XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi mede xtx'ers. Ik heb een gebruikte oem sump guard gekocht via mp. Echter blijkt bij ontvangst de achterste bevestiging niet aanwezig te zijn. Verkoper geeft geen reactie meer.

Weet hier misschien iemand te vertellen hoe de achterste bevestiging zit ?
 
Even weer een update.

Me powercommander 5 en dna stage 1 zijn binnen. Stage 2 had ik al.
En rijd als een monster. Veel beter dan eerst.

Ik heb ook nog wat tekoop voor als er iemand interesse heeft
Fuel mod voor de xt €40 (staat ook op marktplaats)
Dna stage 2 cover/grill €40 (staat ook op marktplaats)
Mocht er iemand interesse hebben stuur een pb of een whats app. Me nr staat in de marktplaats advertentie onder me naam.
 
Heeft er iemand nog vragen of leuke dingen aan zijn xt gedaan?

We moeten hier weer een beetje leven in blazen. Tis beetje dood de laatste tijd dus wie verteld er wat leuks??


.
 
Hallo allen,

Nieuw hier op het forum. Heb al een paar topics gelezen en ik dacht ik meld mij ook maar even aan!
Gister deze XT660 gekocht. '08

30a9tvl.jpg


2ps28hi.jpg


Iemand die nog een lichtkap (plastic kap om de koplamp) heeft liggen by any chance? (bij de mijne zit er een scheur in)
 
van
full

naar (met veel spijt achteraf...)
full

en daarom weer terug, mag mij nu trotste eigenaar noemen van een xt660x 2004, 2e eigenaar!
full
 
Hoi xtx lief hebbers.
Wat jaren terug heb ik veel met de xtx gereden en veel verbouwt aan de xtx.
Daarna verkocht en andere sm,s gehad.
Nu is het tijd om de motor waar mee ik ben begonnen met rijden weer te kopen en het idee is om het blok er onderuit te halen en te laten verbouwen bij off the Road. Zodat ik hem richting de 60 a 65 pk krijg.
De xtx was een alles doener allee de 48 pk viel mij zwaar tegen op het laatst.
Dus wie o wie heeft nog een blauwe 2004 xtx
Te koop voor een project prijsje?
 
Hoi xtx lief hebbers.
Wat jaren terug heb ik veel met de xtx gereden en veel verbouwt aan de xtx.
Daarna verkocht en andere sm,s gehad.
Nu is het tijd om de motor waar mee ik ben begonnen met rijden weer te kopen en het idee is om het blok er onderuit te halen en te laten verbouwen bij off the Road. Zodat ik hem richting de 60 a 65 pk krijg.
De xtx was een alles doener allee de 48 pk viel mij zwaar tegen op het laatst.
Dus wie o wie heeft nog een blauwe 2004 xtx
Te koop voor een project prijsje?

Welkom terug. Oude liefde roest niet he. Ben benieuwd wat je allemaal laat doen
 
Heren,

Na een 3-tal jaar dat de XT op stal staat, wordt het tijd om hem weer eens van stal te halen. Heb de XT toen even aan de kant gezet voor een R1100S, woon-werk verkeer was wat handiger met de BMW. De BMW is terug buiten en nu ga ik de Yamaha opnieuw in orde brengen.
Ben van plan om alle vloeistoffen en oliën te vervangen, kleppen controleren, ontsteking controleren,... De XT heeft +/- 14000 km dus ik vermoed dat ik niet veel zal moeten regelen enzo... Nu had ik hem graag ook lekker laten rijden... Heb de snorkel verwijderd, K&N luchtfilter en Leovince dempers. Ook heb ik de CO waarde wat naar omhoog gebracht. Maar vind toch dat hij wat on/off effect heeft... Heb geen zin om powercommanders etc te kopen, maar zijn er zaken die goed werken, voor een fractie van de kost : )? Is die KEV fuel mod iets? Heeft iemand al de AGR blanket kit van OTR geprobeerd? (https://www.off-the-road.de/en/XT-660R-X/Exhausts/AGR-blanket-kit-XT-660.html). Ik post wel eens een foto bij gelegenheid.
Alvast bedankt,
J
 
Heren,

Na een 3-tal jaar dat de XT op stal staat, wordt het tijd om hem weer eens van stal te halen. Heb de XT toen even aan de kant gezet voor een R1100S, woon-werk verkeer was wat handiger met de BMW. De BMW is terug buiten en nu ga ik de Yamaha opnieuw in orde brengen.
Ben van plan om alle vloeistoffen en oliën te vervangen, kleppen controleren, ontsteking controleren,... De XT heeft +/- 14000 km dus ik vermoed dat ik niet veel zal moeten regelen enzo... Nu had ik hem graag ook lekker laten rijden... Heb de snorkel verwijderd, K&N luchtfilter en Leovince dempers. Ook heb ik de CO waarde wat naar omhoog gebracht. Maar vind toch dat hij wat on/off effect heeft... Heb geen zin om powercommanders etc te kopen, maar zijn er zaken die goed werken, voor een fractie van de kost : )? Is die KEV fuel mod iets? Heeft iemand al de AGR blanket kit van OTR geprobeerd? (https://www.off-the-road.de/en/XT-660R-X/Exhausts/AGR-blanket-kit-XT-660.html). Ik post wel eens een foto bij gelegenheid.
Alvast bedankt,
J

Agr blanket kit niet nemen! Ik wou dit gaan doen maar kwam er achter om de schroefjes los te draaien moet ke blok los. De schroefjes zitten precies voor een frame buis.

Het beste wat je kunt doen:
Dna stage1 filter €50 bij otr
Dna stage 2 filter €50 (niet persee nodig maar wel boost vermogen erbij)
Je ais slang afdoppen (gratis en merk je echt verschil)
Kev fuel mod erop €35 ( heb ik nog tekoop)
Engine breather reroute verschil weinig merkbaar €5

Alles apart maakt niet veel verschil.
Maar na ik dit alles had gedaan was t bokken zo goed als weg.

Heb je hulp nodig met ais afdoppen of andere mods. Dan help ik je graag.

Btw extra bokken komt ook soms door versleten aandrijf rubbers. Even controleren of er duidelijke speling zit tussen achter tandwiel en je velg. (Links en rechts draairichting speling checken.)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik hoor t wel als je nog vragen hebt. :)
 
Agr blanket kit niet nemen! Ik wou dit gaan doen maar kwam er achter om de schroefjes los te draaien moet ke blok los. De schroefjes zitten precies voor een frame buis.

Het beste wat je kunt doen:
Dna stage1 filter €50 bij otr
Dna stage 2 filter €50 (niet persee nodig maar wel boost vermogen erbij)
Je ais slang afdoppen (gratis en merk je echt verschil)
Kev fuel mod erop €35 ( heb ik nog tekoop)
Engine breather reroute verschil weinig merkbaar €5

Alles apart maakt niet veel verschil.
Maar na ik dit alles had gedaan was t bokken zo goed als weg.

Heb je hulp nodig met ais afdoppen of andere mods. Dan help ik je graag.

Btw extra bokken komt ook soms door versleten aandrijf rubbers. Even controleren of er duidelijke speling zit tussen achter tandwiel en je velg. (Links en rechts draairichting speling checken.)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik hoor t wel als je nog vragen hebt. :)

Hey MrSemicolon,

Alvast bedankt voor je tips en de opsomming! Mooie XT heb jij zeg!

De AGR-kit zal ik dus links laten liggen, heb geen zin om het blok er enkel voor dat uit te halen : ).
Nu heb ik al een K&N filter zitten, kan ik die goed combineren met de DNA-stage 2? Vroeg me enkel af of die stage 2 wel goed water en stofdicht is? Niet dat ik in de regen zal rijden, maar met het weer hier weet je maar nooit ; ).
De rubbers/lagers zal ik ook allemaal controleren : ).

Ook die slang weet ik niet zitten ; ).

Bedankt,

J.
 
\
Je ais slang afdoppen (gratis en merk je echt verschil)
/quote]

waar zit deze slang? en wat doet hij/hoe werkt het ?

Stuur me even een appje dan leg ik het uit met fotos.
Ik kan geen fotos hier in droppen.

Whap: 0614355119


En ja dna 2 kan ook samen met kn filter.

Dna is goed water afstotend en stof dicht zolang je de filter goed in olied. Dit vergeten mensen vaak. Je kan de naden insmeren met vaseline tegen t lekken door kieren.

En thnx waar heb je foto van me bike gezien dan?
 
Stuur me even een appje dan leg ik het uit met fotos.
Ik kan geen fotos hier in droppen.

Whap: 0614355119


En ja dna 2 kan ook samen met kn filter.

Dna is goed water afstotend en stof dicht zolang je de filter goed in olied. Dit vergeten mensen vaak. Je kan de naden insmeren met vaseline tegen t lekken door kieren.

En thnx waar heb je foto van me bike gezien dan?

Ok, dan kijk ik eens voor zo'n setup. Zal wel niet voor direct zijn : ). Volgens je beschrijving onder je berichten ziet het er toch een leuke XT uit ; ).

J
 
Ik heb nog liggen:
Dna stage 2 cover rvs
Kev fuel mod


Ik ben nog opzoek naar otr voorbochten. Mocht iemsnd ze verkopen laat me ff weten

Ik denk als iemand otr bochten op zun motor heeft dat hij ze niet verkoopt. En een setje over lijkt me ook niet. Ik heb ze zelf er ook op vind het zun geld wel waard
 
Oh ik moet nog wel even melden dat het niet aan te raden is om je ais af te doppen als je standaard uitlaten hebt.

Dit inverband met je ais gooit extra lucht in je uitlaten om de uitlaat gassen beter te verbranden in je katalysator. Als je de ais afblockt met standaard uitlaten heb je kans dat je kat dicht gaat zitten.

Daarom is het alleen aan te raden om je ais af te blocken als je aftermarket dempers hebt zonder katalysator.

Dat wou ik nog even zeggen. En als je uitleg wilt hoe je de ais afblockt stuur me een berichtje.

Fijne avond mede broaaapers :)
 
ik ga een powercommander 5 halen, dan is zon fuel mod overbodig denk ik?


Ja klopt powercommander 5 is beter dan fuel mod.
Maar zorg er wel voor dat je een goede map erop zet.
Het beste is gewoon na dat je een map erop hebt een testbank uitdraai maken. Om te kijken of je air fuel goed zit. Mijne stond bijv nog te arm met een standaard map.

Bij otr is pc5 het goedkoopst €320 voor de xt660
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan