Het MT-07 Tracer topic - deel I

Oh ja heb ondertussen de HiD-Leds maand in dienst en schijnbaar merkt het blikvolk nu toch wel dat er een motorfiets door de file komt gesjeesd. De standaard verlichting van de Tracer700 was ronduit ondermaats imo.
Begrijp niet dat Yamaha daarop bespaard heeft, gezien ze met de Tracer900 een uitstekende koplampunit in hun magazijn hadden liggen.
 
Ik heb het relais inmiddels gevonden, zat vlakbij de 12v aansluiting waar ik toch al moest zijn en dan heb ik geen gedoe met weerstandjes en overal bruggetjes in de kabels.

Welke HiD led heb je?
 
Inmiddels de LED knippers binnen, iemand enig idee hoe ik die dingen fatsoenlijk kan fixeren, want ik heb nu verschillende afdekplaatjes (denk niet de goede), maar wat die doen is enkel afdekken en niet fixeren, zodat ze niet alle kanten opvliegen.
 
Net terug van Isle Of Man
Het baby Tracer'ke heeft dat uitstekend gedaan, zelfs zo goed dat ik de volgende 14 dagen angstvallig mijn brievenbus moet in't oog houden.
Heb goei keuze gemaakt als 2e moto'ke.
Mezelf goed geamuseerd,remmen en vering zijn iets of wat ondermaats.
Daar is zeker ruimte voor beterschap, maar dat zal dan plenty geld kosten.
ABS heeft nooit ingegrepen bij harde rem-maneuvres en dat is op zich wel lovenswaardig.
Vering zal ik wellicht een upgrade geven over de winter en uitlaatgeluid krijgt ook een update.

kuPV_x-j00qTpNuzV5P-umu-36iHUVXj24I5CZtFYZHPZ6lszw24PZwB-ax-2Hja6ND6hlhonazDkmcrHplK9DmgOjdGpmhj59WMsAzmcxqa8OJzPJc1en7rB6BXDl4wZwDTAxzxR4dOckuKB7SWsNpEQBC4y2OjSVdKwuxNUFvPV5k1VQR7yc2YrhnqjqbiSCJdLnLNwuXmqiuYol3H9TXoK2Kg3eTPNph6kbgR1o88EfOroD-yJTiVesnVSif6vu3eHfK480Ozq1GJFGx3OOqWJEXoDmqlIt42Dl9qJQ_OWL4anWkOm3_iY6C_ysK_QRNTSZYuzkfkrlv8vSxHly2gaH2DCF0cWX7pHtlMfWaDp_vci5e-S-Mtly0Nm_i9CAlEL_Y1pz5D5oJXwGfr67Y6KuXZda_slXme3fmO6zYEUZykPRkSJ4rlPi9v_BwLS-No53yLIwnS34LIj50G2uyrX6lG-iE0bNNTsXUjs4KvvXkIARTTQZJRicYofouothzvoW61cDWMu4wamgp7MiIAfAiifKVSIfSqGGmMVwyffKDkj0AQ1NAmDpdbNzKkqhP9o2tGPB0GnirkvPpGxVPZgy8EuqNd1jb-I8Y1eezMMU7tnaKJ1Q=w389-h219-no
 
Inmiddels de LED knippers binnen, iemand enig idee hoe ik die dingen fatsoenlijk kan fixeren, want ik heb nu verschillende afdekplaatjes (denk niet de goede), maar wat die doen is enkel afdekken en niet fixeren, zodat ze niet alle kanten opvliegen.


begrijp niet goed wat je bedoeld met fixeren?

mijn setup ziet er zo uit een tail tidy met de juiste gaten op de juiste plek

7Qfa35H5zpnLGU39sdZa6pwgnMWs3QGtuwF2C1878MXb-svNbr1kpI7zDKYqgJEk9thYFQ2IyTU8ftOU2KelkkVxWUDIBgZgQd8HWCfQm6bnd5PxQcBRILUqdtD6p3ddEcq7M-NVgL_Sk3P1WeFwxiQcZpOzodR_TEqSYLFEwEK4Qzq3CrjSUaCaS1aajOPYxNAaf7GCUVkZKTojPyJLsU7_SmpTIcZqpZl78YEGS_8IaNTI6DCvUQTVInGYc2TtgwB-WdySGeKqGxUIipv465jgflvpE3SQaTULF1kJ0IvUf7I2nMyPADZz1drTcYvVeHRXY-f-dWgOVFLAlnAn-ZBMj3hHOw_3Z31urw5G4Rkj4pcgvmyHx4pqXYMsd8hVJP8aKLmpOEIbU-dl0Imtta_NvENGr2nQ_5S2bl0kpbaLLUsAqi2RKCHFeNhASDZ8TN2I3aoO4i10AUu5tH_cwrehHrzefAaa2YjQ00P5D5WhBX54_rDKfSQhA-dQ51wNiuNJQATjzKLJig-kpo623aWccds27LAc8QwLGlx46I79ftwXhVmi8oTftviDO70X3WMmXgMwS5_y36Aak-Abs8rIEMYIUxoUUcLP6Mpw2EvTyhqgSnwvmQ=w1163-h654-no
 
Ik heb het al opgelost. Ik heb dus van die metalen plaatjes gekocht, maar die gaan op het gat en zweven dus los eigenlijk. Er is niks wat er in valt op de markt lijkt het... heb een stuk rubber gepakt, daar dezelfde vorm uitgesneden en aan de achterkant gedaan. Dat rubber klemt de boel zo goed als je het strak aandraait dat de knippers netjes op hun plek blijven zitten.
 
Net terug van Isle Of Man
Het baby Tracer'ke heeft dat uitstekend gedaan, zelfs zo goed dat ik de volgende 14 dagen angstvallig mijn brievenbus moet in't oog houden.
Heb goei keuze gemaakt als 2e moto'ke.
Mezelf goed geamuseerd,remmen en vering zijn iets of wat ondermaats.
Daar is zeker ruimte voor beterschap, maar dat zal dan plenty geld kosten.
ABS heeft nooit ingegrepen bij harde rem-maneuvres en dat is op zich wel lovenswaardig.
Vering zal ik wellicht een upgrade geven over de winter en uitlaatgeluid krijgt ook een update.

de remmen voldoen prima, mits je de vering aanpast.
je zal merken dat de Tracer dan (veel) beter te doseren valt.
 
Vortex zo is perfect, hartelijk dank. Binnenkort r6 gashendel, led breedstralers en les koplamp op mijn tracer. Hij moet ook winter-proof gemaakt worden, heeft iemand een hogere ruit, handkappen en eventueel zelfs been deflectors. Hij is mij namelijk te koud voor de winter.
Ik dacht zelf aan bashguards voor de handkappen of anders stuurmoffen.
Ook tikt mijn tracer wel eens, lijkt vannuit de achterbrug\wiel\rem te komen. Een harde mechanische tik bij optrekken en soms remmen. Meestal niet maar met genoeg regelmaat om op te vallen. Monteurs hebben de achterkant eraf gehad en alles gesmeerd en toen leek het een tijdje weg maar nu is het terug. En iets in mijn cockpit trilt, rammelt, anderen dit ook al gehad?
16500km alweer gepasseerd, feb was ie nieuw zucht
 
kostentechnisch een leuke motor die Tracer 700:

Heb er nu 20.000km op staan en buiten een keer olie verversen, is er nog niks vervangen.
Ook de originele banden zitten er nog steeds op :)
en nee: ik rij niet enorm rustig.
Ik rij iedere dag 150km woon-werk verkeer, waarvan 10km binnendoor en de rest snelweg (wel andere vering gemonteerd, dat scheelt).

zaterdag de 20.000km beurt en dan o.a. nieuwe banden, maar de rest (ketting, remblokken e.d) zien er nog prima uit
 
Laatst bewerkt:
Hier ook mijn eerste verlag. Er zit nu 12.500 km op en ik ben zeer tevreden.
Waanzinnig blok, enorm zuinig en best sturend motor ooit. Wel heb ik vrij snel de achterveer (met veervoorspanningsknop) door Hyperpro laten vervangen en dat scheelt een hoop. Het verbazende vind ik, dat de Tracer 700 zowel superlicht stuurt, maar ook erg stabiel is bij hoge snelheid. Vaak worden lichte fietsen toch wat minder stabiel.

Achterband ging 8500 km mee (inclusief circuitdag, rubbervretend Engeland/Wales en bijna alle andere kilometeters in de bergen).
Voorband 12500 km. (+ rubbervretend Schotland)

Ook met zijn 2en gaat die als de brandweer.
Enige minpuntje is het dashboard. Dat vind ik spuuglelijk en toerenteller is niet afleesbaar met die miniblokjes helemaal onderin. Gelukkig heb je hem ook niet echt nodig.
Benzinemeter vind ik het grootste probleem. Soms gaat die al na 200 km op reserve. Dan tanken en kan er net 9 liter bij :(. Je zet hem uit met ongeveer 200 km en 2 blokjes op de benzinemeter. Daarna opnieuw starten levert bijna altijd op, dat die al op reserve gaat.
 
kostentechnisch een leuke motor die Tracer 700:

Heb er nu 20.000km op staan en buiten een keer olie verversen, is er nog niks vervangen.
Ook de originele banden zitten er nog steeds op :)
en nee: ik rij niet enorm rustig.
Ik rij iedere dag 150km woon-werk verkeer, waarvan 10km binnendoor en de rest snelweg (wel andere vering gemonteerd, dat scheelt).

zaterdag de 20.000km beurt en dan o.a. nieuwe banden, maar de rest (ketting, remblokken e.d) zien er nog prima uit

Voldoet de gewone vering niet voor de snelweg?
Hoe is het met de wind, houdt het standaard scherm vd Tracer 700 je genoeg uit de wind?
Welke vering heb je er nu op?
 
Als je eenmaal met goede vering hebt gereden, wil je niks anders meer, derhalve krijgt iedere motor van mij andere vering. In dit geval Hyperpro.

Scherm is standaard. Ik heb nergens last van. (ben 1.95m en heb een verhoogd zadel)
 
Als je eenmaal met goede vering hebt gereden, wil je niks anders meer, derhalve krijgt iedere motor van mij andere vering. In dit geval Hyperpro.

Scherm is standaard. Ik heb nergens last van. (ben 1.95m en heb een verhoogd zadel)

Bedankt voor je reactie!

Twijfel zelf tussen een echte naked bike of toch maar een schermpje.
Hoor toch wel veel mensen in mijn omgeving die dat aanbevelen ivm wind ( snelweg ), en ( beetje ) regen.
ik vind zonder scherm altijd mooier maar misschien is met toch handiger...
 
Relic ik heb jaren afgewisseld, mijn k75rt in de winter en somers alles eraf en naked. Wil echt niet meer zonder scherm en eigenlijk kuip in de winter
 
Terug
Bovenaan Onderaan