Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zit de begrenzer er inderdaad niet meer op denk ik!

Vindt het lastig om zelf in te schatten, ben een 600cc 4 cylinder gewend. Dit voelt zowieso totaal anders. Heb niet per se het idee dat ik vermogen mis, weet ook niet of je het verschil tussen 25 en 35 kW heel erg merkt..
Met vanuit stilstand optrekken of normaal rijden inderdaad niet. Maar de 35kW gaat wel vrij makkelijk richting 140-150 op de teller. Dat lijkt me toch wat lastiger gaan met 25kW.
 
De 25 kW zal waarschijnlijk ook minder makkelijk de toerenbegrenzer in lopen. Ik gok dat je dit vanaf de derde versnelling wel merkt.

De 750cc versie heeft overigens geen enkele moeite om de toerenbegrenzer in te lopen. Ook niet in de derde, vierde of vijfde versnelling. Dat even als referentie
 
Dan zit de begrenzer er inderdaad niet meer op denk ik!

Vindt het lastig om zelf in te schatten, ben een 600cc 4 cylinder gewend. Dit voelt zowieso totaal anders. Heb niet per se het idee dat ik vermogen mis, weet ook niet of je het verschil tussen 25 en 35 kW heel erg merkt..

Je zou kunnen kijken naar:
xhu3i5R.jpg


Als is dat eerder denk ik de gas-hendel "respons"
 
Hebben jullie ervaringen met een slippende achterwiel bij het optrekken met een DCT? Ik jas het gas vol open en heb het idee dat de motor zelf de optimale grip opzoekt. Klopt dat?
 
Hebben jullie ervaringen met een slippende achterwiel bij het optrekken met een DCT? Ik jas het gas vol open en heb het idee dat de motor zelf de optimale grip opzoekt. Klopt dat?

Jep, ik zat ook vol verbazing de eerste paar keer, vol wegtrekken in de S stand van bv stoplicht en achterwiel slipt en glijd zelfs iets opzij had ik echt nooit verwacht.
 
Hallo Honda NC rijders,

Ik ben sinds 2 maanden in bezit van Honda NC 750X DTC model 2017. :Y
Heb al wat aanpassingen gedaan nl een hoger scherm( Givi) en middenbok.

Komende winter wil ik het uitlaatsysteem wat aanpassen voor een iets mooiere sound nog en
wat lichter van gewicht en iets meer (bottom)power inc met open K&N filter.

In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met Supertrapp uitlaten op mn Yamaha SRX 600 en Yamaha V Max. :}

Is er misschien iemand op het Forum hier die ook ervaring met Supertrapp heeft op de Honda NC 700/750.
 
Hoi

Heeft er iemand nog een originele middenbok besteld voor een NC750X bj 2015? In het nieuwe accessoireboekje online vind ik het modeljaar niet meer terug, maar een ouder vermeld de standaard met code 08M70-MGS-D30.

De dealer beweert nu dat er geen originele standaard is of meer zou zijn voor dat bouwjaar.

Dietrich

edit: Honda wist blijkbaar niet meer van het bestaan van die standaard af. Ondertussen uitgeklaard. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Hurric pro 2 uitlaat, erg tevreden met de sound. Voor zover ik weet niemand hier met Supertrap. Hebben die wel wat voor de NC dan?
 
Komende winter wil ik het uitlaatsysteem wat aanpassen voor een iets mooiere sound nog en
wat lichter van gewicht en iets meer (bottom)power inc met open K&N filter.

Ik vraag me af of alleen een K&N filter ook wat zou opleveren in mijn, verder standaard, NC750X.
En zomaar filter verwisselen zal vast ook wel niet genoeg zijn...
 
Laatst bewerkt:
Alleen een K&N filter zal geen effect hebben. In combinatie met een (liefst volledig) nieuwe uitlaat moet er wat te halen zijn.
 
Het voordeel van supertrapp uitlaten is dat,ze superlicht zijn en dat de sound/geluid instel baar is door het aantal ringen te verminderen/verhogen.
Ook schijnt de cat niet van invloed te zijn(ooit ergens gelezen op een forum)maar kan het niet terugvinden :/
 
Het voordeel van supertrapp uitlaten is dat,ze superlicht zijn en dat de sound/geluid instel baar is door het aantal ringen te verminderen/verhogen.
Ook schijnt de cat niet van invloed te zijn(ooit ergens gelezen op een forum)maar kan het niet terugvinden :/


Volgens mijn theorie beïnvloed de cat de luch doorstroming naar buiten. Voor zoveel procent.
Dus een negatief effect qua vermogen afgifte.
 
Hi iedereen, ben aan het orienteren voor een nieuwe WW-bike. 60km enkele reis, waarvan 45km snelweg. Rij momenteel op een FZ8N en ben op zoek naar iets meer comfort. Met name wat minder wind op mijn lichaam en wellicht nog een iets vriendelijkere zithouding.

Hoe is de windbescherming op een NC750X? Zonder en met aftermarker windschermen?
Wat zijn de ervaringen hier van de 'doorrijders'?

Ik ben zelf 1m83 overigens. Het model wat ik op het oog heb komt uit 2016, die heeft als het goed is al een 'verhoogd' scherm?
 
Laatst bewerkt:
Hi iedereen, ben aan het orienteren voor een nieuwe WW-bike. 60km enkele reis, waarvan 45km snelweg. Rij momenteel op een FZ8N en ben op zoek naar iets meer comfort. Met name wat minder wind op mijn lichaam en wellicht nog een iets vriendelijkere zithouding.

Hoe is de windbescherming op een NC750X? Zonder en met aftermarker windschermen?
Wat zijn de ervaringen hier van de 'doorrijders'?

Ik ben zelf 1m83 overigens. Het model wat ik op het oog heb komt uit 2016, die heeft als het goed is al een 'verhoogd' scherm?

Hallo,

Denk dat je dan wel erg confi zit en goed uit de wind, ben zelf 1,87 en zit net nog in de wind, als ik het originele scherm wat hoger zet krijg ik precies vervelende turbulentie rond de helm ga ik iets voor over dus naar beneden zitten is het weg en merk je dat het goed stil wordt.

Maar zou het natuurlijk zelf gaan rijden en ervaren.

Is het een DTC versie of schakel.
 
Ik hoop zaterdag eens een proefritje te kunnen maken inderdaad. Het gaat om een schakel versie. Alleen wind op je helm of ook nog op het lichaam?
 
Ik hoop zaterdag eens een proefritje te kunnen maken inderdaad. Het gaat om een schakel versie. Alleen wind op je helm of ook nog op het lichaam?

Wind op de helm ging het dan over.

Beetje wind op je lichaam vind ik niet zo erg houd de druk een beetje van je armen nooit zo op gelet of ik daar last van heb eigenlijk, denk het niet zit heel ontspannen en kan rustig om me heen kijken zonder van de motor geblazen te worden.
 
Dan zal dat wel meevallen inderdaad, ik rij nu een FZ8N en boven de 130 is het eigenlijk niet leuk meer met de wind. Nu gaat het met niet om hard rijden maar het is wel fijn als je ook met 130 gewoon chill erop kan zitten.
 
Hi iedereen, ben aan het orienteren voor een nieuwe WW-bike. 60km enkele reis, waarvan 45km snelweg. Rij momenteel op een FZ8N en ben op zoek naar iets meer comfort. Met name wat minder wind op mijn lichaam en wellicht nog een iets vriendelijkere zithouding.

Hoe is de windbescherming op een NC750X? Zonder en met aftermarker windschermen?
Wat zijn de ervaringen hier van de 'doorrijders'?

Ik ben zelf 1m83 overigens. Het model wat ik op het oog heb komt uit 2016, die heeft als het goed is al een 'verhoogd' scherm?

ik rij dagelijks 75km enkele reis WW verkeer en deed dit tot voor kort op een 750X (35.000 km gehad)
standaard scherm, 1.95m lang, zonder een centje pijn.
op de snelweg gaat het verbruik wel relatief snel omhoog.
ter vergelijk: heb nu een Tracer 700, die bij hetzelfde gebruik hetzelfde verbruik laat zien.(1 op 24)
qua kosten (om te rijden) is deze ook hetzelfde.
grote voordeel van de NC is de "kofferbak" (die waardeer je echt)
grote voordeel van de Tracer is het grotere vermogen(en door de grotere tank sta je wat minder vaak aan de pomp)

beiden dus heerlijke WW verkeer fietsen
 
Dan zal dat wel meevallen inderdaad, ik rij nu een FZ8N en boven de 130 is het eigenlijk niet leuk meer met de wind. Nu gaat het met niet om hard rijden maar het is wel fijn als je ook met 130 gewoon chill erop kan zitten.
Je hebt oordoppen? Stillere helm? Of ben je vrij groot en heb je last van turbulenties?
Zelf zit ik ook op een supermotard gewoon lekker bij 140 km/u en hoger.
Alleen in een auto heb je minder wind. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hi iedereen, ben aan het orienteren voor een nieuwe WW-bike. 60km enkele reis, waarvan 45km snelweg. Rij momenteel op een FZ8N en ben op zoek naar iets meer comfort. Met name wat minder wind op mijn lichaam en wellicht nog een iets vriendelijkere zithouding.

Hoe is de windbescherming op een NC750X? Zonder en met aftermarker windschermen?
Wat zijn de ervaringen hier van de 'doorrijders'?

Ik ben zelf 1m83 overigens. Het model wat ik op het oog heb komt uit 2016, die heeft als het goed is al een 'verhoogd' scherm?

Ik: 1m81 met een 2016 NC750x (met 'adventure' pakket).
Heb daarnaast ook een "Bruudt" verstel-beugel bij mijn originele scherm en staat (noodgedwongen ivm camera montage) in de hoogste stand.
Op de snelweg wel merkbaar wind turbulentie op m'n helm... (als ik ga staan is het lawaai nl. weg)
Overigens had ik dezelfde turbulentie (al zij het ietsjes minder) bij de normale (zonder Bruudt beugel) & lage positie...

Zithouding top, al gaat je kont 't wel merken als je 300Km in 1x door rijd.
En weinig tot geen wind op 't lichaam. (voldoende om net wat af te koelen maar niet zoals op een naked ;))

170Km/u op Duitse Autobahn in normale overeind zitpositie is uitstekend te doen. (GPS snelheid, Km teller is boven de 140 behoorlijk optimistisch)

Overigens vind ik de NC750 meer een motor voor binnendoor (60-80Km/u wegen) dan over de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Op de snelweg beginnen de nadelen van het beperkte vermogen naar boven te komen. Maar het is nog steeds voldoende hoor.
Binnendoor geniet je volop van de kracht in de lage toeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan