Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar was dit voldoende ze moeten zien dat je motor goed beheerst en oefeningen redelijk goed kan doen...Gefeliciteerd B07!
 
bedankt, ik maakte me best wel zorgen om de denkbeeldige 8 , want het les uurtje vlak voor het examen ging die voor geen meter en, op het examen zelf ging die goed.
 
Welke voet je land is wel belangrijk om aan te leren. Echter geen verplichting op het examen.

Pylon omrijden met slalom mag indien de berheersing verder juist is. Heeft vooral te maken met type motorfiets ivm de valbeugels etc. Gebruik van de slippende kopelling is het essentiele bij die oefening

Wel apart dat je de uitwijk niet hebt gehad. Deze hoeft niet voldoende te zijn omdat je de snelle slalom al had maar is wel een verplichte. Meestal doen ze die eerst en laten ze dan de 2e snelle achterwege.

Gefelicteerd

mij instructeur vertelden dat ze de uitwijk oefening bijna nooit doen tijdens regen of, op nat wegdek, zal daar wel mee te maken hebben want, het had heel veel geregend
 
mij instructeur vertelden dat ze de uitwijk oefening bijna nooit doen tijdens regen of, op nat wegdek, zal daar wel mee te maken hebben want, het had heel veel geregend

Welke locatie was het? Want hij is toch echt verplicht. Natte omstandigheden zou ik onzin vinden. De snelheid en afstanden van de uitwijk kan met alle ondergronden
 
Gefeliciteerd B07 met je AVB.

Ik woon helaas niet in de buurt van Adam dus kan daar geen motor huren.

Ik heb vandaag mijn eerste AVD les gehad, ging niet zo vlot.
Kreeg zo veel comentaar over mijn rijlijn e.d. Maar er was ook veel wind vandaag.
Ben benieuwd hoeveel lessen ik nodig voor avd
Hopelijk kan ik eind october examen doen!
 
mij instructeur vertelden dat ze de uitwijk oefening bijna nooit doen tijdens regen of, op nat wegdek, zal daar wel mee te maken hebben want, het had heel veel geregend

Weet niet waar jij lest maar bij ons doen ze dat wel op het examen met regen. zelfs noodstop mag je laten zien met glad en nat wegdek. er ging er eens eentje onderuit en die was gezakt, wat geeft het cbr daarom. ook al regent het met dozen uit de hemel ,het examen gaat gewoon door of het moet zulke dikke mist zijn waar je helemaal niks meer kan zien, maar voor regen gaan ze niks veranderen.
 
Weet niet waar jij lest maar bij ons doen ze dat wel op het examen met regen. zelfs noodstop mag je laten zien met glad en nat wegdek. er ging er eens eentje onderuit en die was gezakt, wat geeft het cbr daarom. ook al regent het met dozen uit de hemel ,het examen gaat gewoon door of het moet zulke dikke mist zijn waar je helemaal niks meer kan zien, maar voor regen gaan ze niks veranderen.

Ook de noodstop is een verplichte. De remafstand hoeft alleen niet hetzelfde te zijn als onder droge omstandigheden. Je onderuit remmen getuigd van een onvoldoende beheersing van de rem of niet juist aanvoelen van de omstandigheden. Dan heb je dus niks te zoeken op de openbare weg. Stel dat je wordt overvallen door een regenbui...

Van mij mogen ze de noodstop altijd op een natgemaakt stuk ondergrond toetsen...
 
Laatst bewerkt:
ik had voor de theorie een ANWB boek gekocht, daar had ik helemaal niks aan, wat een slecht boek was dat, er staan maar 110 oefen vragen in.

ik had ook 20 oefen examens online gekocht bij wegrijden.nl en, elke vraag die ik moeilijk vond of fout had maakte ik een foto van met me telefoon, zodat ik die nog kon oefenen.
hier had ik veel meer aan, 1,5 week geleerd en, in 1 keer geslaagd met 3 fout.

heb vandaag ook me avb gehaald, na 7 lessen.
had echt een makkelijke examinator, ik had 1 pion om gereden bij de langzame slalom en, hoefden deze niet eens op nieuw te doen.
bij de noodstop zetten ik me linkervoet op de grond en, hoefde deze ook niet over te doen.
ik heb ook maar 6 oefening moeten doen:
1.lopen met de motor,
2.langzame slalom,
3.snelle slalom,
4.denkbeeldige 8,
5.noodstop,
6.stopproef.
Geliciteerd! op naar 't avd :-D
 
OMG vanavond motor ophalen woohoo en thank god zie ik een zonnetje buiten en niet het storm zoals afgelopen dagen! Hopelijk blijft het even zo tot dat my bike veilig in garage staat..Best spannend om in je eentje te rijden vanavond van Amersfoort naar Amsterdam hihi!
 
Spannend, Lisa! Ga lekker binnendoor terug, joh. Snelweg is niks aan op de motor. Helemaal als er geen kuip op zit...
 
Spannend, Lisa! Ga lekker binnendoor terug, joh. Snelweg is niks aan op de motor. Helemaal als er geen kuip op zit...


Moet zeggen dat inmiddels ook de wind en tegendruk op snelheid wennen. Af en toe een stukje snelweg vind ik gewoon te leuk voor de op en afritten met soms gevaarlijk leuke bochten.
 
af en toe is leuk (lees: om de ervaring met snelwegen te houden), maar niet de hele rit die Lisa moet rijden, over de A1 vanaf Bunsburg naar Amsterdam (en waar het nog wel eens drie rijen dik vast wil staan)

ben wel benieuwd naar Lisa's eerste ritje :]
 
Ik had tweede avd verkeers les. Was druk in Harderwijk. Het aquaduct kreeg reparatie dus file. Ik dus file rijden. Ging prima
Examen is nu vervroegd naar 2 oktober! 13 u
 
Gefeliciteerd met je nieuwe motor Lisa.

Wilco heb je na 2 lessen al AVD examen gepland?
Ik ga mijn instructeur ook vragen of dat mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Moet zeggen dat inmiddels ook de wind en tegendruk op snelheid wennen. Af en toe een stukje snelweg vind ik gewoon te leuk voor de op en afritten met soms gevaarlijk leuke bochten.

klein stukje snelweg is wel leuk maar heb vanmiddag 200 km snelweg gereden op mijn nieuwe 1000cc supersport aankoop en waaide er zowat af.alleen bochten gingen dan wel weer lekker maar toen ik thuis kwam was ik helemaal bevangen door de kou. het was vandaag echt geen lekker motorweer ondanks dat de zon wel scheen. de verkoper van de motorzaak zij het ook al, het is een slecht motorseizoen geweest dit jaar. hij merkte het duidelijk ook aan de verkoop.
 
Hee Mazz. Dat mag je gerust vragen. Ik heb als ik straks examen heb 4 lessen avd gehad. Avd is makkelijker dan avb al is het wel dat je heel veel moet kijken en heel ver vooruit enz. Maar verder is het leuk lessen. En leerzaam.
 
achtje en halve draai: hou er rekening mee dat de ene bocht wat makkelijker zal gaan dan de andere bocht. dat hangt af van de vraag of je links-of rechtshandig bent. op zich natuurlijk geen ramp, maar het kan dus zijn dat b.v. een halve draai/bochtje linksom makkelijker gaat dan een halve draai/bochtje rechtsom. dat zit nou eenmaal zo voorgeprogrammeerd in de grijze massa tussen de oortjes. daar heeft iedereen wel 'last' van (gehad), en dat is even wennen.

Ik moest 3x op voor theorie, zo makkelijk vond ik het niet.

Voor iedereen die (net als ik) wat moeite heeft met die specifieke nieuwe vaardigheden aanleren die je voor motorrijden nodig hebt, twee artikeltjes die je hierbij wellicht wat kunnen helpen: zo ben je geestelijk en lichamelijk in balans voor motorrijles. Heb je theorie en 8-jes zó onder de knie :t :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Lisa hoteldebotel verliefd zit te wezen op een stoeltje in de garage naast haar HD ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan