Caferacer/scrambler maken, tips en hulp gezocht

vind het zo jammer dat ik de mijne heb verkocht
had nieuw zadel, nieuwe schokbrekers, nieuwe uitlaten en spatborden, gereviseerd blokje met nieuwe stator/waterpompkeerring.
dubbelzuigerige klauwen en luchtdruk vork
extra blokkie erbij en pak erbij

was toen blij dat ik er E750,- voor kreeg...
had ik nu berg geld voor gekregen ofzo

Ik heb mijn eerste gekocht voor 2000 gulden. In 1986. En die heb ik nog 😎. (Was voorbeeld voor de tekening in mijn avatar)
 
vind het zo jammer dat ik de mijne heb verkocht
had nieuw zadel, nieuwe schokbrekers, nieuwe uitlaten en spatborden, gereviseerd blokje met nieuwe stator/waterpompkeerring.
dubbelzuigerige klauwen en luchtdruk vork
extra blokkie erbij en pak erbij

was toen blij dat ik er E750,- voor kreeg...
had ik nu berg geld voor gekregen ofzo


Had had had` daar koop je niks meer voor .. zo zijn er hier nog duizenden.. _O-
 
soms heb je mazzel, op speurders stond een advertentie met 2 cx500's voor 300 euro.
Wat bleek: de vraagprijs was voor 2 motoren samen. Ik heb dus een cx500 die deels in onderdelen ligt, maar wel compleet is en een cx500c compleet, lopend en in de staat die je zou verwachten bij een motor van die leeftijd. Niet verzaagd, verprutst of gehavende kabelboom oid.

Zeer vriendelijke verkoper,die er gewoon iemand een plezier mee wilde doen, dat gaat lukken.
Foto's volgen morgen.
Ik realiseer me dat dit een project gaat worden waar ik al dan niet betaald hulp en advies voor nodig heb, maar we gaan beginnen! spannend!
 
Laatst bewerkt:
Toch nog een mazzeltje, ben benieuwd.

Wel veel foto's plaatsen he
Ik zal wel een nieuw topic starten denk ik.
Hier zijn de eerste foto's:
De cx500
287kpog.jpg

de cx500c
2ldhqgw.jpg


eerst de cx500c eerst maar even netjes laten lopen om het blok even goed te testen, maar ik verwacht niet veel vreemds met 59000km op de teller.
Ik ben er nog niet uit welke motor de de caferacer gaat worden. het model tank van de 500 vind ik mooier dan de 500c, maar de c is technisch beter. een hoop onderdelen zijn rijp voor de schroot, maar het meeste gaat er toch af.
Ik ga er eerst maar even goed over nadenken.
 
500 tank kan zonder problemen op de C
heb ik ook gedaan op de mijne.

dus dan kan je de technisch betere gebruiken en wel de mooie tank gebruiken
 
En als ik dan toch bezig ben kan ik zeker ook beter doorgaan naar een Hayabusa? De charme is m.i. juist het blok en de cardan. Dit wordt mijn eerste caferacer,ik hou het maar even niet te gecompliceerd.
 
Even oud vet, spinnenwebben en viezigheid eraf spoelen:
nn89it.jpg

Deze gaat de basis worden.
 
voor de normale tank op de C moet je in de grote lip waar de tank achter mee vast zit extra gat boren die dus boven het gat in frame uitkomt. zo kan je die tank gewoon op je C frame vastbouten
dan van de achterste zadelbevestiging een beetje schuin naar voren zetten (achterkant vd beugel een strip ertussen oid) en dan kan je die ook gewoon vastbouten (de bevestiging staat dan beetje naar voren ipv recht naar beneden en past dan ook gewoon)

makkelijkste manier je C een beetje toonbaarder te maken
 
voor de normale tank op de C moet je in de grote lip waar de tank achter mee vast zit extra gat boren die dus boven het gat in frame uitkomt. zo kan je die tank gewoon op je C frame vastbouten
dan van de achterste zadelbevestiging een beetje schuin naar voren zetten (achterkant vd beugel een strip ertussen oid) en dan kan je die ook gewoon vastbouten (de bevestiging staat dan beetje naar voren ipv recht naar beneden en past dan ook gewoon)

makkelijkste manier je C een beetje toonbaarder te maken
Thx voor de tip, dat gaat het dus worden. Volgende week kan hij naar de werkplaats waar we aan de slag kunnen.
 
Wat is dat toch met die CX500??
Kan je dan niet iets kiezen dat al bv spaakwielen heeft?
Ik begrijp het niet hoor, maar ieder zn ding
 
Wat is dat toch met die CX500??
Kan je dan niet iets kiezen dat al bv spaakwielen heeft?
Ik begrijp het niet hoor, maar ieder zn ding

Je zegt het al: ieder zijn ding. Ik vind de cx500 prachtig, en dan met name het blok, het is Honda, maar net ff anders. Het is net of een automotorblok met Motoguzzi heeft geknuffeld en dit hun liefdeskind is en dat is in een motor gepropt.
Ik denk dat je iets moet doen waar je enthousiast van wordt, anders komt het project niet af. Volgens mij gaat dat hele caferacer/scrambler/customizen gedoe toch om iets te doen wat je zelf mooi vindt? Niet om wat de ideale technische specs heeft of zoals het volgens het boekje moet? jij wilt spaakwielen, ik wil een mooi blok, spaakwielen zijn mooi, maar ja keuzes en budget, ze komen toch ergens samen.

Ondertussen is de cx500c gerepareerd, alle electra gemaakt en testrit gedaan.Het blok is in orde en alles werkt alleen zag ik een deuk in de tank van het stuur, dat nokje van de stuuruitslag is afgebroken dus hij zal in het verleden wel een keer een klap hebben gehad. Maar dat geeft niet, ik heb nog een frame en wil toch liever de cx500d tank en wielen(achterwiel is een maatje groter). Ergens deze week kunnen ze naar de opslag/garage en kunnen we beginnen aan het project.
 
Dat vind ik ook van het blok! Zeker met die Comstar velgen in juiste uitvoering!. Toevallig vanmorgen een gekocht voor het project van mn pa en mij! Deze is wel geheel matzwart al gespoten. Tzt maar een topic voor aanmaken!

Jij ook succes met de verbouw!!
 
Dat vind ik ook van het blok! Zeker met die Comstar velgen in juiste uitvoering!. Toevallig vanmorgen een gekocht voor het project van mn pa en mij! Deze is wel geheel matzwart al gespoten. Tzt maar een topic voor aanmaken!

Jij ook succes met de verbouw!!
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ik heb alvast een van de 2 motoren uit elkaar gehaald, stelt niet zo veel voor:
29ghgu8.jpg

Nu maar eens bedenken wat er met het frame moet gaan gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan