KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi zal je nog even moeten wachten want mijn motor komt dinsdag pas terug van de beurt. Had het wel doorgegeven aan de dealer. Remvoering was het iig niet want er zat nog genoeg op. Hij zou er even naar kijken of ie het nog deed als ie de remvloeistof vervangen had. Kon ook lucht achter een cilinder zitten en dan komt ie niet mee naar buiten.

Dat ongelijk remmen had ik bij +/- 9 dkm, was merkbaar maar nog niet echt storend.
Bij 15 dkm was het echt trillen en heel storend.
Balhoofd gesteld, nieuwe banden (waren gecupt), alle remoliën ververst en ontlucht en nu ook nieuwe schijven onder garantie.
Het hinderlijk trillen is weg maar het ongelijk remmen is na het inremmen van de oude blokken op de nieuwe schijven weer terug. Zit nu aan de 18 dkm en wacht nog op antwoord van dealer/importeur/KTM.
Ik heb nog 14 maanden garantie...........
 
Brikken en klassiekers
Speciaal voor de motorrijders die geen splinternieuwe motor hebben.? _O-

Ach ja, als een SMT :] een brik of klassieker is, dan ja.
Ik lees hier ook echt nog wel mee, maar vind het wel handig om in de groep te zitten waar mijn type motor onder valt, of is dat dan ook weer niet goed? '(
 
Ja maar de jouwe is een nieuwe die van mij nu 4jaar oud en ik heb er nu pas 17.000 opstaan.
Maar het is idd hinderlijk.
Is het alleen de jouwe want lees er niet zoveel over bij andere.
Dat ongelijk remmen had ik bij +/- 9 dkm, was merkbaar maar nog niet echt storend.
Bij 15 dkm was het echt trillen en heel storend.
Balhoofd gesteld, nieuwe banden (waren gecupt), alle remoliën ververst en ontlucht en nu ook nieuwe schijven onder garantie.
Het hinderlijk trillen is weg maar het ongelijk remmen is na het inremmen van de oude blokken op de nieuwe schijven weer terug. Zit nu aan de 18 dkm en wacht nog op antwoord van dealer/importeur/KTM.
Ik heb nog 14 maanden garantie...........
 
Bij lage snelheden hem ik soms voor ook "schokkend" remmen. Is nu minder schokkend dan vorig jaar.
Niets aan gedaan. Dacht aan kromme schijven, maar dealer heeft dat niet geconstateerd bij laatste beurt.

Ik laat het maar zo en volg jullie zoektocht naar de oorzaak :D :$
 
Laatst bewerkt:
Ja maar de jouwe is een nieuwe die van mij nu 4jaar oud en ik heb er nu pas 17.000 opstaan.
Maar het is idd hinderlijk.
Is het alleen de jouwe want lees er niet zoveel over bij andere.

Dat vind ik nu ook jammer, er wordt algemeen weinig over KTM geschreven in Nederland.
In het buitenland is het wel iets actiever.

Heb je een idee pad ik hen aan.
Zoiets van Ktm lc8 de motor voor oude mannen en oud bmw rijders .. _O-
Nee serieus moet ik hem aanpassen naar de Ktm Adventure and beyond.
Serieus? Neuh van mij mag het zo blijven of veranderen in oude mannen motor of zoiets.
Vind het voornamelijk erg vermakelijk en zit wat mee te dollen. *O*

Ach ja, als een SMT :] een brik of klassieker is, dan ja.
Ik lees hier ook echt nog wel mee, maar vind het wel handig om in de groep te zitten waar mijn type motor onder valt, of is dat dan ook weer niet goed? '(

Trek het je niet aan, vond het een inkoppertje. 8-)
 
Bij lage snelheden hem ik soms voor ook "schokkend" remmen. Is nu minder schokkend dan vorig jaar.
Niets aan gedaan. Dacht aan kromme schijven, maar dealer heeft dat niet geconstateerd bij laatste beurt.

Ik laat het maar zo en volg jullie zoektocht naar de oorzaak :D :$

Ik lees ook wel van de 1190 rijders die er last van hebben.
In de eerste 2 jaar worden de schijven vaak onder garantie vervangen.
Het voelt voor mij aan als een ruwheid probleem van de (originele) schijven of remblokken.

Ik heb vooral het idee dat KTM het "stil" wil houden en dat dealers al snel zeggen dat het geen kwaad kan en dat het bijna "normaal" is.
Schijven zijn slijtage delen en worden dan vaak ook niet vergoed onder garantie.
Volgens mij zijn remblokken slijtage delen, 2 of 3 set's schijven vervangen op 1 set remblokken lijkt mij geen normale slijtage.

<edit> Ik merk dit voornamelijk bij het afremmen van 80 naar 50 km/h, ben benieuwd naar de ervaringen van andere veel rijders.
 
Laatst bewerkt:
ik merk het hoofdzakelijk van 50 naar 0, en dan vooral de laatse km,s dan gaat het echt op en neer
Ik lees ook wel van de 1190 rijders die er last van hebben.
In de eerste 2 jaar worden de schijven vaak onder garantie vervangen.
Het voelt voor mij aan als een ruwheid probleem van de (originele) schijven of remblokken.

Ik heb vooral het idee dat KTM het "stil" wil houden en dat dealers al snel zeggen dat het geen kwaad kan en dat het bijna "normaal" is.
Schijven zijn slijtage delen en worden dan vaak ook niet vergoed onder garantie.
Volgens mij zijn remblokken slijtage delen, 2 of 3 set's schijven vervangen op 1 set remblokken lijkt mij geen normale slijtage.

<edit> Ik merk dit voornamelijk bij het afremmen van 80 naar 50 km/h, ben benieuwd naar de ervaringen van andere veel rijders.
 
Een vraagje voor de 1190 ADV rijders.

Wat is de topsnelheid die jullie halen met de fiets ?

Ik was vandaag redelijk verbaasd om slechts 237kmh op de GPS te halen, met 248kmh op de klok.


Overigens snel zat, en in een jaar tijd de eerste keer dat ik het wilde proberen dus het is niet het belangrijkste :-)

Thanks
groet
Kami
 
237 km/h is best hard voor een allroad hoor.
De grote wielen en de lange veerweg.
Maken de boel niet echt stabiel met hoge snelheid.
Hang er een setje koffers aan, dan wordt het pas echt spannend . ;)
 
237 is best fors, eens, en eigenlijk ook totaal nutteloos voor zo'n fiets.
Maar wel leuk om eens te proberen :-)

Mijn 2013 1190 ADV ging een stuk harder, over de 250 op de GPS..
Vandaar de vraag....

De huidige (2016) is wel stabiel op hogere snelheden.
Waar het 2013 model begon te 'pendelen' heb ik er nu helemaal geen last meer van.
 
Mijn 1190 vanuit bj 2014 heeft ook het schokkend remmen. Heeft al nieuwe remschijven gehad. Het schokken trad na 4000 km weer op, ik vind het zeer irritant als je er een duo bij op hebt. Ik heb er nu 53.000 op staan.
Dan wordt het voor mijn gevoel ook nog versterkt.
 
Mijn 1190 vanuit bj 2014 heeft ook het schokkend remmen. Heeft al nieuwe remschijven gehad. Het schokken trad na 4000 km weer op, ik vind het zeer irritant als je er een duo bij op hebt. Ik heb er nu 53.000 op staan.
Dan wordt het voor mijn gevoel ook nog versterkt.

Als je na lang/hard remmen je remmen inhoudt, bij voorbeeld in de bergen als je op een helling staat bij een kruising, kunnen ook nieuwe remschijven zo weer krom trekken.. De schijf kan zijn warmte niet kwijt en op het punt waar de remblokken hem klem houden, trekt ie krom.
 
De nieuwe aanwinst
1290 adventure s

Geen SMT
full
 
Proficiat ! Lijkt een broertje van de mijne...

Ik heb er in Frankrijk ter plaatse op een 2 maanden tijd bijna 5.000 km op gezet...

Zeer lollige motor,maar met mijn vrouw achterop voelt-ie wel zwaar aan... in die mate zelfs dat ik ál te scherpe haarspeldbochten die stapvoets genomen moeten worden , met grote hoogteverschillen, toch superbehoedzaam neem...

Een voetje op de grond op een zijdelingse steile helling riskeer ik dan niet.

Dan voelt mijn andere Germaan in die omstandigheden lichter aan, ofschoon hij meer weegt.

Vinden jullie dat ook ?

De enorme krachtexplosie en zijn stabiliteit zijn top, maar héél soms denk ik dat de 1090 misschien de betere keuze was geweest voor in de bergen...
 
Laatst bewerkt:
Mijn 1190 vanuit bj 2014 heeft ook het schokkend remmen. Heeft al nieuwe remschijven gehad. Het schokken trad na 4000 km weer op, ik vind het zeer irritant als je er een duo bij op hebt. Ik heb er nu 53.000 op staan.
Dan wordt het voor mijn gevoel ook nog versterkt.


Zelfde verhaal met mijn 2007 Superduke. Schijven vervangen, probleem weg maar nu weer terug..
 
Proficiat ! Lijkt een broertje van de mijne...

Ik heb er in Frankrijk ter plaatse op een 2 maanden tijd bijna 5.000 km op gezet...

Zeer lollige motor,maar met mijn vrouw achterop voelt-ie wel zwaar aan... in die mate zelfs dat ik ál te scherpe haarspeldbochten die stapvoets genomen moeten worden , met grote hoogteverschillen, toch superbehoedzaam neem...

Een voetje op de grond op een zijdelingse steile helling riskeer ik dan niet.

Dan voelt mijn andere Germaan in die omstandigheden lichter aan, ofschoon hij meer weegt.

Vinden jullie dat ook ?

De enorme krachtexplosie en zijn stabiliteit zijn top, maar héél soms denk ik dat de 1090 misschien de betere keuze was geweest voor in de bergen...

Excuus - had de verkeerde knop gedrukt. Ik vind dat er veel te zeggen is voor de 1200 GS (adv), de 1290 SA(s) en de 1090. In mijn optiek - het ligt eraan wat je ermee doet. De reis naar een dergelijk gebied gaat een stuk makkelijker op de 1200 GS of 1290 SA(S). Met de 1090 mag je ook zeker niet klagen - maar ander niveau comfort. Als het echt om het 'raggen' gaat dan is de 1090 wel zeker de speelsere fiets. Ik heb overigens geen ervaring met de nieuwe 1290. Hoe loopt deze onderin? Immers is een haarspeld bocht het perfect moment om je motor te testen en je eigen vertrouwen te wegen. Een schokkende v-twin kan dat zomaar verstoren. Wat vind jij ?
 
Laatst bewerkt:
Excuus - had de verkeerde knop gedrukt. Ik vind dat er veel te zeggen is voor de 1200 GS (adv), de 1290 SA(s) en de 1090. In mijn optiek - het ligt eraan wat je ermee doet. De reis naar een dergelijk gebied gaat een stuk makkelijker op de 1200 GS of 1290 SA(S). Met de 1090 mag je ook zeker niet klagen - maar ander niveau comfort. Als het echt om het 'raggen' gaat dan is de 1090 wel zeker de speelsere fiets. Ik heb overigens geen ervaring met de nieuwe 1290. Hoe loopt deze onderin? Immers is een haarspeld bocht het perfect moment om je motor te testen en je eigen vertrouwen te wegen. Een schokkende v-twin kan dat zomaar verstoren. Wat vind jij ?

Net afgelopen weekend de eerste 1.000 km erop gezet.
Voelde een stuk soepeler bak. Op de terugweg na de 1.0000 km kwam het volvermogen los. Meer koppel en souplesse dan de 1190. Ik rij altijd alleen, hooguit met koffers. Haarspeld bochten gaat met grootse gemak.

Nu al blij. Volgende week de eerste beurt.
 
Excuus - had de verkeerde knop gedrukt. Ik vind dat er veel te zeggen is voor de 1200 GS (adv), de 1290 SA(s) en de 1090. In mijn optiek - het ligt eraan wat je ermee doet. De reis naar een dergelijk gebied gaat een stuk makkelijker op de 1200 GS of 1290 SA(S). Met de 1090 mag je ook zeker niet klagen - maar ander niveau comfort. Als het echt om het 'raggen' gaat dan is de 1090 wel zeker de speelsere fiets. Ik heb overigens geen ervaring met de nieuwe 1290. Hoe loopt deze onderin? Immers is een haarspeld bocht het perfect moment om je motor te testen en je eigen vertrouwen te wegen. Een schokkende v-twin kan dat zomaar verstoren. Wat vind jij ?

De V -Twin van de SAS 1290 is soepel genoeg, ook op lage toeren,. Bij mij speelt de combinatie van hoog (gelegen) gewicht en grote draaicirkel me een beetje parten... de GS rijdt gemakkelijker, maar de KTM geeft meer voldoening... als je recht blijft... :P
 
Laatst bewerkt:
De V -Twin van de SAS 1290 is woepel genoeg, ook op lage toeren,. Bij mij speelt de combinatie van hoog (gelegen) gewicht en grote draaicirkel me een beetje parten... de GS rijdt gemakkelijker, maar de KTM geeft meer voldoening... als je recht blijft... :P


Ook het bochten werk gaat bij mij soepel en rap.
Binnen 200 km de banden rondrijden is niet verkeeed.
De supersports hadden het nakijken. 😁😁😁
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan