YZF750 Racer projectje

ow wacht.. 2e versnelling kapot lees ik nu :)
nee nee
Die is van de close ratio versnellingsbak
Die is al verkocht :)
Was ook iets meer dan 30,- O-)

In het spul van hierboven zit gewoon de standaard yzf750 6 bak
 
Laatst bewerkt:
ok, dan wil ik hem wel hebben mits we hem op lokatie (moergestel, bij Tilburg) kunnen krijgen..
 
Hoihoi, Ducati-m spring er een beetje laat in... ik heb dezelfde Yzf! met de zelfde kleurstelling..

echter pas eronderuit gegaan... Heb je nog kuipwerk ?

Gr Ferdi Nooijen
 
Helaas, zoals in PB al besproken ;)

Ik heb wel nog een complete pakkingset met nog extra cilinder pakkingen etc gevonden :)
 
en als iemand een originele kunststof achterspatbord/deel onder zadel/giga ding zoeklt, die heb ik nog.
tevens een compleet blok gedemonteerd, met een gedemonteerd fzr1000 blok erbij (dus ideaal om een ´groter´ blok te bouwen)
 
:$
Gaat de komende jaren niet afkomen. Meer om af en toe te sleutelen.

SqkTd1K.jpg
 
Ik had nog een berg klein spul en een frame liggen (kom je verder toch niet kwijt). Het 'speciale' spul was inderdaad snel verkocht.
En kon een 750 voor een appel en een ei ophalen.
 
Jep :)
Achterbrug ligt bij JerryT als het goed is
Het blok heb ik dan wel weer gestraald. Van de winter eens opnieuw opbouwen.
 
Helaas wel al het ruige spul zoals close ratio bak en yec airbox verkocht...
Maar afijn...

Komt een 999 vork in (die had ik nog liggen)met dit keer Bitubo binnenwerk (piston kit en veren). Nieuw opgebouwd met nieuwe bussen etc.
NOF0cDv.jpg



Zie trouwens dat alle oude foto's weg zijn.

Dit was de 'fiets' net voordat ik stopte
zUCoKNh.jpg
 
Goed dat je door gaat en wordt misschien een topic met inspiratie voor mij.
Heb een yzf750r gekocht (alles behalve een frame en geen kuipwerk of zit) met daar nog een extra blok bij wat een sp blok schijnt te zijn.

En wat ga ik daarmee doen?
Ik heb nog een pre-exup fzr1000 staan waar ik een 750 blok en achterbrug in wil meubelen en dan verder ombouwen om er bij de SAM een beetje demo te gaan rijden.

Wordt net zo'n langlopend project als dat van jou ben ik bang voor.
 
Geen originele in ieder geval. Ik weet nog niet wat ik ga monteren.

Blok klaar om opgebouwd te worden. Deze heb ik gestraald met glasparel (niet erg handig...) maar werkte wel. Eigenlijk is het teveel schoonmaak werk en het risico dat er toch ergens een pareltje in een lager komt...Volgende keer dus gewoon soda :)

Startmotor en dynamo gaan er uiteraard af, scheelt 2.9kg aan interne blokdelen. De startmotor en dynamo zelf dus niet meegerekend. En die wegen ook al snel 4kg bij elkaar :o

FoMq23H.jpg


Net zoals in mijn eerste projectje komt er een Ducati 999 vork in die ik nog had liggen.
Deze is voorzien van Bitubo binnenwerk. Helaas zijn er zo goed als geen veren te krijgen voor de 999 (behalve voor een R). Dus heb ik 996 veren gekocht (die zijn iets korter) en nieuwe spacers gedraaid die tussen veer en metalen bus komen.

Links het originele busje
qgq9ovW.jpg


ffHTKR2.jpg


Vork wordt voorzien van nieuwe geleidebussen en skf seals.
Het volgende klusje is een nieuw t-stuk maken zodat het eindelijk eens een rollend geheeld wordt, hopelijk dit jaar af _O-
 
Laatst bewerkt:
Blok klaar om opgebouwd te worden. Deze heb ik gestraald met glasparel (niet erg handig...) maar werkte wel. Eigenlijk is het teveel schoonmaak werk en het risico dat er toch ergens een pareltje in een lager komt...Volgende keer dus gewoon soda :)
Maak het ajb goed schoon, ik ken een verhaal van glasparelstralen van een motorblok ... van FZRene, ook op dit forum... :X
Startmotor en dynamo gaan er uiteraard af, scheelt 2.9kg aan interne blokdelen. De startmotor en dynamo zelf dus niet meegerekend. En die wegen ook al snel 4kg bij elkaar :o
Wat voor blokdelen bedoel je dan als het niet om de dynamo zelf gaat?
Afdraaien van vliegwiel? Tandwieltje van starter ik me bedenken maar da’s geen 2,9 kg. :?
 
Twee lagers, een as, een zware ketting, kettingwiel (ketting loopt van krukas naar dynamo. En de starter is verbonden met dynamo). Uiteraard starter tandwiel en nog wat klein spul. Zal se even bij elkaar zoeken en een foto maken.
 
Ah op die manier. Ik overweeg om bij mijn circuitmotor (TRX) de dynamo er af te halen en het vliegwiel af te draaien.
Dat zal iets schelen maar niet zoveel kilo’s als jij noemt. De starter er af, daar wil ik (nog) niet aan. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan