Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze week ben ik rond Malmö onderweg. Dinsdag zijn we vertrokken naar Anderslov, ongeveer 30 km van Malmö. Toen hadden we redelijk weer, maar ruim 600 km blijft een karwei. Ik heb een congres in Malmö, dus ik rijdt elke dag op en neer Anderslov - Malmö. Ik had eigenlijk verwacht dat het hier saai zou zijn. Maar het is net de Eifel! Alleen jammer dat het de hele dag regent voorlopig. Niet hard, wel gestadig. Het leuke is, dat ik er eigenlijk niet nat van wordt. Vandaag was ik met een spijkerbroek gegaan, het was vanmorgen nog droog. Maar terug in de regen dus nauwelijks nat geworden. Wat is die Norge toch mooi gebouwd!

Mijn maat, met z'n RT, had een nat kruis ;) Ik dacht dat de BMW ook wel goed ontworpen was. Niet dus.
 
Deze week ben ik rond Malmö onderweg. Dinsdag zijn we vertrokken naar Anderslov, ongeveer 30 km van Malmö. Toen hadden we redelijk weer, maar ruim 600 km blijft een karwei. Ik heb een congres in Malmö, dus ik rijdt elke dag op en neer Anderslov - Malmö. Ik had eigenlijk verwacht dat het hier saai zou zijn. Maar het is net de Eifel! Alleen jammer dat het de hele dag regent voorlopig. Niet hard, wel gestadig. Het leuke is, dat ik er eigenlijk niet nat van wordt. Vandaag was ik met een spijkerbroek gegaan, het was vanmorgen nog droog. Maar terug in de regen dus nauwelijks nat geworden. Wat is die Norge toch mooi gebouwd!

Mijn maat, met z'n RT, had een nat kruis ;) Ik dacht dat de BMW ook wel goed ontworpen was. Niet dus.

oude mannenmotor
 
Ik ben eigenlijk verbaasd dat ik ondanks de regen erg veel lol heb gehad in het rondrijden hier. De wegen slingeren zo plezierig, en de maximum snelheden zijn ook nog zo, dat je je niet als bochtenridder hoeft te profileren. Als je al 80 mag, is dat een uitzondering.

En eerlijk is eerlijk, ik ben blij met m'n maat. Ik was eerst van plan alleen te gaan. Maar met z'n tweeën zijn we er vaker op uit gegaan dan ik alleen gedaan zou hebben.
 
Ik ben eigenlijk verbaasd dat ik ondanks de regen erg veel lol heb gehad in het rondrijden hier. De wegen slingeren zo plezierig, en de maximum snelheden zijn ook nog zo, dat je je niet als bochtenridder hoeft te profileren. Als je al 80 mag, is dat een uitzondering.

En eerlijk is eerlijk, ik ben blij met m'n maat. Ik was eerst van plan alleen te gaan. Maar met z'n tweeën zijn we er vaker op uit gegaan dan ik alleen gedaan zou hebben.

Heerlijk om daar te rijden lijkt me! Mooi om te combineren met je congres.
 
Inderdaad! Vandaag zou de "Noordbarge motortoer" zijn. Mooie gelegenheid om de motor eens op te laten drogen, dacht ik :( . Maar ik denk dat niet iedereen een ritje in de regen zien zitten.

Gisteren thuis gekomen: 650 km van 09:00 tot 18:30 vrijwel onafgebroken regen. Met alleen een uurtje droog op de boot. Misschien toch niet de leukste dag van m'n leven. Wel 1 van de langste.

Maar geen natte draad onder m'n pak! Dat C-Change van Richa is wel prima spul. En de Norge kon het allemaal niets schelen.
 
Ik ben misschien een beetje laat met een voorstel voor de najaarsmeeting. Niet alleen had ik het behoorlijk druk, maar de voortdurende regen was ook een emotionele drempel.

Ik heb eigenlijk maar twee opties: 30/9 en 7/10. En dat is een beetje kort dag. Maar: waar een wil is.....
 
Voor mij valt mijn planning de 7e uit....daar heb ik dus ruimte....
het zou me ook helpen nog net binnen een jaar de 10.000 km te pakken, da's wel een fijne kaap in 1 jaar.
 
Mijn Guzzi ligt helemaal uit elkaar voor onderzoek naar de motorschade. Er gaat nog heel wat water door de Rijn voordat hij klaar is, als dat ooit nog gaat lukken....
 
Dat zijn zure berichten, heren...goed herstel gewenst. En vizier op de lente houden?
@ badslipper: Had je ook op Breva forum gepost voor animo?
 
Dat wordt een klein groepje, Matz of Tyketto :). Eigenlijk wil ik de 60.000 voor eind oktober nog halen. Dan heb ik er ook weer 10.000 op zitten. We wachten nog een paar dagen af, maar het was ook wel erg kort dag zo.
 
Ik vrees dat ik op zo'n korte termijn het niet meer in de agenda gepropt krijg; ik ben momenteel voor mijn werk erg veel in Dublin en de VS; planning aanpassen lukt even niet, vandaar!
 
Ik kan beide data wel helpen om de Norge met de Breva door de 60000 km grens te begeleiden. Zelf ook te weinig gereden de laatste tijd wegens een hardnekkige voorhoofdsholteontsteking. Dan ga ik over de 90000 km.
 
Dank je matz.
Die van mij staat al sinds november stil 😔.
Staat trouwens op 53000km had normaal gesproken nu rond de 60000 geweest
 
Gister avond bij Wim geweest voor mijn link systeem. (zie eerder in topic herbert 1972 pagina 86 van dit topic)
Kostte veel moeite om het los te krijgen. Waarvoor nogmaals mijn dank Wim).
Geheel verroest en 1 van de lagers viel gewoon uit elkaar.
zal de foto's binnenkort hier neerzetten.
Schrikbarend hoe het er uit zag.
Terug naar huis ( in het donker en alleen snelweg) had ik al wel het idee dat ie veel "strakker" rijd en ook soepeler bij hobbels en onregelmatigheden op de weg.
Van de week nog maar eens een rondje rijden om te zien of het echt zoveel verschil maakt.

Advies aan iedereen alhier, ga er mee aan de slag, loshalen is nogal een dingetje gezien de roest e.d.

Dealers doen dit niet blijkbaar!

ps 30-9 voor ritje staat bij mij op de planning!
 
30 september, volgende week zaterdag al! Ik heb het ook maar in m'n agenda gezet, maar dan moeten we wel snel wat afspreken. We kunnen weer afspreken op de bekende plek bij strand Horst, maar als er een beter idee is? Het zal ook niet meevallen om een route in de buurt in elkaar te zetten, maar improviseren is waarschijnlijk net zo leuk. Dit weekend maak ik een "waar is wat te doen" topic aan, ook op MGCN. Wie weet wat we nog opvissen.

Matz, kan je ook op 30/9 schuiven?

Tyketto, ik herken het link verhaal helemaal. De dealer kijkt er wel naar, als je het vraagt. En als je de boel uit elkaar ziet liggen.....Maar ik ben wel verbaasd dat jullie het in 1 avond gefikst hebben. Dat veel beter rijden heb ik ook wel gemerkt.
 
Laatst bewerkt:
Gister avond bij Wim geweest voor mijn link systeem. (zie eerder in topic herbert 1972 pagina 86 van dit topic)
Kostte veel moeite om het los te krijgen. Waarvoor nogmaals mijn dank Wim).
Geheel verroest en 1 van de lagers viel gewoon uit elkaar.
zal de foto's binnenkort hier neerzetten.
Schrikbarend hoe het er uit zag.
Terug naar huis ( in het donker en alleen snelweg) had ik al wel het idee dat ie veel "strakker" rijd en ook soepeler bij hobbels en onregelmatigheden op de weg.
Van de week nog maar eens een rondje rijden om te zien of het echt zoveel verschil maakt.

Advies aan iedereen alhier, ga er mee aan de slag, loshalen is nogal een dingetje gezien de roest e.d.

Dealers doen dit niet blijkbaar!

ps 30-9 voor ritje staat bij mij op de planning!

Achterbrug lagers zijn doorgaans idem.

Ben jij Tyketto fan? Nw album is geweldig en ben van plan 30nov. heen te gaan.
 
Ben inderdaad van. Wist niet van nieuw album en concert ga gauw eens luisteren.
Dank voor de tip.
Was ze al een tijdje "vergeten".
 
Doe dit elk jaar heren, bv bij wim , of zelf scheeld veel geld, nieuw spulletje kost zomaar 250 euro.
A.s zaterdag nieuwe bandjes erop laten zetten, mpr4 gt, weer bevielen mij heel goed op de FJR, maar vreselijk cuppen , nu op de Norge even kijken hoe ze het doen, de Norge is lichter en staat ook niet zo op zijn 'kop'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan