort een beetje bij het retrogevoel zal ik maar zeggen hahaha.
Moet eerlijk zeggen dat zelfs de orginele pijp nog wel eens een knal liet horen.
En ach, die ouwe brikken knallen ook, en soms moet ik er ook wel om lachen.
Laatst reed ik langs een volle bushalte en net voor de halte een luide knal, en ik had mijn helm op...
Van schrik hoorde ik een vrouw een gil uitbrengen...

Inderdaad een op papier mooie motor.
We zien de pics wel verschijnen. Ik heb destijds wel getwijfeld welke uitvoering ik zou nemen. Heb toen toch maar voor de 'instapper' gekozen, de Icon.

@Kees-Jan: Nou, dat valt gelukkig weer mee. Een hele draadboom vervangen wordt je ook niet vrolijk van.
Wat zo'n lampie boven je plaat al niet kan veroorzaken.

@Skippy: Tja, ik zit eigenlijk op wat mooier weer te wachten om mijn spulletjes te monteren.
Zodra het er op zit ga ik weer eens een poging wagen een foto te plaatsen. Het zijn overigens wel kwalitatief goeie spullen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de reactie's. Ik vraag het nog eens na waar ik hem kocht.
Zonder db-killer is het er wat over. Misschien de gaten van de db-killer vergroten.

Ik zal pics posten als het wat droger is :-).
 
Mijn Scrambler is weer gemaakt en met een beetje geluk komt die morgen terug. Het was en draadbreuk in de kentekenverlichting. Goddank hoefde de draadboom dus niet vervangen te worden.

Wie weet, is ze weer voor het weekend terug. :]

Gelukkig zo te zien een duidelijke storing kunnen vinden die ze hebben kunnen repareren.
Dat soort dingen kan echt een nachtmerrie zijn om op te sporen.
 
...
@Skippy: Tja, ik zit eigenlijk op wat mooier weer te wachten om mijn spulletjes te monteren.
Zodra het er op zit ga ik weer eens een poging wagen een foto te plaatsen. Het zijn overigens wel kwalitatief goeie spullen.

Ja dat is misschien wel zo prettig, het schijnt zondag redelijk weer te worden.
Moet toch een keer gaan lukken met die foto's ;)
De spullen van CNC racing ken ik wel en dat ziet er inderdaad altijd prima uit. Ik ben benieuwd voor wat voor kleur kettingscherm je bent gegaan en of er nu wel boutjes bijzaten ter bevestiging. Ik heb toendertijd wat contact gehad met Racefoxx maar daar kwam verder niet veel uit na de eerste reactie en het versturen van wat foto's van mijn kant.
 
Kettingscherm zelfde kleur als die van jou: geschuurde RVS plaat.
Geen boutjes er bij. Loop straks ff de werkplaats in om eens te kijken of we bolkopschroefjes hebben in M5. En natuurlijk wat ringetjes om het sleufje op te vullen.
 
Kettingscherm zelfde kleur als die van jou: geschuurde RVS plaat.
Geen boutjes er bij. Loop straks ff de werkplaats in om eens te kijken of we bolkopschroefjes hebben in M5. En natuurlijk wat ringetjes om het sleufje op te vullen.

Jammer dat ze dat er nog steeds niet bij leveren. Voor het boutje dat haaks op de ketting staat heb je maar een heel kort boutje nodig. De voorste bout gaat de achterbrug in en kan in principe vrij lang blijven.
 
Tja, goed dat je aangegeven hebt dat de bestaande boutjes niet te gebruiken zijn.
Jammer dat ze je tip om er wel passende boutjes bij te leveren niet hebben opgevolgd.
Gezien de prijs moet het er wel af kunnen.

Heb in de werkplaats mooie bolkopjes M5 RVS gevonden.
1x 10mm lang en 1x 20mm lang.

Net ff de spulletjes gemonteerd.
Ben er zeer content mee, geeft een mooi contrast.
Wil in de nabije toekomst nog de rode aandrijfkettingwielbeschermer en de rode moeren voor het achter kettingwiel.

 
Laatst bewerkt:
Tja, goed dat je aangegeven hebt dat de bestaande boutjes niet te gebruiken zijn.
Jammer dat ze je tip om er wel passende boutjes bij te leveren niet hebben opgevolgd.
Gezien de prijs moet het er wel af kunnen.

Heb in de werkplaats mooie bolkopjes M5 RVS gevonden.
1x 10mm lang en 1x 20mm lang.

Net ff de spulletjes gemonteerd.
Ben er zeer content mee, geeft een mooi contrast.
Wil in de nabije toekomst nog de rode aandrijfkettingwielbeschermer en de rode moeren voor het achter kettingwiel.


Dat zijn de perfecte boutjes inderdaad. Ik heb nog reactie gehad van Racefoxx en ze zeiden het nog in behandeling te hebben. Ik denk echter dat ze er weinig mee gaan doen.
Gaaf dat de spullen erop zitten en dat het ook naar je zin is.
Die rode moeren zien er ook gaaf uit, de gekleurde voorste ketting beschermer is niet helemaal mijn ding. Ik vind die nokkenas covers in een kleurtje van cnc racing wel weer heel gaaf.

En ik durf het bijna niet meer te vragen maar...waar blijven de foto's? ;)
Ben toch wel heel benieuwd hoe het geworden is.
 
Het laat ff op zich wachten.
Ga morgen (eindelijk) een weekje naar Noordwijk.
Daarna ga ik eens een poging wagen.

Ja, die nokkenas covers zijn ook gaaf, maar 79 euro per stuk...
Da's behoorlijk aan de prijs...
 
Laatst bewerkt:
Het laat ff op zich wachten.
Ga morgen (eindelijk) een weekje naar Noordwijk.
Daarna ga ik eens een poging wagen.

Ja, die nokkenas covers zijn ook gaaf, maar 79 euro per stuk...
Da's behoorlijk aan de prijs...

Dat is inderdaad behoorlijk prijzig ja... Ik had ze nog niet opgezocht.
Ik wacht geduldig af ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan