Pan European Topic! deel 2

Dag Pan rijders. We hebben vandaag met z'n vieren een ritje gemaakt. 1 Van ons heeft een Pan, 1300ST. Ik dacht iets van 2009 of 2010. Hij kreeg toenemend last van stoterig rijden, waarbij geleidelijk het blok uitviel. Naar een tijdje wachten / afkoelen ging het weer een paar minuten goed. Maar daarna weer hetzelfde probleem. Uiteindelijk zijn we maar gestopt, want veilig rijden zo gaat niet. Als het midden in de bocht gebeurt lig je op je zij. En wat er bij het inhalen gebeuren kan is ook niet plezierig om te bedenken. Dus de motor is op de sleepwagen getakeld en thuis gebracht :( .

Hij had het probleem al eerder, een beetje. Toen heeft de motor zaak er naar gekeken, maar niets gevonden. Het leek ons iets van de vonk: bobine, bougiekabels, ECU? Klinkt dit als een bekend (OK, even goed zeldzaam 8-) ) typisch Pan probleempje? Waar zouden jullie (laten) zoeken?
 
nieuwe bougies inzetten,dit is niet een typisch pan probleem,verder je aanmelden en voorstellen op st 1100-1300.eu en je krijgt een zee van oplossingen.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf in het bezit van een Pan uit 2009 en ken veel andere Pan 1300-bezitters. Van dat euvel heb ik nog nooit gehoord. Naar mijn mening geen typisch Pan-mankement.
 
Nee, ik zit ook gespannen af te wachten. Inmiddels heeft hij van een andere kennis (ANWB-persoon) te horen gekregen dat het wel eens de stappenmotor zou kunnen zijn. Ik zal het wel posten als de diagnose binnen is.
 
@BadSlipper, heb zelf een ST1300 uit 2006, maar dat probleem heeft zich nog niet bij mij voorgedaan.

Benzinefilter?
 
Tijdje niets gebeurt hier, toch hoop ik een antwoord te krijgen!

Ik ga woensdag samen met mn vriendin 2 weken met de motor op vakantie. Mn vader is van het genereuze type en leent zn ST1100 aan ons uit. Twee weken op pad met een monster 900 is wat veel van het goede voor de eerste keer.

Heb het beest voorzien van nieuwe banden, remblokken, olie en filters maar hij loopt wat snel stationair, dus even afstellen.

Maar de stelknop zou normaal bij de tankdop moeten zitten, echter zit ie daar niet. Ik heb al gekeken of hij ergens los in de buurt hangt maar dat is ook niet het geval.

Is een ST1100 van '96 zonder abs. Iemand een idee of er misschien elders een stelknop zit?
 
Hallo allemaal,

Een Pan rijder ben ik (nog) niet maar ik ga als het goed is van de week kijken bij deze Pan: http://zweersmotorservice.nl/motor/honda-pan-european-bouwjaar-1997-74368-km/

Klopt het dat ABS in 1997 een optie was en niet standaard?

Verder heb ik wel al dit topic gelezen om te zien wat de aandachtspunten zijn.
Ik heb nog nooit een Pan gereden en rij nu een CBR600F maar zoek een toermotor waar ik met mijn partner mee op pad kan. :) Ben benieuwd of de Pan me bevalt tijden proefrit.
 
Hallo allemaal,

Een Pan rijder ben ik (nog) niet maar ik ga als het goed is van de week kijken bij deze Pan: http://zweersmotorservice.nl/motor/honda-pan-european-bouwjaar-1997-74368-km/

Klopt het dat ABS in 1997 een optie was en niet standaard?

Verder heb ik wel al dit topic gelezen om te zien wat de aandachtspunten zijn.
Ik heb nog nooit een Pan gereden en rij nu een CBR600F maar zoek een toermotor waar ik met mijn partner mee op pad kan. :) Ben benieuwd of de Pan me bevalt tijden proefrit.

Er waren twee versies, eentje met abs en eentje zonder, behalve de remmen en de banden maat zijn ze gelijk aan elkaar. Rij zelfs sinds 98 een st1100 zonder abs maar bijna altijd met zn tweeen en dat bevalt prima.
 
Rij zelfs sinds 98 een st1100 zonder abs maar bijna altijd met zn tweeen en dat bevalt prima.
Al een keer een andere schokdemper onder gezet? Bevalt ie nog veel beter *D

Ik heb jaren geleden eens de 1300 van een kennis geleend om pa op een ritje achterop te trakteren. Tijdje later heb ik zelf een poosje een 1100 gehad en ook met senior een ritje gemaakt. Ik had het zelf al in de gaten, maar niet-motormuis-pa merkte ook meteen dat de schokdemper van de 1100 -ondanks redelijk bescheiden km-stand- lang niet zo goed was als die van de 1300.
 
No worries. Er zit een hyperpro schokdemper en veer achter onder, voor hyperpro veren en conische hè balhoofdlagers. Met de wegligging is dan ook niets mis☺
 
Badslipper je probleem al opgelost?
Ik herken dit euvel.
Meet de op brengst van de benzinepomp eens. Zal niet veel zijn . Bij mij opgelost door pomp van op flebay. Kleine 100€. Gaat ondertussen al 2 j mee. Originele pomp is vele malen duurder. Suc6
 
dat was op 13 mei badslipper,in Julie zat ik in roemenie en kreeg hetzelfde probleem,ook in duitsland oostenrijk en hongarije,ben doorgereden en thuis ,2 weken geleden een andere pomp in gezet en weg probleem,dus probeer dat eens zoals mijn bovenbuurman zegt.
 
Ik zou zeker eens een bezoekje wagen aan Snoek Motoren in Heerhugowaard. Zelf hebben we daar drie jaar geleden onze Pan ook gekocht. Hij heeft altijd een behoorlijk aanbod staan en in betrouwbare, nette en degelijke staat mét garantie. Ik ken zo al vier vrienden en een collega die daar naar tevredenheid de afgelopen jaren een probleemloze Pan gekocht hebben.
 
ik zou een 1300 kopen met abs,echt een groot verschil met een 1100 heb ik ook gehad ,weet waar ik over praat.en inderdaad ga eens naar snoek in hhwaard.
 
Laatst bewerkt:
Badslipper je probleem al opgelost?
Ik herken dit euvel.
Meet de op brengst van de benzinepomp eens. Zal niet veel zijn . Bij mij opgelost door pomp van op flebay. Kleine 100€. Gaat ondertussen al 2 j mee. Originele pomp is vele malen duurder. Suc6

Ja, mijn goede kennis heeft door allerlei drukte z'n Pan laten staan er nog niets mee gedaan. Maar ik zal het aan hem doorgeven. In ieder geval is het makkelijk na te gaan, lijkt me. Bedankt!
 
Bedankt voor de tip van Snoek Motoren. Echter past de motoren die ik daar zie staan niet in mijn budget.
 
Ik heb vandaag een Pan mee als leenmotor omdat de nieuwe achterband van de Div niet binnen was gekomen bij de monteur. Het is een ST1300, maar het is wel erg wennen hoor. Stiekem denk ik dat de monteur hoopt dat ik die dikke Honda koop.

Op zich lekker veel vermogen, maar niet mijn model denk ik. Hij wil alleen maar rechtdoor/rechtop :P Nu ben ik natuurlijk een veel lichtere fiets gewend, dus wellicht zal dat wennen. Maar wat mij het meeste tegenhoudt: Ik kan er bijna niet stapvoets mee rijden, ik woon in een woonwijk met kleine straatjes en korte haakse bochten.

Herkent iemand dit, of is dit gewoon inherent aan een grote zware fiets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan