Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch heeft Jurgen ook netjes gereden in race 2!

En in race 1 dat heeft me zeker 4-5 plekken gekost en anders was ik zelfs 2e geworden overall. Dat was dan wel weer jammer.
 
Toch heeft Jurgen ook netjes gereden in race 2!

En in race 1 dat heeft me zeker 4-5 plekken gekost en anders was ik zelfs 2e geworden overall. Dat was dan wel weer jammer.


Ik heb helaas niets gezien Roy ook niet van Jurgen vond het best lullig van mij dat ik zo snel weg moest. Heb hen laten zitten met een pitbox die nog schoongemaakt moest worden snel/half afscheid genomen hopelijk zijn ze niet boos ?
 
Ik heb helaas niets gezien Roy ook niet van Jurgen vond het best lullig van mij dat ik zo snel weg moest. Heb hen laten zitten met een pitbox die nog schoongemaakt moest worden snel/half afscheid genomen hopelijk zijn ze niet boos ?

Welnee! En schoonmaken is niet meer als even uitvegen. Vonden het gezellig met je :)
 
Toch heeft Jurgen ook netjes gereden in race 2!

En in race 1 dat heeft me zeker 4-5 plekken gekost en anders was ik zelfs 2e geworden overall. Dat was dan wel weer jammer.
Ha mooi, ik heb jouw race 1 nog ff gezien met een maat vanaf de nieuwe haarbocht tribune, als ik het me goed herinner (Ik zag een Roy R***** en had het er toen met m'n maat over dat dat misschien wel de Roy R van MF kon zijn ;) ) begon jij heel goed P1 / P2 maar zat je na een 4-5tal ronden op P4/5.
Was wel een spannende race vooraan, leuk om te zien
 
Mooi dat het klussen goed gaat Rick :t

Mijn dag vandaag was ruk geen meter gereden behalve dan naar de tech keuring toe _O-

Zou met Roy sessie 1 rijden zet ik de SRAD voorvelg erin loopt de remschijf aan ? Lang zitten klooien bleek later dat ik de remschijf spacers vergeten was eraf te halen.Sessie 1 hierdoor gemist. :+

Sessie 2 regenbanden gestoken had uren de tijd ervoor droogde het plots te snel op voor regenbanden.Sessie 2 gemist :P

Sessie 3, Roy kwam de pitbox in gestormd ja droogweer banden monteren Willem :? Alweer banden wisselen dus.Motor was klaar , ik was klaar ervoor :9 :]

Loop ik naar de auto om de regenbanden vast op te ruimen gaat deze niet van het alarm en slot af :( Met de sleutel deur geopend alarm gaat dan natuurlijk af. Alles geprobeerd en ook met de reserve sleutel welke ik voortaan standaard mee neem sinds Roy }) gezocht heeft naar mijn sleutel jaren geleden.

Alarm ging telkens af dus motorkap omhoog en de kabel doorgeknipt naar de sirene en dat hielp geen lawaai meer _O- Maar ik kon wel rijden enkel met gevaarlichten aan die bleven knipperen vanwege het alarm :( .

Toen de keuze gemaakt om niet meer te rijden en op weg te gaan naar de Audi dealer.In de hoop dat zij het konden maken?Kom ik daaraan en wat denk je......ja probleem was plots weg ?? Heb iets soortgelijks 2 maanden geleden ook al eens gehad maar men kon niets vinden.Nu gaat het alarm eruit het is al oud, vermoedelijk een storing in de computer .

Sessie 3 niet gereden maar vandaag wel veel geleerd waarin ik moet verbeteren.Ben te traag met wisselen en moet sneller keuzes maken.Had de oude regenband ook mee moeten nemen had dan gewoon gereden.Vond zonde (sessie 2) om de nieuwe regenbanden te verhoeren op het droge asfalt.

Nu ga ik 3 okt nogmaals rijden moet de motor testen.En ik ga wat wiel hoogte bokken maken zodat het wisselen sneller gaat.Soms had ik 3 handen nodig dat werkt natuurlijk nooit in je eentje.
Jemig wat een verhaal!!!! Wat een pech zeg :N

Dat je toen de auto sleutel kwijt was weet ik nog wel ja :+

Volgende keer beter!!
 
Ha mooi, ik heb jouw race 1 nog ff gezien met een maat vanaf de nieuwe haarbocht tribune, als ik het me goed herinner (Ik zag een Roy R***** en had het er toen met m'n maat over dat dat misschien wel de Roy R van MF kon zijn ;) ) begon jij heel goed P1 / P2 maar zat je na een 4-5tal ronden op P4/5.
Was wel een spannende race vooraan, leuk om te zien

Ja klopt!
Regen rijden ligt me wel en had de pole te pakken. Race 1 echter droog dus verwachtte dat ook niet vast te houden. Helaas de laatste rondes geen vermogen meer en zo doende zo ver terug gezakt :/ P4-5 was ik dan ook tevreden mee geweest.

Race 2 weer nat en daar werd ik gelijk 2e.
 
Wisselende omstandigheden zo te horen op Maandag mannen. In ieder geval nog prima resultaten Roy. Ik rij Donderdag op CPZ mn laatste dagje in Nederland dit seizoen -O- . Had me ingeschreven bij MCT in groep 3, wat 3 sessies begeleid en 2 vrijrijden zou zijn. Nu doen ze de dag samen met MSL. 5 sessies begeleid met MCT en 5 sessies vrijrijden met MSL in groep 3 :? . Heb maar een mailtje gestuurd of ik naar groep 2 terug kan, geen zin om in de weg te rijden. Willem je had gelijk over Portimao, afgelopen weekend naar de Superbikes geweest. Echt een mooie baan :}
 
Wisselende omstandigheden zo te horen op Maandag mannen. In ieder geval nog prima resultaten Roy. Ik rij Donderdag op CPZ mn laatste dagje in Nederland dit seizoen -O- . Had me ingeschreven bij MCT in groep 3, wat 3 sessies begeleid en 2 vrijrijden zou zijn. Nu doen ze de dag samen met MSL. 5 sessies begeleid met MCT en 5 sessies vrijrijden met MSL in groep 3 :? . Heb maar een mailtje gestuurd of ik naar groep 2 terug kan, geen zin om in de weg te rijden.

Willem je had gelijk over Portimao, afgelopen weekend naar de Superbikes geweest. Echt een mooie baan :}

Brno was ook mooi maar rijden op Portimao ,dat had ik nooit willen missen. :t

Nu begrijp je waarom ik Zandvoort na Portimao met 2 vingers in de neus reed :+

Hoop echt dat we volgend jaar weer naar Portimao zullen gaan maar de meerderheid beslist.
 
Wisselende omstandigheden zo te horen op Maandag mannen. In ieder geval nog prima resultaten Roy. Ik rij Donderdag op CPZ mn laatste dagje in Nederland dit seizoen -O- . Had me ingeschreven bij MCT in groep 3, wat 3 sessies begeleid en 2 vrijrijden zou zijn. Nu doen ze de dag samen met MSL. 5 sessies begeleid met MCT en 5 sessies vrijrijden met MSL in groep 3 :? . Heb maar een mailtje gestuurd of ik naar groep 2 terug kan, geen zin om in de weg te rijden. Willem je had gelijk over Portimao, afgelopen weekend naar de Superbikes geweest. Echt een mooie baan :}

In het programma zie ik dat MCT groepen 1,2 en 3 worden ondergebracht in MSL groep 1 en 2. MSL groep 2 mag de middag sessies vrij rijden maar hoeft niet. Niks aan de hand lijkt me dan toch?
 
In het programma zie ik dat MCT groepen 1,2 en 3 worden ondergebracht in MSL groep 1 en 2. MSL groep 2 mag de middag sessies vrij rijden maar hoeft niet. Niks aan de hand lijkt me dan toch?
Ik rij er gewoon heen en dan zien we wel :] . Met MSL had ik laatst ook de laatste 2 sessies vrijrijden gedaan, en dat beviel wel prima.
 
Hi allemaal,

Ik wil mijn ketting stellen van mijn gsxr 750 k9 alleen mijn doppenset loopt maar tot 32mm en die is net te klein. Welke dop heb ik nodig voor de asmoer?
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal,

Ik wil mijn ketting stellen van mijn gsxr 750 k9 alleen mijn doppenset loopt maar tot 32mm en die is net te klein. Welke dop heb ik nodig voor de asmoer?

Wat Roy zei
En doe jezelf een plezier, als je dan toch de dop moet kopen, koop gelijk een momentsleutel
(je hebt 100 Nm nodig om je asmoer aan te trekken, een werkplaatshandboek misstaat ook niet)
 
Motor vanmiddag even bij de garage afgezet, inmiddels 45dkm op staan. :) Kleine trilling voorin en een knak bij inveren en hobbels. Laatste bleek het balhoofdlager te zijn wat bijgesteld moest worden. Dat eerste gingen ze kijken of het het ballanceren van het wiel was of mss toch een voorste remschijf die een klein beetje krom was.

Gelukkig zijn de schijven al niet echt heel best meer en had ik de links van Willem en hier van anderen al opgeslagen. Dus maar eens kijken.

En on het helemaal leuk te maken, ik heb een Honda Nighthawk 650 bij als leenmotor... _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren een kort ritje gemaakt met de 1400.Vandaag de vering voor de rit van morgen nog afgesteld en een ding weet ik 200% zeker.Die Progressieve voor-veren gaan er nu echt uit.
 
Hoezo dat dan Willem?

Ik ben met de gixxer nu erg blij met de afstelling nu. Had laatst achter nog ff een tandje zachter gezet en hij is mooi in balans nu. :Y
 
Hoezo dat dan Willem?

Ik ben met de gixxer nu erg blij met de afstelling nu. Had laatst achter nog ff een tandje zachter gezet en hij is mooi in balans nu. :Y

Heb jij ook progressieve veren Johan ?

Probleem wat ik ermee heb is dan ik niet de juiste afstelling kan maken over de totale veerweg.

Dat issue had ik ook al met de circuit SRAD waar een pogressieve achterveer op gemonteerd zat.

Ik heb mijn voorzijde nu als concessie ook wat slapper gezet op de 1400.Morgen heb ik een ritje van 350km voor de boeg ben benieuwd ??
 
Laatst bewerkt:
Nee ook niet gedaan vanwege wisselende verhalen. Huidige vering opgefrist en afgesteld, verder niks.

Als ik het zo hoor blij mee ook. :)
 
Nee ook niet gedaan vanwege wisselende verhalen. Huidige vering opgefrist en afgesteld, verder niks.

Als ik het zo hoor blij mee ook. :)


Niet doen is mijn ervaring ermee.

Als je een motor hebt waarbij je geen enkele veer-instelling kunt doen oké dan is het een ander verhaal.

Ik moest trouwens wel wennen om weer eens op de straat te rijden.Ook dat je overal richting moet aangeven en de 120-130 verkeersborden moet volgen. :P

Had gisteren alweer mijn eerste bijna ongelukje.Diegene achtermij vergat te remmen omdat hij dacht dat ik door rood heen zou gaan en hij wilde volgen.Piepende banden bij hem...aii .... Ik stopte juist over de streep heen om hem meer remweg te geven.

Op de weg rijden is |( :r
 
Laatst bewerkt:
Heb jij ook progressieve veren Johan ?

Probleem wat ik ermee heb is dan ik niet de juiste afstelling kan maken over de totale veerweg.

Dat issue had ik ook al met de circuit SRAD waar een pogressieve achterveer op gemonteerd zat.

Ik heb mijn voorzijde nu als concessie ook wat slapper gezet op de 1400.Morgen heb ik een ritje van 350km voor de boeg ben benieuwd ??

Dat is best gek.
Want progressieve veren hebben geen invloed op de demping.

Een klik meer of minder demping heeft geen effect op de veer.
Dan zou er eerder iets met je luchtkamer niet goed uit.
Of toch iets te dunne/weinig olie die snel warm warm.

Je zou eens contact op kunnen nemen met de leverancier, waarschijnlijk Hyperpro dus.
En dan kun je het beste met Werkendam bellen en dan vragen naar Paul.

Ik ben juist mega happy met de Hyperpro veren, zowel de lineaire als de progressieve.

Maargoed, ieder zijn ding/verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Niet doen is mijn ervaring ermee.

Als je een motor hebt waarbij je geen enkele veer-instelling kunt doen oké dan is het een ander verhaal.

Ik moest trouwens wel wennen om weer eens op de straat te rijden.Ook dat je overal richting moet aangeven en de 120-130 verkeersborden moet volgen. :P

Had gisteren alweer mijn eerste bijna ongelukje.Diegene achtermij vergat te remmen omdat hij dacht dat ik door rood heen zou gaan en hij wilde volgen.Piepende banden bij hem...aii .... Ik stopte juist over de streep heen om hem meer remweg te geven.

Op de weg rijden is |( :r
Ik heb wekelijks dat iemand opzij komt zonder te kijken of mijn bijna onderuit kegelt omdat ze met andere dingen bezig zijn, vaak telefoon. Van de week 2x met filerijden dat mensen niet kijken en gaan wisselen van rijstrook. Of sterker nog, bewust naar de lijn toe gaan.

Ik rijd letterlijk met de gedachte dat niemand mij gezien heeft en alles en iedereen mij dood wilt hebben. Dan gaat het aardig goed. :+
 
Laatst bewerkt:
Toch opvallend, ik rij al 16 jaar motor en geloof 2x gehad dat ik niet gezien werd. 1x op rotonde, aan zien komen en stond stil op de rotonde en 1 me tegemoet komende auti die inhaalde en we dus 3 breed op 2 rijbanen zaten. De enige keer in ál die tijd dat ik geschrokken ben was toen iemand zonder voorrang nog een meter op trok. Wegschuivend voorwiel maar op tijd rem los.
 
Als ik een verschil maak tussen woon-werk verkeer en de 'fun' km's dan heb ik bij het laatste hetzelfde. Merk alleen wel een verschil qua gedrag van automobilisten op het moment dat het 'echte' mooie weer begint, aantal van die losgeslagen gekken door het verkeer waarop ik dan afgesneden wordt of minder tot geen ruimte meer krijg. Maar verder nooit echt last.

Woon-werk verkeer is echt helaas een ander verhaal...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan