H7 halogeen vervangen door LED

Daar ga je al ;) Echt 'goedkoop' heb je dus snel kans op allerlei problemen. Goedkopere en mindere leds om de prijs te drukken, kleurverschil, uitvallen, etc etc.

Waar ik en inmiddels wat andere mensen goeie ervaringen mee heb zijn deze zoaos hierboven ook al gepost:
https://m.ebay.com/itm/122629768904?_mwBanner=1


Ok dit zijn dezelfde volgens de plaatjes...
Lumiles LED CSP 200W 20000LM H4 HB2 9003 Headlight Kit High Low Beam Bulbs 6500K | eBay

OF

1pair CREE H4 255000LM 1700W LED Car Headlight Kit Hi/Lo Turbo Light Bulbs 6000K | eBay
 
Lumiled is afaik een Z ES led van Philips, dat specs of teksten ook in afbeeldingen niet helemaal kloppen zie je helaas erg veel... Mijn inziens hoort die 2e afbeelding er ook niet tussen.
 
Laatst bewerkt:
Zie de link die ik eerder gepost heb over fake lumileds... De prijs zegt vaak al het een en ander, en nadat ik ze zelf in mijn hand heb gehad en de leds van dichtbij heb kunnen bekijken geloof ik wel dat ze echt zijn.

Op foto kun je het verschil tussen Z ES en Cree ook wel zien, met name de opbouw van de lamp.

Edit: dit dus:
Beware-of-Fake-Luxeon-ZES-LED-Headlight-–-Big-potential-danger-to-your-car-33.jpg

Beware-of-Fake-Luxeon-ZES-LED-Headlight-–-Big-potential-danger-to-your-car-44.jpg


Zie Beware of Fake Luxeon ZES LED Headlight – Big potential danger to your car – Automotive LED Lighting Technology Information | LedoAuto

Voor mij is het een hobby om dingen te proberen en ermee te spelen, bestel wel eens regelmatig dingen om te kijken wat het is. :)
 
Laatst bewerkt:
Net led getest en groot licht was matig, toen even in de koplamp gekeken...

Als ik groot licht aan deed dan kreeg ik meer licht in het bovenste deel van de reflector.

Dat klopt niet, want licht boven in je reflector betekent meer licht laag voor je.

Ik heb de led 180 graden gedraaid en nu is het perfect! Veel strakker licht dan xenon, veel minder strooi licht in een geribbeld koplamp glas.

Een puntje dat warmteblok achterop wordt serieus heet, is dat normaal?
 
Hoe zat jouw lamp dan in de reflector? Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar dan :P

En mijn lumileds worden idd warmer dan de 'gewone' cob leds zoals die ik er eerst in had, maar niet zo dat je hem niet meer kan vasthouden zeg maar.
 
Hoe zat jouw lamp dan in de reflector? Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar dan :P

En mijn lumileds worden idd warmer dan de 'gewone' cob leds zoals die ik er eerst in had, maar niet zo dat je hem niet meer kan vasthouden zeg maar.

Gewoon 180 verkeerd om, ik heb H4...en de voet met de 3 uitsteeksels kan je los van de lamp halen, daar zitten 2 inhammetjes in en op de led lamp onder en boven een puntjes, dus je kan hem op 2 manieren in de voet plaatsen.
 
Ik zat meer te denken van hoe die dan in je lamp zat en scheen. Hij moest dus naar beneden idd. Kwartje viel wat laat. :+ Maar idd dat is wel zo handig...

Voor grootlicht heb ik een cob led erin zitten die aan beide kanten een led heeft, dus dat geeft wel goed licht. :)

Met dimlicht heb ik een projector, misschien heeft het daar ook wel zin anders. Misschien eens proberen.
 
5 jaar garantie, vanuit de USA (zegt niks maar goed), Philips COB led?
Wel met fan, maar dan wel 600 of 800 watt per paar of meer dan 200.000 lumen... yeah sure.

Anderen komen meer in de buurt van 6000 lumen en ik geloof dat een gloeilamp 2 of 3000 doet.

http://www.ebay.nl/itm/160W-16000LM...321011?hash=item2a86732af3:g:ajwAAOSwDrNZVgyj

LUMILED COB H4 HB2 9003 980W 147000LM LED Headlight Kit Hi/Lo Bulbs 6500K White | eBay


Kunnen we in de post van TS geen opsomming maken waar op te letten, wat wel en wat niet?
Nu is de info over 2 pagina's verspreid en kan ik er lastig uit halen wat ik echt moet weten en welke je bijv. wel of juist niet moet bestellen.

Wat zijn normale specificaties en prijzen voor echte Philips en geen fake?


De lampen die ik nu heb geven een bult licht, verblinden niet en ik ben er vooralsnog tevreden over voor 18 euro.

Ze zijn alleen met FAN en steken nu "iets" uit. Oh ja, ze hebben een plastic houdertje waar de lamp zelf in klikt, niet heel fijn, metaal is beter.

http://www.ebay.nl/itm/2-x-2017-CRE...var=571923473349&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Door het bos de bomen niet meer zien, en er is expertise aanwezig hier zie ik al.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geprobeerd om de H1 LED's die ik heb liggwn in mijn projectors te monteren ... ze zijn er te dik voor -O-

Ga proberen of ik ze in de grootlichten van de auto krijg, als de canbus het toelaat ...
 
5 jaar garantie, vanuit de USA (zegt niks maar goed), Philips COB led?
Wel met fan, maar dan wel 600 of 800 watt per paar of meer dan 200.000 lumen... yeah sure.

Anderen komen meer in de buurt van 6000 lumen en ik geloof dat een gloeilamp 2 of 3000 doet.

http://www.ebay.nl/itm/160W-16000LM...321011?hash=item2a86732af3:g:ajwAAOSwDrNZVgyj

LUMILED COB H4 HB2 9003 980W 147000LM LED Headlight Kit Hi/Lo Bulbs 6500K White | eBay


Kunnen we in de post van TS geen opsomming maken waar op te letten, wat wel en wat niet?
Nu is de info over 2 pagina's verspreid en kan ik er lastig uit halen wat ik echt moet weten en welke je bijv. wel of juist niet moet bestellen.

Wat zijn normale specificaties en prijzen voor echte Philips en geen fake?


De lampen die ik nu heb geven een bult licht, verblinden niet en ik ben er vooralsnog tevreden over voor 18 euro.

Ze zijn alleen met FAN en steken nu "iets" uit. Oh ja, ze hebben een plastic houdertje waar de lamp zelf in klikt, niet heel fijn, metaal is beter.

http://www.ebay.nl/itm/2-x-2017-CRE...var=571923473349&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Door het bos de bomen niet meer zien, en er is expertise aanwezig hier zie ik al.
De ZES leds zijn de echte. Je kan via de bekendere nederlandse shops wel redelijk achterhalen wat de specs zijn, zal vanavond eens kijken.

Cob leds zijn verder wel prima maar hebben het nadeel een stukje warmer te worden en vaak actieve koeling nodig te hebben. Zoals ik hierboven dus ook al beschreven heb. :) Deze kun je beter overslaan.

De 'echte' vanuit china zijn een 5 tientjes en ver over de 100 vanuit een shop hier.
 
zo niet dan ben ik er voor je, neem ze graag over voor mijn 2004 mondeo
Het zijn bulbjes van 15€ voor beide, in je profiel zie ik, noorderling ...

... denk dat opsturen bijna zoveel kost als de LED's zelf :')

Je kan ze al bijna evengoed zelf bestellen.
Auto styling Auto H7 H4 LED Koplamp 80 W 16000LM 12 V 24 V H13 H11 H1 9005 Koplamp Pure White 6000 K Auto Licht Mistlamp Bollen G5 in Auto-styling Auto H7 H4 LED Koplamp 80 W 16000LM 12 V 24 V H13 H11 H1 9005 Koplamp Pure White 6000 K Auto Licht Mistlamp Bollen G5 van Auto Licht Montage op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
De ZES leds zijn de echte. Je kan via de bekendere nederlandse shops wel redelijk achterhalen wat de specs zijn, zal vanavond eens kijken.

Cob leds zijn verder wel prima maar hebben het nadeel een stukje warmer te worden en vaak actieve koeling nodig te hebben. Zoals ik hierboven dus ook al beschreven heb. :) Deze kun je beter overslaan.

De 'echte' vanuit china zijn een 5 tientjes en ver over de 100 vanuit een shop hier.


Ik ven rustig een beetje de gevonden info aan het verzamelen en die ga ik hier nog wel posten, een aanschaf richtlijn zeg maar. Zit nu op 1 A4tje en schrijf tussendoor wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan