[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Bedoel de voorvork olie. Is nu van 1995 en dan mag de olie wel een keer vervangen worden.


Dat is ZEKER als ie van 95 is.... :o
Zal wel lekker stinken :r

Vandaag ook nog wat gedaan.

Aangezien ik vroeger (voor de aanrijding) in de kuip een ellips lens lamp had met xenon was de lichtopbrengst perfect. Na de aanrijding terug gebouwd naar naked met normale koplamd en H4 peertje.

Pfff, da's toch wel een stuk wennen (lees minder) nu het weer donker wordt. Aangezien ik geen ruimte had voor de ballast (van de xenon) weg te bouwen nu eens gekozen naar LED.

IMG_20170917_114802_zpsofeakrqs.jpg


Komt een bak licht uit zeg. En passieve koeling (dus geen fan) Zo op het zicht lijkt het net zoveel als met de xenon. Straks in het donker maar eens kijken en even goed afstellen. Ben benieuwd 8-)

Marc
 
Laatst bewerkt:
Dat is ZEKER als ie van 95 is.... :o
Zal wel lekker stinken :r

Vandaag ook nog wat gedaan.

Aangezien ik vroeger (voor de aanrijding) in de kuip een ellips lens lamp had met xenon was de lichtopbrengst perfect. Na de aanrijding terug gebouwd naar naked met normale koplamd en H4 peertje.

Pfff, da's toch wel een stuk wennen (lees minder) nu het weer donker wordt. Aangezien ik geen ruimte had voor de ballast (van de xenon) weg te bouwen nu eens gekozen naar LED.

[afbeelding]

Komt een bak licht uit zeg. En passieve koeling (dus geen fan) Zo op het zicht lijkt het net zoveel als met de xenon. Straks in het donker maar eens kijken en even goed afstellen. Ben benieuwd 8-)

Marc

ben benieuwd naar de lichtopbrengst.

ik heb sinds gister de volledige kuip er weer op en het lichtprobleem iets anders opgelost.
D6F3eXR.jpg
 
onderste twee naast elkaar zitten aan de bevestigingsboutjes van de kuip:
https://www.banggood.com/12V-Motorc...ight-Assist-Lamp-p-1060507.html?rmmds=myorder

die aan de zijkanten zitten op de knipperlichten(ambergele kapjes er af gezaagd :+ ) :

Die lampjes met die 4 leds erin ken ik al. Ik weet niet goed waar ik ze zou kunnen bevestigen. Ik heb net nog naar mijn kuip gekeken maar dat gaat ook niet lukken. Misschien past ie net tussen mijn richtingaanwijzer en kuip, anders de voorvork, maar dat lijkt me lang niet zo effectief.
 
Die lampjes met die 4 leds erin ken ik al. Ik weet niet goed waar ik ze zou kunnen bevestigen. Ik heb net nog naar mijn kuip gekeken maar dat gaat ook niet lukken. Misschien past ie net tussen mijn richtingaanwijzer en kuip, anders de voorvork, maar dat lijkt me lang niet zo effectief.

gaatje onder in de kuip.
 
Nogsteeds problemen met m'n GS na italie..

€400 carbs reviseren in italie.. garage 1 in nederland kon er niks mee, garage 2 hier €130 betaald voor afstellen. Na de laatste €130 heeft de motor 300-500km goed gereden, en nu weer helemaal ruk. Motor rijdt prima van 1 tot 3000 toeren, daarboven houdt hij in. Als ik in 1 ruk volgas geef duurt het ook tot drie seconden voordat de toeren gaan klimmen. Terug geweest naar de garage maar die zit tot eind oktober vol, en het valt ook niet onder garantie.. wel hetzelfde probleem maargoed.

Heb nu zelf maar alles open liggen, tank er af, benzinekraantje vervangen (stond toch op de planning want pri probleempje). Ik ben het nu dus zelf maar aan het uitzoeken omdat garages blijkbaar niet kunnen helpen.

Ik heb onderhand €532 in de carbs gestoken maar ben nog geen stap verder. Wat kan ik zelf doen?
 
Benzinefilter heb ik liggen voor tussen de carbs en benzinekraantje in. Dat kan ik doen dus. Maar nu een benzinefilter ertussen zetten, wat zou dat oplossen? Ga je er dan van uit dat er teringzooi vanuit de tank naar de carbs gaat? Heb de tank al leeggehaald en een litertje verse benzine in gegooid
 
keertje door de ultrasoon (of de martijn beunhaas manier en er twee bussen remreiniger door spuiten en alles grondig schoonmaken) daarna even (laten) synchroniseren. hoeft allemaal niet de hoofdprijs te kosten
 
keertje door de ultrasoon (of de martijn beunhaas manier en er twee bussen remreiniger door spuiten en alles grondig schoonmaken) daarna even (laten) synchroniseren. hoeft allemaal niet de hoofdprijs te kosten


Ik heet ook Martijn zoals je misschien nog wel weet (blauwe ledjes van je gekocht.. en spiegel!) Dus dat wordt waarschijnlijk de beunmethode.. eerst maar even dat benzinefiltertje er tussen zetten.
 
Hoelang duurt het gemiddeld om een kettingset te vervangen ? Komende zaterdag lekker beunen bij de dealer en van mijn gs moet de kettingset + achterband vervangen worden. De achterband kan ik wel, is niet zo moeilijk.
 
Hoelang duurt het gemiddeld om een kettingset te vervangen ? Komende zaterdag lekker beunen bij de dealer en van mijn gs moet de kettingset + achterband vervangen worden. De achterband kan ik wel, is niet zo moeilijk.
Echt absoluut niet lang. Ik vond het stomme circlipje van het voortandwiel het meeste werk, daarna was de rest zo gebeurd. Denk dat ik twee uurtjes bezig ben geweest, inclusief breken en klinken van de ketting.
 
Echt absoluut niet lang. Ik vond het stomme circlipje van het voortandwiel het meeste werk, daarna was de rest zo gebeurd. Denk dat ik twee uurtjes bezig ben geweest, inclusief breken en klinken van de ketting.

m.b.v. de dealer denk ik dat de langste tijd gaat zitten in het achtertandwiel. verder is alles een eitje.
 
Van dat VTW zal best een eitje zijn, gewoon de Circlip naar buiten drukken ( of hoe je dat ook zegt ) en dan het tandwiel eraf.

We gaan het ervaren komende zaterdag, de dealer zelf is ook de moeilijkste niet en je mag daar ook sleutelen mits afgesproken.
 
Ik denk dat ik naast het benzinefilter ook de leidingen vervang. Iemand enig idee wat ik dan precies moet hebben? De twee benzineslangen van de tank af naar de benzinekraan, die van de benzinekraan naar de carbs en de vacuümslang van de carbs naar de benzinekraan. Alles zal wel dezelfde maat hebben, behalve de vacuümslang dan.
 
Ik heb geloof ik uit mijn hoofd 6 of 7mm benzine slang, moet je wel moeite doen om ze om de nippels te krijgen overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan