Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
full




Het gaat dus om dat bovenste gaatje, dat zit dus echt potdicht. Ga er zaterdag wel een beetje mee stoeien.
 
Laatst bewerkt:
He Deppie!

Als je er heel veel haast mee hebt. :Y dan moet je het gelijk morgen ff zelf doen.
Ik kan me voorstellen, dat je staat te trappelen om met dat kanon de weg op te gaan.... })

Als het niet lukt kun je dat ding meenemen naar mij toe, ik heb ruimertjes. Daarmee zou het kunnen lukken, zonder dat er wat beschadigd. O-)

Wel geheim houden, ik wil niet dat bekend wordt, dat Gijs aan zo'n oude BeEmNee sleutelt.

;)
 
Laatst bewerkt:
Neem 1 tiertje van een koppelings of remkabel, en daarmee draaien draaien en draaien tot je er doorheen zit.

Door het vuile gaatje bedoel ik, dus niet emotioneel.
 
Bosso, ik vrees dat ik er eerder doorheen zit dan het tiertje. Je heb geen idee hoe hard dat spul is (wat het dan ook is) wat voor de verstopping zorgt.
 
Mijn ervaring is dat als je een rempomp schoon wil maken je als eerste de zuiger eruit moet halen anders kan er vuil in je pomp gedeelte gaan zitten .
Verder weet je dan zeker dat het verstopte gaatje niet door de zuiger geblokt is waardoor dat doorsteken niet gaat lukken .
Kortom alles uitelkaar dan pas schoon maken .
Succes met de pomp en de R45
 
Even een kwoot van (nog maar) de tweede bladzijde van dit soap-topic geplukt. ;)

Hij zou er ongetwijfeld van opknappen, maar het zit er niet in. Dit wordt geen restauratie, maar een low-budget opknapbeurt.

Vraagje; lukt dat nog, of begint 't nu toch in de papieren te lopen?
 
Nou, tot nu toe heb ik er iets van 250 euro ingestoken. Is niet heel erg veel, mede door de donaties van Halflive. Dus dat valt nog wel binnen "low-budget".

Guzzigek, uiteraard gaat de zuiger er even uit voor we het gaatje gaan doorpielen.
 
Maar goed, volgende probleem/kostenpost heeft zich inmiddels alweer aangediend: accu deaud.
 
Nou, als je een moter opknapt in het "Ductiaanse" tempo, moet je niet gek opkijken als straks na het monteren v/d verse vonkendoos, de banden blijken te zijn uitgedroogd.... })


_O- _O- _O-
 
Rem gaat volgende week mee naar Gijs Vijs, er is iets meer voor nodig dan een stukje remkabel om het gaatje weer open te krijgen! Bedankt voor de tip, Halflive. Is nog aardig betaalbaar ook.
 
Rem gaat volgende week mee naar Gijs Vijs, er is iets meer voor nodig dan een stukje remkabel om het gaatje weer open te krijgen! Bedankt voor de tip, Halflive. Is nog aardig betaalbaar ook.

Remkabels heeft Gijs zeker wel, volgens mij is in zijn motorpark weinig hydraulisch. Weinig kleppen ook trouwens. })
 
Zijn die polen wel een beetje degelijk ?
Yep. Ik heb ze met deze lipjes maar ook vlak met M5 in de accu gehad. Beide functioneren prima. Ik mag toch veronderstellen dat als ze een accu met een bepaalde piekspanning bouwen dat dan de aansluiting daar ook tegen bestand is. De Bosch startmotor van een tweeklepsboxer is een goede test, ik ken geen startmotor die meer Ampères trekt.
Bovendien, het oogje dat je er op aansluit is ook ongeveer die dikte/breedte.
 
Ik heb zo'n accu in mijn K100 gehad maar die heeft het maar een half jaar gedaan.
Dus niet alleen maar goede ervaringen...
 
Ik heb sinds mei 2015 zo'n Kung Long accu van Reichelt.de in mijn 37 jaar oude R100 (v/h RT). Tot nu toe zo'n 30.000 km mee gereden zonder problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan