KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is de lengte van de motor en de afmeting van het voorwiel een beperking in krappe bochten ?
Ik merk dat ik in krappe bochten nog een beetje zoek naar de beste techniek.
Met de z1000sx ging het als vanzelf.
Maar nu nog aan het zoeken, welke versnelling, welke techniek.
 
Laatst bewerkt:
De V -Twin van de SAS 1290 is woepel genoeg, ook op lage toeren,. Bij mij speelt de combinatie van hoog (gelegen) gewicht en grote draaicirkel me een beetje parten... de GS rijdt gemakkelijker, maar de KTM geeft meer voldoening... als je recht blijft... :P

Wat ik bij de 990 heb is enorm constant aan rukken om te willen goan. Is dat met de 1290 ook zo? Als je moet kiezen om naar Noorwegen te rijden, welke zou je dan pakken?
 
Ik heb overigens geen ervaring met de nieuwe 1290. Hoe loopt deze onderin? Immers is een haarspeld bocht het perfect moment om je motor te testen en je eigen vertrouwen te wegen. Een schokkende v-twin kan dat zomaar verstoren.
1290 SA heeft een bredere achterband dan een GS of een 1090 SA, als ik me niet vergis, en het zwaartepunt ligt wat hoger dan bij de GS. Een SA moet je dus iets meer de bocht in dwingen (oprichtmoment door bredere achterband) en vraagt om dezelfde reden iets meer "trek" (beetje gasgeven). Het 1290 blok is - na inrijden - sterk en soepel genoeg om haarspelden, bergopwaarts, in 4e versnelling te ronden als het moet.
Sowieso vinden (Super) Adventures van KTM - althans in mijn ervaring - het lekker om met ferme hand ingestuurd te worden, en met een dot gas de bocht in gesmeten te worden. Het is geen BMW: BMW's zijn ontworpen om iedereen ermee te kunnen laten rijden, zonder al teveel informatie omtrent hetgeen er eigenlijk gebeurd, want dat geeft vertrouwen. KTM is gewoon weer echt zelf motorrijden :+

Is de lengte van de motor en de afmeting van het voorwiel een beperking in krappe bochten ?