Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit blok is altijd van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan en zeer weinig kilometers gedraaid :+

Nee maar zonder dollen, het blok heeft het altijd perfect gedaan. 75000 kilometer is voor deze blokken echt geen probleem.
 
Dit blok is altijd van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan en zeer weinig kilometers gedraaid :+

Nee maar zonder dollen, het blok heeft het altijd perfect gedaan. 75000 kilometer is voor deze blokken echt geen probleem.


Laat dat nou bijna Exact de kilometer stand zijn waarbij ze het beide hebben begeven haha
 
De vering van de sv worden momenteel geüpgraded bij hyperpro, ben benieuwd zal in iedergeval een natte rid naar huis worden.
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heerlijk gestuurd op zandvoort, sv voelt erg vertrouwd aan en rijd erg leuk, clipons stonden wel wat dicht bij elkaar maar ze konden niet verder naar buiten dus een andere kroonplaat is besteld.
Weet niet wat een beetje tijden zijn met de sv maar vandaag een 2.14.62 gereden hoop fun gehad en alles heel gehouden dat is het belangrijkste.

full
 
Dan heb je mazzel gehad met het weer!!
Afgelopen tijd was het geen circuit weer.

Ik heb een paar jaar terug in de stromende regen gereden op mijn oude cbr met pirelli super corsa,s ,niet snel maar wel leerzaam.
Ik ben sinds die tijd minder angstig in de regen.
 
Iemand hier een mooie oplossing om verschillende 12 volt oogjes op een mooie manier weg te werken? Er moet een rigentje bij en dat zou betkenen dat er 4 oogjes aan de accu komen..

Ben al wezen zoeken naar fues boxes, powerhubs, terminal blocks etc op ebay en een paar andere sites. En ja; ik vind wel wat. Maar dat is allemaal 50 dollar+ en dan nog de verzending én invoer..
Dus ik zoek iets simpels en betaalbaar.. iemand suggiesties?

Het hoeft niet persé relais geschakeld te zijn.. zekeringen zijn welkom. Moet wel 15A kunnen trekken op 1 van de 4 poorten.. de andere 3 is 2A zat..

Zoiets als dit; (ruim 100 dollar...)
DENALI PowerHub2 fuse block, master ground block and wiring harness for motorcycles | TwistedThrottle.com

powerhub2wired_web.jpg


Of dit;
PC-8

top-open.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier een mooie oplossing om verschillende 12 volt oogjes op een mooie manier weg te werken? Er moet een rigentje bij en dat zou betkenen dat er 4 oogjes aan de accu komen..

Ben al wezen zoeken naar fues boxes, powerhubs, terminal blocks etc op ebay en een paar andere sites. En ja; ik vind wel wat. Maar dat is allemaal 50 dollar+ en dan nog de verzending én invoer..
Dus ik zoek iets simpels en betaalbaar.. iemand suggiesties?

Het hoeft niet persé relais geschakeld te zijn.. zekeringen zijn welkom. Moet wel 15A kunnen trekken op 1 van de 4 poorten.. de andere 3 is 2A zat..

Zoiets als dit; (ruim 100 dollar...)
DENALI PowerHub2 fuse block, master ground block and wiring harness for motorcycles | TwistedThrottle.com

[afbeelding]

Of dit;
PC-8

[afbeelding]

Kan je niet een standaard zekering box nemen van €10,- ofzo, als het alleen om een extra massa gaat zoals bij een power commander of qc kan je ook een massa punt van je frame pakken hoeft niet van je accu te zijn, een geschakelde + kan je ook van je verlichting pakken moet je alleen wel even solderen.

Weet wel wat je bedoeld heb laatst ergens zo mooie verdeel box gezien weet alleen niet meer waar.
 
Hmmmmm.. mja.. dat doet wel precies dat wat ik nodig heb.. :)
Maar idd dat boutje moertje is wat twijfelig..
wellicht vervangen voor een zelfborgende moer of met locktite vast zetten dan..

Bedankt voor de tip iig!
Is aanzienlijk goedkoper dan de andere oplossingen. Ik zocht wel zoiets.
Wellicht dat ik de boel na montage ook gewoon dicht kit voor de waterdichtheid.. kan er dan natuurlijk alleen later niet meer bij.. afweging...

Ik zet m op mn wenslijst.
Moet wel nog even navragen hoe dik die bedrading is.. ziet er op de foto uit als 1.5mm2 en dat is wat dun moet zo alles bij elkaar wel 20A overheen.. waarvan 15 voor de verlichting

Reden hiervoor is dat ik mn HID verlichting direct ga schakelen vanaf de accu via een relais kit.
En dat zou het vierde oogje betekenen op de accu.. heb het nu op de standaard aansluiting zitten en het trekt iets teveel stroom nu. En dat resulteert in een niet opstartende of knipperende xenon lamp bij het omdraaien van. Het contact.. als de motor loopt doen ze het wel.. maar soms start er 1 niet op en moet ik opnieuw starten.. aanpassen van de bedrading is de oplossing. Zodoende.
 
Laatst bewerkt:
Goeden dag mede sv rijders.

Ik ga aankomende week zelf mijn hyperpro veren in de voorvork installeren.
Echter wil ik toch ook de achterveren aanpakken.

Dit kan ook door daar hyperpro in te stoppen maar dan is de veer nog steeds niet instelbaar.

Nu heb ik gelezen dat de achterveer van een gsxr 1000 k3/4 ook geschikt is om deze in de sv te stoppen.

Wie heeft er ook al een gsxr 1000 achterveer in zijn sv gezet en hoe bevalt dit.
Gezien de kosten is het niet verkeerd, de achterdemper en veer zijn al voor 59 euro te koop.
 
Goeden dag mede sv rijders.

Ik ga aankomende week zelf mijn hyperpro veren in de voorvork installeren.
Echter wil ik toch ook de achterveren aanpakken.

Dit kan ook door daar hyperpro in te stoppen maar dan is de veer nog steeds niet instelbaar.

Nu heb ik gelezen dat de achterveer van een gsxr 1000 k3/4 ook geschikt is om deze in de sv te stoppen.

Wie heeft er ook al een gsxr 1000 achterveer in zijn sv gezet en hoe bevalt dit.
Gezien de kosten is het niet verkeerd, de achterdemper en veer zijn al voor 59 euro te koop.

Als je een shock neemt van hyperpro is die wel instelbaar.
Heb vorige week hyperpro vering in de sv laten zetten echt een verbetering sv voelt super gecontroleerd aan ook als die wegglijd super op te vangen.
Voor heb ik nu andere veren en achter een volledige shock 50 klikken instelbaar, zeker de moeite waard.

Je kunt er wel een gsx-r veer onder zetten maar dan is die nog niet goed afgesteld voor je motor.
 
Goeden dag mede sv rijders.

Ik ga aankomende week zelf mijn hyperpro veren in de voorvork installeren.
Echter wil ik toch ook de achterveren aanpakken.

Dit kan ook door daar hyperpro in te stoppen maar dan is de veer nog steeds niet instelbaar.

Nu heb ik gelezen dat de achterveer van een gsxr 1000 k3/4 ook geschikt is om deze in de sv te stoppen.

Wie heeft er ook al een gsxr 1000 achterveer in zijn sv gezet en hoe bevalt dit.
Gezien de kosten is het niet verkeerd, de achterdemper en veer zijn al voor 59 euro te koop.

geloof dat daar nog wel wat haken en ogen aan zitten. zx10r van 2006/2007 schijnt beter te passen, maar dit heeft alleen zin als je ook een redelijk zware 85 kg+ rijder bent. weet niet hoe jij rijdt, maar denk dat als jij je goed laat adviseren dat een hyperpro veertje achter voldoende is. gsxr schokbrekers zit je met het reservoir wat niet goed zit en bij de bovengenoemde zx10r schokbreker zit die wat lager.
 
full



Wie gaat/doet er mee?

Gezien de veelvoud aan 'SV-topics' graag reageren in het topic in de onderstaande link om het een beetje centraal te houden.. In dat topic ook meer info.
Een PB sturen of een mail naar 40yearsZ1000@gmail.com kan ook.


roger_SV in "SV 650/1000N topic, deel III"
 
Laatst bewerkt:
Goeden dag mede sv rijders.

Ik ga aankomende week zelf mijn hyperpro veren in de voorvork installeren.
Echter wil ik toch ook de achterveren aanpakken.

Dit kan ook door daar hyperpro in te stoppen maar dan is de veer nog steeds niet instelbaar.

Nu heb ik gelezen dat de achterveer van een gsxr 1000 k3/4 ook geschikt is om deze in de sv te stoppen.

Wie heeft er ook al een gsxr 1000 achterveer in zijn sv gezet en hoe bevalt dit.
Gezien de kosten is het niet verkeerd, de achterdemper en veer zijn al voor 59 euro te koop.

Ik laat het je weten zodra mijn middenbok binnen is. Van het weekend ga ik namelijk ook een gsx shock erop zetten. Schijnt dat behalve wat verwijderen van de accubak er niet veel veranderd hoeft te worden.
Aan de voorkant heb ik al hyperpro zitten. De shock die ik heb gekocht heeft ook hyperpro erop. Nadeel is dat ik niet weet hoe sterk de veer is die er nu op zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom even afscheid nemen, mijn SV is gister avond opgehaald door de nieuwe eigenaar.
Van de week ook mijn A rijbewijs opgehaald en ben nu druk op zoek naar een leuke Tuono.
Nou, was gezellig en misschien kom ik nog wel effe langs op de SV meeting. :W
 
Ik kom even afscheid nemen, mijn SV is gister avond opgehaald door de nieuwe eigenaar.
Van de week ook mijn A rijbewijs opgehaald en ben nu druk op zoek naar een leuke Tuono.
Nou, was gezellig en misschien kom ik nog wel effe langs op de SV meeting. :W

Ciao Bella ;(
Veel plezier met het zoeken en rijden straks op de Italiaanse schone!
 
Iemand eigenlijk enig idee hoelang de koppeling bij gewoon normaal-normaal gebruik mee gaat ?
Ik merk nog niks, zit op 20.000km..

@ Chielo. Tabee ! :')
 
Ben even door de OP heen gegaan.. die had ik al een poosje niet meer bekeken :N


Bboy89, dB-tje, DennyzfR6... jullie plaatje doet het niet :(

@ dB-tje; ik zie dat veel van jouw plaatjes het niet doen.. ook recente.. en dat komt door het gebruik van Photobucket; die staat niet toe dat plaatjes via websites opgehaald worden.. dus je moet daar of je account upgraden of je plaatjes elders gaan hosten...

Als er mensen, die ook een beetje actief zijn, in de OP (terug) willen dan kan dat :Y
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

heeft een van jullie toevallig ervaring met Billet Velocity Stacks voor de SV650?

http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prods59,SV650,03-12.html#Superflare_Velocity_Stacks_Hi RPM

Heb nu div fora's gelezen waar ze intresse hebben in de inlaat kelken (Billet Velocity Stacks) maar nergens dat het echt goed werkt en dat het goed verschil maakt (dyno voor en na)

wellicht heeft een van jullie er ervaring mee en kan vertellen of het wel of niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan