GESTOLEN AMSTERDAM: 2017 BMW S1000XR 48-MH-NN

Gewoon weer een nieuwe terugzetten en zelf je baan opzeggen en elke nacht in je auto kijken of er iets gebeurt. Zodra je ze bezig ziet: doodrijden. Daarna laatste keer van je vriendin genieten en wachten tot je gearresteerd wordt. Straf uitzitten, wetende dat je het juiste hebt gedaan. Nieuwe baan zoeken. Nieuwe motor kopen. Nieuwsartikel over je acties op je motor plakken.
 
Laatst bewerkt:
Als iemand de wettelijke kant van het verhaal uitzoekt, wil ik wel de technische kant van een schrikdraad-installatie-op-de-motor uitzoeken.
Ik heb ervaring met levensgevaarlijke spanning, en heb bij mijn werkzaamheden nog nooit een (gevaarlijke) schok gekregen :)

Ik ken ook bijzonder fijne manieren die je niet voelt totdat je handen beginnen te roken. Heel surreëel, ben je aan het werk, hoor je een gesis en stijgt er een kringeltje rook op van je vingertop... Ik heb daar verder niets permanents aan overgehouden :)
 
Laatst bewerkt:
Bizar & naar. Hopelijk krijgt hij voldoende terug van de verzekering danwel zijn motor in goede staat terug.
Maar na 2 (en nu 3) gestolen motoren zou ik kosten noch moeite sparen en er toch wel de beste GPS tracker in hebben gebouwd die voor geld te krijgen is.
En gedeelde parkeergarages (in Amsterdam) moet je echt mijden, dat weet hopelijk iedereen op dit forum nu wel nadat hier ieder jaar inmiddels zo'n beetje iedere week een gestolen motor voorbij komt uit een gedeelde parkeergarage.
 
Laatst bewerkt:
Alle drie de fietsen zullen waarschijnlijk allrisk verzekerd zijn geweest. Wat denk je dat de vierde fiets moet gaan kosten in de verzekering...? Snap wel dat hij even wil stoppen.
 
Is dit in die nieuwe flat ? Maatje van mij zijn gsx-r uit 2008 is 2 nachten daarvoor uit dezelfde garage gejat...
 
Als iemand de wettelijke kant van het verhaal uitzoekt, wil ik wel de technische kant van een schrikdraad-installatie-op-de-motor uitzoeken.
Ik heb ervaring met levensgevaarlijke spanning, en heb bij mijn werkzaamheden nog nooit een (gevaarlijke) schok gekregen :)

Ik ken ook bijzonder fijne manieren die je niet voelt totdat je handen beginnen te roken. Heel surreëel, ben je aan het werk, hoor je een gesis en stijgt er een kringeltje rook op van je vingertop... Ik heb daar verder niets permanents aan overgehouden :)

Misschien kun je een how-to posten van een serieus schrikdraadsysteem voor je motor? Hoewel ik niet denk dat het sereiuze dieven zal tegenhouden...
 
Namens een niet MF'end maatje van me; deze week gestolen uit de garage in Amsterdam:

BMW S1000XR uit 2017.
-Mat grijs (geen standaard kleur)
-Akrapovic full system
-Korte kentekenplaat houder

De kleur is uniek voor een XR en komt oorpspronkeijk van de R Nine T. Kom je dus ergens mat grijze kappen voor een XR tegen, ze zijn gestolen!

Motor stond met 4 (!) sloten vast aangezien vorig jaar zn Diavel is gestolen, en het jaar daarvoor zn Superduke R. Alle drie de fietsen nog geen 3 maanden van kunnen genieten, hij stopt waarschijnlijk met motorrijden -O-

Om te huilen '(

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik had het wel geweten....gewilde motor vol met iets explosiefs en op afstand kunnen laten ontsteken... :X

Of 380volt erop... :X

Maar dat mag allemaal niet en btw als je er zelf op rijdt en hij maakt kortsluiting.
 
een goed volg systeem in de motor plaatsen , zo dat je weet waar hij staat,
dan gewoon weer op hallen met wat motor vrienden , wel je kenteken bij de hand houden,
om in geval dat de politie er bij komt dat je kunt bewijzen dat de motor van jou is ,
 
een goed volg systeem in de motor plaatsen , zo dat je weet waar hij staat,
dan gewoon weer op hallen
met wat motor vrienden , wel je kenteken bij de hand houden,
om in geval dat de politie er bij komt dat je kunt bewijzen dat de motor van jou is ,


Die is allang het land uit, open grenzen weet je wel. '(
 
Ik hoor..eh..lees mensen wel roepen dat stroom op een motor zetten niet mag...maar stelen mag ook niet!

Mijn oom had vroeger een oude Indian, een ex-dump 741-tje, en die stond op de stoep voor huis in een straat met een kroeg.
Niet dat men ooit een poging heeft gedaan het ding te stelen (in de 70's was een ex-legerfiets gewoon een oud lijk..), maar hij was het zat dat dronken droppies erop zaten te rossen of ertegenaan zeken..
Oplossing; accu losgekoppeld, vastgezet tegen lantaarnpaal en een draad (+?) van de paal aan het frame vastgemaakt...
'sNachts een ijselijke gil, en de dag erop mocht mijn oom zich verantwoorden bij de politie...een formele waarschuwing.
Nooit meer last gehad van vandalisme..
 
Leuk allemaal, maar over hoeveel jaar geleden heb je het?

Sta er nl niet gek van te kijken als de strafmaat in de loop der jaren ook wat aangepast is en dat je er nu niet meer met een waarschuwing vanaf komt...
 
Ik hoor..eh..lees mensen wel roepen dat stroom op een motor zetten niet mag...maar stelen mag ook niet!

Mijn oom had vroeger een oude Indian, een ex-dump 741-tje, en die stond op de stoep voor huis in een straat met een kroeg.
Niet dat men ooit een poging heeft gedaan het ding te stelen (in de 70's was een ex-legerfiets gewoon een oud lijk..), maar hij was het zat dat dronken droppies erop zaten te rossen of ertegenaan zeken..
Oplossing; accu losgekoppeld, vastgezet tegen lantaarnpaal en een draad (+?) van de paal aan het frame vastgemaakt...
'sNachts een ijselijke gil, en de dag erop mocht mijn oom zich verantwoorden bij de politie...een formele waarschuwing.
Nooit meer last gehad van vandalisme..

Mooi verhaal, waarheidsgehalte? Ik schat 't in op....50%?
 
een goed volg systeem in de motor plaatsen , zo dat je weet waar hij staat,
dan gewoon weer op hallen met wat motor vrienden , wel je kenteken bij de hand houden,
om in geval dat de politie er bij komt dat je kunt bewijzen dat de motor van jou is ,

Strikt genomen niet toegestaan.
 
Mooi verhaal, waarheidsgehalte? Ik schat 't in op....50%?

Ik zou zeggen; meld je in Hippolytushoef bij een agent die tegen het pensioen aanzit en waarschijnlijk de '70 jaren heeft meegemaakt in actieve dienst...en doe navraag.
Volgens mij heeft mijn oom nog het bewuste artikel uit de Helderse Courant..zal eens navragen.

Maar gezonde scepsis is prima
 
met genoeg mensen de motor terug halen betekent, dat de groep daar gewoon stond met de motor,
laat de dief maar bewijzen dat die motor van hem is , bij hem binnen geweest hoe zo?
jij kunt bewijzen dat de motor van jou is,

we hebben het zelfde gedaan met een fiets die gestolen was stond bij een Afghaanse familie
in de berging aan huis, netjes aan gebeld, en gevraagd fiets terug , mijn fiets verstaan geen Nederlands ok, naar binnen gestapt fiets gepakt en doei, dat was de 2 keer
dat ik daar aan de deur kwam,daar voor hadden ze mijn dochter van toen 6 jaar wat
blauwe plekken gegeven en ik was behoorlijk boos , die jonge zelf was niet tuis ,
ik had een van die mensen gezegd hij kan bij mij tuis komen en uit legen wat is gebeurd
10 minuten later stond hij aan de deur met veel sorry na dat fiets geval nooit meer
last gehad van die mensen,
 
met genoeg mensen de motor terug halen betekent, dat de groep daar gewoon stond met de motor,
laat de dief maar bewijzen dat die motor van hem is , bij hem binnen geweest hoe zo?
jij kunt bewijzen dat de motor van jou is,

we hebben het zelfde gedaan met een fiets die gestolen was stond bij een Afghaanse familie
in de berging aan huis, netjes aan gebeld, en gevraagd fiets terug , mijn fiets verstaan geen Nederlands ok, naar binnen gestapt fiets gepakt en doei, dat was de 2 keer
dat ik daar aan de deur kwam,daar voor hadden ze mijn dochter van toen 6 jaar wat
blauwe plekken gegeven en ik was behoorlijk boos , die jonge zelf was niet tuis ,
ik had een van die mensen gezegd hij kan bij mij tuis komen en uit legen wat is gebeurd
10 minuten later stond hij aan de deur met veel sorry na dat fiets geval nooit meer
last gehad van die mensen,

Schrijven geen Nederlands ook niet helemaal ok :X
 
Die vriend van jou heeft wel een dure smaak kwa motoren. Er zijn genoeg niet-populaire modellen die heerlijk rijden.

Maar zelfs een anti-populaire motor zou ik niet in een gedeelde parkeergarage parkeren, maar op de hoek van de straat onder een lantaarnpaal met hoes eroverheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan