Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.927
10.457
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Voor de LED-TL-versie wel even de startschakelingen uit de huidige armaturen verwijderen!
Het werkt ook gewoon als je het laat zitten, maar scheelt stroom als je ze by-passed.

Ik was voor de hele zaak ongeveer 1000 Euro kwijt om alles over te zetten naar LED, en dan heb ik ook meteen een aantal beweginssensoren voor de plakken die niet altijd in gebruik zijn. Dat kon met TL niet (of slecht), maar met LED natuurlijk wel.
 
dat van die starters had ik gelezen. En ik denk dat ik het voorschakelapparaat voor de zekerheid ook maar los koppel.

Maar ik ga eerst de TL bakken tegen het plafond maken en zo in gebruik nemen. Dan heb ik beter een idee hoeveel led buizen ik wil.
Ik was er ook wel achter dat de totale besparing best tegen kan vallen. Dus eerst zo maar eens proberen.

Bedankt voor de tips in ieder geval, het gaat best goed komen :)
 
Ik heb zelf straks 8 LED panelen van 120x30 op 2,5 meter hoogte in een schuur van 8 x 4,5 hangen. Dat zou volgens de opgave iets meer dan 27000 lumen moeten zijn. 8-)

Mijn verwachting is dat het wel voldoende verlichting gaat zijn. Voordat ik alles definitief aansluit ga ik eerst even kijken met hoeveel schakelaars ik alles moet gaan schakelen om te voorkomen dat het te veel is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf straks 8 LED panelen van 120x30 op 2,5 meter hoogte in een schuur van 8 x 4,5 hangen. Dat zou volgens de opgave iets meer dan 27000 lumen moeten zijn. 8-)

Mijn verwachting is dat het wel voldoende verlichting gaat zijn.
Sodeknetters, 8 panelen!!! Ja dat is zeker voldoende :Y

Ik heb zelf 4 LED panelen ook van 120x30 in een schuur van 5x5m maar na de eerste 2 panelen aangesloten te hebben had ik al zoveel licht dat ik twijfelde of ik paneel 3 en 4 nog wel nodig zou hebben. Echter als ik aan de linkerkant van de motor stond (de panelen zaten dan achter de motor) dan keek ik op de schaduwkant van de motor en zag ik te weinig. Daarom paneel 3 en 4 toch aangesloten. Nu heb ik rondom geweldig licht. Dus met 8 panelen op 36m2 moet je zeker voldoende hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan