Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

MlBedankt voor je reactie!
Ik zal eens bij Roké navragen, of deze al voorbij is gekomen dan. Is het niet mogelijk om zo'n brug zelf te monteren áls ik nog recht heb op de recall?

Wel ontzettend jammer van het dash... maar goed,had ik me maar wat beter in moeten lezen..

Je kunt dat natuurlijk ook zelf mits je handig genoeg bent en je de mogelijkheden hebt je motor goed op te hangen of ondersteunen als je hele achterpartij er onderuit ligt... Indien de brug nog vergoed wordt zou ik wellicht die paar extra centen uitgeven en hun de montage laten doen...
 
Bij het 98 tot 03 weet ik zeker dat de dop die op de vorige pagina wordt genoemd van plastic is. Aangezien het blok van een 04-08 niet zo heel veel verschilt kan het goed zijn dat het bij dat model ook een plastic dop / bout is. Overigens wel met een O ring erachter.

Nog even een aanvulling m.b.t. het op 0 springen van de ODO. Het 2005 model heeft hetzelfde probleem!
 
Laatst bewerkt:
Bij het 98 tot 03 weet ik zeker dat de dop die op de vorige pagina wordt genoemd van plastic is. Aangezien het blok van een 04-08 niet zo heel veel verschilt kan het goed zijn dat het bij dat model ook een plastic dop / bout is. Overigens wel met een O ring erachter.

Nog even een aanvulling m.b.t. het op 0 springen van de ODO. Het 2005 model heeft hetzelfde probleem!

Thanks!
Kwam erachter dat de dop die er al in zat ook van plastic was. Voelde net als metaal van buiten af.
Nieuwe dop met o ring gemonteerd en hij lekt nu geen olie meer :)
 
Mijn koppeling slipt lichtelijk rond 5-6000 rpm bij vol gas. Online lees ik dat een foutieve PPC valve (klep voor "slipper" clutch) weleens de boosdoener zou kunnen zijn. Iemand hier ervaring mee?

Betreft een 2003 Mille R.

Edit: PPC er af gehaald, is inderdaad stuk. Maar kan dit de oorzaak van de slippende koppeling zijn?
 
Laatst bewerkt:
Mijn koppeling slipt lichtelijk rond 5-6000 rpm bij vol gas. Online lees ik dat een foutieve PPC valve (klep voor "slipper" clutch) weleens de boosdoener zou kunnen zijn. Iemand hier ervaring mee?

Betreft een 2003 Mille R.

Edit: PPC er af gehaald, is inderdaad stuk. Maar kan dit de oorzaak van de slippende koppeling zijn?

Voor zover ik weet draagt dat ding bij aan een makkelijker te bedienen koppeling bij gas dicht. Gebeurt Door het vacuüm. Als ie stuk is zou de koppeling zwaarder te bedienen zijn. Ik zou de oorzaak dus ergens anders zoeken.
 
Voor zover ik weet draagt dat ding bij aan een makkelijker te bedienen koppeling bij gas dicht. Gebeurt Door het vacuüm. Als ie stuk is zou de koppeling zwaarder te bedienen zijn. Ik zou de oorzaak dus ergens anders zoeken.

Bij gas dicht laat ie juist wat slip toe op je koppeling. Mijn insteek is of een kapot exemplaar dat ook doet bij gas open. Ga zo een nieuwe ophalen, zal de resultaten hier posten.
 
Je kunt dat natuurlijk ook zelf mits je handig genoeg bent en je de mogelijkheden hebt je motor goed op te hangen of ondersteunen als je hele achterpartij er onderuit ligt... Indien de brug nog vergoed wordt zou ik wellicht die paar extra centen uitgeven en hun de montage laten doen...

Zelf vervangen gaat me wel lukken. Ruimte voor ondersteuning van de motor ook geen probleem :)
Mocht het wel zo zijn dat ik nog recht heb op een vervanger zal ok idd ook meteen alles vervangen wat nodig is.
 
Bij gas dicht laat ie juist wat slip toe op je koppeling. Mijn insteek is of een kapot exemplaar dat ook doet bij gas open. Ga zo een nieuwe ophalen, zal de resultaten hier posten.


Nee, zeker niet maar ze gaan wel vaak kapot dus vervangen is zeker nuttig.
 
Op mijn Tuono had ik het zo:

Voorvork 4 dikke ringen doorgestoken. Achter rijhoogte maximaal ingedraaid. En veervoorspanning 3 a 4 mm uit.

Mooi stabiel, wel wendbaar. Niet te nerveus.

Ik had nog grondspeling genoeg. En zo was ie niet zo idioot hoog.
Hierbij kom ik hier nog even op terug.

Heb deze afstelling gebruikt. De fiets stuurt goed, maar de voorband slijt overmatig. De voorband was na 4 circuitdagen helemaal weg. Met de vorige (en stock setting) deed ik er ren heel seizoen mee. Dus met deze setting komt er teveel druk op de voorkant waardoor de voorband overmatig slijt. Ook zit ik met de band veel verder op de rand dan daarvoor. Ik raad aanvan de mille gewoon op de standaard 2 ringen zichtbaar doorsteek te houden, en anders maximaal 3. 4 is echt te veel. Houd er rekening mee dat er in de racerij met milimeters verschil wordt gewerkt, en zon ring meer of minder is al gauw een halve centimeter.
 
Hi Guys! :W

RSV staat nog steeds te koop! In verband met aankoop KTM Adventure mag ie voor een zachter prijsje. LINK

Mocht er iemand interesse hebben, let me know. Startwin bagagerek kan ook los worden overgenomen, evenals Tomtom Rider v5!
 
Gooi hem hier ook nog even neer, wellicht heeft iemand interesse..

Ik heb nog een achterbrug in de aanbieding voor de 04-08 RSV of Tuono.
Het gaat om een gemodificeerde versie.

MP advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1204654804

Bij mijn motor bleek nooit een andere brug te zijn geclaimd dus er komt binnenkort een nieuwe onder! :-)
 
Ook al? Heb ik ook gehad helaas ('00 mille).

Opzich wel interessant, maar dan zou ik een ander blok moeten zoeken want zelf het blok uit elkaar trekken ga ik niet doen.

Vind zijn prijs ook veel te hoog, kijk maar wat zon blok of reparatie nog kost.
 
Ik heb nog een onderblok liggen van een 2007 (nog geen 25K gelopen). Waterpomp en stator ontbreken en uiteraard cilinders etc.

Is onder garantie vervangen i.v.m. uitgelopen big-end op voorste cilinder

full

full
 
Mijn "nieuwe" RVS Mille R, gisteren gehaald bij Leerkes Motofun.
(Ik krijg die smile de hele dag niet van mijn gezicht.)
full
 
Hallo, mocht hier nog iemand interesse hebben in een ruil of koop.. Heb nog een aprilia evo uitlaat met grote tuit. Ben eigenlijk opzoek naar iets met E-keur of met db killer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan