Storm; waar staat de motor?

Kijk eens goed! Loefzijde zal je bedoelen??

Een boom zal altijd naar de lijzijde vallen.
Dan is er niks aan de hand als de auto aan de loefzijde staat.


Als je goed leest zeg ik dat de boom aan de lijzijde van de auto lijkt te staat, dus de auto aan de loefzijde van de boom. Dus dat daarom de boom niet over de auto gevallen is.

Of begrijpen we elkaar niet?
 
Ik heb em warm in de garage staan. Op het werk altijd op de bok in het vak voor scooters / motoren. Afhankelijk van de wind dus voor/achter of zijkant...
 
Als je een WA plus verzekering neemt dan zit daar meestal ook stormschade bij in. Wellicht heb je al WA-plus en kan je dus je schade claimen. Er moet wel formeel storm zijn dus een bepaalde windkracht.

Verdere tips voor zover niet al gegeven.

- Liever op de zijstandaard dan de middenbok
- Niet dwars op de wind zetten.
- Niet bij doorgangen tussen en onder gebouwen of op de hoek
 
Wellicht ook een beetje een storm in een glas water???
Had verleden week woensdag met die toch best wel harde wind mijn Yamaha Xmax250cc lichte motorscooter buiten staan op het werk.
Met de kop VOL in de wind op een open vlakte waar de wind er vol overheen en langsop kon gaan, op de middenbok en dekzeil erover heen.
We hebben het hier over een vrij lichte motorscooter die ten opzichte van een beetje echte motor toch echt niet veel weegt.
Werkelijk geen centje pijn en zelfs het dekzeil hield het keurig op zijn plek.
Dus..........het zal allemaal wel meevallen.
We zitten tenslotte niet op de bovenwindse eilanden.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Wellicht ook een beetje een storm in een glas water???
Had verleden week woensdag met die toch best wel harde wind mijn Yamaha Xmax250cc lichte motorscooter buiten staan op het werk.
Met de kop VOL in de wind op een open vlakte waar de wind er vol overheen en langsop kon gaan, op de middenbok en dekzeil erover heen.
We hebben het hier over een vrij lichte motorscooter die ten opzichte van een beetje echte motor toch echt niet veel weegt.
Werkelijk geen centje pijn en zelfs het dekzeil hield het keurig op zijn plek.
Dus..........het zal allemaal wel meevallen.
We zitten tenslotte niet op de bovenwindse eilanden.
Vr gr
Bij windkracht 10 vind je die scooter op zijn kant ergens terug in de goot en de hoes in de restanten van de bomen.
 
Laatst bewerkt:
Honda VFR 750 '89 zonder dekzeil op de middenbok. Omgewaaid bij windkracht 8. Gelukkig verzekerd. Niet gehouden aan alle andere tips die ik net gaf maar het kan dus wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan