ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

weet inmiddels de leuke weggetjes wel te vinden hier in de buurt, maar zo mooi als in een heuvel/berggebied wordt het natuurlijk nooit.

is dat nou weer een nieuw kontje?
 
Heren, ik zit nog steeds met het probleem met mijn achterbrug. Het zat in elkaar, maar de speling bleef en kreeg ik niet weg. Alles gecheckt en ik miste een dikke bus die door de brug loopt. Gelijk maar alles opnieuw besteld aan de hand van de partnummers van het WPHB maar nu is het geheel een centimeter te breed :X

https://www.cmsnl.com/kawasaki-zr1100d4-zrx1100-2000-europe-fr_model12704/partslist/F2141.html#results

Als ik alles monteer zoals bovenstaand diagram is de brug, met die linker verloop/colar 92143, totaal 24.5cm breed. Maar als ik de ruimte in het frame opmeet is deze ruimte maar 23.5cm :/ M.a.w. ik krijg het geheel er niet tussen.

Rechts zit het ook vreemd, het deel frame komt tegen de seal aan die erin geplaatst moet worden (92049A) en niet direct op metaal. Ik dacht eerst dat deze over het deel van het frame zou vallen, maar die diameters komen niet overeen.

Iemand een idee wat ik fout doe?


Dit is de as die ik niet had, deze kan er niet verder in. Het verloop wat erboven ligt moet hier nog tegenaan en dan tussen het frame. Dit is zoiezo klote, aangezien hij nergens aan vast zit en tijdens het monteren gewoon vanaf valt.

as.jpg


Dit is de rechterkant, frame en seal. Ik verwachte dat de seal om het ronde deel van het frame zou vallen, om ruimte te maken maar dit gaat niet passen.
framerechts.jpg


rechts.jpg
 
Dit is een plaatje van een 1200 voor de volgorde van onderdelen weet niet of je er wat aan heb,en zag ook op een ander plaatje dat het kogellager er best wel diep in zit mischien dat daar de fout zit hoop dat dit wat helpt succes met uit zoeken.
full
 
Nou, die heb ik maar die geeft dus ook het verkeerde weer. Dat is dus het hele vreemde eraan. Overal waar ik plaatjes tegen kom zijn de 'verkeerde' die ook op CMSNL staan.

Ondertussen heb ik ook bericht gekregen van Schepers motoren en die geeft ook aan dat hij in elkaar moet zoals jij aangeeft. Zou het kunnen omdat ik een 2001 model heb terwijl ze oorspronkelijk maar tot 2000 zijn gemaakt of heb ik gewoon een model wat een jaar later pas op kenteken is gezet.
 
rollagers er dus van twee kanten in geperst? Ik heb eventueel een setjespacers liggen om de lagers erin de drukken (als het goed is, nooit getest)

zit er wel verschil in de constructive tussen de 1100 en de 1200?

geen kroonplaat hier!
 
Nou, die heb ik maar die geeft dus ook het verkeerde weer. Dat is dus het hele vreemde eraan. Overal waar ik plaatjes tegen kom zijn de 'verkeerde' die ook op CMSNL staan.

Ondertussen heb ik ook bericht gekregen van Schepers motoren en die geeft ook aan dat hij in elkaar moet zoals jij aangeeft. Zou het kunnen omdat ik een 2001 model heb terwijl ze oorspronkelijk maar tot 2000 zijn gemaakt of heb ik gewoon een model wat een jaar later pas op kenteken is gezet.

Wat is je framenummer :?
Staat er Y in of K1
Y = 2000
K1 = 2001

Nav je framenummer moet je de juiste artikelen hebben

Tussen de 1100 en 1200 achterbrug is namelijk een wezenlijk verschil te vinden qua opbouw.

Maar volgens mij heb je de juiste gevonden via CMSN en zal het misschien liggen aan metaalverbuiginf :?

Geen idee dus :+
 
Wat is je framenummer :?
Staat er Y in of K1
Y = 2000
K1 = 2001

Nav je framenummer moet je de juiste artikelen hebben

Tussen de 1100 en 1200 achterbrug is namelijk een wezenlijk verschil te vinden qua opbouw.

Maar volgens mij heb je de juiste gevonden via CMSN en zal het misschien liggen aan metaalverbuiginf :?

Geen idee dus :+

JKAZRT10CCA heb op het frame staan Geen Y of K1 dus :$ Ondertussen zit alles weer zoals het hoort, geen speling en ziet het er schitterend uit *O*

Enige klote is dat het rubbere membraan in het rempotje van de achterrem te groot is geworden en ik die ook opnieuw moet bestellen. Nog even wachten met rijden dus :X
 
JKAZRT10CCA heb op het frame staan Geen Y of K1 dus :$ Ondertussen zit alles weer zoals het hoort, geen speling en ziet het er schitterend uit *O*

Enige klote is dat het rubbere membraan in het rempotje van de achterrem te groot is geworden en ik die ook opnieuw moet bestellen. Nog even wachten met rijden dus :X

:?

En

*O*

En

:/


En :+
 
Van de winter nog wat kleine dingen coaten en spuiten maar ik ben er blij mee :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Keering-seal-verloop niet goed geplaatst. Nu wel :Y

Klopt ja, die is ondertussen aan een coating toe :+ Ik heb vanmiddag even een origineel setje voetsteunen besteld (zijn deels zwart door het rubber :) ) en een nieuw membraan voor het rem-reservoir achter. Morgen even wat boutjes, kettingbeschermingsklemmetje en de standaard spuiten. Van de winter kunnen die dan alsnog gecoat worden.

Zit er een beetje aan te denken om de velgen goud te laten coaten, wat ook terugkomt in de bies van de lak. Maar weet niet of dit to much gaat worden. Vannacht na werk maar even fotoshoppen :+
 
Ik snap niet, dat er niemand is met een 1100 geen werkplaats boek heeft en even een plaatje post
een forum is er toch om elkaar een beetje te helpen met dit soort dingen :?

Met alle liefde....maar ben 2 weken weg geweest en hopelijk morgen of zaterdag thuis....

Heb dat boek niet bij me in de vrachtauto....

Had het anders allang gedaan...
 
:} ik vind een zwarte brug echt supervet.

Zou goed passen op mijn Jack Daniels Rex

Tis even kutten met monteren (maar dat kan ook aan mij liggen :+) maar het mistaat zeker niet.

Edit: Oke, het is een crappy fotoshop, maar met gouden wielen staat het ook wel tof :Y Al zie ik er liever meer-spaaks velgen in :}

ZRXwielen.jpg


Maar ja, een dikke RSU vork van een CBR900rr misstaat ook niet samen met beide velgen :9~

1994HondaCBR900RRFireblade.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, scheelt 3.5cm. Aardig wat dus :( Setje Galespeed wielen zullen uiteindelijk het goedkoopst uit gaan komen denk, als je ziet wat je allemaal moet aanpassen om uiteindelijk een ander setje velgen te kunnen monteren
 
Ik dacht wel even een boekwerk te moeten bijlezen maar dat viel tegen😁
Afgelopen 3 dagen mogen sturen in Limboland, uitstapje gemaakt naar Duitsland en België.. Eerste keer lang weg met de ZRX en ondanks het extra gelpad (overblijfsel vanuit m'n paardrijdperiode) op m'n zadel een aardig houten reet gekregen. Misschien toch m'n zadel laten herbekleden/aanpassen. Iemand ervaring mee? Waar moet ik aan denken qua prijs?
 
Ik dacht wel even een boekwerk te moeten bijlezen maar dat viel tegen😁
Afgelopen 3 dagen mogen sturen in Limboland, uitstapje gemaakt naar Duitsland en België.. Eerste keer lang weg met de ZRX en ondanks het extra gelpad (overblijfsel vanuit m'n paardrijdperiode) op m'n zadel een aardig houten reet gekregen. Misschien toch m'n zadel laten herbekleden/aanpassen. Iemand ervaring mee? Waar moet ik aan denken qua prijs?


Mijn zadel aan laten passen bij bart in belgie....kost je een 200 a 225...
 
Terug
Bovenaan Onderaan