motorjas met hogere kraag

Katswiri109

MF veteraan
14 sep 2008
3.938
2.660
Eindhoven Weert
Ben onderhand toe aan een andere jas, na 8 jaar ww met een textiel Lookwell jack waar ik erg tevreden over ben.
Dit is een kort jack wat ik wel fijn vindt.
Nu zie bij bijna alle kortere jacks ook een heel lage kraag, en ik wil graag een iets hogere kraag, weet iemand een merk of model die dit heeft?
Ik rijdt altijd zonder doppen omdat ik daar last van krijg, en ik hoop op deze manier ook wat geluid te kunnen dempen.
Ik heb zoiets wel bij Rukka gezien maar ik zat meer te denken aan een prijs tot 300 euro...
 
Dank je, maar ik wil liever een kort jack in combinatie met zo een kraag.
Dit lijken mij allemaal parka's.
Ik ben een beetje verticaal gehandicapt.wat gecompenseerd wordt in de breedte als je begrijpt wat ik bedoel.langere modellen (jassen dan hé) vind ik daarom niet zo...
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je een kraag?

Als het om de warmte te doen is: die ruimte vul ik gewoon op met een colletje.
 
Wat ik zelf doe is een soort kraag bouwen van Buff's. Ik heb één lange, dunne Buff van merinowol die ik als een hoofddoek draag. Dan gaat er een dunne, korte Buff om m'n nek, die ik een klein stukje bij m'n helm in stop aan de onderkant (tot aan m'n oren), tot net onder m'n onderlip. Daarover zit een dikkere fleece buff, die ik goed bij m'n jas in stop voor ik die omhoog rits. Op die manier is er bijna helemaal geen ruimte meer voor wind bij m'n oren, en waait het ook niet bij m'n jas naar binnen. :)
 
Ikzelf vind een jas met een hogere kraag / winterkraag ook het fijnste. Helemaal als deze afneembaar is. Ik ben vorig jaar uitgekomen bij Rukka, omdat dez me het beste pastte en aan m'n wensen voldeed. Het is niet bepaald het goedkoopste merk, maar ik ben er zeer tevreden mee. Mijn model is inmiddelniet meer leverbaar, maar een vergelijkbaar model: Termaat Motoren officieel Yamaha dealer
 
Ik rijd zonder kuip of scherm omdat ik dan minder last heb van windherrie in mijn helm.
Als ik mijn schouders optrek en de kraag van de jas een beetje aan laat sluiten op de onderkant van mijn helm, heb ik voor mijn gevoel minder last van geluid.
Kan Magnamaniac dit bevestigen misschien?
Ik rijd bijna altijd met een balaclava
http://www.motorkledingoutleteindhoven.nl/files/in_pagina/balaclava.jpg
dus van koude of tocht heb ik eigenlijk geen last.
Restyle voldoet inderdaad aan alle eisen die ik noemde, maar het is toch een soort van parka stijl.
Ik heb niet zoveel grote zakken nodig, en ik kan het niet echt een mooie jas vinden.
Ik hoop op iets strakkers/sportiever, zelfs als dat betekend dat ik dan geen hoge kraag heb.
Ga binnenkort wat zaken af denk ik.
 
O en de Rukka is helemaal goed maar mij gewoon te duur jammer genoeg.
Heb wel al heel lang zoekopdrachten uitstaan voor een licht gebruikte, maar dat lijkt op zoeken naar "hen's teeth".
 
Off-topic: Ik heb een helmmutsje met daarover een dunne buff en daarover nog een dikke fleece buff met windstopper tegen de herrie.
 
O en de Rukka is helemaal goed maar mij gewoon te duur jammer genoeg.
Heb wel al heel lang zoekopdrachten uitstaan voor een licht gebruikte, maar dat lijkt op zoeken naar "hen's teeth".
Ik heb dat effect ook bij een hogere krag, maar wel nog steeds is het nodig "om je schouders op te trekken" Wat betreft de prijs van de rukka, dat was voor mij ook ff slikken. Maar ik doe ca 7-9 jaar met m'n textieljas, dus dan vind ik het de investering wel waard.(rij de hele winter door, tenzij ijzel)
 
Dank je, maar ik wil liever een kort jack in combinatie met zo een kraag.
Dit lijken mij allemaal parka's.
Ik ben een beetje verticaal gehandicapt.wat gecompenseerd wordt in de breedte als je begrijpt wat ik bedoel.langere modellen (jassen dan hé) vind ik daarom niet zo...

Haha, ik snap hem. Ik heb hetzelfde probleem O-) (95kg en 175cm hoog :') )

Iets boven budget, maar wel met hoge kraag en lengte valt reuze mee. Ik heb hem in een maatje M, de maatvoering is erg raar.

Ride John Doe
 
O en de Rukka is helemaal goed maar mij gewoon te duur jammer genoeg.
Heb wel al heel lang zoekopdrachten uitstaan voor een licht gebruikte, maar dat lijkt op zoeken naar "hen's teeth".

En bij MJK of Restyle of Tiger Leathers een van de andere motorkledingmakers iets op maat laten maken? Kan je een korte/sportieve pasvorm combineren met hoge kraag, evt zelfs verschillende materialen. Jasje leder, kraag nylon en neopreen bijv.
 
Anders gewoon een windstopper kopen en deze tussen helm en jas plaatsen. Werkt voor mij in de zomer ideaal!
In de winter zit die voor de kou onder de Rukka kraag.
 
Ik wilde de hogere kraag niet voor kou of tocht, maar omdat ik dacht dat die ook wat geluid zou dempen.
Van Magnamaniac begrijp ik dat dat niet perse zo is.
Dan geef ik meer om een kortere sportievere jas en laat ik de kraag eis vallen.
Ik ben vandaag bij motorkleding dumpdag geweest, macna jas gepast met drie lagen maar dat zit niet lekker en veel ritsen voor al die lagen een.
Heb nog wel met schuin oog op FC moto gekeken voor rukka, gelukkig heb ik nog wel wat tijd ik kan nog wel even met mijn lookwell doorrijden.
 
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn oude jas had een hoge kraag en die sloot de onderkant van de helm mooi af wat een enorm verschil maakt wat betreft het geluid.

Die jassen bestaan om 1 of andere reden niet meer. Ik heb heel het internet afgespeurd en ben langs een aantal winkels gegaan, maar helaas. Windstoppers heb ik genoeg van, maar die zitten alleen in de helm.

De jassen die het meest in de buurt lijken te komen zijn de Macna Vosges en de Macna Impact pro. Bij deze jassen is een losse Macna windcollar verkrijgbaar welke erg hoog is. Het probleem wat ik dan weer had is dat ze nergens op voorraad zijn om te passen.

In Amsterdam bij Voordeelhelmen.nl zou die op voorraad moeten zijn, maar ik moet ze nog even bellen of dat echt zo is.

Wellicht zijn die jassen ook wat voor jou.
 
Ik heb mijn jas gevonden, het is de SCOTT Distinct 1 geworden.
Hogere kraag en geen lang model, prima dus, iedereen bedankt voor de suggesties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan