Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stelletje zeikerds. :r :r :r
full
 
Mijn eerste motor ervaring was achterop een CX. Ik vond het geweldig en het v-twin blok klonk lekker. Als je het mij vraagt zijn het prima fietsen om lekker van het motorrijden te genieten en je niet zo druk te maken om het show effect.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor ervaring was achterop een CX. Ik vond het geweldig en het v-twin blok klonk lekker. Als je het mij vraagt zijn het prima fietsen om lekker van het motorrijden te genieten en je niet zo druk te maken om het show effect.

Een CX500 (bouwjaar '78) was mijn tweede motor. Hiermee ben ik voor het eerst naar het buitenland geweest. Echt een prachtige reis op een heerlijke motor. Meer dan 25000 km in een jaar mee gereden totdat de dynamo stuk ging. Vriendinnetje wilde ook leren motor rijden, en de CX werd ingeruild voor een Honda CM400T, een sjoppert dus. Toen vriendinnetje opstapte, werd de CM ingeruild voor een CB650.

Ik zou best nog wel eens een dagje op stap willen met een nette CX 500, gewoon, om het gevoel nog een keer te ervaren.

wat deze CX betreft, hoewel er duidelijk een hoop aandacht aan is besteed, blijft het ook in mijn ogen een zielig wrak. Maar wie ben ik om te vertellen hoe een motor er uit moet zien? Voor de eigenaar is het waarschijnlijk zijn/haar droomfiets.

De streetfighters zijn ook door de fabrikanten omarmd, evenals de cafe racers. Nog even en dit soort dingen komen ook uit de fabriek rollen.
 
~
Een CX500 (bouwjaar '78) was mijn tweede motor. Hiermee ben ik voor het eerst naar het buitenland geweest. Echt een prachtige reis op een heerlijke motor. Meer dan 25000 km in een jaar mee gereden totdat de dynamo stuk ging. Vriendinnetje wilde ook leren motor rijden, en de CX werd ingeruild voor een Honda CM400T, een sjoppert dus. Toen vriendinnetje opstapte, werd de CM ingeruild voor een CB650.

Ik zou best nog wel eens een dagje op stap willen met een nette CX 500, gewoon, om het gevoel nog een keer te ervaren.

wat deze CX betreft, hoewel er duidelijk een hoop aandacht aan is besteed, blijft het ook in mijn ogen een zielig wrak. Maar wie ben ik om te vertellen hoe een motor er uit moet zien? Voor de eigenaar is het waarschijnlijk zijn/haar droomfiets.

De streetfighters zijn ook door de fabrikanten omarmd, evenals de cafe racers. Nog even en dit soort dingen komen ook uit de fabriek rollen.~




:? :? :? :? God bewaar ons ...ik hoop dat je er naast zit .. _O-
 
Nou ja, de huidige nakeds zijn toch ook losjes gebaseerd op de streetfighters, waarbij ze gelukkig die vreselijke "Duitse" kont niet hebben mee genomen.

Maar kijk eens naar de Yamaha XSR900 of de SCR950. Daar zijn al invloeden te zien van de "zelfbouw" fietsen. Ziet er uit als iets wat in een schuurtje in elkaar is gezet, en toch volledige fabrieksgarantie.
 
Mwah, de wettelijke restricties zorgen er toch wel voor dat het er wat netter uitziet dan dit geval. Maar een aantal fabrikanten springt zeker in op de nieuwe custom en retro-trends. Vooral een aantal kleinere projecten kan ik wel waarderen, maar ik weet niet of we die ooit in NL te zien krijgen:

CCM (UK)
CCM-Cafe-Racer-1024x639.jpg


Janus (USA)
1494357344019


Maar goed, dit topic ging om gespotte brikken en klassiekers, geen retro modellen.
 
Laatst bewerkt:
Die Janus ziet er leuk uit, alleen jammer van het moderne Chinese Honda kopie blokje.. dat past er dan weer totaal niet bij, evenals de uitlaat.

Dat zie je trouwens wel vaker bij dit soort retro fietsen, alles ziet er leuk uit, alleen past het blok er totaal niet bij. Gewoon een Chinees (Lifan waarschijnlijk) motorblok tussen de 125 en 400cc , prak erin *klaar*

Beetje jammer is dat dan.
 
Je krijgt zo'n fijne houten reet op die dingen..; comfort? Niet voor John GI..
Nee dan liever het verende zweefzadel van 'de tractor op twee wielen' van het amerikaanse (en russisch) leger..
 
Jaren 70. Toen onze brikken nog niet wisten dat ze brikken zouden worden.

Piet Faas motoren in Oisterwijk. Showroom op de stoep. Zündapp, Honda en Suzuki.
1 kilometer verder zat (zit) Biggelaar: Kreidler en Ducati.

Grtz
John (met dank aan Ad Smarius voor het delen van de foto in Oisterwijk Heden en Verleden op facebook)
full
 
En hier nog een uit het verleden ( lijkt wat op de foto van Johnny" Cecotto ) met mijn GT750 er tussen.
Leuk tijdsbeeld zo wel.

full
 
Laatst bewerkt:
Heel anders dan nu, mooie tijd :W

Jaren 70. Toen onze brikken nog niet wisten dat ze brikken zouden worden.

Piet Faas motoren in Oisterwijk. Showroom op de stoep. Zündapp, Honda en Suzuki.
1 kilometer verder zat (zit) Biggelaar: Kreidler en Ducati.

Grtz
John (met dank aan Ad Smarius voor het delen van de foto in Oisterwijk Heden en Verleden op facebook)[afbeelding]
 
idd herinneringen. In Nijmegen motorzaken zoals Tijnagel, Siezenis, Karel en Termaat stond altijd mooi spul in de etalage nu enkel nog Termaat motoren Yamaha en TLM Moto Guzzi.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan