Silly Season 2018

Op Speedweek.de staat dat er geen Nederlandse rijder in het team komt. Gerucht over Scott heb ik nog nergens gelezen. Ja heel mooi hoor dat RW in de Moto 2 rijdt maar de Nederlandse motorsport heeft er nu helemaal niets aan.

Dat van Scott Deroue stond al eerder op Speedweek
 
Idemitsu rijdt volgend jaar met;

Moto3 Atiratphuvapat & Kaito Toba
Moto2 Tetsuta Nagashima & Khairul Idham Pawi

Bron: Speedweek.de
 
Op Speedweek.de staat dat er geen Nederlandse rijder in het team komt. Gerucht over Scott heb ik nog nergens gelezen. Ja heel mooi hoor dat RW in de Moto 2 rijdt maar de Nederlandse motorsport heeft er nu helemaal niets aan.

Volgens mij hebben ze bij RW de voorkeur voor Nederlandse coureurs, maar dan moeten ze wel aan min of meer dezelfde voorwaarden voldoen. Dus een combinatie van talent en geld. Als die jongens er niet zijn, of zich niet presenteren, dan ga je voor buitenlanders toch? Plus: ik weet niet of het zou moeten, dat je voor de Nederlandse motorsport veel betekent. Gewoon hun ding doen op Grand Prix niveau is al uitdaging genoeg, en laat in ieder geval zien "dat we bestaan" op internationaal niveau.
 
Volgens mij hebben ze bij RW de voorkeur voor Nederlandse coureurs, maar dan moeten ze wel aan min of meer dezelfde voorwaarden voldoen. Dus een combinatie van talent en geld. Als die jongens er niet zijn, of zich niet presenteren, dan ga je voor buitenlanders toch? Plus: ik weet niet of het zou moeten, dat je voor de Nederlandse motorsport veel betekent. Gewoon hun ding doen op Grand Prix niveau is al uitdaging genoeg, en laat in ieder geval zien "dat we bestaan" op internationaal niveau.

Als het echt voor de Nederlandse motorsport doet zou RW racing een samenwerking moeten aangaan met KNMV.
En dan zal het KNMV ook met sponsers/geld moeten aankomen.
 
Vind eigenlijk van wel, een slechte zaak dat rijders zich in moeten kopen... Zou graag zien dat er eisen worden gesteld aan een team om financieel daadkrachtig genoeg te zijn om een rijder te faciliteren voordat een startbewijs word afgegeven, anders zouden ze de startbewijzen aan de talenten/rijders moeten geven en laat de teams dan hun best maar doen om zo'n talent waard te zijn...


Een zitje zou idd moeten gaan naar de beste coureur, niet naar de rijkste...

Maar een niet fabrieksteam (in de auto- en motorsport dus de overgrote meerderheid) zullen het van hun sponsors moeten hebben.

En de meeste teams, zeker met minder grote/rijke sponsors, zullen dus mede-afhankelijk zijn van een betalende coureur.

En zoals hier al beschreven, wanneer alle teams genoeg euri's moet hebben om zonder de financiële inbreng van de coureur (dus ook zijn persoonlijke sponsoren) te overleven, houdt je een akelig leeg startveld over.

Zoals ik begreep moet ook een Bo Bendsneijder geld meebrengen naar Ajo en Herve...
 
Bijzonder gerucht. Daar gaat Kawasaki toch nooit mee akkoord midden in een te winnen seizoen.

nee dat lijkt mij ook niet. En daarnaast moet Suzuki met een goed bod komen denk ik voor eventueel volgens seizoen. Rea heeft denk ik een leuk salaris bij Kawasaki.
 
Als het al waar is...probleem is Suzuki niet de rijders. Zo vroeg in een nieuw project beide rijders laten gaan/vervangen is niet zo slim. Vinales hadden nooit kunnen behouden, maar Suzuki had Aleix gewoon moet behouden.
En Rea is een geweldig coureur maar ik betwijfel heel sterk dat hij de Suzuki wel ineens succesvol maakt.
 
Rea wil niet eens naar de gp ;) Suzuki wil ianonne niet lozen en motorcyclenews is de enige bron

Stemmingmakerij dus.

Daarbij is Rea never nooit sneller op de soes aangezien hij zich ook aan moet passen en gewoon een ouderwetse rijstijl heeft die niet bij een gp machine past.
 
Rea wil niet eens naar de gp ;) Suzuki wil ianonne niet lozen en motorcyclenews is de enige bron

Stemmingmakerij dus.

Daarbij is Rea never nooit sneller op de soes aangezien hij zich ook aan moet passen en gewoon een ouderwetse rijstijl heeft die niet bij een gp machine past.

Rea wil alleen naar de MotoGP als tie in een fabrieksteam terecht komt.
Dus Suzuki is zo gek nog niet.
Rea heeft ook talent zat.
 
Shaize, vond het wel leuk kampioenschap!

Benieuwd wat dit voor het Remeha Van Zon team gaat betekenen, ze hebben al laten doorschemeren dat het een overstap naar de WSBK (WSTK?) misschien wel mogelijk is. Reiterberger lijkt mij volgend jaar wel weer ergens een plekje te kunnen vinden in het WK. Zou toch mooi zijn als we met Danny de Boer nog een Nederlandse afvaardiging hebben in het WK.
 
Rea wil alleen naar de MotoGP als tie in een fabrieksteam terecht komt.
Dus Suzuki is zo gek nog niet.
Rea heeft ook talent zat.


Rea wil helemaal niet meer naar de GP heeft hij aangegeven, denk ook dat het verstandig is want zie hem echt niet mee doen om een kampioenschap.
 
Rea wil helemaal niet meer naar de GP heeft hij aangegeven, denk ook dat het verstandig is want zie hem echt niet mee doen om een kampioenschap.

Wat denk je van de zakken vullen? En de prestige om in de MotoGP te rijden op een fabrieksmotor?
Zoals Rea het World SBK veld op een hoop rijd is uiterst knap, maar zou hij daar nu zelf ook voldoening uithalen?
 
Kawasaki moet gewoon met Rea in de MotoGP stappen. Regelmatig komt hij aardig in de buurt van GP tijden en dat met de beperkingen van een WSBK spec...

gewoon? duurt wel een paar jaar denk ik een GP machine ontwikkelen, Kawasaki gaan we niet snel terug zien in de Motogp vrees ik, Maar Rea hoort wel thuis in de Motogp naar mijn mening.
 
Wat denk je van de zakken vullen? En de prestige om in de MotoGP te rijden op een fabrieksmotor?
Zoals Rea het World SBK veld op een hoop rijd is uiterst knap, maar zou hij daar nu zelf ook voldoening uithalen?


Hij geeft zelf aan niet naar de gp te willen, ik neem aan dat hij de opties goed heeft overwogen.
Daarbij kan iedereen roepen om een fabriekszitje maar die gaat hij echt niet meer krijgen op zijn leeftijd tenzij Kawa opnieuw in de Gp stapt ( wat ik niet zie gebeuren )
Yamaha en Honda en Ducati hebben geen plek / betere rijders
KTM en Aprillia hebben geen kampioensfiets
Suzuki optie neem ik gewoon weg niet serieus, daarbij zou Rea er echt niet veel verder mee komen dan de huidige rijders.
 
Hij geeft zelf aan niet naar de gp te willen, ik neem aan dat hij de opties goed heeft overwogen.
Daarbij kan iedereen roepen om een fabriekszitje maar die gaat hij echt niet meer krijgen op zijn leeftijd tenzij Kawa opnieuw in de Gp stapt ( wat ik niet zie gebeuren )
Yamaha en Honda en Ducati hebben geen plek / betere rijders
KTM en Aprillia hebben geen kampioensfiets
Suzuki optie neem ik gewoon weg niet serieus, daarbij zou Rea er echt niet veel verder mee komen dan de huidige rijders.

Ik zie Johnny Rea echt wel voor Ianonne en Rins eindigen op deze Suzuki...
 
Terug
Bovenaan Onderaan