Kawasaki versys 650 deel 4

Ik heb die MRA met spoiler inderdaad, voglens mij standaard op de traveller versie (1e gen)

Turbulentie nu op de bovenkant van de helm, wat veel lawaai maakt.

Merk eigenlijk weinig veschil in de stand van de ruit....

Ik zit ook over een lagere ruit te denken, liever de wind geheel op mijn helm, dan alleen turbulentie op de bovenkant.
 
Ik heb die MRA met spoiler inderdaad, voglens mij standaard op de traveller versie (1e gen)

Turbulentie nu op de bovenkant van de helm, wat veel lawaai maakt.

Merk eigenlijk weinig veschil in de stand van de ruit....

Ik zit ook over een lagere ruit te denken, liever de wind geheel op mijn helm, dan alleen turbulentie op de bovenkant.

Die MRA is ook veel te laag. Maar op de eerste en tweede generatie versys is een hele hoge ruit geen gezicht vrees ik.
Bij de nieuwe modellen is het wat anders door de andere kuip.
Maar een lage ruit zit je niet in de herrie, da's waar
 
Die MRA is ook veel te laag. Maar op de eerste en tweede generatie versys is een hele hoge ruit geen gezicht vrees ik.
Bij de nieuwe modellen is het wat anders door de andere kuip.
Maar een lage ruit zit je niet in de herrie, da's waar




Ik plaats in de winter een verhoogde ruit van givi en is optisch weinig lelijk aan persoonlijke mening. En daardoor zit ik lekker volledig uit de wind. Wel nadelig is het verbruik dat met 1,5 liter naar boven gaat. Maar ik laat dat wel op de laagste stand staan want anders moet ik er door kijken en nu kan ik er net boven kijken.
 
Verbruik kan ik bij mijne niet zeggen of de ruit van invloed is, ik hou het verbruik niet zo nauwkeurig bij.
Ik ben er wel blij mee zo.
Volgende punt wordt de koplamp. Sta een beetje in dubio of ik er weer ledlampen in zet, of een complete koplampunit koop met al ingebouwde projectors met xenon. Internet staat er vol mee :Y
Keuzes... :P
 
Afgelopen week lekker geklust aan de Versys. Eerst op dinsdag een middag in Werkendam bij Hyperpro geweest voor nieuwe keerringen in de voorvork en toen deze toch open lag was dat een goede smoes om nieuwe veren te monteren. Voor de balans ook de achterveer vervangen. Vrijdagavond de originele uitlaat er onder vandaan en vervangen door een Laser Extreme. Volgende klusje is een Scottoiler, net op tijd voordat het slechte weer begint.
 
Gezien het weer kon je inderdaad beter klussen aan de motor in plaats van te gaan rijden. Wat een bagger weer :(
Ben zelf ook een beetje bezig geweest aan de bike. Las een tip op de 1000 forum over het iets kantelen van het windscherm. Dus dat heb ik ook geprobeerd, nu alleen nog rijden om te kijken of het een positief effect heeft.
Tevens mijn koplamp voorzien van ledverlichting. :9~ Wat een verschil met halogeen zeg. Dit is nu eindelijk exact dezelfde kleur als die van de mistlampen. Heb er nog niet mee in het donker gereden vanwege het slechte weer, maar dat komt eerdaags wel als ik na m'n vakantie weer moet gaan werken.
Heb gelijk ook die module om beide lampen te laten branden ervan tussen gehaald. Denk dat ik er net mee op tijd was, want zag aan de staat van de bekabeling dat het niet goed was. Zelfs de stekker op de polen van de lamp was lichtelijk gesmolten. Hoe dat kan.....schiet mij maar lek, ik weet het niet. Het werkte wel, want beide lampen brande.
Dan maar voortaan met een enkele lichtbundel over straat.
 
Afgelopen week lekker geklust aan de Versys. Eerst op dinsdag een middag in Werkendam bij Hyperpro geweest voor nieuwe keerringen in de voorvork en toen deze toch open lag was dat een goede smoes om nieuwe veren te monteren. Voor de balans ook de achterveer vervangen. Vrijdagavond de originele uitlaat er onder vandaan en vervangen door een Laser Extreme. Volgende klusje is een Scottoiler, net op tijd voordat het slechte weer begint.

Heb jij hem ook bij dekker vandaan uit de restpartij? Welke db killers heb je er bij?

Ik blijf die van mij erg luid vinden namelijk..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag weer een allroad ritje gedaan. Was diepe blupper en water op sommige stukken maar geen enkele keer vast gereden of de aarde gekust. :t :Y
 
Laatst bewerkt:
hier wat foto's van de versys en van het groepje
full
 
@MaartenP, nee de mijne komt van Marktplaats, een gebruikte, voor de helft van die van Dekker. Ik heb de lange killers erin. De uitlaat is inderdaad aanwezig maar vergeleken met de originele uitlaat is alles luid volgens mij. Qua rijden vind ik het blok wel wat soepeler nu, minder bokken bij lage toeren en soepeler.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel benieuwd wat het kantelen doet! Zelf wil ik daar ook eens mee gaat experimenteren. Salami had er ook goede ervaring mee, maar daar hebben we nog geen foto van gezien!

En welke Leds heb je er in gezet, was het makkelijk of moet je wat aanpassingen doen?

Afgelopen week trouwens nieuwe banden er op laten zetten, Conti's roadattack 3. na 3xx km is mijn ervaring dat ze heerlijk sturen! Net terug van werk en in de regen zijn ze ook prima! :t
Aankomende week maar eens kijken hoe ze 4 dagen Eifel doorkomen.

Gezien het weer kon je inderdaad beter klussen aan de motor in plaats van te gaan rijden. Wat een bagger weer :(
Ben zelf ook een beetje bezig geweest aan de bike. Las een tip op de 1000 forum over het iets kantelen van het windscherm. Dus dat heb ik ook geprobeerd, nu alleen nog rijden om te kijken of het een positief effect heeft.
Tevens mijn koplamp voorzien van ledverlichting. :9~ Wat een verschil met halogeen zeg. Dit is nu eindelijk exact dezelfde kleur als die van de mistlampen. Heb er nog niet mee in het donker gereden vanwege het slechte weer, maar dat komt eerdaags wel als ik na m'n vakantie weer moet gaan werken.
Heb gelijk ook die module om beide lampen te laten branden ervan tussen gehaald. Denk dat ik er net mee op tijd was, want zag aan de staat van de bekabeling dat het niet goed was. Zelfs de stekker op de polen van de lamp was lichtelijk gesmolten. Hoe dat kan.....schiet mij maar lek, ik weet het niet. Het werkte wel, want beide lampen brande.
Dan maar voortaan met een enkele lichtbundel over straat.
 
@MaartenP, nee de mijne komt van Marktplaats, een gebruikte, voor de helft van die van Dekker. Ik heb de lange killers erin. De uitlaat is inderdaad aanwezig maar Vergeleken met de originele uitlaat is alles luid volgens mij. Qua rijden vind ik het blok wel wat soepeler nu, minder bokken bij lage toeren en soepeler.

Mocht je ooit de killers in handen hebben zou ik wel graag de diameter van de buisjes in de killers willen weten. Van de lange dan. En de lengte. Verwacht niet dat je hem er onder weg gaat halen voor mij. Maar mocht het toevallig gebeuren.
 
Wouwer, leuke foto's, had de rit voorbij zien komen. Route leek me spannend genoeg op straatbanden.

Zelf weekendje Duitsland gehad met de versys. Prima weer gehad nadat ik me op het erste had voorbereid. Uiteindelijk 2 buien gehad in 3 dagen. 's ochtends wel frisjes.

Versys heeft zich prima gedragen!
 
Hoi Maarten, ik heb de originele twee sets met killers erbij. Een set lange killers van ongeveer 10 cm (E-keur) die er nu in zit en een set sport killers van ongeveer 5 cm. Diameters zijn hetzelfde volgens mij. Mocht ik hem een keertje los hebben dan meet ik het na voor je. Vanwaar jouw vraag, heb je er maar één set bij gekregen?
 
Laatst bewerkt:
heren is er iemand van jullie die met de 650 al eens honderde km's maakt op de autosnelweg , bvb om op vakantie te gaan ? welke constante snelheid kan je dan aanhouden zonder dat je het motorblokje aan het forceren bent ? iemand ervaring hiermee ?
 
@green smile welke led's heb je geplaatst? ik heb ook alles vervangen door led's een tijdje geleden. ik heb namelijk deze geplaatst Canbus LED H7 Dimlicht motor 4000 lumen 6500k


Hahaha, ik heb gekozen voor die goedkope meuk uit China. Puur om te kijken of het wat was, en zo niet, dan kon ik er geen buil op m'n hoofd aan vallen.
HLXG 2 stks Mini 6000 k 4300 k Geel 9000LM CSP H3 H4 LED H7 Auto Koplamp 52 w Fog lichten H8 H1 H11 led 12 v licht lampen voor auto's in HLXG 2 stks Mini 6000 k 4300 k Geel 9000LM CSP H3 H4 LED H7 Auto Koplamp 52 w Fog lichten H8 H1 H11 led 12 v licht lampen voor auto's van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Maar ik moet zeggen, het resultaat valt mij 100% mee. Heb er nog niet mee in het donker gereden(ga niet voor de lol zomaar door de regen rijden), maar voor het zicht vind ik het niet slecht.
full

full
 
Ik ben ook wel benieuwd wat het kantelen doet! Zelf wil ik daar ook eens mee gaat experimenteren. Salami had er ook goede ervaring mee, maar daar hebben we nog geen foto van gezien!

En welke Leds heb je er in gezet, was het makkelijk of moet je wat aanpassingen doen?

Afgelopen week trouwens nieuwe banden er op laten zetten, Conti's roadattack 3. na 3xx km is mijn ervaring dat ze heerlijk sturen! Net terug van werk en in de regen zijn ze ook prima! :t
Aankomende week maar eens kijken hoe ze 4 dagen Eifel doorkomen.

Zo heb ik het gedaan, very simple })
full



Achteraf had ik, om de led verlichting te plaatsen, beter de kuipen los kunnen halen(5 minuten extra werk), want ik ben me een partij aan het etteren geweest om ze te kunnen plaatsen. Het is een beetje wrikken om de klemmetjes weer goed terug te krijgen want het koelblok zit toch iet wat in de weg.
Heb nog wel de originele stofkap er terug opgezet, maar moet nog kijken of dat geen problemen qua temperatuur oplevert. Anders heb ik nog een alternatief klaar liggen.
 
Hey mensen.
Ik had een triumph tiger 1050 maar die heb ik verkocht.
Ik ga nu kijken naar eem versys 650 vanaf 2015. Ik twijvel alleen tussen 3 motoren.

Kawa 650 uit 2017 met 350km op de teller zonder accesoires. (7000,-)
Zilver bruin.

Kawa 650 uit 2015 met 10000km alle accesoires. Zijkoffers etc zonder topkoffer (€7500,-)
Zwart

Kawa 650 uit 2015 met 25000km. Ook alle accesoires zonder topkoffer €6700,-

Wat zouden jullie doen?
Alle extra accesoires kosten een behoorlijke duit voor b.v de eerste keuze. Maar deze is wel nieuw.
 
Hey mensen.
Ik had een triumph tiger 1050 maar die heb ik verkocht.
Ik ga nu kijken naar eem versys 650 vanaf 2015. Ik twijvel alleen tussen 3 motoren.

Kawa 650 uit 2017 met 350km op de teller zonder accesoires. (7000,-)
Zilver bruin.

Kawa 650 uit 2015 met 10000km alle accesoires. Zijkoffers etc zonder topkoffer (€7500,-)
Zwart

Kawa 650 uit 2015 met 25000km. Ook alle accesoires zonder topkoffer €6700,-

Wat zouden jullie doen?
Alle extra accesoires kosten een behoorlijke duit voor b.v de eerste keuze. Maar deze is wel nieuw.

Gezien de vrij geringe prijsverschillen zou ik de jongste nemen en zelf de accesoires erbij zoeken, het wordt toch bijna weer winter dus alle tijd.
Voordeel is dan ook dat je alleen de zaken koopt die je er zelf bij wilt ipv. een compleet pakket.
Keuzes... :P
 
Hey mensen.
Ik had een triumph tiger 1050 maar die heb ik verkocht.
Ik ga nu kijken naar eem versys 650 vanaf 2015. Ik twijvel alleen tussen 3 motoren.

Kawa 650 uit 2017 met 350km op de teller zonder accesoires. (7000,-)
Zilver bruin.

Kawa 650 uit 2015 met 10000km alle accesoires. Zijkoffers etc zonder topkoffer (€7500,-)
Zwart

Kawa 650 uit 2015 met 25000km. Ook alle accesoires zonder topkoffer €6700,-

Wat zouden jullie doen?
Alle extra accesoires kosten een behoorlijke duit voor b.v de eerste keuze. Maar deze is wel nieuw.

Ik zou voor de 2017 versie gaan. Is inderdaad nieuw, en als je een beetje gaat zoeken naar accesoires op ebay, aliexpress oid, kun je veel goeiekoper wat spullen scoren dan de originele kawa spullen.

De andere bike's zijn zowiezo 2 a 2.5 jaar oud, en daarbij vind ik dat ze er nog knap veel centen voor durven vragen tov die van dit jaar.

Maarrrrrrrrr............luister vooral naar je eigen gevoel ;)
 
Zo heb ik het gedaan, very simple })
[afbeelding]


Achteraf had ik, om de led verlichting te plaatsen, beter de kuipen los kunnen halen(5 minuten extra werk), want ik ben me een partij aan het etteren geweest om ze te kunnen plaatsen. Het is een beetje wrikken om de klemmetjes weer goed terug te krijgen want het koelblok zit toch iet wat in de weg.
Heb nog wel de originele stofkap er terug opgezet, maar moet nog kijken of dat geen problemen qua temperatuur oplevert. Anders heb ik nog een alternatief klaar liggen.

Zo heb ik het ook gedaan, helaas beetje vergeten foto's te maken/ plaatsen... :$
Alleen heb ik er iets meer ringen tussen.
Ik wil er alleen nog een andere ruit op, die iets hoger is zodat ik zonder dat stomme spoiler gevalletje kan rijden, die vind ik maar niks.
Ik zoek een ruit die een beetje gebogen is naar achter, bol ipv. hol zeg maar. Kan ik alleen niet vinden... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan