Ex-lessersrit september 2017

Vooralsnog stralend mooi weer... zonde dat er is afgelast :P

Vandaag had ik sowieso niet meegekund hoor, maar onder voorbehoud wil ik me wel aanmelden voor 1 oktober. Heb al wat langer mijn rijbewijs, maar nog nooit in een groep (groter dan 4 p.) gereden. Hoop dat jij er dan ook bij bent, Lisa. Twee Harley chicks = leuker dan 1 _O-
 
Volgens mijn telefoon blijft het tot 5 uur droog. En idd een zon tot nu toe. Kan prima rijden zo :p
 
Vanmiddag er even op uit geweest en mooie weggetjes op de Veluwe gepakt, inclusief hei, Assel, Hoog Soeren, enz. Het was prachtig rijden en zo dachten er meer over :)
 
Op mijn telefoon stond gewoon dat het droog bleef hoor. Gisteren ook :p

saabert en ik hebben de meteorologische websites van KNMI, Buienradar en die van Duitsland geïnformeerd en in alle drie de gevallen zou het slecht weer zijn.

in de ochtend zware mist waarbij het rond de middag uur het pas zou opklaren en dan 60% mogelijkheid op een bui, tja dan houd het in dat je het moet annuleren en dan blijkt het op de dag zelf 180 graden omgedraaid te zijn qua weer, puur op de informatie die wij hadden hebben we een besluit genomen.

60% kans op een bui daar kunnen wij mee leven maar om jullie in de mist daar naar toe te laten komen niet.

hopelijk begrijpen jullie onze standpunt als het om veiligheid gaat.
 
Als ik op nu.nl lees dat het op zondagochtend tot laat in de ochtend mistig is en dat er 's middags regen en onweer voorspeld wordt, ga ik niet voor mijn plezier op een motor zitten en het risico lopen onderuit gereden danwel zeiknat te worden.

En zoals ik al eerder zei: weet alles maar eens achteraf.
 
saabert en ik hebben de meteorologische websites van KNMI, Buienradar en die van Duitsland geïnformeerd en in alle drie de gevallen zou het slecht weer zijn.

Lees dit nu pas. Je had ook advies kunnen vragen aan mij. *D Dan had het besluit anders uit gevallen. Maar ja, dat is geklets achteraf O-) :+

Alle gekheid op een stokje...veiligheid is het belangrijkst. Dus een wijs besluit.
 
Laatst bewerkt:
Jongens, het was maar gekkigheid hoor. In mijn omgeving was het de hele dag stralend, totdat er in de middag toch plots een fikse bui viel, met onweer. En hoe het in de rest van het land was, waar de de anderen vandaan moesten komen, géén idee. Individueel kun je prima bepalen hoe groot het risico is dat je doorweekt raakt (en of je dat wilt), maar voor een georganiseerde toertocht met z'n allen ligt dat natuurlijk anders. Jullie hebben er m.i. helemaal goed aan gedaan om af te gelasten en het was van mijn kant absoluut niet bedoeld als kritiek. Hopelijk is het 1 oktober prachtig weer en blijven de blaadjes nog even aan de bomen hangen ;-)
 
Als 1 Okt droog is ben ik er zeker bij! Zondag leek best wel lekker weer maar goed heb Zondag moeten werken dus is goed ik besloot om niet te gaan anders moest ik toch terug naar Amsterdam. 1 Okt ben ik niet standby thank god dus ik hoop dat het weer ook mee zit en dan ben ik er zeker bij! Nu al zin in haha!


Leuk Klaar! Welke Harley heb jij dan? Lijkt me sowieso gezellig!
 
kijk een beetje regen is niet erg, we zijn natuurlijk niet van suiker gemaakt behalve ik :)

ga er maar van uit dat bij 60% en lager de neerslagkans er gewoon gereden wordt mits er geen rare dingen gebeuren zoals mist of hagel.
 
En dat je banden goed zijn! Mijn achterband is dus toch echt versleten krijg volgende week een nieuwe.........als ik dat eerder had geweten althans wist wat ik nu wist had ik mijn motor niet eens opgehaald bij de dealer vorige week....
 
@ Lisa, ik heb een Hugger (XLH 883).
@ Saabert, wil je mij en mijn man (ook met Harley) op de deelnemerslijst zetten?
 
Cool @ Klaar!!

Helaas kan ik er 1 Okt niet bij zijn geheel onverwachts is andere gedeelte van mijn familie in Nederland vanaf Donderdag tot 3 Okt dus moet ik naar ouders verplicht en kan ik hier door niet toeren.........

Jammer!!
 
"Zondag belooft een echte regendag te worden, de wind neemt toe en de temperatuur gaat naar beneden.[...] Zondag krijgen we in de loop van de dag te maken met een actieve storing en gaat het langdurig regenen." (bron: buienradar.nl/actueel)

We moeten het maar afwachten. Jammer Lisa, maar we krijgen vast nog meer kansen. Het motorseizoen is dit jaar tot nog toe helaas wel behoorlijk flut geweest :-( Najah, had ik maar een pekelfiets moeten kiezen ipv een blingbling, hahaha!
 
Bijzonder is dat de prognose voor zondag volgens buienradar nu is dat het op zondag vanaf 04:00u droog blijft en dat de kans op regen de rest van de dag niet boven de 25% uitkomt...en áls er wat valt is het 0,0 mm. Te verwaarlozen, dus.

:]
 
Nou, ik ga graag mee! En mijn man ook. Een paar spatjes maken mij niet uit. Maar als het de hele dag miezert of als er een paar flinke plensbuien vallen, dan is de lol er snel vanaf. We zullen het wel zien, ik kijk zondagochtend wel op buienalarm voor de actuele verwachtingen. Die is volgens mij betrouwbaarder ;-) Doe je de deelnemerslijst nog even updaten?
 
Ik had mij in eerste instantie aangemeld voor as zondag maar heb helaas afgelopen week mijn motor verkocht (en heb nog geen nieuwe), ik meld me bij deze dus af.
 
Hallo allen,

A.s. Zondag ben ik weg met mn viendin.
weet niet waar jullie dan in de middag zijn (als de tour dan al niet voorbij is)

dus denk dat het verstandiger is, om voor nu af te melden voor de rit.

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
okee, het topic vluchtig doorgelezen te hebben en als ik niks over het hoofd zie, denk ik dat we met een man/vrouw of 5 zijn.

Saabert
X20DTL
Klaar+vent

aSandWalker ovb

aangezien Asfaltkouwer niet meer gereageerd heeft, ga ik er vanuit dat hij/zij niet meegaat.

reserveren bij de lunchlokatie zal voor 5 man (oh nee: 5 personen. het moet tegenwoordig :r :r genderneutraal :r :r ) toch niet nodig zijn? waar was dat ook alweer :+ _O-

voor degenen die uit via de A1 door de ballenbak van Het Gooi rijden:
- bij Restaurant De Witte Bergen af spreken en dan samen verder rijden? van daaruit is het ongeveer 40 minuten (voornamelijk snelweg) rijden naar Paleis 't Loo.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan