SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
~
De MFMM ben ik nog niet eerder geweest dus ik ga even kijken.
Niet echt merk- of typespecifiek dus alles met een motorkenteken ... In zal het wel wel zien.
Als het een beetje leuk weer is vermaak ik me wel. ;)

SV-meet and greet zoals jullie 'm uit het verleden waarschijnlijk kennen gaat in die vorm waarschijnlijk niet door dit jaar.
De organisator van de vorige editie (of edities?? ik weet het niet eens , ben pas kort MF-SV-lid en nog geen SV-meet meegemaakt) heeft momenteel geen tijd en prioriteit te organiseren.
Ik wil dat stukje organisatie wel overnemen bij voldoende belangstelling.
Een Autumn-meet-and-greet kan ook wat hebben nietwaar, maar heb geen toertochtroute of tijd die tocht uit te gooien.
Als iemand anders van jullie dat gedeelte op zich wilt nemen moet er nog voor de SV-winter meet and greet iets te organiseren zijn lijkt me. In dat even posten of een PBtje sturen. Locatie ergens op de Veluwe wat mij betreft..[/quoteIk heb eigenlijk geen tijd en vooral zin om een Meet&Greet te organiseren, maar is het een idee om elkaar bij de MFMM te ontmoeten, en dan een plekje af te spreken waar we staan? Ik zie al 3 jaar de SV's apart staan.. Nieuwe, 1st gen en 2st gen overal, best wel veel eigenlijk. Ik kom met deze, wel een S, maar mag de pret niet drukken toch?
full

:t
 
Court, er is iets niet helemaal goed gegaan met het quoten van mijn bericht , maar uiteindelijk kwam ik een stuk nieuwe tekst tegen. ;)
Ik ga zondag op zoek naar 'the MFMM SV Corner' *O*
Ik mik op ergens begin middag en hoop dat de weergoden een beetje gezind zullen zijn...

vandaag een gloednieuwe motor (795 km op de teller) meegekregen van de Suzuki-dealer omdat mijn SVtje daar momenteel staat af te koelen voor een klepspelingcontrole en evt stelbeurtje dat morgen gaan plaatsvinden. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het weer verkloot, met dat quoten zag ik, haha... :+
Maar geeft niet want het komt wel over voor de lezer.
Meestal kom ik vroeg, maar nu wat later, anders mis ik weer iedereen, net zoals jou bij de Z-meeting bij Nol. De GS500's van MF doen dit al een tijdje, vandaar dat ik er over begon.
Klepstelbeurtje hoeft niet zoveel zorgen te geven hoor, mits je SV in orde is verder.
Ik weet niet hoeveel Km's op je SV staan natuurlijk, de mijne staat net op 30.000 en een beetje. En ik doe alles zelf, op dat klepstel gedoe na dan, daar heb ik geen gereedschap voor, maar ik heb een dealer waar ik al 30 jaar kom.
Die heb ik op zien groeien, van knulletje tot volwassen vent, heeft de zaak van zijn pa overgenomen.
Maar ik ga ook op zoek naar de MFMM SV-plek, op zondag!
Wat voor motor heb je als leenfiets?
:t
 
Ik heb het weer verkloot, met dat quoten zag ik, haha... :+
Maar geeft niet want het komt wel over voor de lezer.
Meestal kom ik vroeg, maar nu wat later, anders mis ik weer iedereen, net zoals jou bij de Z-meeting bij Nol. De GS500's van MF doen dit al een tijdje, vandaar dat ik er over begon.
Klepstelbeurtje hoeft niet zoveel zorgen te geven hoor, mits je SV in orde is verder.
Ik weet niet hoeveel Km's op je SV staan natuurlijk, de mijne staat net op 30.000 en een beetje. En ik doe alles zelf, op dat klepstel gedoe na dan, daar heb ik geen gereedschap voor, maar ik heb een dealer waar ik al 30 jaar kom.
Die heb ik op zien groeien, van knulletje tot volwassen vent, heeft de zaak van zijn pa overgenomen.
Maar ik ga ook op zoek naar de MFMM SV-plek, op zondag!
Wat voor motor heb je als leenfiets?
:t
Deze , dus jouw :t is iets te voorbarig. _O- _O- :r
full

Maar nieuw is ie wel! :]
Ik ben blij dat ik op weg naar huis geen bekenden ben tegengekomen. :P
Je schaamt je toch dood man als je de volle 11 paarden op het asfalt probeert te zetten. 8-)
Maar een in bruikleen gegeven paard .....
ik vraag me wel af wat de doelgroep voor zo'n motor is. Iemand met een leuk stukkie weiland achter de hut? :X

De SV maak ik me eigenlijk nooit zorgen over. Als er iets is is het meestal een slijtage deel, en is het eenvoudig te vervangen. Goed onderhoud en af en toe voor de winter iets 'preventief' doen waardoor je het niet bij -10 hoeft te doen als het ècht moet kan ook een hoop schelen. Op kleppen stellen na doe ik net zoals jij de rest ook zelf.
85.500 km of iets in die die buurt, dus niet echt veel te verwachten.
Het ergste dat me kan gebeuren is dat alle kleppen gesteld moeten worden en dan loopt het wel een beetje in de papieren, maar verder ...
 
Laatst bewerkt:
Jaa mooie schermpjes hebben ze daar bij motea!
Die raptor is ook leuk idd. Maar heb net voordat ik dit las al de puig wave besteld. Was in de aanbieding en hij kan gratis retour dus kan mooi even passen 😬

Heb er nu een uit china op (nog niet mee gereden want de teller ligt nog los) maar dat vind ik tegenvallen mbt kwaliteit en bevestiging. En als ik onderweg ben wil ik graag dat alles goed zit haha.

Zal een plaatje posten binnenkort ;)
 
Jaa mooie schermpjes hebben ze daar bij motea!
Die raptor is ook leuk idd. Maar heb net voordat ik dit las al de puig wave besteld. Was in de aanbieding en hij kan gratis retour dus kan mooi even passen 😬
Ik wil je niet ontmoedigen, maar de wave staat heel vreemd op een SV650N. Het is eigenlijk een gek schermpje. Hij is wel heel bruikbaar (het doel heiligt de middelen, zeg maar) voor een SV650S, want die wave lijkt te zijn ontworpen voor het SV650S klokkenspel.
full

Maar smaken verschillen, mogelijk vind jij het wel mooi. 't Zal ook een beetje kleurafhankelijk zijn.
Doe tegen die tijd maar een fototje, dan gaan wij wel 'oordelen.' :P
 
Laatst bewerkt:
Haha top!

Ja ik weet het ook niet hoor. Had jou foto idd al eens gezien, maar is moeilijk te zeggen hoe het bij mij staat omdat ik een sbk stuur heb.

We gaan het zien 😊
 
Ja ik weet het ook niet hoor. Had jou foto idd al eens gezien, maar is moeilijk te zeggen hoe het bij mij staat omdat ik een sbk stuur heb.
Wacht even, je hèbt natuurlijk een S waar je een N zitpositie van hebt gemaakt toch?
 
Deze , dus jouw :t is iets te voorbarig. _O- _O- :r
[afbeelding]
Maar nieuw is ie wel! :]
Ik ben blij dat ik op weg naar huis geen bekenden ben tegengekomen. :P
Je schaamt je toch dood man als je de volle 11 paarden op het asfalt probeert te zetten. 8-)
Maar een in bruikleen gegeven paard .....
ik vraag me wel af wat de doelgroep voor zo'n motor is. Iemand met een leuk stukkie weiland achter de hut? :X

De SV maak ik me eigenlijk nooit zorgen over. Als er iets is is het meestal een slijtage deel, en is het eenvoudig te vervangen. Goed onderhoud en af en toe voor de winter iets 'preventief' doen waardoor je het niet bij -10 hoeft te doen als het ècht moet kan ook een hoop schelen. Op kleppen stellen na doe ik net zoals jij de rest ook zelf.
85.500 km of iets in die die buurt, dus niet echt veel te verwachten.
Het ergste dat me kan gebeuren is dat alle kleppen gesteld moeten worden en dan loopt het wel een beetje in de papieren, maar verder ...
Wel een leuk fietsje, beetje in de oude RV90 stelling van vroeger. Honda maakte destijds de Dax, zijn nu zeer gezocht...vond ze wel leuk, maar meer niet. Trouwens dat wave schermpje vind ik persoonlijk gezien ook niks. Heb nog wel ergens een schermpje liggen, van Puig volgens mij..
Groeten,C :t
 
Het rijdt voor geen meter. 0,0 vermogen en een zithouding als op een dood paard.
Ik ga nog liever een jaar lang met de bus naar mijn werk en terug en nog 10 jaar mijn SV rijdend zien te houden dan dat ik mijn 1999-SV zou ruilen tegen dit 2017-VanVan125 ding en daar een jaar op zou moeten rijden.
Dat stuurkuipje heb je mij ook als eens aangeboden. Is een heel eind hetzelfde als wat aan het begin van de dag werd gepost door JVENS ('leuk schermpje heb je daar, merk/type?').
Ik heb wel medelijden met de mensen die maar 1x per dag inloggen vandaag. ;)
Trek er maar een avondje voor uit als je het allemaal wilt lezen. De posts volgen elkaar in ijltempo op. :}
Leuk voor als 'de vrouw' GTST gaat zitten kijken of zo. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer eens te voorbarig geweest, sorry. Ben net terug uit de garage, maar bij de laatste opruiming heb ik blijkbaar dat scherm ook meegenomen naar de stort.... Had zoveel ruimte nodig voor mijn Z650 spullen dat ik rigoureus ben geweest.. ;(
 
Hallo, denk gooi me aanbod hier even neer heb wel geen n maar een s model, vind het onderscheid in topics ook een beetje raar eigenlijk en lees hier dan ook mee voor de nodige tips en tricks.

Is hier nog interesse naar een zo goed als nieuw uitziende lsl sb kroonplaat met stuur?
full


Het is dit pakket zonder eind doppen op het stuur en geen remleiding, ze hebben de originele bij mij gebruikt.
https://www.lsl-online.nl/contents/nl/p3782.html
 
85.500 km of iets in die die buurt, dus niet echt veel te verwachten.
Het ergste dat me kan gebeuren is dat alle kleppen gesteld moeten worden en dan loopt het wel een beetje in de papieren, maar verder ...
Bij de vorige klepstelbeurt hoefde er niets gesteld te worden. Nu, ruim 35 dkm verder bleek de helft van alle kleppen aan de beurt. Bij beide cilinders. Zowel uitlaat- als inlaat kleppen. Sommige stonden te ruim en andere te strak. Leuk klusje voor de dealer dus, en ik heb 'm niet voor niets weggebracht. 196 Euro uitsparen op dit beurtje zou, gezien het aantal kleppen dat gesteld is verkeerde besparing zijn geweest. Nokkenassen, NAKS, de spanschoenen daarvan etc zien er volgens de dealer allemaal prima uit. Absoluut geen reden om me zorgen over te maken, dus da's mooi!
*O*
 
Laatst bewerkt:
Hallo, denk gooi me aanbod hier even neer heb wel geen n maar een s model, vind het onderscheid in topics ook een beetje raar eigenlijk en lees hier dan ook mee voor de nodige tips en tricks.
Ja klopt, beetje vreemd inderdaad. Velen doen mee op beide topics en veel wordt ook dubbel, dus in beide topics geplaatst. Vrij veel 'redundancy' om maar eens een mooi Nederlands woord te gebruiken. ;)
Een N een S zijn binnen dezelfde generatie op een paar stukken plastic en wat details na na identiek.
De verschillen tussen de verschillende generaties SV èn die van de 650 tov de 1000 zijn veel groter en die 'mogen' wel op dezelfde hoop :?.
Historisch zo gegroeid waarschijnlijk, en volgens mij gedoogt iedereen die een N rijdt ook een S en vice versa.
1st, 2nd en last gen let al helemaal niemand op. *O*

Wat mij betreft is historische gegroeid niet een reden om het zo te laten en zouden die topics gecombineerd mogen worden.
Beide topics eindigen met een slotje en een link geven maar het SV verzameltopic als universeel vervolg ...
"Suzuki SV650/1000 N/S deeltje I ; 'The Story Continues" oid. :Y
met als inleiding waarom het verhaal doorgaat in dat combitopic.
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk of tegen benen aanschoppen, dus dit is typisch iets voor de beheerders van de huidige twee topics dat op te pakken lijkt me als daar meer behoefte aan blijkt onder de leden van de twee losse topics.

Ook nog iets anders. Voor iedereen die nog met die slappe zooi in de voorvork rondrijdt:
"Wilbers progressieve voorveren SV650n"
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=2
Het past uiteraard ook in de SV650S. :Y
 
Laatst bewerkt:
Wacht even, je hèbt natuurlijk een S waar je een N zitpositie van hebt gemaakt toch?

Klopt, maar sinds afgelopen weekend ook de hele kuip eraf. Nu met het ali windscherm, was goedkoop en zo oogt het ook haha. Het schermpje van Dennyz vind ik denk ik de mooiste voor een sv gen1 alleen ben ik bang dat mijn S cockpit daar buiten uit steekt..

Updates:



10r3go7.jpg

259x4l2.jpg

2h86d6o.jpg
 
Strak JVENS!

Komende zondag MFMM? Ik kom misschien ook dan. Mijn SV liefde rijkt zelfs naar Triumphs en ander mooi schoon. Dus een S of N, een Gladius of een 1000, allemaal wauw!

Scheelt weer Roger! €200 voor een beurt en een leen motor (dit is misschien te veel eer), is niet veel. En gelukkig bekwaam, want die NAKS gaan vaak van broosheid kapot, plus pakkingen van €5 per NAKS en je gaat voor eigen kosten shimmen (5€ per shim).

Zijn de originele topic beheerders er nog dan? Ik zou een nieuwe (overkoepelende) ook niet erg vinden, maar wel goed aangegeven!
 
Vraag aan SV rijders, na een hele dag rijden merkte ik weer dat mijn linkervoetpedaal weer redelijk los was komen te zitten, ik heb het plaatje aan de achterzijde er nog niet afgehaald echter ik kan het met de hand aandraaien. Zou locktite of een sluitring met veerring dit probleem kunnen oplossen?

Iemand anders bekend met dit fenomeen? en hoe was dat opgelost?

motor: SV650 N K4
 
Laatst bewerkt:
Strak JVENS!

Komende zondag MFMM? Ik kom misschien ook dan. Mijn SV liefde rijkt zelfs naar Triumphs en ander mooi schoon. Dus een S of N, een Gladius of een 1000, allemaal wauw!

Scheelt weer Roger! €200 voor een beurt en een leen motor (dit is misschien te veel eer), is niet veel. En gelukkig bekwaam, want die NAKS gaan vaak van broosheid kapot, plus pakkingen van €5 per NAKS en je gaat voor eigen kosten shimmen (5€ per shim).

Zijn de originele topic beheerders er nog dan? Ik zou een nieuwe (overkoepelende) ook niet erg vinden, maar wel goed aangegeven!
Ik las op Facebook dat de MFMM niet doorgaat...helaas. :( :(
 
Ik las op Facebook dat de MFMM niet doorgaat...helaas. :( :(
staat ook in het MFMM-topic.
MFMM - MEGA MEETING 2017 - 24 SEPTEMBER - ARNHEM

@JVENS: beetje hobbyen inderdaad. Mooi dat je het N-contactslot hebt kunnen plaatsen. Dat ziet er goed uit!
Jammer dat het dashboardje niet echt lekker achter het ruitje past.
Je hebt 'm wat lager en vlakker staan dan ik, maar met jouw fly-screen heb je inderdaad niet veel keuze. De positie van het brede gedeelte van het schermpje bepaalt wat je kunt.
Dat de cockpit breder is dan het schermpje staat wel storend toch?
Helaas is ie niet smaller ...
Beetje doorhobbyen wat mij betreft ;)

Schermpje van DennyZ zal ie inderdaad echt niet achter passen. Het moet aan de onderkant vrij breed zijn. De Puig Raptor is zelfs te smal.

Zijn de originele topic beheerders er nog dan? Ik zou een nieuwe (overkoepelende) ook niet erg vinden, maar wel goed aangegeven!
Geen idee. Geen probleem voor mij het nieuwe combitopic te starten als de huidige beheerders zich er niet door gepasseerd voelen, of het zelf niet willen doen. Ik ga informeren.
 
Dankjulliewel *D

Dat hobbyen komt wel goed, zo hebben we nog altijd wat klusjes voor de donkere dagen.
Daarnaast wil ik het verweerde aluminium ook nog gaan aanpakken, je kunt het goed zien op de laatste foto (voorvork poten) en de kroonplaat.

Iemand hier nog goede tips in? Op internet zie ik dat mensen het net zo lang oppoetsen tot het bijna chroom lijkt, dat is niet mijn bedoeling. het liefst breng ik deze delen weer in originele nette staat maar weet niet of dit met poetsen te bereiken is (evt. mat zilver spuiten?)..

Thnx voor de toelichting op de puig raptor, dit was mijn tweede keus..
 
Dankjulliewel *D

Dat hobbyen komt wel goed, zo hebben we nog altijd wat klusjes voor de donkere dagen.
Daarnaast wil ik het verweerde aluminium ook nog gaan aanpakken, je kunt het goed zien op de laatste foto (voorvork poten) en de kroonplaat.

Iemand hier nog goede tips in? Op internet zie ik dat mensen het net zo lang oppoetsen tot het bijna chroom lijkt, dat is niet mijn bedoeling. het liefst breng ik deze delen weer in originele nette staat maar weet niet of dit met poetsen te bereiken is (evt. mat zilver spuiten?)..

Thnx voor de toelichting op de puig raptor, dit was mijn tweede keus..

Ik moet zeggen dat ik het kuipje van jou helemaal niet verkeerd vind staan!
En ja, die brede cockpit maakt het lasting iets te vinden wat net breed genoeg is, maar nog wel slank oogt.

Mbt de voorpoten. Het is nu gecoat dacht ik. Anderen schuren dus letterlijk ALLE coating eraf en dan hou je het blanke alu over. Dit kan je polijsten of mat opschuren.
Alleen je blijft hiermee bezig. Het verweerd heel snel.

Je kunt het dan beter spuiten denk ik. (dan nog moet je het eerst helemaal glad schuren)
Het is hoe dan ook een rotklusje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan