Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben met Googelen op verschillende diameters terecht gekomen, ik durf daar ongezien geen uitspraak over te doen.

Het is klein, het circlipje was een soort pinkring maar meten is zeker weten. 3 keer is scheepsrecht denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft Jaap uit Vianen (die op MP vooral onderdelen voor de K-serie verkoopt) een R45 gesloopt voor onderdelen en nog niet alles verkocht.


Klopt. Die vraagt 73 euro voor de rempomp, en dan moet je ook maar afwachten of hij werkt. Ik denk overigens niet dat een revisie setje het probleem oplost. De zuiger gaat netjes heen en weer, en bij het indrukken voel je druk opbouwen, bij het loslaten krijg je een vacuum. Probleem is dat de vloeistof niet vanuit het reservoir naar de zuiger stroomt, zodoende wordt er alleen maar lucht verpompt. Nu las ik in een nader R45 topic dat er een tweede gaatje moet zijn. Als dit dicht zit, kun je pompen wat je wil, maar er gebeurt niets. Ik denk dat daar het probleem in zit. Nu alleen nog even iemand die mij kan vertellen waar dat tweede gaatje dan precies zit. Een dezer dagen maar eens met de rempomp naar Moto Dick in Amsterdam.
 
Klopt. Die vraagt 73 euro voor de rempomp, en dan moet je ook maar afwachten of hij werkt. Ik denk overigens niet dat een revisie setje het probleem oplost. De zuiger gaat netjes heen en weer, en bij het indrukken voel je druk opbouwen, bij het loslaten krijg je een vacuum. Probleem is dat de vloeistof niet vanuit het reservoir naar de zuiger stroomt, zodoende wordt er alleen maar lucht verpompt. Nu las ik in een nader R45 topic dat er een tweede gaatje moet zijn. Als dit dicht zit, kun je pompen wat je wil, maar er gebeurt niets. Ik denk dat daar het probleem in zit. Nu alleen nog even iemand die mij kan vertellen waar dat tweede gaatje dan precies zit. Een dezer dagen maar eens met de rempomp naar Moto Dick in Amsterdam.
Heb je nu lekkage of niet?
Ik begreep dat de vloeistof er aan de verkeerde kant uitstroomde. Het retourgaatje kan je onderin het reservoir vinden. Daar zitten twee gaatjes van ongeveer een millimeter diameter een centimeter achter elkaar.
Inderdaad, van lange stilstand gaan deze gaatjes dicht zitten.
 
Heb je nu lekkage of niet?
Ik begreep dat de vloeistof er aan de verkeerde kant uitstroomde. Het retourgaatje kan je onderin het reservoir vinden. Daar zitten twee gaatjes van ongeveer een millimeter diameter een centimeter achter elkaar.
Inderdaad, van lange stilstand gaan deze gaatjes dicht zitten.

Het lekt ook her en der. Oude ringetjes zijn hergebruikt. Gaatje wel gezien maar was niet door te prikken met een mini sterschroevendraaiertje. Zwarte verf is er behoorlijk aan het afbladderen bij het armatuur.
 
Dep is er een beetje klaar mee geloof ik.Het komt er nu op neer dat van klauw tot rempot alles vervangen moet worden.


En als het dan eenmaal rolt moeten de banden zeker en waarschijnlijk de voorvorkkeeringen vervangen worden.

@ Gijs,...het is een beetje een GT750 die er akelig goed geconserveerd uit ziet maar die uiteindelijk,...$#@&* is. ;)
 
Dep is er een beetje klaar mee geloof ik.Het komt er nu op neer dat van klauw tot rempot alles vervangen moet worden.


En als het dan eenmaal rolt moeten de banden zeker en waarschijnlijk de voorvorkkeeringen vervangen worden.

@ Gijs,...het is een beetje een GT750 die er akelig goed geconserveerd uit ziet maar die uiteindelijk,...$#@&* is. ;)

Geen idee waar je het over hebt... O-)
 
Dep is er een beetje klaar mee geloof ik.

Als dat zo is dan wil ik hem wel uit zijn lijden verlossen. 8-) }) _O-

Kom ik de beemer gewoon ophalen voor een symbolisch bedrag. :P
Hij blij en ik misschien ook of de ellende blijft mij dan achtervolgen. -O- _O-
 
Wat is wijsheid, boren of prikken?

Eerst zeker weten dat het wel het juiste gaatje is?

En normaal gesproken kun je dit met een draad van een staalborstel door prikken.
Of een speld uit een naaisetje. Zit ook gelijk een vingerhoedje bij zodat je harder kan duwen 8-) })

Het is echt een gaatje van niks. Minder als 1mm doorsnede.
 
Niet boren. Voorzichtig rommelen, een borsteltje maken van elektrasnoer en daarmee frutten. Als het echt niet wil kom ik de pomp bij je halen en haal ik hem uit elkaar en blaas ik hem door.

b_1532.jpg
 
Niet boren. Voorzichtig rommelen, een borsteltje maken van elektrasnoer en daarmee frutten. Als het echt niet wil kom ik de pomp bij je halen en haal ik hem uit elkaar en blaas ik hem door.

[afbeelding]


Hij lekt bij plunjer en aftapboutje. Revisiesetje nodig volgens mij.(als daar de afdichtringetjes bij zitten tenminste)

Ik hoorde dat Dep ermee naar Moto Dick gaat.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik dus even geweest, en die bevestigde inderdaad dat het tweede gaatje, wat dus helemaal dicht zit, open hoort te zijn. Zoniet, kun je het pompen wel vergeten. Dus nu maar even zien of ik dat gaatje weer open kan frotten. Maar ik vrees dat dit met een speld of iets dergelijks niet te doen is, het zit écht dicht!

Lekkage valt wel mee, volgens mij is alles gewoon dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan