Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor circuit? Bos zijn niet de stilste pijpen...


Yep voor op het circuit 2018 tesamen met de titanium dikke GSXR1000 bochten :t

Jawel hoor Roy deze uitlaten van BOS zijn erg stil ;) BOS heeft een diepe saaie toon vergeleken met mijn huidige Laser Hotcam }) de herriepijp.
 
Met wat voor tijden? Want dat is wel van belang.
Ik ga in z'n 6 onder de meting door.

Laatste keer constant rond de 2:00. Waarom is dat van belang eigenlijk?

Met mijn 750 haal ik de veenslang net in zijn 5, de 6 gebruik ik de hele ronde niet. Ik kom in 4 of net in 5, dus sowieso hoog in de toeren, langs het paaltje.
 
Ben benieuwd a.s maandag Roy vrees het ergste ,regenval of op z'n minst kwakkelweer . Hoop morgen alsnog mijn quick-shifter binnen te krijgen zodat ik deze maandag kan uittesten.
 
Laatst bewerkt:
Laatste keer constant rond de 2:00. Waarom is dat van belang eigenlijk?

Met mijn 750 haal ik de veenslang net in zijn 5, de 6 gebruik ik de hele ronde niet. Ik kom in 4 of net in 5, dus sowieso hoog in de toeren, langs het paaltje.

Sneller is meestal meer toeren-geluid.
Maar dat zijn al nette tijden ja :)

Ben benieuwd a.s maandag Roy vrees het ergste ,regenval of op z'n minst kwakkelweer . Hoop morgen alsnog mijn quick-shifter binnen te krijgen zodat ik deze maandag kan uittesten.

We wachten maar af, heb al eens eerder tig keer banden gewisseld en nog de hele dag droog gehad.
Neem je je tent iig mee?
 
Mijn God

Ik weet niet wat ze bij Suzuki dachten, maar waar het knipperrelais zit is wel de laatste plaats waar ik hem zou "ontwerpen"
Het is het feit dat ik ziekelijk lui ben -en daardoor heel inventief- en het goed ging, dat ik niet de hele kont eraf hoefde te schroeven

Ding zit dus ondersteboven in een bracket in je achterste subframe tussen je zadel en je buddy, omsloten door staal
eruit trekken kan niet, ten eerste weerhaakjes in de socket, ten tweede zit het relais tegenovergesteld van waar je hem kunt bereiken, en in je buddy zit er een groot stuk plastic voor
en 'eigenlijk' moet de kont er af om de bout aan de bovenkant die hem vasthoud los te draaien |(

Gelukkig zit het vast met een flensbout, die je kunt bereiken via de achterkant over je buddyslot heen
ondanks de korte slag die je kunt maken met een sleuteltje 10 kan hij dus wel los
en omdat het een flensbout is kun je mb.v. het sleuteltje er op te houden en de bracket er tegenaan te douwen, de boel weer vast op z'n plaats krijgen
(voorwaarde dat je hem net aan het schroefdraad gehangen krijgt)

...Now you know, and knowing is half the battle!
 
Laatst bewerkt:
Ik schroef alles gewoon los dat werkt fijner en uiteindelijk sneller ;)

Alhoewel ik vanmiddag alsnog besloten had om mijn quick-shifter te monteren.Toen de stekertjes en kabeltjes met wat frotten erin gevist :)

Raad eens, de QS werkt ook nog eens *D
 
Elke keer alles los en weer vast word het niet beter van
Ik had ook zeker niet sneller geweest als ik de hele kont eraf moest schroeven
daarbij heb ik geen voorraad van die mislukte plastic *&%O#-punaises die suzuki gebruikt om de boel bij elkaar te houden
(wat helemaal lekker is, is dat die pinnetjes beter plastic zijn als de kuipen en bij sommige punten de gaten langzaam uitslijten)

Moet wel zeggen dat ik blijer ben geworden met de spiegels als dat ik verwachte
als bijkomend voordeel dat ze korter en lichter zijn, trillen ze ook minder, waardoor ik een veel scherper beeld heb
 
Laatst bewerkt:
Elke keer alles los en weer vast word het niet beter van
Ik had ook zeker niet sneller geweest als ik de hele kont eraf moest schroeven
daarbij heb ik geen voorraad van die mislukte plastic *&%O#-punaises die suzuki gebruikt om de boel bij elkaar te houden
_O-

Het is idd troepzooi zou elk motormerk deze punaises niet gebruiken dan ? Heb eigenlijk nog nooit een andere motor aangeraakt met sleutels als een Suzuki ?
(wat helemaal lekker is, is dat die pinnetjes beter plastic zijn als de kuipen en bij sommige punten de gaten langzaam uitslijten)

Moet wel zeggen dat ik blijer ben geworden met de spiegels als dat ik verwachte
als bijkomend voordeel dat ze korter en lichter zijn, trillen ze ook minder, waardoor ik een veel scherper beeld heb

Mooi toch dan heb je iets gewonnen :t

Als ze korter zijn kan je dan wel lang je armen/ellebogen afkijken ? Ik zag op mijn K4 niks nul komma nada nul niks :N .De SRAD daarentegen die had badkamer spiegels on board zo groot als ze zijn :+
 
Laatst bewerkt:
Als ze korter zijn kan je dan wel lang je armen/ellebogen afkijken ? Ik zag op mijn K4 niks nul komma nada nul niks :N .De SRAD daarentegen die had badkamer spiegels on board zo groot als ze zijn :+

Voor normaal ontspannen rijden heb ik ze iets meer naar buiten moeten wijzen, wat inhoud dat ik niet direct meer achter me kan kijken, tenzij ik me armen naar buiten beweeg, voorheen moest ik inderdaad m'n ellebogen intrekken om dat te kunnen

Als ik sportiever ga rijden, ga liggen en m'n armen intrek, ben ik zo breed niet :P
 
Ja hoop werk vandaar niet veel tijd om mee te lezen.. Maar het gaat goed. Geloof dat het goed komt met je qs, Haha. Kan je de focus op anderen dingen leggen tijdens circuit rijden.
 
Ja hoop werk vandaar niet veel tijd om mee te lezen.. Maar het gaat goed. Geloof dat het goed komt met je qs, Haha. Kan je de focus op anderen dingen leggen tijdens circuit rijden.


Mooi dat het klussen goed gaat Rick :t

Mijn dag vandaag was ruk geen meter gereden behalve dan naar de tech keuring toe _O-

Zou met Roy sessie 1 rijden zet ik de SRAD voorvelg erin loopt de remschijf aan ? Lang zitten klooien bleek later dat ik de remschijf spacers vergeten was eraf te halen.Sessie 1 hierdoor gemist. :+

Sessie 2 regenbanden gestoken had uren de tijd ervoor droogde het plots te snel op voor regenbanden.Sessie 2 gemist :P

Sessie 3, Roy kwam de pitbox in gestormd ja droogweer banden monteren Willem :? Alweer banden wisselen dus.Motor was klaar , ik was klaar ervoor :9 :]

Loop ik naar de auto om de regenbanden vast op te ruimen gaat deze niet van het alarm en slot af :( Met de sleutel deur geopend alarm gaat dan natuurlijk af. Alles geprobeerd en ook met de reserve sleutel welke ik voortaan standaard mee neem sinds Roy }) gezocht heeft naar mijn sleutel jaren geleden.

Alarm ging telkens af dus motorkap omhoog en de kabel doorgeknipt naar de sirene en dat hielp geen lawaai meer _O- Maar ik kon wel rijden enkel met gevaarlichten aan die bleven knipperen vanwege het alarm :( .

Toen de keuze gemaakt om niet meer te rijden en op weg te gaan naar de Audi dealer.In de hoop dat zij het konden maken?Kom ik daaraan en wat denk je......ja probleem was plots weg ?? Heb iets soortgelijks 2 maanden geleden ook al eens gehad maar men kon niets vinden.Nu gaat het alarm eruit het is al oud, vermoedelijk een storing in de computer .

Sessie 3 niet gereden maar vandaag wel veel geleerd waarin ik moet verbeteren.Ben te traag met wisselen en moet sneller keuzes maken.Had de oude regenband ook mee moeten nemen had dan gewoon gereden.Vond zonde (sessie 2) om de nieuwe regenbanden te verhoeren op het droge asfalt.

Nu ga ik 3 okt nogmaals rijden moet de motor testen.En ik ga wat wiel hoogte bokken maken zodat het wisselen sneller gaat.Soms had ik 3 handen nodig dat werkt natuurlijk nooit in je eentje.
 
Laatst bewerkt:
Ja het zat je niet mee vandaag.

Bij mij ook niet zonder slag of stoot maar wel P3 overall als vergoeding!


Jij ging als een speer in de regen :t Mooi is dat als niemand je bij kan houden.Die mannen in de pitbox waar ik bij in zat waren er al bang voor dat zoiets zou gebeuren _O- *D

Het was idd jammer dat jij door die accu pech 8 plaatsen moest weggeven B| Al met al P3 overal is *O* *O* *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan