Sprint RS met Squire RS1

Bij mij komt hij iets lager dan jij aangeeft onder de onderste kroonplaat en recht naar achter wijzend vanaf de vorkpoot,als je te ver naar buiten gaat wordt de draaicirkel te groot en is de slag te kort. Achterste bevestiging moet ik nog uitvogelen als het spanframe met schoorstangen er weer aanhangt.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag mooie regelbare LSL-demper gescoord, spijtig genoeg moeten terug brengen omdat de zuiger uitslag niet lang genoeg is.Beetje verder zoeken en dan komt dat wel goed.
 
full


Knoop doorgehakt. Na lang zoeken en meten, deze nieuw besteld. Is een zwaardere uitvoering geschikt voor zijspan. Volgens hun toch.
Een demper van VW krijg ik niet weggewerkt achter de kuip.
 
Inderdaad een keverdemper vraagt best veel ruimte ik ben ook best even bezig geweest om hem goed te plaatsen en ik heb geen kuip maar moet als het span er weer eens aan hangt nog een punt tussen span en motor zoeken
wel een mooi ding, wat kost zo iets?
 
full


Deze vorkklem ook mee besteld, demper is instelbaar (7-standen) komt op 270 eurotjes ;( . In vergelijking met andere merken valt dat nog mee. Had weinig keuze, zonder ging toch niet ;)
De illusie om een low budget span te bouwen is bij deze ook verdwenen.
 
full


Wat aan het experimenteren geweest met de schommelvork afstelling. Hierdoor is uitindelijk het voorwiel een 2-tal cm meer naar voren verplaatst. Het wiebelen van het stuur is veel minder maar zeker nog aanwezig. Rijden is mogelijk maar de stuurdemper zal toch nodig zijn. Het stuurt in ieder geval VEEL beter met een schommel. Veel directer, minder last van onverwachte stuur bewegingen. Echt super!!!

En dan, na meer dan drie jaar :$ , The Black Bull eindelijk met schommelvork. 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Dit was je beste investering op het hele span!
Mensen die zeggen dat een normale vork prima rijd ,komt er vroeg of laat achter dat hij / zij het toch mis had.
 
~[

Het wiebelen van het stuur is veel minder maar zeker nog aanwezig.
]


dat is het princiepe van de schommelvork , hoe meer je vooruit gaat in de schommel hoe meer hij stabiel word rechtuit maar hoe moeilijker hij wilt draaien , heb nog nooit geen stuurdemper gehad .... buiten die dat ik nu heb ..
 
dat is het princiepe van de schommelvork , hoe meer je vooruit gaat in de schommel hoe meer hij stabiel word rechtuit maar hoe moeilijker hij wilt draaien , heb nog nooit geen stuurdemper gehad .... buiten die dat ik nu heb ..
 
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je bij een zijspan de naloop moet verkleinen om lichter te sturen en bij naloopvergroting gaat het sturen zwaarder dus wiel naar voren lichter en wiel naar achter zwaarder.

heb ik nou alles fout gedaan |( |(
 
Laatst bewerkt:
dubbel
waarom kan ik een fout bericht van mezelf niet weghalen???
 
Laatst bewerkt:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je bij een zijspan de naloop moet verkleinen om lichter te sturen en bij naloopvergroting gaat het sturen zwaarder dus wiel naar voren lichter en wiel naar achter zwaarder.

heb ik nou alles fout gedaan |( |(
Nee. Ik heb moeite je tekst te begrijpen maar de inhoud klopt wel. Als je het wiel naar voren verplaatst ten opzichte van het balhoofd zal hij lichter gaan sturen. Tot de positie waar de balhoofdlijn De loodlijn van de wielas passeert. Als je daarna het wiel nog verder naar voen verplaatst krijg je voorloop.

naloop.jpg
 
het verhaal van Bert 111 staat daar haaks op of begrijp ik dat verkeerd
 
:+ toch zalig hoe da we elkaar niet verstaan terwijl we in principe de zelfde taal spreken. Mij niet gelaten, mijn vrouw is sinds gisteren een weekje naar Spanje, ik ben van morgen een eind gaan toeren met het span en daarna in stamcafé beland. De verdere afloop hoef ik niet uit de doeken te doen denken Ik! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan