Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een beetje USB voeding is toch al snel 1..1.5 ampère? (En soms al 2.5 ampère)

Volgens mij kom ik nu weer bij DickO uit met zijn batterij aan armaturen. :+ :t

full


DickO in "Het grote GSX-F topic deel 11"

Update: DickO in "Het grote GSX-F topic deel 11"
 
Laatst bewerkt:
geen tip waar ik zon setje kan kopen, dat ik in een keer alles in huis heb :) ?
Ga zelf altijd naar een speciaalzaak.
Ze verdwijnen steeds meer, maar er zal vast wel een elektronica zaak bij jouw in de buurt zitten.
Die weet ook wat je nodig hebt als je het plan verteld.

Als je niet wil snijden in je stadslicht draad, kun je een scotchblokje gebruiken.
Is eigenlijk alleen bedoeld voor testen en niet voor een permanente verbinding.
Maar wel makkelijk in gebruik.
 

U vraagt wij draaien :+

Trouwens hoe valt de Duitse degelijkheid ?
Ik klik thuis wel even straks. _O- :t

Kon hem ook even op Facebook opzoeken, maar dit is beter.

Morgenmiddag weer naar Zandvoort hoop ik. *O*
Nu alweer sinds donderdag met de auto.
Slecht weer en storm enzo. :+ :+ :$

De eerste sessie een paar weken geleden was top. :}
Drie seconden langzamer dan op de RSV4, maar we mochten slechts tien minuten totaal rijden wegens een ongeluk.
Dus er zit nog meer in het vat.

En op de openbare weg is het een super relaxte fiets, zeer intelligente electronica.
Vooral de koppelingsassistent met optrekken werkt onzichtbaar maar 100%.
Je kan hem gewoon niet laten afslaan.. geen idee hoe ze dat doen, want aan het toerental zie je niets. 8-)

Alleen de gearing mag wat langer, wil nog kijken naar een kleiner achtertandwiel.
Voor is er geen ruimte helaas... (Rechte stuk Zandvoort 11.000 Rpm in zes :? al voor start/finish)
 
Laatst bewerkt:
Ik klik thuis wel even straks. _O- :t

Kon hem ook even op Facebook opzoeken, maar dit is beter.

Morgenmiddag weer naar Zandvoort hoop ik. *O*
Nu alweer sinds donderdag met de auto.
Slecht weer en storm enzo. :+ :+ :$

De eerste sessie een paar weken geleden was top. :}
Drie seconden langzamer dan op de RSV4, maar we mochten slechts tien minuten totaal rijden wegens een ongeluk.
Dus er zit nog meer in het vat.

En op de openbare weg is het een super relaxte fiets, zeer intelligente electronica.
Vooral de koppelingsassistent met optrekken werkt onzichtbaar maar 100%.
Je kan hem gewoon niet laten afslaan.. geen idee hoe ze dat doen, want aan het toerental zie je niets. 8-)

Alleen de gearing mag wat langer, wil nog kijken naar een kleiner achtertandwiel.
Voor is er geen ruimte helaas... (Rechte stuk Zandvoort 11.000 Rpm in zes :? al voor start/finish)

Zal morgen allicht beter zijn als vandaag, mogen we hopen tenminste.

Veelal wil je niet weten hoe ze al die elektronische foefjes laten werken, ga je anders van rijden.
Het is ook een meer toergerichte machine, grote kans dat je met een langere gearing nog steeds de zelfde snelheid behaalt alleen in een langere tijd.
Over het algemeen zijn ze min of meer zo afgesteld dat je de topsnelheid bereikt als je ook de toerenbegrenzer bereikt in de hoogste versnelling.
Als dat het enige minpuntje is *O*
 
Zal morgen allicht beter zijn als vandaag, mogen we hopen tenminste.

Veelal wil je niet weten hoe ze al die elektronische foefjes laten werken, ga je anders van rijden.
Het is ook een meer toergerichte machine, grote kans dat je met een langere gearing nog steeds de zelfde snelheid behaalt alleen in een langere tijd.
Over het algemeen zijn ze min of meer zo afgesteld dat je de topsnelheid bereikt als je ook de toerenbegrenzer bereikt in de hoogste versnelling.
Als dat het enige minpuntje is *O*
Drie tandjes minder zou wel fijn zijn in het algemeen.
Draai nu 500 toeren meer op de snelweg dan met de Raptor of RSV4.
En zestig in de bebouwde kom is nu ook weer in zes te doen. O-) (Lijkt wel een GSX-F dus)

En zal inderdaad niet sneller rijden daardoor of meer over hebben, want ze is elektronisch begrenst op iets van 259 km/u.
En 11.000 toeren is al 241 km/u en dat rij ik dus al voor start/finish. :')

Normaal gesproken kwam ik hoog in drie, vier de laatste bocht uit, nu in vijf. :?
 
ik moet eerlijk bekennen dat ik er zo weinig zin in heb om alles uit elkaar te halen en super netjes te maken :N
:^
ik ga volgende week 2 dagen naar luxemburg en dan moet de navi werken haha
Ik moet mogelijk volgende maand voor enkele korte periodes naar Dusseldorf. Ik zou me misschien eens moeten haasten mijn givi kofferset te monteren ...
dus gewoon monteren, van netjes maken (laten zandstralen en poedercoaten) zal er in dat geval geen sprake zijn dus ...
 
:^Ik moet mogelijk volgende maand voor enkele korte periodes naar Dusseldorf. Ik zou me misschien eens moeten haasten mijn givi kofferset te monteren ...
dus gewoon monteren, van netjes maken (laten zandstralen en poedercoaten) zal er in dat geval geen sprake zijn dus ...

na 9 maanden verbouwen aan mijn huis ben ik voorlopig uitgeklust -O- haha
 
na 9 maanden verbouwen aan mijn huis ben ik voorlopig uitgeklust -O- haha
Daar hebben wij een ander probleem ... wellicht zeer moeilijk tot onmogelijk om de nodige verbouwvergunningen te krijgen om te mogen verbouwen ... heel oud huis ...

... ik ben nu aan het uitpluizen om "achterdeurtjes" te vinden B|

Door al deze zorgen zit het sleutelen aan de motor ook niet echt in mijn hoofd. Enkel noodzakelijk onderhoud en herstellingen. Meer niet.

Maar die kofferset zou nu wel super handig zijn als ik effectief enkele keren voor een weekje naar Dusseldorf moet.

Gewoon zorgen voor de nodige bouten en moeren en de slechte lak afpellen en licht opschuren en met een spuitbusje zwarte lak erover. Niet perfect, maar zo ga ik het proberen te doen.
 
ik moet eerlijk bekennen dat ik er zo weinig zin in heb om alles uit elkaar te halen en super netjes te maken :N

ik ga volgende week 2 dagen naar luxemburg en dan moet de navi werken haha

Bedoelde het precies zoals het er stond, was niet aan u gericht.

Mijn eerdere tips waren ook niet gericht op het netjes inbouwen. Maar wel op degelijkheid.
Als je in het buitenland komt te staan met elektronische storingen of lege accu wordt je daar niet blij van lijkt me. De boel netjes wegwerken en/of aanpassen kan altijd later wanneer daar meer tijd voor is. ;)
 
Bedoelde het precies zoals het er stond, was niet aan u gericht.

Mijn eerdere tips waren ook niet gericht op het netjes inbouwen. Maar wel op degelijkheid.
Als je in het buitenland komt te staan met elektronische storingen of lege accu wordt je daar niet blij van lijkt me. De boel netjes wegwerken en/of aanpassen kan altijd later wanneer daar meer tijd voor is. ;)

true that, morgen ga ik het fiksen even kijken heb al een zekeringhouder liggen enzo dus dat gaat goed komen, nu nog heel even kijken of ik hem achter het contact zet, electronica zaak gevonden in de buurt :)

nog een vraag: weet iemand zo wat voor lamp er in de koplamp hoort? is dat H4? (ik krijg m er ook niet uit.. :? )
 
true that, morgen ga ik het fiksen even kijken heb al een zekeringhouder liggen enzo dus dat gaat goed komen, nu nog heel even kijken of ik hem achter het contact zet, electronica zaak gevonden in de buurt :)

nog een vraag: weet iemand zo wat voor lamp er in de koplamp hoort? is dat H4? (ik krijg m er ook niet uit.. :? )
H7

Zit met een klemmetje,
xenon-verlichting-inbouwen-VW-UP-stap-3.jpg


Induwen en eruit haken zeg maar. Afbeelding is niet exact maar ter illustratie van het systeem.
 
oja, ik snap t, alleen ziet het er bij mij anders uit, krijg die witte kap al niet weg maar ga zo toch de kuip ff open maken dus dan kan ik t beter zien :)
 
Als je de rubberen hoes eraf haalt, zou je de ijzeren klem moeten kunnen zien. Zeker als de zijkap eraf is. Scharnierpunt zit aan de buitenzijde van de motor. Dus de beugel zou je in moeten drukken aan de kant bij het midden van de motor.
In principe zou je dan de houder met de lamp er uit moeten kunnen pakken.
Het is uit mn hoofd een H4 houder die een H7 lamp behuisd.
 
Zo, gisteren na dagen van regen eindelijk de nieuwe achterband even wat in kunnen slijten. Nog niet tot het randje, maar dat komt nog wel.

full



En wat een genot die progressieve vering. De fiets voelt echt stabieler en je hoekt hem veel lekkerder door die bocht heen. Waarom worden motoren niet standaard af-fabriek met dergelijke veren afgeleverd!
 
Zo, gisteren na dagen van regen eindelijk de nieuwe achterband even wat in kunnen slijten. Nog niet tot het randje, maar dat komt nog wel.

[afbeelding]


En wat een genot die progressieve vering. De fiets voelt echt stabieler en je hoekt hem veel lekkerder door die bocht heen. Waarom worden motoren niet standaard af-fabriek met dergelijke veren afgeleverd!
:t
Waarom zit het er niet standaard op? Kostprijs.
Productie is duurder en om de zelfde procentuele marge aan te houden wordt de fiets aanzienlijk duurder.
Bas van Hyperpro zei me ooit, originele veren kosten zo'n €10.
 
:t
Waarom zit het er niet standaard op? Kostprijs.
Productie is duurder en om de zelfde procentuele marge aan te houden wordt de fiets aanzienlijk duurder.
Bas van Hyperpro zei me ooit, originele veren kosten zo'n €10.
Ik heb wel eens een avondje met Bas doorgebracht. _O-

Er zat wat tegen in de montage.
Volgens mij tegen 23.00 verliet ik Alphen.
Bas ging door totdat het opgelost was.
:}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan